Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0188-C01
Project Name Management Capacity Development of Antany Mebel Ltd.
Beneficiary 201059466 ANTANY MEBEL LTD.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 06.03.2017
Start Date 06.03.2017
End Date 29.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Кюстендил, Дупница, гр.Дупница

Description

Brief description
Настоящето проектно предложение цели развитие на управленския капацитет и растеж на предприятие в сферата на мебелното производство. С изпълнението на проекта ще се пордобри капацитета на предприятието за по-успешно присъствие на интензивно конкурентните външни пазари чрез въвеждане и прилагане на системи за управление, както и изпълнение на дейности за реинженеринг на процесите.
Целите и резултатите ще се постигнат с изпълнението на следните дейности:
1. Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда БДС EN ISO 14001:2015;
2. Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената и сертифицирана система за управление на околната среда;
3. Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятието на кандидата;
4. Информиране и публичност
Activities
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез внедряване и сертифициране на система за управление на околната среда БДС EN ISO 14001:2015: Стандартът БДС EN ISO 14001:2015 определя изискванията към система за управление по околна среда, позволяващи на организацията да разработи и внедри политика и общи цели, вземайки предвид законовите изисквания и другите изисквания, които организацията е приела да изпълнява, както и информацията за значимите аспекти на околната среда. Той се прилага за аспекти на околната среда, които организацията определя, че може да контролира, и за аспекти на околната среда, върху които тя може да влияе. Целта му е да предостави рамка за опазване на околната среда и отговор на променящите се условия на околната среда в баланс със социално-икономическите потребности. Системният подход към управлението на околната среда може да предостави информация на ръководството на компанията за изграждане на успех в дългосрочен план и да създаде възможности за принос към устойчивото развитие чрез: -опазване на околната среда чрез предотвратяване или смекчаване на неблагоприятните въздействия върху нея; -смекчаване на потенциалните неблагоприятни последици за компанията от условията на околната среда; -съдействия на компанията за изпълнение на задълже ията за спазване; -подобряване на резултатността спрямо околната среда; -контролиране или въздействие на начина, по който се проектират, произвеждат, разпространяват, потребяват и унищожават продуктите и услугите, като се използва перспективата на жизнения цикъл, която може да предотврати въздействието върху околната среда да бъде неволно измествано вътре в жизнения цикъл; -постигане на финансови и оперативни ползи, които могат да произтеката от прилагане на екологосъобразни алтернативи, усилващи пазарната позиция на компанията; -оповестяване на екологина информация на заинтересованите страни. Внедряването на стандарта ще увеличи ангажираността на компанията и ще насочи фирмената политика в насока за съобазяване с изискваноята за управление на околната среда. Дейността ще се осъществява на два етапа: 1.1. Разработване и внедряване на система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015 - Избраният изпълнител ще извърши консултиране на екипа на компанията относно изискванията на стандарта; ще се разработя документация на системата, наръчник и процедури; ще бъде внедрена системата в организационната структура на компанията; 1.2. Сертифициране на внедрената система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015 - Избраният изпълнител ще извърши одит на внедрената ситема и ще извърши сертифициране на последнта. Двете дейности ще бъда възложени на външни изпълнители. Поради спецификата на сертифицирането не е възможно двете дейности да бъдат получени от един и същи външен изпълнител. За целта ще бъдат подбрани отделни изпълнители. , Contracted Amount: 42 450.00 , Reported Amount: 40 500.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за за въвеждане и спазване на съответствието с изискванията на въведената и сертифицирана система за управление на околната среда: В рамките на тази дейност ще бъде доставена нова автоматична кантираща машина с цел съобразяване на производствените процеси с изискванията на въведената и сертифицирана система за управление на околната среда. Дейността по доставка ще бъде възложена на външен изпълнител. Компанията ще контролира аспектите на околна среда, като дейностите и продуктите ще се подобрят: - Оперативните и производствени процеси - Експлоатация и поддръжка на съоръжението, - Транспортиране на продукта и доставяне на услуги включително в опаковането - Съхранение, употреба и обработка след края на експлоатация на продуктите - Управление на отпадъците, включително повторна употреба, възстановяване, рециклиране и депониране Компанията планира на най-високо ниво действията, които трябва да бъдат предприети в рамките на организацията, за да се справи със значимите аспекти на околна среда, своите задължения за спазване и рисковете и възможностите, които са приоритет на фирмата за постигане на по-добри резултати върху влиянието на околната среда. С разглеждането на своите технологични възможности, „Антани мебел“ ЕООД предприема закупуването на нова автоматична кантираща машина с цел постигане на най-добри налични техники за реализация на целите относно околната среда. Новото оборудване ще консумира по-малко енергия и съответно емитираната енергия значително намалява с по-малко генерирания шум и вибрации в сравнение с подобни или други машини от този вид. Също така аспект консумация на енергия значително ще намалее. Аспект използвано пространство също ще бъде намален и редуциран до минимум според новата технология. Намаляват се използваните суровини и ресурси от дървен материал. Концентрацията на всички необходими операции на една машина, водят до значително намаляване на необходимата работна площ. Възможността за програмиране на работния процес, избягва наличието на субективни грешки на оператора – намалява разхода на материал, както и до икономия на електроенергия, тъй като операциите се извършват само с агрегатите необходими за изпълнението на съответната програма. Ще се намалят разходите на кант и на високотемпeратурно полиуретаново лепило, както и ще се намалят изпаренията на вредни емисии от лепилото. Новото оборудване ще съобрази изцяло производствените процеси с изискванията на стандарта и значително ще улесни неговото внедряване и сертифициране. Чрез въвеждане на новото оборудване ще се подпомогне изграждането на система за управление на околната среда под ISO 14001, като това ще позволи на компанията да изпълни екологичните си цели, екологичната си политика и да изпълни изискване на законодателството относно управление на опасни отпадъци от производството. В този смисъл новото оборудване е свързано с внедряването на системата за управление на околната среда. , Contracted Amount: 95 000.00 , Reported Amount: 94 680.00
  • Activity: Дейност за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез ползване на специализирани консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятието на кандидата: За целите на настоящия проект за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е възприето следното определение за реинженеринг на процесите в предприятието: фундаментално преосмисляне и пълно препроектиране на бизнес процесите за достигане на драстични подобрения на основните показатели в предприятието. Реинженеринга на бизнес процесите е стратегия за управление на бизнеса, като се фокусира върху анализа и проектирането на работните процеси и бизнес процеси в организацията. Реинженеринга има за цел фундаментално преосмисляне на работата, радикално преструктуриране на процесите в организацията фокусирайки се върху моделиране на бизнес процесите, за да се подобри драстично обслужването на клиентите, намаляване на оперативните разходи, и повишаване на конкурентоспособността не само на вътрешния, но и на външния пазар. По своята същност бизнес процеса е набор от логически свързани задачи, изпълнявани за постигане на определен бизнес резултат. Реинженеринга подчертава холистичното фокусиране върху бизнес целите и фундаментално преразглеждане, преосмисляне и препроектиране на процесите. В „Антани мебел“ ЕООД се налага радикално преструктуриране на основни бизнес процеси.Дейността включва използване на консултантски услуги за фундаментално преосмисляне и пълно препроектиране на бизнес процесите за достигане на коренни подобрения в основните показатели на предприятието. Те ще включват диагностика и измервания на бизнес процесите в предприятието; избор на процесите, които ще бъдат изменени и препроектирани вследствие на реинжинеринга; техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия; персонализиране на модела спрямо спецификите на предприятието, обучение на персонала; въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на предприятието. Реинженерингът ще да бъде извършен от външна организация, като краен резултат от дейността е получаването на документ (от организацията, извършила реинженеринга) в рамките на срока за изпълнение на проекта, удостоверяващ изпълнението на предписанията от извършения реинженеринг. За прилагането на реинженеринг във фирмата ще се създаде специално изграден екип за тази дейност. Сътрудниците трябва да поемат пълната отговорност за качеството за внедряване на препоръките от консултантската фирма. В резултат от изпълнението на предвидения реинженеринг на процесите в „Антани мебел“ ЕООД ще подобрим драстично и изпълним заложените в бюджета показатели: производителността на предприятието ще нарасне с 52,15% (критерий II.5. Нарастване на производителността на предприятието вследствие на изпълнението на проекта), нетните приходи от продажби ще нараснат със 88,86% (критерий II.4 Нарастване на нетните приходи от продажби/Обща стойност на проект), генерираните приходи от износ ще нараснат с 63,55% (критерий II.3 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта).Дейностите при реинженеринг на процесите включват: диагностика и измервания на бизнес процесите в предприятието; избор на процесите, които ще бъдат изменени и препроектирани вследствие на реинжинеринга; техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия; персонализиране на модела спрямо спецификите на предприятието, обучение на персонала; въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на предприятието. В настоящия проект се фокусираме върху следните категории процеси:1.Процеси свързани с планирането и вземането на решения; 2.Процеси свързани с организиране и управление на ресурсите; 3.Процеси свързани с производството/предоставяне на услугата; 4.Процеси свързани с реализация на продукта/услугата; 5.Процеси свързани с интернационализация на продукта., Contracted Amount: 29 950.00 , Reported Amount: 27 999.99
  • Activity: Информиране и публичност: За популяризиране на проектната инициатива, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. Информационната кампания ще се проведе на два етапа, съответно при стартиране и приключване на проектните дейности - в първия и последния месец от проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши встъпително съобщение в пресата с цел информиране на потенциални участници в проекта, както и заключителна публикация за запознаване на обществеността с постигнатите резултати при приключване на дейностите. Ще се разработят и изработят рекламни материали с логото на проекта. Ще се изработи табела с името на проекта и логото на Оперативната програма за административната сграда на кандидата. Ще бъде публикувано кратко описание на проекта и съответно постигнатите резултати на интернет страницата на компанията. Популяризирането на помощта от Европейскияфонд за регионално развитие чрез Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност 2014-2020" ще бъде един перманентен процес още от стартиране на дейностите по проекта. На всички документи, произведени в периода на проекта ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма, като ще бъдат съобразени с изискванията на изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и комуникация. На закупеното оборудване ще бъдат поставени стикери с информация за помощта от ЕС., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 810.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Discont - 7 Ltd., Contracted Amount*: 1 176.00 , Reported Amount**: 1 680.00
  • Contractor: British Certification Control Ltd., Contracted Amount*: 8 750.00 , Reported Amount**: 12 500.00
  • Contractor: KONTO Ltd., Contracted Amount*: 28 800.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: LIDER CONSTRUCT LTD, Contracted Amount*: 66 276.00 , Reported Amount**: 94 680.00
  • Contractor: ZOP Consult Ltd, Contracted Amount*: 58 800.00 , Reported Amount**: 55 999.99
  • Contractor: July Media Ltd, Contracted Amount*: 91.00 , Reported Amount**: 130.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 25 983.85 , Reached amount: 25 307.80
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 169 400.00 BGN
Grant 118 580.00 BGN
Self amount 50 820.00 BGN
Total actual amounts paid 106 697.49 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на автоматична кантираща машина по проект „Развитие на управленския капацитет на "Антани Мебел" ЕООД”, Estimated Amount: 95 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка чрез закупуване на 1 брой автоматична кантираща машина по проект „Развитие на управленския капацитет на "Антани Мебел" ЕООД”.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: „Доставка на автоматична кантираща машина по проект „Развитие на управленския капацитет на "Антани Мебел" ЕООД”
    Contractor: LIDER CONSTRUCT LTD
    Contract total funded value: 66 276.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на табела, стикери и рекламни материали, Estimated Amount: 1 700.00
  • Differentiated position 1: Доставка на табела, стикери и рекламни материали
    Contractor: Discont - 7 Ltd.
    Contract total funded value: 1 176.00
Procedure 3 Subject to due process: Консултантски услуги за разработване и внедряване на система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015;, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за разработване и внедряване на система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015;
    Contractor: ZOP Consult Ltd
    Contract total funded value: 19 600.00
Procedure 4 Subject to due process: Консултантски услуги за разработване и внедряване на система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015;, Estimated Amount: 29 950.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за разработване и внедряване на система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015;
    Contractor: ZOP Consult Ltd
    Contract total funded value: 19 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятието на кандидата, Estimated Amount: 29 950.00
  • Differentiated position 1: Консултантски услуги за реинженеринг на процесите в предприятието на кандидата
    Contractor: KONTO Ltd.
    Contract total funded value: 28 800.00
  • Differentiated position 2: ЗОП КОСНУЛТ БЪЛГАРИЯ ЕООД
    Contractor: ZOP Consult Ltd
    Contract total funded value: 19 600.00
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на разработената и внедрена система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015. Издаване на сертификат., Estimated Amount: 12 500.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на разработената и внедрена система за управление на околната среда по изискванията на международния стандарт ISO 14001:2015. Издаване на сертификат.
    Contractor: British Certification Control Ltd.
    Contract total funded value: 8 750.00
Procedure 7 Subject to due process: Услуги за публикации в пресата, Estimated Amount: 300.00
  • Differentiated position 1: Услуги за публикации в пресата
    Contractor: July Media Ltd
    Contract total funded value: 91.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN