Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.039-0007-C01
Project Name Improvement of the working conditions of the employees in "Lazur Stroi" Ltd.
Beneficiary 204386277 "LAZUR STROY" Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 19.11.2019
Start Date 19.11.2019
End Date 19.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Панагюрище, гр.Панагюрище

Description

Brief description
Реализацията на настоящия проект цели подобряване на работната среда на заетите лица в "Лазур строй" ООД с месторабота - гр. Панагюрище, чрез идентифициране на техните нужди и проблеми и прилагането на мерки за решаването им. Реализацията на проекта ще подобри професионалния и здравния статус на целевата група, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието, както и се цели превенция от и за избягване на рисковете при строителните дейности, тъй като строителството е традиционно един от най-рисковите отрасли. Eжегодно на строителните площадки загиват десетки работници, други получават различни по тежест увреждания. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта е предвидено място за отдих и хранене. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места и намаляване на рисковете при строителната дейности, успоредно с удовлетворяване на потребността на "Лазур строй" ООД от повишаване производителността на труда на работниците в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
1. "Осигуряване на средства за колективна защита за нуждите на работниците в Лазур строй ООД"
2. "Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за работниците на Лазур строй ООД"
3. "Oсигуряване на социални придобивки за работещите в Лазур строй ООД"	
Общата стойност на инвестициите по настоящето проектно предложение е 36 406 лева, които вклюват:
- Разходи за закупуване на ЛПС и специално работно облекло - 3126 лева;
- Разходи за закупуване на средства за колективна защита, свързани с подобряване на условията на труд - 16 900 лева;
- Разходи за закупуване на оборудване и обзавеждане за помещението за хранене и почивка - 10 380 лева;
- Разходи за строително - монтажни работи - 6000 лева.
Activities
  • Activity: Дейност 1"Осигуряване на средства за колективна защита за нуждите на работниците в Лазур строй ООД": Строителството е един от най-рисковите отрасли що се отнася до безопасността на работещите. Статистическите данни сочат, че коефициентът на трудовия травматизъм за отрасъла (Ктт) през последните години е близо два пъти по-висок от средния за страната. Ето защо, за "Лазур строй" ООД, осигуряването на безопасна среда за работещите е сред основните приоритети на дружеството. Целта на тази дейност е чрез инвестиции в средства за колективна защита, да се осигурят по-добри и безопасни условия на работа на работниците в организацията. Това ще стане постижимо,чрез закупуване на: - Контейнер за защита от дъжд, студ и гръмотевици Голяма част от строителните дейности на фирмата са в различни части на община Панагюрище и община Стрелча и се работи на открито и на различни обекти. Строителните дейности са свързани и се съобразяват с времето - валежи, силно слънце и различни климатични условия. За защитата на хората, работещи на открито, от неблагоприятните метеорологически условия през зимния период на строителната площадка трябва да бъдат взети допълнителни мерки и предвидени помещения за затоплянето на работещите. Строителните работници имат нужда да бъдат предпазени при неочаквани и резки застудявания. За целта ще бъде закупен контейнер за защита от дъжд, студ и гръмотевици. - Ограждения за ограждане и сигнализиране на изкопите и строителните обекти. Нормативните актове изискват да се обезопасят изкопите, както и строителните обекти с подходящи ограждения, за да не се допускат наранявания на случайни пешеходци и на най-вече на самите работници. За осигуряване на безопасни условия на работа подходните пътища и пешеходните такива на територията на строителната площадка трябва да бъдат подходящо оградени, ограничени и сигнализирани. За целта по проекта се предвижда закупуването на ограждения за ограждане и сигнализиране на изкопите и строителните обекти., Contracted Amount: 16 900.00 , Reported Amount: 16 850.00
  • Activity: Дейност 2 "Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за работниците на Лазур строй ООД": Целта на тази дейност е осигуряване на комфортна и безопасна среда за работа, чрез предоставяне на ЛПС и специално работно облекло. Съгласно утвърдения от управителя на Лазур строй ООД, Списък на специално работно облекло и ЛПС, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и включена препоръка в План-програма за превенция на риска за здравето чрез подобряване условията на труд се предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС, което включва (по длъжности): • Зимно работно облекло – 5 комплекта, състоящи се от ватирана блуза, ватирана куртка, термоелек и полугащеризон, които за разлика от наличните в цеха в момента, са с увеличена защита на работещите и създават по-голямо удобство за изпълнение на трудовите задължения. Планираното работно облекло следва да е ушито от материя с подобрени характеристики, устойчиво на изгаряне. • Лятно работно облекло – 5 комплекта, състоящи се от тениска, куртка и полугащеризон, които за разлика от наличните в цеха в момента, са с увеличена защита на работещите и създават по-голямо удобство за изпълнение на трудовите задължения. Планираното работно облекло следва да е ушито от материя с подобрени характеристики, устойчиво на изгаряне. • Работни обувки - зимни 5 чифта, които ще притежават маслоустойчиво грайферно антистатично ходило, ще са антиалергични, с противоизпотяваща стелка, метална пластина и бомбе, така че да осигуряват комфорт при работа и защита от удар. • Работни обувки - летни 5 чифта, които ще притежават маслоустойчиво грайферно антистатично ходило, ще са антиалергични, с противоизпотяваща стелка, метална пластина и бомбе, така че да осигуряват комфорт при работа и защита от удар. • Защитна каска за предпазване от „летящи”/ падащи предмети – 5 броя. За разлика от наличните в цеха се предвижда закупуването на допълнително олекотени каски, което ще увеличи продължителността на времето, в което могат да се носят без да създават дискомфорт на работниците. • Антифони –5 броя за изолиране на шум. За разлика от обезпечените антифони към настоящия момент, тези позволяват да се регулира шумопропускливостта без да се налага да се отстраняват. • Защитни ръкавици - 5 чифта, предназначени за защита от механични удари, които ще бъдат с подсилени длан и показалец, така че да се предотвратяват евентуални рискове по време на работния процес. • Защитни очила - 4 броя, предназначени за защита от механични увреждания на очите от прах. • Обезопасяващ колан - 2 броя, предназначен за защита от падане от височина. • Шлем за заваряване с автоматично затъмняващ се филтър 2 броя - предназначен за защита от оптични лъчи, възникващи при електрическо заваряване. • Престилка за заваряване - 2 броя, предназначена за защита при електрическо заваряване. Предвижда се това облекло и ЛПС да се предостави на работниците и служителите, които работят при опасни условия. Максималният срок за износване на работното облекло е съгласно Списъка и то ще бъде използвано в рамките на дейностите и срока на настоящия проект. Нуждата от закупуване на ново предпазно облекло е обусловена от краткия срок на износване, който имат тези дрехи. Сега използваните от работниците такива ще изчерпят своя ресурс до момента на стартирне на проектните дейности., Contracted Amount: 3 126.00 , Reported Amount: 3 126.00
  • Activity: Дейност 3 "Oсигуряване на социални придобивки за работещите в Лазур строй ООД": Фирмата разполага със собствена база, в която има 4 помещения за отдих на работниците, кухненски бокс и съблекалня, но в момента те са неизползваеми, не ремонтирани и без необходимото оборудване, за да изпълняват функцията си. За изпълнение на настоящата дейност са предвидени да бъдат ремонтирани и оборудвани по програмата 3 от помещения за отдих и хранене на работниците - общо 48 кв. м /помещение за отдих, кухненски бокс и помещение за събличане и хигиена. Ремонтните дейности ще се състоят в боядисване на стени и таван и поставяне на подова настилка от гранитогрес и фаянс. За да функционират нормално ще бъде закупено и следното оборудване: Кухненски модул - 1 брой, Кухненска мивка - 1 брой, Батерия за мивка с нагревател - 1 брой, Трапезна маса - 2 броя, Пейки от иглолистна дървесина – 4 броя, Стол - 6 броя, Шкаф за дрехи – гардероб - 1 брой, Закачалка за дрехи - 1 брой, Телевизор - 1 брой, Диспенсър за топла и студена вода - 1 брой, Съдомиялна - 1 брой, Микровълнова печка - 1 брой, Хладилник - 1 брой, Кафе – машина - 1 брой, Сервиз за хранене - 1 брой, Прибори за хранене - 1 брой, Бойлер -80 л - 1 брой, Климатик - 3 броя за всяко от трите помещения От социалната придобивка в главната сервизна база ще се възползват 5 лица от целевата група, работещи на обекта и шофьора. Оборудването на стаи за хранене, почивка и хигиена са важни социални придобивки за фирмата и ще помогне на работниците да поддържат високи нива на производителност, продуктивност и висока ефективност. Удовлетвореността на служителите, вниманието и грижата от страна на ръководството към тяхното здраве и комфорт, са важен фактор за подобряване условията на труд в компанията. Изпълнението на предвидените дейности за осигуряване на помещения за почивка и хранене ще допринесат за повишаване на мотивацията на служителите, подобряване на здравния им статус, и съответно по-добра производителност на труда. Графикът за изпълнение на дейността ще бъде следния: - Събиране на най-малко две съпоставими оферти за извършване на СМР - 1-ви - 2-ри месец; - Избор на най-добра оферта на база "най-ниска цена" - 2-ри месец; - Сключване на договор с изпълнител/и - 2-ри месец; - Извършване на СМР - 2-ри - 6-ти месец. - Събиране на най-малко две съпоставими оферти за доставка на предвиденото оборудване и обзавеждане - 6-ти - 7-ми месец; - Избор на най-добра оферта на база "най-ниска цена" - 7-ми месец; - Сключване на договор с изпълнител/и - 7-ми месец; - Доставка на оборудването и обзавеждането - 7-ми - 12-ти месец., Contracted Amount: 16 380.00 , Reported Amount: 6 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: STENOR, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: FENIX - PAN Ltd, Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 6 000.00
  • Contractor: TOP HOUSE, Contracted Amount*: 6 900.00 , Reported Amount**: 6 850.00
  • Contractor: "MEBELY KEKOV" EOOD, Contracted Amount*: 10 380.00 , Reported Amount**: 10 380.00
  • Contractor: BULTEX 99, Contracted Amount*: 3 126.00 , Reported Amount**: 3 126.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 7.00
Indicator 2 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 12.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 40 046.60 BGN
Grant 40 046.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 39 991.60 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN