Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.020-0015-C01
Project Name „INTEGRATION THROUGH EDUCATION OF THE ROMA COMMUNITY IN STOLIPINOVO DISTRICT IN PLOVDIV“
Beneficiary 115063954 ROMA REGIONAL DEVELOPMENT FOUNDATION - PLOVDIV
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 13.12.2021
Start Date 13.12.2021
End Date 31.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Terminated (termination date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Пловдив, гр.Пловдив

Description

Brief description
Проектното предложение отговаря на потребности да се компенсира ефектът от преждевременното напускане на училище на уязвими групи от квартал Столипиново в община Пловдив, като по тази начин се намали тяхната социална изолация и бедността. 
Целеви групи на проекта са лица, навършили 16 години от община Пловдив: без завършени класове от началния и/или прогимназиалния етап; неграмотни или слабо грамотни лица; лица, отпаднали от системата на образованието; безработни лица.
Основната цел на проектното предложение е да подкрепи уязвими групи от квартал Столипиново в Пловдив за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда.
Очаквани резултати: 
- 380 лица, идентифицирани за участие в проекта;
- Проведени 24 курса за ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование;
- 106 лица завършили начален етап от основното образование; 
- 113 лица завършили основно образование;
- 14 лица валидирали резултати от неформалното обучение и информалното учене;
- 76 лица продължили в първи гимназиален етап на средно образование,  в професионално обучение и започнали /останали на работа в рамките на шест месеца след приключване участието си в дейностите по проекта.
Основни дейности: 
- Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация; 
- Курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години;
- Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование;
- Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда.
Activities
  • Activity: 1. „РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ, ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и валидиране на резултати от неформалното обучение и иформалното учене. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от квартал Столипиново в Пловдив за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от екипа на кандидата чрез неговите медиатори. Дейността включва следните поддейности: 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи чрез: - Актуализиране на данните от предварителния анализ - При подготовката на проектното предложение кандидатът и партньорът осъществиха предварителен анализ за броя на лицата, които могат да бъдат привлечени в реализацията на проекта. При стартиране на проекта тази информация ще бъде актуализирана. Ще се търси и допълнителна информация, включително от нови източници. - Институционално идентифициране - базира се на постоянна комуникация и координация с основните институции - главно с ДБТ в община Пловдив. Изразява се в следното: + работни срещи между екипа за управление на проекта, партньорите, медиаторите и ДБТ; + съвместно провеждане на дейностите, свързани с идентифицирането; - Неформално идентифициране - реализира се чрез: + работа на медиаторите на кандидата; + осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институциите; + комуникация с клиентите на управляваната от кандидата социална услуга Център за обществена подкрепа „Столипиново”; + ресурса на училището - използване като посредници при включване на целевата група на учениците. - Скрийнинг на идентифицираните лица, който ще се реализира чрез + Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта; + Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3. 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование чрез: - Индивидуално мотивиране - реализира се от медиатори на кандидата непосредствено след идентифициране на случай по метода "Управление на случай"; - Групово мотивиране - реализират се от медиаторите в офиса на кандидат и на други подходящи места; - Мотивационни срещи съвместно с ДБТ с търсещи работа лица за включването им в обучения. 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен чрез: - Мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап на гимназиално образование – 8-10 клас и втори етап на гимназиално образование – 11-12 клас - Ще се реализира чрез: + работа на медиаторите с лицата: консултации и работа със семействата; + малки мотивационни кампании по време на обученията по Дейност 2; + кратки срещи. ЕТАПИ: 1.1. Идентифициране - 1 - 26 месец; 1.2. Мотивация за включване в курсове по ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап и валидиране на резултати - 2-26 месец; 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен - 3 - 26 месец. , Contracted Amount: 23 148.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 2. „КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ И КУРСОВЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОТ ПРОГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, най-вече чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Освен това дейността цели участниците в образователните курсове да придобият степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира на база разработения „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и включва следните поддейности: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: + Ще се проведат 10 курса за ограмотяване с 15 участника във всеки курс; + Продължителността на всеки курс ще бъде 5 месеца или 600 учебни часа, 300 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете. 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование: + Ще се проведат 6 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват 90 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване; + Ще се проведат 4 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочен по Дейност 1 и Механизма; + Ще се проведат 4 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочен по Дейност 1 и Механизма; + Продължителността на курс за завършване на един клас ще бъде 3 месеца или 360 учебни часа, които се равняват на 180 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете; НАЙ-ОБЩО организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е: - Съобразена с образователната среда в училището, като се предвижда обучението да се провежда в самостоятелни класни стаи за всяка група курсисти; - Осигурена с учебно-технически средства, необходими за провеждане на курсовете за възрастни; - Осигурена с обучители, които имат опит в обучение на възрастни - предвиждаме всеки курс по 2.1 и 2.2 да се води от по двама преподаватели. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ на организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е е направено в т. 11.9.Организация и провеждане на курсове по дейност 2 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: + Ще се проведат 22 изпита за начален етап от основното образование - по 4 изпита на група. Ще бъдат формирани групи от средно по 22 курсисти; + Ще се проведат общо 142 изпита за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, като един изпит ще се провежда средно с 18 допуснати до изпит курсисти. Ще се провеждат изпити съответно за 5, 6 и 7-ми клас; + Дейността включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори. ЕТАПИ: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-26 месец; 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 3-26 месец; 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-26 месец; , Contracted Amount: 449 890.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 3. "ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕ ЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ": ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността. ОПИСАНИЕ: Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Дейността включва следните поддейности: 3.1. Заявяване: Тази поддейност ще се реализира в пряка връзка се реализацията на Дейност 1, поддейности 1.1. "Идентифициране на лицата от целевите групи" и поддейност 1.2. "Мотивиране на лицата от целевите групи". Медиаторите на кандидата ще насочват идентифицираните и мотивираните лица от целевата група за валидиране на компетентности по поддейност да подадат заявления към партньора с приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.167, ал.4 от ЗПУО ( Наредба №11/2016 г. чл.123, ал.2). Те ще поддържат мотивацията на лицата до момента на провеждането на изпитите. 3.2. Организиране на изпитите: Организацията на изпитите ще се проведе от екипа на проекта и обучителите/оценителите на партньора в рамките на изпитите, които ще се провеждат по Дейност 2. 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба: Провеждането на изпитите ще се извършва едновременно с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. За заявилите валидиране лица партньора ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба 11/2016 г. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Тестовете за тези лица ще се се разработят въз основа на утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в началния и в прогимназиалния етап на основното образование. Предвижданията, базирани на предварителните проучвания, са да се валидират знания най-вече за втора степен на основано образование и да се проведат 10 изпита за валидиране на знания за 7-ми клас. За тази цел обучителите/оценитлетие на партньора ще разработят 2 теста по всеки от учебните предмети български език и литература, чужд език, математика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество за валидиране в VII клас. За лицата, които валидират успешно знания и компетенции по Дейност 3 и получат удостоверение за валидиране съгласно чл.168 , ал.1, т.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите ще се предоставят стипендии за успех. ЕТАПИ: 3.1. Заявяване - 5-26 месец; 3.2. Организиране на изпитите - 8-26 месец; 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба - 9-26 месец. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: 4.„ПОДПОМАГАНЕ ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПАЗАРА НА ТРУДА“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е пряко свързана с основната цел на процедурата - да се подкрепят уязвими групи от община Пловдив за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. Освен това чрез реализацията на дейността се цели да се подпомогне целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и да се осъществи връзка между реализирания етап на образование в училище и пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейност 4 е свързана с поддейност 1.3. и с Механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи. На практиката медиаторите на кандидата ще продължат работата по мотивиране по Дейност 1.3 с лицата, придобили основно образование в рамките на операцията (успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране) и ще ги насочват да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап или втори етап на гимназиалното образование; към включване в професионално обучение или директно започване на работа. Дейността ще се реализира чрез: 4.1. Индивидуално и групово информиране: - екипът на кандидата ще запознае целевата група с подходящи професии; как се придобива професия в училище или ЦПО; подходящи профили и специалности по отделни професии; каква е динамика на пазара на труда и какво търсят работодателите; 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда: - екипът на кандидата ще консултира целевата група за: проблеми и трудности при избор на образование и професия; възможни конфликти при търсене и започване на работа и техники за тяхното решаване; ще проведе групови посещения в професионални училища, ЦПО и подходящи фирми; 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси; - екипът на кандидата ще проведе с всички, придобили основно образование лица, персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка и кариерен тест. Това ще помогне на участника да получи ясна картина за уменията и знанията си, за своите силни и слаби страни. Ще се предостави информация на всеки участник за възможните професии и професионални области, в които може да се насочи или реализира. 4.4. Посредничество и проследяване: - екипът на кандидата ще подпомогне лицата, придобили основно образование в рамките на проекта, за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия; ще се осъществи връзка между проведеното обучение и пазара на труда чрез провеждане на срещи с реализирали се в живота лица от целевата група от различни професии, ще се организират и проведат посещения в професионални училища или добре работещи фирми и др.; - ще се използва интерактивно индивидуално консултиране, включващо: + проучване на актуални обяви за свободни работни места, публикувани в интернет съвместно с успешно завършилите лица (групово или индивидуално); + подкрепа за предприемане на конкретни действия по кандидатстване за работа - индивидуално; + консултиране създаване от участника на СV и лично портфолио - групово; + провеждане на пробно интервю за работа, придружен с анализ и корекции на поведението на участника - групово. ЕТАПИ: 4.1. Индивидуално и групово информиране - 5-26 месец; 4.2. Консултиране - 5 - 26 месец; 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси - 5-26 месец; 4.4. Посредничество и проследяване - 5-26 месец. , Contracted Amount: 3 045.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: SECONDARY SCHOOL "NAIDEN GEROV" - PLOVDIV, Contracted Amount*: 499 377.90 , Reported Amount: 0.00
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Persons over 16 (including Roma) involved in literacy courses or courses for mastering the learning content intended for the lower secondary stage of basic education under the OP, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 360.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Лица, желаещи да валидират знания, умения и компетентности, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 И3213-1 Лица навършили 16 години, регистрирани в Дирекции „Бюро по труда“, включени в курсове по ограмотяване и/или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 И3213-4 Лица от 16 до 24 навършени години, включени в курсове за ограмотяване или в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 И3213-2 Лица навършили 16 години, включени в курсове по ограмотяване, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 150.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 6 Лица на възраст 25-64 години, участващи в продължаващо обучение и надграждане на знания, умения и компетентности по ОП, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 260.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 7 Лица над 16 години (включително роми), допуснати до явяване на изпит след участие в курс по ограмотяване и/или в курс за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 272.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Лица, придобили основно образование в рамките на операцията и продължили в първи гимназиален етап на средно образование или в професионално обучение и/или започнали /останали на работа в рамките на шест месеца след приключване участието си в дейности по операцията, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 76.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 9 Дял на лицата, от включените в дейности по ОП, валидирали знания, умения и компетентности, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 70.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 10 Share of persons (including Roma), who have received certificates for successfully completed literacy courses or courses for mastering the learning content intended for the lower secondary stage of basic education under the OP, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 61.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 11 И3213-3 Лица навършили 16 години, включени в курсове за усвояване на учебно съдържание, предвидено за изучаване в класове от прогимназиалния етап на основното образование, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 210.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 0.00 BGN
Grant 0.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 0.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN