Identification

UMIS Number BG16M1OP002-2.009-0060-C01
Project Name Introducing of a model for management of household bulky waste on the territory of Burgas Municipality
Beneficiary 000056814 Burgas Municipality
Funding ERDF ==> Environment
Date of the Contract/Order 25.08.2020
Start Date 09.09.2020
End Date 22.07.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Община Бургас е част от регионална система за управление на отпадъците, която обслужва общините Айтос, Бургас, Камено, Карнобат, Несебър, Поморие, Руен, Средец и Сунгурларе. В община Бургас се извършва разделно събиране на рециклируеми и биоразградими отпадъци, строителни и опасни отпадъци от населението.  Функционират системи за разделно събиране: система от подземи контейнери за разделно събиране на битови отпадъци; мрежа от мобилни центрове за разделно събиране на отпадъци от домакинства; безплатно извозване на едрогабаритни и строителни отпадъци от битов ремонт. Чрез изпълнението на настоящия проект ще се надградят вече съществуващи услуги на територията на общината, чрез въвеждане на добри практики за предотвратяване на образуването и подготовката за повторна употреба на битови отпадъци от други Европейски градове. Основни дейности: проучване на нагласите и потребностите на населението за разделно събиране на отпадъци (подготвителна дейност); изграждане и функциониране на Център за ремонт и повторна употреба на употребявани мебели; разработване на информационна платформа и провеждане на кампания за популяризиране на  резултатите от проекта, насочени към широката общественост. Демонстрационната дейност, включена в проектното предложение, е въвеждане на модел за подготовка за повторна употреба на едрогабаритни отпадъци от бита, конкретно подготвени за изхвърляне мебели от домакинствата. Комбинира се с провеждане на целенасочена кампания и разработване на информационна платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“, с които ще се насърчава и мотивира предотвратяването на образуването и разделното събиране на отпадъците в ежедневието. Дейностите в проекта се отнасят към най-високия приоритетен ред в йерархията на управление на отпадъците, а именно предотвратяване на образуването на отпадъци и подготовка за повторна употреба. Изпълнението им е принос за постигане на целите, заложени в чл. 31 (1) от ЗУО по отношение на битовите отпадъци.
Activities
  • Activity: Подготовка за изпълнение на демонстрационната дейност: Дейността цели да се подготви стартирането и осигури успешното изпълнение на демонстрационната дейност, като се идентифицират целевите групи и каналите за комуникация по време на информационната кампания, информира населението и мотивират заинтересованите страни да участват. В рамките на дейността ще се извърши анализ на количествата и видовете едрогабаритни битови отпадъци, генерирани от домакинствата; проучване относно нагласи на населението за участие в мрежи и кампании, готовност за участие при прилагането на добрите практики и отношение към разделно събиране на отпадъци, знания за „въглероден отпечатък“ и информираност относно „нулеви отпадъци“, „кръгова икономика“, „йерархия в управлението на отпадъците“, очаквания на гражданите към общинска администрация и целия процес на управление на отпадъците. Проучването ще се осъществи чрез анкетиране и интервюта на отделни представители на различните групи заинтересовани страни по проекта – експерти в общинска администрация, организации по оползотворяване, граждани, производители на мебели, занаятчии и др. Предвижда се запитване до 1000 души да бъдат обхванати от проучването. Проучването ще се провежда както онлайн, така и ще се разпространяват печатни анкети и интервюират заинтересовани страни лице-в-лице. Ще се използват и различните съвременни начини за комуникиране с целевите групи – електронни социални медии, специализирани електронни медии, социални мрежи. Като част от подготвителната дейност ще се подготвят необходимите разрешителни, доклади и други, съгласно ЗУТ, ЗУО и ЗООС, при необходимост. , Contracted Amount: 15 240.00 , Reported Amount: 14 880.00
  • Activity: Изпълнение на демонстрационна дейност - Изграждане и функциониране на Център за повторна употреба и ремонт: За целите на изграждането на Център за повторна употреба и ремонт ще се извършат строително-ремонтни работи за ремонт и преустройство на съществуващи обекти, общинска собственост, както следва: сграда с площ от 173 кв.м., идентификатор 07079.663.6.2, в Южна промишлена зона, със статут промишлена сграда, която ще бъде ремонтирана, за целите на работилница за ремонт на употребявани мебели и сграда със статут на временен обект по §17 от ЗУТ – метален павилион с площ от 75 кв.м., идентификатор 07079.501.542.2, разположен северно от бл.34 в жк „Изгрев“, със статут търговски обект, който ще бъде ремонтиран, за да изпълнява функциите на шоурум за реставрирани мебели. Изпълнението на дейността ще стартира в месец 9 до месец 10 на проекта. СРР включват: ремонт на покрив и подмяна на дограма за работилница; подмяна на подови настилки, дограма и санитарен фаянс, ел. и ВиК инсталации и цялостен ремонт на покрив и стени (отвътре и отвън) - за шоурум. След извършване на необходимите строително-ремонтни работи, обектът в Южна промишлена зона ще започне да функционира като работилница за ремонт на мебелите за подготовката им за повторна употреба. Обектът в жк „Изгрев“ ще се използва като шоурум, където ще се излагат вече отремонтираните мебели - втора употреба. За дейността на Центъра работилницата в ЮПЗ ще бъде оборудвана с необходимите машини и уреди, които да се използват за ремонта/реновиране на мебелите. Тази дейност ще се изпълни в 10-11 месец от проекта. Основното оборудване ще включва минимум следното: разкрояващ циркуляр, кантослепваща машина, щрахмус, компресор за въздух под налягане, прахоуловител, махален пробивен трион, ръчен циркуляр, оберфреза, перфоратор, винттоверт, ъглошлайф, електрическо ренде, лентов шлайф, ексцентриков шлайф, пистолет за горещ въздух, акумулаторна полирмашина. Оборудването на Центъра ще се осъществи в месец 10-11 от проекта, след като бъдат завършени СРР на работилницата. 2.2. Функциониране на демонстрационен център за ремонт и повторна употреба на мебели Ремонтът е начин на удължаване на живота на мебелите, чрез поправка, подмяна/премахване на компрометираните елементи, за да се възстанови качеството на продукта до състояние близко до ново. Ще се търсят възможности да се използват повече обновени материали. Процесът включва анализ на състоянието на мебелите, анализ на възможностите за реновиране/ремонт, авторски надзор и управление на процеса. Всеки един постъпил продукт ще се заснема и оразмерява, изделието ще се изчертава. Ще се обследват конструктивните елементи, подвижност, амортизация и ще се изготвя проект за укрепване и повишаване на устойчивостта на изделието. За всяко изделие ще се разработва 3D визуализация, както и подробна спецификация на заложените материали и описание на технологията на изпълнение. Ще се сформира екип от 3 човека, които ще работят в Центъра – ръководител работилница и двама общи работници. В рамките на проекта екипът ще се обучи за работа с машините и оборудването, похвати при реновиране и реставрация на мебели. Обученията ще се проведат след като се достави оборудването. Всички мебели, които влизат в Центъра за ремонт ще се теглят и ще се води регистър със снимки и история за всеки артикул. Регистърът освен за отчетност ще служи и като източник на информация за отчитане на количествата предоставени за повторна употреба и ремонт мебели. Екипът ще участва и в провеждането на творческата работилница, предвидена в Дейност 3. , Contracted Amount: 192 128.40 , Reported Amount: 205 407.14
  • Activity: Кампания за популяризиране на резултатите от проекта: Дейността включва мерки, които са пряко свързани с дейността на Центъра за повторна употреба и ремонт и промотиране на системата от мобилни центрове за разделно събиране на отпадъци от бита. Организирането и провеждането на Кампанията цели повишаване на информираността на местната общност, чувствителността и ролята на населението по отношение на приоритетния ред за управление на отпадъците, мотивиране, повишаване на ангажираността и информирано включване на гражданите в реализацията на проектните дейности, както и популяризиране на резултатите на проекта. 3.1. Изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на кампанията- Комуникационната стратегия ще включва план за изпълнение, цели и задачи, конкретизира целевата аудитория на рекламната кампания и заложи конкретен брой достигнати и повлияни от кампанията, ще предложи подходящите комуникационни канали за съответната аудитория, начини на отчитане на резултатите. Ще се създаде цялостен бранд и идентичност, които ще включват: име, лого, етикет, сайт и активност в социалните мрежи. Целта е Центърът и мобилните центорве за събиане на рециклируеми отпадъци да се превърнат в разпознаваеми и отличаващи се дейности и услуги. Ще се изготвят и бразпространяват 30 секундни радио и ТВ рекламни клипове, които да фокусират вниманието към проблемите с нарастващото количество отпадъци от домакинствата. Клипвете ще се излъчват в поне една медия. Регулярно ще се публикуват прес-съобщения на официалната страница на общината. 3.2 Изграждане на Интернет платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“ - Целта на платформата е да популяризира Центъра за ремонт и повторна употреба и услугата, която предоставя; да подобри функционирането на вече съществуващата система за разделно събиране на рециклируеми битови отпадъци. Пътеводителят ще съдържа информация за цялостната схема по управление на отпадъците на територията на Община Бургас, но акцентът ще бъде върху схемата за събиране на непотребни мебели от бита и последващите дейности, както и върху системата на мобилните центрове за разделено събиране на рециклируемите отпадъци от домакинствата. Архитектурата на платформата ще съдържа основни страници, но не само (1) Център за повторна употреба и ремонт (2) Система от мобилни центрове за разделно събиране на битови отпадъци. Платформата ще информира потребителите за наличните системи и услуги за разделно събиране на отпадъците от бита на територията на общината, пътя на отпадъка и значението на разделното събиране, полезни съвети и насоки за намаляване на отпадъците, генерирани в ежедневието, повторна употреба на продукти и изделия с цел удължаване на техния полезен живот. Изработения сайта ще е съдържа още данни/факти за ползите от предотвратяване на отпадъци, други възможности за намаляването им. 3.3. Провеждане на творческа работилница за студенти - Участници в събитието са студенти от Националната художествена академия, занаятчии, търговци и дизайнери на мебели, интериорни дизайнери. Събитието ще бъде съпроводено с провеждане на семинар, на койтo да се представят практики за ремонтиране на стари мебели и връщането им към нов живот. Събитието ще се проведе в рамките на два дни, ще се осигурят материали за участниците, кетъринг, като се очаква участие на минимум 40 човека. Чрез присъствени листи, презентации и снимки ще се отчетат резултатите. 3.4. Подготовка и разпространение на информационни материали Информационните материали, предвидени по проекта включват: изработван и разпространение на дигитална брошура с информация за проекта и източника на помощта, както и информация за услугите които предоставят Центъра и мобилните центрове; рекламна торба текстил -500 бр.; метална значка-1000 бр.; тениска цветен текстил- 500 броя; флаш памет-200 бр. Информационните материали ще се разпространяват чрез Областен информационен център, събитията които провежда Община Бургас и събитията по проекта. , Contracted Amount: 61 200.00 , Reported Amount: 69 611.46
  • Activity: Организация и управление на проекта, мерки за информация и комуникация (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): 4.1. Организация и управление на проекта Управлението на проекта има за цел да създаде условия за добър проектен мениджмънт, навременно и успешно проектно изпълнение и постигане на заложените индикатори и резултати. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще е съставено от служители на Община Бургас и ще изпълнява следните функции: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с УО на ОПОС; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигнатия по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПОС; Екипът включва следните позиции: 1. Ръководител на проект- вътрешен за Община Бургас; 2. Финансов експерт - вътрешен за Община Бургас; 3. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" – вътрешен за Община Бургас – подготвя документацията за избор на изпълнител по реда на ЗОП и участва в провеждането на поръчките. 4. Експерт "Комуникация и информация" – вътрешен за Община Бургас. 5. Координатор демонстрационни дейности – вътрешен за Община Бургас. 4.2. Информация и комуникация на проекта Дейностите, свързани с осигуряване на информация, комуникация и визуализация относно операцията, подпомагана от ЕСИФ, се изпълняват в съответствие с Приложение 2 „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 към Националната комуникационна стратегия. Изпълнението на включените мерки за публичност в рамките на проекта имат за цел да се визуализира подкрепата на ЕСИФ и Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020"; да се популяризира проекта, планираните цели, резултати и индикатори. Ще се използват различни канали и средства за разпространение на информация сред целевите групи и заинтересовани страни – Интернет, медии, публични събития, разпространение на информационни материали, визуализации на обществено достъпни места. Регулярното предоставяне на информация е един от подходите, който ще се използва за изграждане на положителна нагласа и информираност на местното население. От изключителна важност е информацията, която ще се разпространява да акцентира върху постигнатите ползи за целевите групи, ефекта от изпълнената демонстрационна дейности. Мерките за осигуряване на информация и комуникация са предвидени за целия период на изпълнение на проекта и включват: - провеждане на стартираща и заключителна пресконференция - 2 броя прес-конференции; - доставка и монтаж на постоянна информационна табела - 2 броя; - винил за билборд 4х3 метра - 2 броя, визуализиращи приноса на ОПОС; - подготовка и печат на стикери за обозначаване на доставените по проекта активи; - регулярни публикации в местни, регионални и национални медии и на Интернет страницата на Община Бургас. Дейностите се изпълняват през цялата продължителност на проекта - стартират през първия месец на проекта-януари 2020 г. , Contracted Amount: 31 575.00 , Reported Amount: 32 995.20

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SMART BUSINESS COMPANY, Contracted Amount*: 47 451.23 , Reported Amount**: 47 451.23
  • Contractor: RESURS KONSULTING, Contracted Amount*: 7 526.40 , Reported Amount**: 7 526.40
  • Contractor: BURGASINVEST, Contracted Amount*: 93 119.93 , Reported Amount**: 121 055.91
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 9 595.20 , Reported Amount**: 9 180.00
  • Contractor: Proxima Consult EOOD, Contracted Amount*: 14 880.00 , Reported Amount**: 14 880.00
  • Contractor: INSIS EOOD, Contracted Amount*: 23 540.66 , Reported Amount**: 37 665.06
  • Contractor: MOLT DESIGN GROUP Ltd, Contracted Amount*: 36 900.00 , Reported Amount**: 36 900.00
  • Contractor: INNOVATIVE SYSTEMS - BURGAS LTD., Contracted Amount*: 15 240.00 , Reported Amount**: 15 240.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, които пряко ще бъдат обхванати от резултатите от демонстрационните мерки, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 109.00 , Reached amount: 324.00
Indicator 2 Лица, до които ще бъдат разпространени резултатите от демонстрационния проект, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 30 090.00 , Reached amount: 38 161.00
Indicator 3 Проведени кампании за популяризиране на резултатите от демонстрационните проекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Количество битови отпадъци, които са били предотвратени, разделно събрани и/или рециклирани, или подготвени за повторна употреба в резултат от изпълнението на проекта, Measure Unit: т./год., Base Value: 0.00 , Target amount: 653.81 , Reached amount: 654.20
Indicator 5 Реализирани демонстрационни проекти, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 229 234.91 BGN
Grant 229 234.91 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 229 234.91 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 40 582.10 0.00 40 582.10 БУРГАСИНВЕСТ ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване за работилница за ремонт и подготовка за повторна употреба на стари мебели по проект „Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас“, финансиран по Оперативна програма „Околна среда“ 2014 – 2020 г., Estimated Amount: 43 207.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за работилница за ремонт и подготовка за повторна употреба на стари мебели“ по проект „Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас“, финансиран по Оперативна програма „Околна среда“ 2014 – 2020 г.
    Contractor: SMART BUSINESS COMPANY
    Contract total funded value: 47 451.23
Procedure 2 Subject to due process: Избор на изпълнител за изготвяне на дизайн и технология за ремонт и реновиране на употребявани мебели , Estimated Amount: 37 500.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изготвяне на дизайн и технология за ремонт и реновиране на употребявани мебели по проект "Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас", финансиран по ОПОС 2014-2020
    Contractor: MOLT DESIGN GROUP Ltd
    Contract total funded value: 36 900.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на изпълнител за обучение на екипа на Центъра за ремонт и повторна употреба на мебели за работа с машини и оборудване, Estimated Amount: 1 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител за изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на информационна кампания, Estimated Amount: 13 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на информационна кампания
    Contractor: INNOVATIVE SYSTEMS - BURGAS LTD.
    Contract total funded value: 15 240.00
  • Differentiated position 2: Избор на изпълнител за изготвяне и изпълнение на комуникационна стратегия и бранд на информационна кампания
    Contractor: INNOVATIVE SYSTEMS - BURGAS LTD.
    Contract total funded value: 15 240.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на изпълнител за организиране и провеждане на събитие - творческа работилница за студенти, Estimated Amount: 10 000.00
  • Differentiated position 1: Организация и провеждане на събитие по проект: "Прилагане на модел за управление на едрогабаритни отпадъци от бита на територията на Община Бургас"
    Contractor: RESURS KONSULTING
    Contract total funded value: 7 526.40
Procedure 6 Subject to due process: Избор на изпълнител за Проучване на нагласите на населението за участие в прилагане на модел за повторна употреба и ремонт на мебели, Estimated Amount: 12 700.00
  • Differentiated position 1: Проксима Консулт ЕООД
    Contractor: Proxima Consult EOOD
    Contract total funded value: 14 880.00
Procedure 7 Subject to due process: Избор на изпълнител за създаване на Интернет платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“ , Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за създаване на Интернет платформа „Пътеводител за разделно събиране на отпадъци от домакинствата“
    Contractor: INSIS EOOD
    Contract total funded value: 23 540.66
Procedure 8 Subject to due process: Извършване на строително-ремонтни дейности, състоящи се в текущ ремонт на следните обекти: 1. Дърводелска работилница м. "Капчето" за приспособяването й за демонстрационен център за ремонт и повторна употреба на мебели и 2. Търговски обект - павилион, идентификатор 07079.501.542.2, жк "Изгрев", с предназначение шоурум, Estimated Amount: 77 600.00
  • Differentiated position 1: Извършване на строително-ремонтни дейности, състоящи се в текущ ремонт на следните обекти: 1. Дърводелска работилница м. "Капчето" за приспособяването й за демонстрационен център за ремонт и повторна употреба на мебели и 2. Търговски обект - павилион, идентификатор 07079.501.542.2, жк "Изгрев", с предназначение шоурум
    Contractor: BURGASINVEST
    Contract total funded value: 93 119.93
Procedure 9 Subject to due process: Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС, Estimated Amount: 100 000.00
  • Differentiated position 1: Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 9 595.20

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN