Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0232-C01
Project Name Thousand of stories and one dream
Beneficiary 0006963270603 Municipality "Sofia", District "Iskar"
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 14.12.2015
Start Date 01.02.2016
End Date 01.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектът “Хиляди истории и една мечта” цели осигуряването на качествени интегрирани социални услуги на хора с увреждания и хора в невъзможност за самообслужване, живеещи на територията на СО район „Искър“. Това е една целева група с различни здравословни, психически и социални проблеми, които изпитват затруднения в индивидуалната си интеграция в обществото. 
С цел изпълнение на проекта се планира създаването на консултативен Център за почасовo предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. Предоставяните услуги  ще дадат възможност на хората с увреждания да придобият нови знания, умения и навици, които да спомогнат за преодоляване на социалната изолация. Създаването на Центъра ще включва назначаването на екип от специалисти по психология, логопедия и арт-терапия, които ежедневно да работят с хората от целевата група.
В настоящия проект се планира и дейност по предоставяне на специализиран транспорт за хора с увреждания, с цел излизане от затворената домашна среда. Това ще се извърши чрез закупуване на специализирани адаптиране бусове, които ще транспортират целевата група до инситуции, училища, детски заведения, развлекателни мероприятия и т.н. Тази услуга ще се координира от назначен за това диспечер и ще изършва по заявка или индивидуален план-график. 
В проекта се предвижда да бъде включена и дейност по предоставяне на личен асистент, която ще бъде насочена към подпомагане социалната интеграция на целевата група. Личните аситенти ще предоставят почасова грижа в семейна среда и ще подпомагат за преодоляване на социалната изолация.Това от своя страна ще допринесе за подобряване качеството на живот на потребителите и техните семейства.Чрез реализацията на настоящия проект ще се предоставят интегрирани услуги за хората в невъзможност за самообслужване и за хората с увреждане. 
Екипът, който ще предоставя услугите ще премине през специализирано обучение за интергиране и подобряване качеството на живот на целевите групи.
Activities
  • Activity: Създаване на Център за предоставяне на почасови социални услуги за включване в общността: Проучване на Евростат показва, че в България хората с увреждания имат най-нисък социален статус в Европа. Тези хора страдат от липса на достъпна среда, подкрепа, образование и обучение. Много от тях не успяват да намерят работа и трудно се социализират с външния свят. В следствие на всичко това, тези хорат биват постепенно изключвани от общността и достигат крайната изолация в домашна среда. Това от своя страна води до задълбочаване на техните здравни и социални проблеми. Един модел за по-успешна социална интеграция би допринесъл за подобряване качеството на живот на потребителите и техните семейства. Това е и основната цел на дейност Център за почасова предоставяне на услуги за социално включване в общността. Създаването на такъв център на територията на СО район "Искър" ще даде възможността на хората с увреждания и хората в невъзможност за самообслужване да придобият нови знания, умения и навици, които да спомогнат за преодоляване на социалната изолация. Основните цели на дейността: • Да се осигури предоставянето на качествени услуги за социалната интеграция на хора с увреждания • Изграждане на способност за развиване на умения за самостоятелен живот на хората с увреждания; • Преодоляване на социалната изолация чрез различни дейности насочени към социалното включване Планира се центърът да се обособи в помещение частна общинска собственост със застроениа площ 127.55 кв. м., находящо се в гр. София, жк. Дружба 1, кв. 50, парцел I до бл. 74. Планира се да бъдат обособени 3 кабинета, в които ще се помещават психолог, логопед и арт-терапевт. За да се постигнат заложените цели, дейността ще включва следните видове услуги: 1. Арт терапия - това е вид психотерапия, който спомага за лечение на психични проблеми при хората. В тази терапия главно се използват методи на творчеството , като рисуване, музика, грънчарство, фотография, писане, игри и др. Арт-терапият спомага за по-ясно изразяване на преживяванията и проблемите и е приложима за всякакъв тип състояния. Особено полезна е при работа с пациенти, които не могат да дефинират проблемите си или отказват да говорят за травматчни преживявания. Тази услуга ще се предоставя от назначен психолог/арт-терапевт. 2. Логопедична консултация и терапия - Това е вид консултация и терапия, която се прилага при проблеми в артикулацията, говора, плавността и тембъра на речта и др. За постигане целите на съответната дейност се планират следните етапи на изпълнение: 1. Текущ ремонт на помещението 2. Обзавеждане с модходяща мебелировка 3. Закупуване на материали и консумативи (т.ч. гориво и разходи за поддръжка на специализиран транспорт за хора с увреждания) 4. Назначаване на специализиран персонал 5. Публичност на дейността 6. Оценка на потребностите 7. Разработване на индивидуален план за действие , Contracted Amount: 39 706.00 , Reported Amount: 58 295.87
  • Activity: Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване: За създаване на нов център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда е предложено за ползване част от едноетажна сграда с идентификатор 68134.1500.2455.8 по кадастралната карта и кадастралния регистър, за който има АЧОС № 167/02.06.1998г.гр.София, жк“Дружба 1“ до бл.74. Сградата е монолинта едноетажна. Сградата е разделена на три части: - трафопост, хидрофор и част за нежилищни нужди. Предложената за ползване част се състои от седем помещения, разпределени в предложението по следния начин: логопедичен кабинет, психологичен кабинет, помещение за арт-терапия, чакалня, склад, помещение за почивка и санитарен възел. Предвидения текущ ремонт е наложителен тъй като помещенията не се ползват и са в занамарено състояние и за нуждите на центъра са необходими следните дейности: - премахване на старата подова настилка; - изравняване на подовата замазката; - поставяне на нова настилка на целият център; - смяна на дограма; - подмяна на врати; на стени на всички помещения. - ремонт на ел.инсталацията и адаптация на ключове за осветлението; - окабеляване за компютри и друга техника за нуждите на центъра; - подмяна на тоалетните, умивалници. Оборудване на една от клетките на тоалетната за инвалиди. Обзавеждането на центъра е съобразено с целите на проекта. Предвижда се закупуване на: - 3 броя компютърни конфигурации - 3 броя монитори - 1 брой принтер - 1 брой цветен принтер - 1 брой рутер - 1 бр. телефонен апарат - 5 броя бюра + 5 стола за тях - 2 броя маси - 12 стола - 2 броя климатици - Бойлер (топлоподаването от съседния блок е прекъснато)“ - Параван - Уреди за рехабилитация - Терапевтични топки - Кушетка - Масажори - Дюшеци - Система за външно видеонаблюдение - Стелажи - Шкафове за съхранение на документация - 2 броя инвалидни колички - Килим - 1 брой ламинатор, Contracted Amount: 69 450.00 , Reported Amount: 62 829.56
  • Activity: Организация за управление на проекта: Планира се настоящата дейност да включва цялостната огранизация и управление на проекта. Това ща обхване дейностите по планиране, изготвяне на графици, анализ и оценка на текущото изпълнение на проекта, анализ на риска, обобщаване на методи за справяне с трудностите, подготовка на отчети за изпъленение. Основните цели на тази дейноста са: - създаване на организация за ефективно и ефикасно управление - координация на дейностите по проекта - целесъобразно разходване на средствата Етапи на изпълнение на проекта - назначаване на екип за организиране и управление на проекта - изготвяне на план-график за провеждане на екипни съвещания - изготвяне на ежемесечни отчети за постигнатите резултати - в края на проекта - изготвяне на финален отчет за дейността , Contracted Amount: 45 360.00 , Reported Amount: 47 657.73
  • Activity: Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. С тази дейност ще се даде възможност за развитие на наетия персонал чрез обучение и обмяна на опит. Планирани са въвеждащо обучение - 1, поддържащи обучения - 3 броя, консултации и супервизия. Обученията, супервизията и консултациите ще се извършват от 1 брой експерт в областта. Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Супервизията дава възможност да се работи върху преживяванията на персонала, като поддържа работната рамка и подобрява качеството на работната среда. Това от своя спомога за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне., Contracted Amount: 5 500.00 , Reported Amount: 200.10
  • Activity: Осигуряване на специализиран транспорт за хора с увреждания: В тази дейност се индентифицира услуга по предоставяне на специализиран транспорт за хора с увреждания. Планира се този вид услуги да се предоставят, като спомагателни към дейността на Центъра. На база предоставените данни, на територията на СО район "Искър" има 35 трудноподвижни лица, които имат право да ползват специализиран транспорт от Столична община (лица с ТЕЛК над 90% с чужда помощ). Тези хора имат ежедневно нужда от посещения на здравни, социални и рехабилитационни центрове. Липсата на специализиран транспорт и финансовата нестабилност на хората с увреждания води до затруднения в социалната им интеграция и осигуряването на равен достъп до услуги. На територията на СО район „Искър“ няма осигурен специализиран транспорт за хора с увреждания. Предоставянето на такъв ще подобри общностната интеграция на целевата група и ще спомогне за преодоляване на социалната изолация. В дейността се планира транспортиране със специализирани бусове на трудно подвижни лица от дома до различни институции, до училището, до детското заведения, до медицински център или център по рехабилитация, до развлекателни мероприятия и т.н. Основни цели на настоящата дейност: - Повишаване достъпността на целевата група до интегрирани социални услуги - Развитие на образователния капацитет и здравословния статус на целевата група - Подпомагане редовното излизане от домашна среда - Подпомагане на родителите на деца с увреждания да се върнат на работните си места, което от своя страна ще допринесе за по-добра финансова стабилност на семействата Планират се следните етапи на изпълнение: - закупуване на 1 брой специализирано транспортно средство за хора с увреждания - назначаване на шофьори - информиране на целевата група за подаване на документи - запознаване с индивидуалната документация - оценяване на потребностите - изготвяне на индивидуален план за транспортиране , Contracted Amount: 59 329.91 , Reported Amount: 57 690.62
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и независимост и ще ги подкрепи в ежедневието за преодоляване на своите ограничения. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65, с ограничения за самообслужване. Същите ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип, предварително подбран с различен профил на компетентност. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда дава възможност да отговорим на потребностите на на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : социален асистент, личен асистент, домашен помощник, здравен асистент. Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи: 1. Зачитане на личното пространство и достойнство 2. Самостоятелност и независимост на потребителя 3. Поверителност на личните данни Услугата ще позволява гъвкавост според индивидуалните потребности на лицата. Настоящата дейност ще включва: - помощ при поддържане личната хигиена на лицата (т.ч. къпане, тоалет, преобличане, хранене и т.н.) - приготвяне на храна според индивидуалните изисквания и нужди на лицата - помощ и контрол при употребата на лекарствени медикаменти - съпровождане до медицински центрове, административни институции и развлекателни мероприятия - почистване на дома - пране и гладене - закупуване на храна и лекарства - заплащане на битови сметки Етапи на изпълнение на дейността: - Информираност за стартиране на настоящата дейност - Подаване на заявления от кандидат-потребителите и кандидат-персонала - Оценяване на потребностите на подалите заявления лица, която оценка ще бъде възложена на физически лица, като тяхното възнаграждение ще бъде заложено при спазване на разпоредбите на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014 – 2020. - Оценяване на знанията и уменията на кандидат асистентите - Сформиране на индивидуален бюджет за ползване на услугата - Обучение на одобрените лични асистенти - Обобщаване на резултатите от предоставената услуга, Contracted Amount: 277 665.00 , Reported Amount: 263 880.42
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа на потребителите на услуги : Настоящата дейност планира включването на услуги по психологическа подкрепа на потребителите на услуги. Този вид услуга е изключително важна при работата с хора с увреждания. Тази целева група изпитва затруднения в реалната си интеграция, в основата на което лежат проблемите с психосоциалната идентичност. При тях се наблюдават психологически и/или социални последствия от увреждането. Много от тях се чувстват изолирани и водят все по-заседнал начин на живот, което от своя страна допринася за по-бързо стопяване на социалните им контакти. С цел изпълнение на настоящата дейност е нужно осигуряването на психолог, който да предоставя навременна психологическа подкрепа на целевата група. Психолозите и тяхната наука са фактор за хората с увреждания, който им помага за тяхната ресоциализация в обществото. Психотерапията е вид терапия, при която се прилагат различни психологически техники за възстановяване личностното равновесие. Психотерапията е основана на няколко вида метода - рехабилитация, внушение, подкрепа и психоанализа, които целят личностно разгръщане и интеграция в обществото. Психологическата подкрепа може да помогне на човека с увреждане да стане по-приобщен в социума и най-важно да види себе си в него. Основните цели на настоящата дейноста са: - Подобряване качеството на живот на хората с увреждания - Изграждане на способност за развиване на умения за самостоятелен живот на хората с увреждания; - Преодоляване на социалната изолация чрез психотерапия Етапи за осъществяване на дейността: - назначаване на специалист психолог - оценяване на потребностите на лицата - изготвяне на план-график на срещите между потебителите на услугите и психолозите - изготвяне на отчет за резултатите от предоставяните услуги , Contracted Amount: 1 485.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Информация и публичност: Предвижда се в хода на проекта, провеждането на серия от комуникационни и информационни инициативи за осигуряване на публичност, относно конкретните цели, дейности и резултати на проекта. За осигуряване на публичността на проекта ще бъдат отпечатани и разпространени: дипляни - 200 бр., флаери - 500 бр., плакати - 100 бр. и стикери - 50 бр., и ще бъдат поставени информационна табела - 1 бр., обозначителна табела - 1 бр., банер – 1 бр. Ще бъдат проведени две пресконференции. На интернет сайта на район „Искър“ http://raioniskar.bg/ ще бъде качвана регулярна информация за дейностите по проекта. При спазване на задължителните изисквания за мерките по информация и комуникация на ЕС, основани на Регламент (ЕС) №1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17.12.2013 г., е необходимо да бъде осигурена адекватна публичност на изпълнението на проекта. При всички мерки за информация и комуникация ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС, чрез поставяне на емблема на ЕС в съответствие с техническите характеристики, фонда, с чиято подкрепа се изпълнява проекта и общото лого за програмен продукт 2014-2020 г. , Contracted Amount: 1 500.00 , Reported Amount: 1 455.21

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Kristina, Contracted Amount*: 470.00 , Reported Amount**: 521.82
  • Contractor: MOLECULAR SOLUTIONS BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 26 537.05 , Reported Amount**: 26 537.05
  • Contractor: Shani build Sofia Ltd., Contracted Amount*: 24 146.28 , Reported Amount**: 24 976.51
  • Contractor: Darinka, Contracted Amount*: 236.00 , Reported Amount**: 262.03
  • Contractor: YUVIMEKS LTD, Contracted Amount*: 5 376.00 , Reported Amount**: 5 376.00
  • Contractor: BOLID-INS, Contracted Amount*: 954.00 , Reported Amount**: 864.00
  • Contractor: NET 1 Ltd , Contracted Amount*: 25.20 , Reported Amount**: 476.04
  • Contractor: ESPACE AUTO, Contracted Amount*: 54 036.00 , Reported Amount**: 54 036.00
  • Contractor: EGIDA-SOFIA Solely Owned Joint-Stock Company, Contracted Amount*: 432.00 , Reported Amount**: 1 477.80
  • Contractor: Tatyana, Contracted Amount*: 236.00 , Reported Amount**: 262.03
  • Contractor: Veronika, Contracted Amount*: 236.00 , Reported Amount**: 262.03
  • Contractor: Krasimira, Contracted Amount*: 200.00 , Reported Amount**: 289.26
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 58.00 , Target amount: 93.00 , Reached amount: 98.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 58.00 , Target amount: 93.00 , Reached amount: 98.00

Financial Information

Total Project cost 499 995.91 BGN
Grant 499 995.91 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 486 298.68 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания”, Estimated Amount: 931 896.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на специализирани превозни средства, адаптирани за хора с увреждания, Estimated Amount: 931 896.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN