Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1128-C01
Project Name Improving the production capacity in "LAVENA" JSC.
Beneficiary 837066835 "LAVENA" JSC
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.02.2016
Start Date 09.02.2016
End Date 10.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Шумен, Шумен, гр.Шумен

Description

Brief description
Лавена АД е вече има 50 годишна традиция в областта на производство и търговия с козметика и течни лекарствени форми. Основната дейност на Лавена АД е в три основни направления: производство на козметика, производство на етерични масла и от 2009 г.- производство на течни хранителни добавки. 
Лавена АД е добре позната по целия свят със своите разнообразни козметични серии и висококачествени етерични масла. Стремим се да бъдем коректен производител, предлагайки постоянно високо качество на продуктите и тяхното представяне. 
Планираните дейности по проекта са и в унисон с проактивната иновационна програма на компанията и със стратегията ни за разработка и внедряване на нови продукти с безкомпромисно качество. Стремим се и да разширяваме пазарния дял на вече традиционни и добре познати продукти и марки. Напоследък все по-често фирмата се ориентира към предлагане на продукти без аналог на пазара и те са много успешни. През последните три години се наблюдава сериозен ръст както в продажбите по сегменти на европейския пазар, така и в експорта за традиционни и за много нови пазари. При наличието на всички предпоставки за експоненциален ръст сме длъжни да осигурим необходимия технологичен капацитет, за да удовлетворим всички настоящи и потенциални потребители. 
Планираните дейности по проекта включват подобряване на производствените процеси и внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност, и ще бъдат реализирани посредством доставката и въвеждане в експлоатация на технологично оборудване за производството на козметика, на специализирано оборудване за разработка на нови продукти и за лабораторията на компанията, на оборудване за производството на хранителни добавки и на оборудване за оптимизация на процесите по складиране и управление на количествата готова продукция. Предвидени са и подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуването на технологично оборудване за производството на козметика, на специализирано оборудване за разработка на нови продукти и за лабораторията на компанията, на оборудване за производството на хранителни добавки и на оборудване за оптимизация на процесите по складиране и управление на количествата готова продукция): Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1.Оборудване за производството на козметика •Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти-1бр •Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби-1бр •Вертикална машина за опаковане в кутии-1бр 2.Специализирано оборудване за разработка на нови продукти и за лабораторията на фирмата •Система за разтегляне на рецептури за изготвяне на козметични изделия-1бр •Система за контрол на тегло на козметични продукти-1бр •Лабораторен хомогенизатор-5л-1бр •Рефрактометър-1бр •Денситометър-1бр •Лабораторна центрофуга-1бр 3. Оборудване за производство на хранителни добавки •Инсталация за производство на течни хранителни добавки-500л-1бр •Линия за разфасовка, етикетиране и маркиране на течни хранителни добавки-1бр 4.Оборудване за оптимизация на процесите по складиране и управление на количествата готова продукция: •Електрическа платформа-2 вида •Електрически стакер-2бр •Електрическа транспалетна количка-1бр •Ръчна транспалетна количка-3бр Дейността ще допринесе за подобряване на производствените процеси чрез увеличен технологичен капацитет и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и (от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати (от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и (от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки (от 8-ми до 14 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на финален приемо-предавателен протокол за доставки (от 9-ми до 18-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК, както и други дейности за визуализация в съответствие с Регламент 1303/2013 за мерки за комуникация и информация. Проектът и планираните дейности се отнасят до областта „Индустрия за здравословен живот и био-технологии“ на ИСИС.КИД на предприятието е 20.42.Проектът и настоящата дейност представляват подкрепа за инвестиции в идентифицираните тематични области и за ускорено усвояване на технологии, методи и др. подобряващи ресурсната ефективност и прилагането на ИКТ в предприятието. Целите и дейностите на проекта са в пълен унисон със стратегическата цел на ИСИС-инвестиции във високотехнологични области (производство на козметика, хранителни добавки), в които България има традиции (козметиката е традиционен експортен сектор в България), създала е специалисти и успешно се конкурира на международния пазар. Пълно е съвпадението и с постигането на двете оперативни цели. Планираното оборудване е резултат от съчетание между ИКТ и най-новите достижения в машиностроенето.В резултат на изпълнението на проекта се предвижда внедряване в производството на автоматични машини с високата степен на адаптивност, като и софтуерното управление на оборудването отговаря на изискванията на ИСИС, като същевременно неимоверно подобрява производствените процеси., Contracted Amount: 1 391 195.00 , Reported Amount: 1 391 195.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (ще бъде изпълнена чрез закупуването на Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти-1 бр., Инсталация за производство на течни хранителни добавки-1 бр. и Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби-1 бр.): Предвижда се в рамките на дейността да бъдат закупени и въведени в експлоатация: 1.Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти-1 бр. 2.Инсталация за производство на течни хранителни добавки-1 бр. 3.Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби-1 бр. Дейността ще допринесе за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес и ще стартира непосредствено след подписване на Договора за безвъзмездна финансова помощ, като още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедури за избор на изпълнители /доставчици/ на предвиденото оборудване в съответствие с ПМС № 118. Реализацията на дейността ще премине през следните етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проекта на тръжната/ите процедура/и(от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура/и за избор на изпълнител, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО(от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор/и с избрания/те изпълнител/и(от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка на договореното оборудване и подписване на ППП за доставки(от 8-ми до 14 месец) 6.Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване, съчетано с обучения за безопасна работа и правилното му използване от персонала. Подписване на ФППП за доставки(от 9-ми до 18-ти месец). 7.Поставяне на стикери върху всеки актив, закупен по проекта. Дейността е отнесена към внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес поради спецификата на предвиденото оборудване и технологиите, които машините използват-автоматизирани и програмируеми, с електронно управление, серво управление и пневматика. Тези характеристики подобряват ресурсната ефективност и ефикасност и включват в себе си последните достижения на ИКТ технологиите и мехатрониката. • Чрез внедряването в производството на Инсталацията за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти и Инсталацията за производство на течни хранителни добавки ще съумеем да намалим консумацията на питейна вода поради спецификата на системите им за измиване, които са признати в бранша като най-ефективното и ефикасно решение за тези процеси. И двете инсталации ще бъдат с миещи глави и подвижни отстойници, като се осъществява миене чрез постигане на високо налягане само с един цикъл, който не изисква напълване на целия обем на съда. Само благодарение на това оборудване на годишна база очакваме изразходваната от Лавена АД вода да се намали от 1915 м3 (очаквани стойности за 2015 година) до не повече от 1021 м3. • Чрез внедряването в производството на Тубопълначния автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби ще намалим с 15 % отпадъците от туби като цяло, а най-съществено от ламинатни такива, които не подлежат на рециклиране. Поради технологичните възможности на тубопълначния автомат ще редуцираме сегашната норма на технологичен брак на ламинатни туби от 5 % до максимум 2 %, като така годишните количества бракувани ламинатни туби ще намалеят с 3 пъти или в абсолютна стойност от 2.372 тона до 0.9488 тона. Използването на Тубопълначния автомат ще има сериозно въздействие за намаляване на отпадъците от пластамаса от туби, които чрез него ще съумеем да редуцираме с 15 % на годишна база, или в абсолютна стойност от 119.25 тона до 101.36 тона годишно. Дейността е насочена към технологии и решения, създаващи условия за редуциране разходите на вода и намаляване генерирането на отпадъци. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LAB-PULS LTD., Contracted Amount*: 15 636.00 , Reported Amount**: 26 060.00
  • Contractor: EUROMASHINE Ltd., Contracted Amount*: 709 687.80 , Reported Amount**: 1 182 813.00
  • Contractor: EUROMARKET KARRY Ltd., Contracted Amount*: 90 249.60 , Reported Amount**: 150 416.00
  • Contractor: PROLAB INSTRUMENTS EOOD, Contracted Amount*: 19 143.60 , Reported Amount**: 31 906.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 119.25 , Target amount: 101.36 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 226.20 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 86.43 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 38.46 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 284 522.68 , Reached amount: 284 527.05
Indicator 8 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.02 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 10 Намаляване на водопотреблението на подкрепените предприятия – количества потребени води на годишна база преди/след изпълнението на проекта в кубични метра/год., Measure Unit: м3/год., Base Value: 1 915.00 , Target amount: 1 021.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 1 391 195.00 BGN
Grant 834 717.00 BGN
Self amount 556 478.00 BGN
Total actual amounts paid 834 703.32 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА: Об. поз.1.Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти-1бр. Об. поз.2.Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби-1бр. Об. поз.3.Вертикална машина за опаковане в кутии-1бр. Об. поз.4.Инсталация за производство на течни хранителни добавки-500л-1бр. Об. поз.5.Линия за разфасовка, етикетиране и маркиране на течни хранителни добавки -1бр. Об. поз.6.Система за разтегляне на рецептури за изготвяне на козметични изделия-1бр. Об. поз.7.Система за контрол на тегло на козметични продукти-1бр. Об. поз.8.Лабораторен хомогенизатор-5 л-1бр. Об. поз.9.Рефрактометър-1бр. Об. поз.10.Денситометър-1бр. Об. поз.11.Лабораторна центрофуга-1бр. Об. поз.12.Електрическа платформа 2,168 m-1бр. Об. поз.13.Електрическа платформа 3,35 m-1бр. Об. поз.14.Електрически стакер-2бр. Об. поз.15.Електрическа транспалетна количка-1бр. Об. поз.16.Ръчна транспалетна количка-3бр., Estimated Amount: 1 391 195.00
  • Differentiated position 1: Инсталация за изготвяне и отстояване на шампоани и пенещи продукти – 1 брой
    Contractor: EUROMASHINE Ltd.
    Contract total funded value: 709 687.80
  • Differentiated position 2: Тубопълначен автомат за пълнене и затваряне на козметични кремове в ламинатни и кополимерни туби 1 брой
    Contractor: EUROMASHINE Ltd.
    Contract total funded value: 709 687.80
  • Differentiated position 3: Вертикална машина за опаковане в кутии – 1 брой,
    Contractor: EUROMASHINE Ltd.
    Contract total funded value: 709 687.80
  • Differentiated position 4: Инсталация за производство на течни хранителни добавки- 500 л. – 1 брой
    Contractor: EUROMASHINE Ltd.
    Contract total funded value: 709 687.80
  • Differentiated position 5: Линия за разфасовка, етикетиране и маркиране на течни хранителни добавки – 1 брой
    Contractor: EUROMASHINE Ltd.
    Contract total funded value: 709 687.80
  • Differentiated position 6: Система за разтегляне на рецептури за изготвяне на козметични изделия – 1 брой
    Contractor: LAB-PULS LTD.
    Contract total funded value: 15 636.00
  • Differentiated position 7: Система за контрол на тегло на козметични продукти – 1 брой
    Contractor: LAB-PULS LTD.
    Contract total funded value: 15 636.00
  • Differentiated position 8: Лабораторен хомогенизатор- 5 л. – 1 брой
    Contractor: EUROMASHINE Ltd.
    Contract total funded value: 709 687.80
  • Differentiated position 9: Рефрактометър – 1 брой
    Contractor: PROLAB INSTRUMENTS EOOD
    Contract total funded value: 19 143.60
  • Differentiated position 10: Денситометър – 1 брой
    Contractor: PROLAB INSTRUMENTS EOOD
    Contract total funded value: 19 143.60
  • Differentiated position 11: Лабораторна центрофуга – 1 брой
    Contractor: PROLAB INSTRUMENTS EOOD
    Contract total funded value: 19 143.60
  • Differentiated position 12: Електрическа платформа 2,168 m - 1 брой
    Contractor: EUROMARKET KARRY Ltd.
    Contract total funded value: 90 249.60
  • Differentiated position 13: Електрическа платформа 3,35 m - 1 брой
    Contractor: EUROMARKET KARRY Ltd.
    Contract total funded value: 90 249.60
  • Differentiated position 14: Електрически стакер-2 броя
    Contractor: EUROMARKET KARRY Ltd.
    Contract total funded value: 90 249.60
  • Differentiated position 15: Електрическа транспалетна количка – 1 брой
    Contractor: EUROMARKET KARRY Ltd.
    Contract total funded value: 90 249.60
  • Differentiated position 16: Ръчна транспалетна количка - 3 броя
    Contractor: EUROMARKET KARRY Ltd.
    Contract total funded value: 90 249.60

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN