Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0187-C03
Project Name A warm meal in Municipality of Burgas
Beneficiary 000056814 Burgas Municipality
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 19.01.2023
Start Date 01.01.2023
End Date 30.06.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас

Description

Brief description
Настоящият проект цели намаляване броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни с оглед преодоляване на основно материално лишение като се осигури безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица.
При реализирането на настоящия проект ще бъдат обхванати 150 лица, до 31.03.2023г. и 180 лица от 01.04.2023г.,  които поради бедност и продължителна социална изолация, са в затруднение сами или с помощта на свои близки да си осигуряват прехраната. Принадлежността на идентифицираните лица към целевите групи ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“. Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от избран доставчик, чрез възлагане по реда на Закона за обществените поръчки, ще се пакетира в съдове за еднократна употреба и ще се превозва в специализирани превозни средства до пунктовете за раздаване на приготвената храна, а при необходимост и до дома на потребителите всеки работен ден за периода на изпълнение на проекта.
Получаването на топлия обяд ще се удостоверява с полагане на подпис в самостоятелен дневник отделен за всяко лице. В допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, които се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие за ползване на социални и/или административни услуги, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+; за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и други форми на индивидуална подкрепа в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: За времето от 03.01.2023г. до избора на доставчик за приготвяне готова на храна Община Бургас ще изпълнява дейностите по приготвяне на Топъл обяд чрез "Бургаски пазари" ЕООД. Дружеството е избрано за изпълнител по приготвяне на храна за нуждите на потребители на Домашен социален патронаж- гр. Бургас след проведена открита процедура за избор на доставчик и сключен Договор № 93-ОП22-1/5/ от 25.07.2022г. Началната дата на договора 25 юли 2022г., а крайната такава 24 юли 2023 година, или до изчерпване на финансовия ресурс, определен от Възложителя, а именно 1 037 400 лв. без вкл. ДДС. Изпълнителят разполага със собствена кухня за приготвяне на храната, отговаряща на всички условия за регистрация по Закона за храните. “Бургаски пазари“ ЕООД e търговско дружество с едноличен собственик Община Бургас. Кухнята-майка е регистрирана в БАБХ рег. № BG 02070075 и сертифицирана по ISO 9001:2008 и ISO 22000:2005, с адрес: гр. Бургас, ж. к. „Меден Рудник“ зона А, кв. 8. Eкипът е изграден от професионалисти с дългогодишен опит в кулинарията. В кухнята работят общо 35 човека: главен готвач, помощник готвачи, работник кухня, пакетировачи, сладкари, складови работници и диспечер.Кухнята е обзаведена с ново оборудване, отговарящо на най-високите стандарти, състои от следното оборудване: Топла кухня - със 6 печки с котлони и фурни, 4 фритюрника, 4 конвектомата, 4 големи скари, 4 обръщателни тигана, 4 парни казана;Подготвително - с 3 зеленчуко-резачки, картофобелачка; Пакетажно - с машина за пакетиране, кантари, 4 хладилника, 2 шокови охладителя; Склад - със 7 хладилни камери, 2 фризера и 2 сухи склада;Сладкарски цех - с конвектомат, планет. миксер, 2 парни казани и др. В допълнение към това (предвид срока на действие на договора), както и предвид необходимостта от дългосрочен изпълнител на дейностите по проекта Община Бургас стартира процедура с предмет „Приготвяне и доставка на топъл обяд на уязвими граждани, живущи на територията на Община Бургас, в изпълнение на операция BG05SFPR003-1.001 – „Топъл обяд“ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027“, с Уникален номер на поръчката 00797-2022-0076. Услугата ще се предоставя на 150 потребители от определените целеви групи до 31.03.2023г. и 180 лица от 01.04.2023г. За да удостовери равнището на удовлетвореност на крайните бенефициенти от качеството и количеството на получената храна, периодично ще се отразява в Дневник на крайния получател, чрез които ползвателите могат да изразят становището си за получената услуга. След проведена открита процедура за избор на доставчик е сключен Договор № 93-01122-85/1/06.02.2023 г. с фирма „ИВ ТРЕЙД“ ООД, гр. Бургас , със срок на изпълнение до 30.06.2025 г. Изпълнителят разполага със собствена кухня за приготвяне на храната, отговаряща на всички условия за регистрация по Закона за храните. Кухнята-майка е регистрирана в БАБХ с рег. № BG 02070058. Община Бургас ще следи за качеството на приготвяната храна като извършва проверки на място в кухнята и изисква необходимите документи за вложените хранителни продукти съобразно утвърденото меню за деня. Териториален обхват: Община Бургас. , Contracted Amount: 351 468.80 , Reported Amount: 98 028.80
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Предоставянето на топлия обяд ще се реализира на място в пунктове или до домовете на крайните потребители на територията на Община, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните, когато противоепидемичните мерки изискват това. За целта ще бъде създадена необходимата организация по използването на транспортните средства, както и наличния човешки ресурс. Ще бъдат определени пунктовете за раздаване на приготвената храна, както и районите с изготвени маршрути и часови график за доставянето на топлия обяд до домовете на потребителите. По-голямата част от потребителите са възрастни хора, които са трудноподвижни, хора с увреждания и в невъзможност от самообслужване. Това от своя страна налага предоставянето на топлия обяд да се организира до домовете на крайните получатели, които в максимална степен да бъдат подкрепени с качествени услуги., Contracted Amount: 24 602.82 , Reported Amount: 6 862.02
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Дейността ще се изпълнявана от Община Бургас, като бъде съобразена с броя обслужвани потребители и техните нужди. Дейността ще стартира от първия месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи. Дейността ще се осъществява от служител на Домашен социален патронаж, назначен на длъжност "Социален работник" притежаващ професионален опит повече от 15 години в областта на социалната работа. Същият ще има ангажимент да организира и координира процеса по изпълнение на съпътстващите мерки. При необходимост, ръководителят и координаторът по проекта ще се включват при предоставянето на съпътстващите мерки. Форми на провеждане на съпътстващите мерки могат да бъдат: - консултиране за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ и ЕСФ+. - консултиране за ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост и др. - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др. - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на представителите на целевите групи с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. За целта ще бъдат изготвени брошури с информация за всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Бургас, за начините за здравословно и балансирано хранене и други форми на подкрепа според конкретно установени нужди от потребителите. В допълнение ще бъдат информирани лицата относно безпрецедентните изменения в световния климат и как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората, включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и други. Честотата по предоставяне на съпътстващите мерки ще се извършва всеки месец, като бъдат обхванати всички потребители. , Contracted Amount: 24 602.81 , Reported Amount: 6 862.02
  • Activity: Определяне на целевите групи: Определянето на целевите групи, които ще бъдат включени в настоящия проект ще се извърши в съответствие с целите на операцията. Дейността ще стартира преди началото на проекта, посочено съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ. Преди стартиране на дейностите и с цел информиране на местната общност, Община Бургас ще осъществи информационна кампания, която ще включва публикуване на информация на официалната интернет страница на общината, поставяне на плакат и табела на няколко административни сгради. Ще бъдат обхванати лица от всички допустими целеви групи, съгласно Наредба № РД-06-53 от 17.09.2021 г. за реда и условията за определяне на целевите групи и насочване на помощта по Програмата за храни и основно материално подпомагане 2021 – 2027 г., а именно: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. За идентифицирането на най-нуждаещите се лица на територията на община Бургас ще се използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, отворена телефонна линия, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги и институции и други. Опpeдeлянeтo нa кoнкpeтнитe пpeдcтaвитeли нa цeлeвите гpyпи щe ce извъpшвa нa бaзa подадено заявление за получаване на топъл обяд. Щe бъдaт пoдбpaни общо 150 лицa от допустимите целеви групи до 31.03.2023г. и 180 лица от 01.04.2023г. . Подборът на потребителите ще бъде извършен по прозрачен и обективен начин и съобразен с изискванията за допустимост. Включването в проекта ще се извърши от сформирана със заповед на кмета на Общината Комисия за подбор. Щe бъдe изгoтвeн cпиcък нa oдoбpeнитe лица, a пpи eвeнтyaлнo oтпaдaнe нa някoй oт вeчe oдoбpeнитe пoтpeбитeли, нeгoвoтo мяcтo щe бъдe зaeтo oт cлeдвaщия в cпиcъкa. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на друго лице, отразено като резерва в протоколите от извършения подбор. При по-голям брой лица приоритетно ще се включат лицата, поставени под задължителна карантина, трудноподвижни и лица с увреждания, в невъзможност от самообслужване. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимите целеви групи ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ гр. Бургас, включително и за извършване на проверка за риск от двойно финансиране. За целта ще се подготви списък на кандидат-потребителите /Приложение 5/ за проверка и отразяване принадлежността към целевите групи. Ще бъде разработена процедура за подбор на представителите от целевите групи. При събирането и обработването на информацията за кандидатите, ще се спазват изискванията за защита на личните данни. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 180.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 400 674.43 BGN
Grant 400 674.43 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 191 887.73 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN