Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.010-0241-C01
Project Name Creating a municipal social enterprise for rehabilitation, landscaping and maintenance of areas for public use
Beneficiary 000215946 MUNICIPALITY TRYAVNA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 07.01.2019
Start Date 07.01.2019
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Трявна, гр.Трявна

Description

Brief description
Проектът предвижда създаването на социално предприятие, което да извършва дейности и услуги по озеленяване, почистване, поддръжка и облагородяване на обществени зони и частни имоти, в т. ч. паркове, зелени площи, междублокови пространства, гробищни паркове, крайречни територии, стопански обекти и други. За реализирането на тези дейности ще бъдат назначени безработни лица и лица с увреждания с висок риск от социално изключване, които не могат да се реализират на пазара на труда без целенасочена подкрепа и мерки за заетост. Предвидено е обучение на част от тях, с което ще се подобри тяхната квалификация. Функционирането на социално предприятие от такъв тип ще предостави един нов вид услуги на територията на общината, които не са предлагани до този момент и които генерират социална възвръщаемост. От друга страна ще се подпомогне работата на общинските служители, ангажирани с поддръжката на обществените зони. Това ще допринесе за постигането на политиките на общината за положително социално въздействие и подобряване качеството на живот на уязвимите групи от населението. За обезпечаване на дейността на социалното предприятие ще бъдат закупени офис оборудване и обзавеждане, материали и консумативи и ще се извърши ремонт на помещение – общинска собственост.
Activities
  • Activity: Професионално обучение: В рамките на тази дейност ще бъде извършено обучение по професионална квалификация на част от персонала, ангажиран в социалното предприятие за извършване на дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка. Целта на обучението е персоналът на социалното предприятие да придобие професионална квалификация и умения, за да изпълнява компетентно своите задължения, свързани с конкретната длъжност в предприятието. Придобиването на съответните професионални умения ще допринесе за по-лесно включване на лицата на пазара на труда. Предвидените обучения ще отговарят на изискванията за минимална продължителност, описани в Условията за кандидатстване. Персоналът ще бъде обучен за част от професия по първа квалификационна степен, с продължителност не по-малка от 200 учебни часа. Извършването на дейността ще бъде възложено на изпълнител - обучаваща организация и ще бъде осъществено в съответствие с изискванията на Закона за професионалното образованиве и обучение. Предвижда се да бъдат обучени пет човека по професия: 622030 "Работник в озеленяването", специалност 6220301 "Озеленяване и цветарство", като ще бъде включен и модул за работа с техника. Обученията ще доведат до придобиване на квалификация по част от професия, за което обучените лица ще получат Удостоверение за професионално обучение, съгласно чл. 38, ал.3 от ЗПОО. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подбор на персонала на социалното предприятие: Персоналът на социалното предприятие, състоящ се от управленски персонал и пряко ангажирани с дейностите служители, ще бъде нает след проведен подбор в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда. Ще бъдат извършени следните поддейности: - публикуване на обява за назначаване на персонал на социалното предприятие; - приемане и регистриране на кандидатите; - провеждане на подбора от назначена от кмета на общината комисия; - уведомяване на кандидатите; - сключване на трудови договори с одобрените кандидати., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на наставници: За успешното стартиране на дейностите, които ще извършва новосформираното предприятие, се предвижда осигуряването на двама наставника. Всеки от тях ще отговаря за 5 души - представители на целевата група. Наставниците ще подпомагат новоназначените хора за период от 6 месеца. Те ще бъдат с минимум 3 месеца професионален опит в същите или сходни дейности. Тъй като се предполага, че новозначения персонал на предприятието няма да е с опит в извършването на същия вид дейности, наставниците ще окажат значителна подкрепа още от стартирането на предприятието. Опитът и уменията на наставниците ще са предпоставка за повишаване качеството на услугите и най-вече на практическите умения на изпълнителния персонал. Основните цели на дейността се изразяват в оказване на подкрепа за развитието на професионалния потенциал на служителите и подпомагане на служителите да подобрят трудовото си представяне., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 3 703.97
  • Activity: Оборудване на новосъздадените работни места и извършване на ремонт: С Решение №19 от 22.02.2017 г., Общински съвет Трявна даде съгласие за предоставяне на новосъздаденото Социално предприятие на помещение - общинска собственост, намиращо се на втори етаж от сграда с идентификатор 73403.501.465.1 по КК и КР на гр. Трявна, с административен адрес гр. Трявна, ул. „Ангел Кънчев“ № 89 за срока на изпълнение на проекта и със срок до одобряване на окончателния доклад по проекта и спазване на ангажимента за устойчивост. Помещението представлява обособен обект - стая със самостоятелен вход от коридора на втория етаж на сградата, с размери 4,30/5,60 м и обща квадратура 24,08 кв.м. Помещението е в лошо състояние, поради което е предвидено извършването на ремонтни дейности, за да се осигурият необходимите условия на труд на персонала. Ремонтът ще бъде "текущ" и включва: демонтаж на компрометирана подова настилка, която е пропаднала на места, монтаж на нова подова дървена основа и полагане на ламиниран паркет, както и съпътстващите дейности. Вратата на помещението, която в момента не е устойчива, ще бъде подменена с нова PVC врата. Стените и таванът на помещението ще бъдат боядисани с латекс. Предвижда се и обработка на съществуваща дървена ламперия, а на места - полагане на нова. Предвижда се закупуването на оборудване за нуждите на предприятието, включващо: - офис оборудване за управленския екип: бюра, шкафове, офис столове, климатик; - офис техника: компютри, мултифункционално устройство, принтер, флаш памет и др. Закупуването на оборудване е от съществена необходимост за функционирането на социалното предпредприятие, тъй като то ще е новосъздадено такова, а предоставеното помещение за офис не е оборудвано., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на заетост: С решение № 19, Общински съвет Трявна дава съгласие за създаване по чл.52 от Закона за общинската собственост общинско „Социално предприятие за благоустройство, озеленяване и поддръжка на територии за обществено ползване“. Преди да започне да функционира социалното предприятие, общинският съвет ще приеме Правилник за организация и дейността на предприятието. Предвижда се дейността на предприятието да бъде свързана с предоставянето на услуги както за обществени зони, така и на частни лица. За услугите ще бъде разработена тарифа, приета от Общински съвет. По проекта ще бъде осигурена заетост за период от 12 месеца на 10 лица от допустимата целева група - хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица. Работниците от социалното предприятие ще извършват дейности и услуги по озеленяване, почистване, поддръжка и облагородяване на обществени зони и частни имоти, в т. ч. паркове, зелени площи, междублокови пространства, гробищни паркове, крайречни територии, стопански обекти и други. За извършването на тези дейсности и услуги е необходимо закупуването на специализирана техника, оборудване за поддръжка на зелени площи, техника за почистване от сняг и материали и консумативи, необходими за поддръжка на териториите. За наетите лица ще бъде закупено работно облекло и обувки, съответно за летния и зимния сезон, както и предпазни материали, включително ръкавици и предпазни очила. Освен лицата от целевата група, по проекта се предвижда наемането на 2 лица - персонал за управление на социалното предприятие: - управител - организира, планира, ръководи и отговаря за дейността на предприятието; управлява предоставеното му общинско имущество и оборудване и обзавеждане с грижата на добър стопанин; разработва и представя за утвърждаване вътрешни правила за осъществяване дейността на предприятието; изготвя длъжностни характеристики на персонала за извършване на дейностите в социалното предприятие; дава ежемесечни отчети за извършването на дейността на кмета на общината; дава навременна информация при настъпили проблеми при извършване на дейностите; съдейства за разрешаването на възникналите проблеми; оказва съдейства на екипа за управление на проекта при изготвянето на доклади и отчети към Управляващия орган; отговаря за надлежното съхранение на всички документи, свързани с дейността на предприятието. - организатор на дейността на предприятието –разработва процедури и правила по управлението на риска; изготвя длъжностни характеристики, индивидуални планове и графици за работниците в предприятието; организира дейностите по благоустрояване, озеленяване и поддръжка на териториите за обществено ползване, следи за нарушения и нередности; участва в други дейности и изготвяне на документи, свързани с дейността на предприятието; отговаря пряко за качеството на дейностите в предприятието, чрез извършване на мониторинг на място. Разходите за работна заплата на лицата, които се предвижда да бъдат наети по проекта включват 100% от сумата за минималния осигурителен доход за съответната длъжност, включително и резерв при увеличение на минималния осигурителен доход в размер на 40 лв. на лице на месец, клас за прослужено време средно 12%, всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно националното законодателство, в съответствие със заложените разходи за възнаграждения., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 100 738.98

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Inactive and unemployed participants in employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 6.00
Indicator 2 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 12.00

Financial Information

Total Project cost 154 295.40 BGN
Grant 154 295.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 121 709.87 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN