Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-2032-C01
Project Name Providing a good and safe working conditions in DMTeh Ltd.
Beneficiary 201673368 DMTeh Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 23.05.2017
Start Date 23.05.2017
End Date 23.11.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Плевен, Плевен, гр.Плевен

Description

Brief description
Предложеният проект е насочен към подобряване на работната среда в "ДМТех" ЕООД, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси. С постигане на тези цели значително ще се подобри качеството на работните места, респективно ще се повиши производителността на труда, а от там и конкурентоспособността и устойчивото развитие на дружеството. Чрез проектната инициатива ще се допринесе за изпълнение на целите на ЕС в областта на подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места с веждането на нови организационни модели, системи за управление на човешките ресурси и инвестиции за безопасни и здравословни условия на труд.  

   В проекта са включени за изпълнение следните дейности:
1. Информиране, публичност и визуализация.
2. Организация и управление на проекта;
3. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и опазване на околната среда;
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите;

    Проектната инициатива е насочена за осигуряването на добри и безопасни условия на труд на целевата група на заетите в дружеството включващо и хора попадащи в рисковите групи на пазара на труда:  - лица над 54 годишна възраст и хора с увреждания. В проекта се предвижда в целевата трупа да са включени 2 лица с увреждане и 2 лица над 54 годишна възраст. 

  Основната цел и резултат с реализиране на проекта е възможността на "ДМТех" ЕООД да въведе иновативни модели, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда и преход към екологично устойчива икономика, използваща ефективно ресурсите.
Activities
  • Activity: Информиране, публичност и визуализация; : Настоящата дейност е избрана с цел: - Осигуряване на информираност на обществеността по отношение на проекта и предвидените в него дейности и резултати; - Съблюдаване на изискванията на ЕС по отношение визуализацията на проекти, финансирани от Европейския съюз; Дейността ще допринесе за огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати; В рамките на дейността са предвидени следните мерки за публичност и визуализация съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г" основани на Регламент ЕС №1303/2013: - ще бъдат монтирани 2 бр. информационни табели на видими места. - ще бъдат доставени и разпространени 300 информационни брошури. Брошурата ще бъде в размер А4, пълноцветна, двустранна, ще съдържа информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки и др. - информационни стикери Информационните брошури са насочена директно към обществеността и представители на целевата група, да се запознаят с проектната инициатива, целите, индикаторите и да се мотивират за включване в участие в проектните дейности. В информационната брошура освен нужната информация за проекта, програмата, ЕСФ, ЕС, източниците на финансиране и ОПРЧР 2014-2020 г. ще се постави и информация за дейността на дружеството и иновативните продукти на "ДМТех" ЕООД. - на закупеното по проекта оборудване ще се поставят информационни стикери, за да се покаже, че оборудването е придобито със средства от ЕС - в края на изпълнението на проекта ще се изготви и разпространи информация за да се запознае обществеността с извършените дейности по проекта и да отчете резултатите от тях и постигнатите индикатори. При всички мерки на информация и комуникация, предприети от бенефициента изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на ЕС, чрез поставянето на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнението, приет от Европейската комисия, с упоменаването на Европейския съюз и общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Целта е да се информират целевата група и широката общественост за осъществяваните дейности по проекта и източника на финансиране. Да се популяризира финансовия принос на ЕСФ, ЕС и ОП „Развитие на човешките ресурси" 2014- 2020 г. Дейността по визуализация, информираност и публичност ще допринесе за прозрачност на изпълнение на проектните дейности и разходените средства от безвъзмездната финансова помощ, както и за изграждане на позитивен имидж на проекта и огласяване на финансовия принос на ЕС за постигане на проектните резултати. Информираността за развитието на проекта и представянето на извършваните дейности са необходимо условие за запознаване на общността с постиганите резултати и връзката им с поставените цели. Основна цел е да се популяризира приноса на ЕС. Целта на комплекса от информационни мерки е свързана и с мотивирането и привличането в максимална степен на всички заинтересовани страни в постигането на планираните резултати. , Contracted Amount: 820.00 , Reported Amount: 817.00
  • Activity: Организация и управление на проекта;: За целите на администрирането, изпълнението и успешното отчитане на проекта дейността Организация и управление на проекта е структурно определяща за осъществяване на проектната идея. Тя ще се осъществява и извършва от управленския екип на проекта по време на целия период на реализация на проектния цикъл 18 месеца и ще включва: - Наблюдение и контрол на дейностите по проекта по отношение на време, използвани ресурси и постигнато качество на отделните етапи. - Установяване и предвиждане на отклонения от плана на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети за изпълнението на проекта; - Регулярно провеждане на срещи на екипа на проекта за установяване на постигнатия напредък; - Управление на обхвата, времето, разходите, рисковете, комуникациите, промените и измерителите на проекта от страна на управленски екип; - Предприемане на коригиращи мерки, за да се осигури изпълнението на проекта навреме, в рамките на бюджета и с необходимото качество. Управленският екип за организация и управление на проекта се състои от ръководител и счетоводител. С ръководителят на проекта ще се сключи граждански договор, а счетоводителят на проекта, ще бъдат външен доставчик на услуги, външно възлагане. Членовете на екипа ще носят отговорност за правилното и законосъобразното изпълнение на набелязаните дейности. Екипът на проекта ще отговаря и за запазване поверителността на всички предоставени документи, информация или други материали по време на изпълнение на проекта. Всички разходооправдателни и други документи с доказателствена стойност ще бъдат окомплектовани и архивирани от екипа за съхранение в срок. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани за всяко едно лице. Ръководителят на проекта ще бъде лице, различно от лицето представляващо кандидата, с оглед на по-доброто разпределение на задачите и отговорностите и коректното изпълнение на проекта. Ръководителят ще отговаря за планирането, управлението, отчитането и мониторинга на всички дейности по проекта. Той ще се отчита пряко пред лицето представляващо кандидата. Счетоводителят по проекта ще е избран съгласно професионалния си опит и квалификация. Той ще отговаря за финансовото отчитане на проекта, осчетоводяването и документирането на всички разходооправдателни и други счетоводни документи, имащи отношение към изпълнението на проекта. Счетоводителят ще съгласува активно дейността си с ръководителя и ще го подпомага в неговата дейност. Ръководителят ще осъществява цялостната координационна дейност между екипа по управление на проекта, целевата група, управителя на фирмата и УО на ОПРЧР по изпълнението на проекта, ще събира информация, ще подпомага работата на ръководителя и счетоводителя на проекта при изготвянето на текущи, междинни и окончателен отчети по проекта, спазва изискванията на Ръководството за изпълнение на проекти по ОПРЧР. Ръководителят и счетоводителят на проекта дейно ще участват в информационните кампании, ще мотивират безработните и неактивни лица, представители на целевата група да се включат в проектната инициатива, както и да преминат курс по ключова компетентност, ще представя и популяризира по подходящ начин програмата, проекта и постигнатите резултатите, ще отчита проектната документация пред Управляващия орган. При избора на външни изпълнители-доставчици на оборудване и техника, ще подпомагат управителя на фирмата при изготвяне на необходимата документация и спазването на разпоредбите на ПМС№118 от 20.05.2014 г. Дейността ще гарантира постигането на очакваните резултати от реализацията на проекта и спазването на принципите на добро управление, отчетност и прозрачност, успешното управление на проекта, оптимизиране на проектните ресурси и да се гарантира, че разходите по проекта ще бъдат извършени в периода на допустимост, срещу необходимите разходооправдателни документи и в съответствие с принципите за добро финансово управление. , Contracted Amount: 13 410.00 , Reported Amount: 19 632.11
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността, удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители и опазване на околната среда.: С изпълнението на дейността се цели оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в ДМТех ЕООД. Необходимо е да се промени съществуващата система за развитие на човешките ресурси и да се обвърже със стратегията за развитие и потребност от организационни промени в дружеството. Дружеството върви устойчиво в годините, като непрекъснато увеличава своя персонал. До няколко месеца ще бъдат назначени 6 нови работници, по спечелен проект за Ново работно място и текущото състояние по управление на човешките ресурси не отговаря на съвременните изисквания в тази област. С този проект и конкретната дейност, ние смятаме че ще постигнем целите за оптимизация на работните процеси и гъвкави работни условия, които ще допринесат за повишаване производителността на труда в предприятието и опазване на околната среда. Тази дейност се явява и логична последователност на проектите, които сме изпълнявали по оперативните програми и е естествено надграждане на тях. В дейността са са включени следните под дейности, съобразени с целевата група по проекта, която включва лица над 54 годишна възраст и лица с увреждания : 1. Оптимизация на работните процеси с въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот; 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години); За осъществяване на дейността от основно значение е разработване, придобиване и внедряване на иновативен на софтуер за управление на човешките ресурси (УЧР) в предприятието. Заданието за разработка на този софтуер ще бъде конкретизирано за работната среда на ДМТех и ще има всички модули за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Този софтуер, заедно със система за безконтактно отчитане на работното време, ще обезпечи всички важни елементи на дейността: - Оптимизация на работните процеси; - Гъвкаво работно време - Ротация на работното място - Плаващо работно време, време за отдих и почивка и други дейности за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители в дружеството, които са едни от най-квалифицираните и техния опит е много важен за фирмата. - Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, планиране и оптимизиране на заетостта по работните процеси, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда с използване на по-малко енергийни потребности; - Въвеждане на нова система за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за обучение; - Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Дейността по разработването на системата за управление на човешките ресурси ще се осъществява и извършва от 2 -ма ключови експерти: софтуерни и хардуерни специалисти на трудов договор, в тясна координация с управленския екип на проекта и управителя на фирмата. Ключовите експерти са магистър инженери с опит в разработването на софтуер при изпълнение на проекти по ОП Конкурентоспособност. Реализация на проектния цикъл е 17 месеца и ще включва: Подробно разписване на заданието на софтуера за УЧР. Подробно разписване на системата за отчитане на работното време и интерфейса за комуникация и управление със софтуера за УЧР. Разработване на софтуера със всички модули обезпечаващи дейността. Въвеждане на всички данни от технологичния и производствен процес в софтуера за оптимизиране и планиране на работните дейности. Внедряване на всички системи и база данни. Тестване и практическо въвеждане в експлоатация на системата за УЧР. , Contracted Amount: 67 350.00 , Reported Amount: 59 321.52
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки за работещите.: С изпълнението на тази дейност се цели да се осигурят социални придобивки на работещите в ДМТех, както и изграждане на достъпна среда за работа и отдих на лица увреждания, които работят в ДМТех и са в целевата група по проекта. За осъществяването на тази дейност са предвидени следните мерки: - Осигуряване на достъп за хора с увреждания с монтиране на асансьор в сградата, където се помещава ДМТех.; - Оборудване на помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - Оборудване на помещение за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. 1. Управителят на предприятието е лице с увреждане, който се предвижва с помощни средства. Настоящето състояние на сградата, където се намира фирмата е обособена на 4 етажа и ДМТех има под наем помещения за осъществяване на своята дейност. Производственото помещение, пласмент и търговия се намира на 1-ви етаж, цеха за механични заготовки е на етаж минус 1, а административната част се намира на трети и четвърти етаж, включваща развоен отдел и управител. В сградата има изградена шахта за асансьор, но такъв не е монтиран. За осъществяване на нормална работна дейност на лицето с увреждане и безопасно предвижване е предвидена мярка по монтиране на асансьор. Дейността на лицето е пряко свързана с предвижване по отделните звена на фирмата и липсата на асансьор се явява голяма пречка. Също така асансьора е необходим и за лицата над 54 години от целевата група за улесняване условията на труд и съвместяването на професионалния и личния живот. Изпълнението на тази мярка се състои от закупуване и монтиране на елементите на асансьора, за 4 етажа. За изпълнението на тази мярка няма нужда от основен ремонт, а само от действия по закупуване и монтиране на съответните съоръжения. Разходите по мярката са отнесени по бюджетно перо 9.1 - СМР. 2. По проекта е предвидено и оборудване на помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. За осъществяване на мярката ще бъде наето помещение от около 20 квадратни метра. В момента няма такова помещение в предприятието. Изискванията ни за наем на тази зала, ще са за помещение, което не се нуждае от ремонт. Предвиждаме да закупим само оборудването на стаята, което ще включва. Кухненски шкаф с мивка, кухненски мебели за инвентар, 5 броя маси, столове, електрическа кухненска печка, две микровълнови печки, хладилник, кафе машина, миялна машина, кухненски съдове за приготвяне и консумация на храна. Тази придобивка ще е от полза на всички заети лица, на които ще се създадат условия за ползотворна почивка и условия здравословна храна. В момента заетите имат липса от подобен кът. 2. По проекта е предвидено и оборудване на помещение за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. За осъществяване на мярката ще бъде наето помещение от около 20 квадратни метра. В момента няма такова помещение в предприятието. Изискванията ни за наем на тази зала, ще са за помещение, което да не се нуждае от ремонт. Предвиждаме да закупим само оборудването на стаята, което ще включва. Три удобни ергономични стола и маса за кът за релакс, велоергометър, бягаща пътечка,масажен стол, гирички, телевизор, мебели за инвентар и книги . Стаята за краткотраен отдих е изключително необходима на заетите в ДМТех, имайки предвид, че работа е свързана със постоянно стоене на стол и съгласно здравословните норми се изисква краткотрайна почивка с натоварване на мускулни групи различни от тези при работните процеси. Също така по инструкцията за работа с монитор е необходима периодична почивка и релакс. Всички тези социални придобивки ще подобрят работната среда в предприятията, чрез осигуряването на добри и здравословни условия на труд, което от своя страна ще подобри качеството на работните места и ще рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията. Мерките по тази дейност са в съответствие с плана за минимизиране на риска в ДМТех ЕООД. , Contracted Amount: 52 520.00 , Reported Amount: 49 694.46

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: IZAMET 01 Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 25 916.41
  • Contractor: Vema Design Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 10 080.38
  • Contractor: Benstar , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 43.83
  • Contractor: ACCOUNTING FIRM 3D LTD, Contracted Amount*: 2 200.00 , Reported Amount**: 2 156.00
  • Contractor: ABV-Petkovi Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 475.37
  • Contractor: Radema EL Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 23 211.00
  • Contractor: OPTISPRINT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 157.50
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 7.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 16.00

Financial Information

Total Project cost 134 100.00 BGN
Grant 134 100.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 129 586.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за услуга по осигуряване на изпълнител за позицията: „Счетоводител проект” във връзка с дейността по организация и управление на проекта., Estimated Amount: 2 200.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на изпълнител за позицията: „Счетоводител проект”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за услуга, по осигуряване на изпълнител за процедура: „Наемане на помещения за изпълнение на дейностите на проекта”, Estimated Amount: 8 200.00
  • Differentiated position 1: Наем на помещение за разработка и тестване на задачите по извършване на дейностите по: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Наемане на помещение за краткотраен отдих, физическа култура и спорт.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Наемане на помещение за хранене
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения съгласно чл. 2, ал. 7 от ПМС №160 от 01.07.2016 г. за услуга, по осигуряване на изпълнител на процедура: „Наемане на помещение за извършване на дейностите по организация и управление на проект", Estimated Amount: 1 800.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на изпълнител за процедура: „Наемане на помещение за извършване на дейностите по организация и управление на проект"
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN