Identification

UMIS Number BG16M1OP001-5.001-0034-C03
Project Name Providing financing for the payment of monthly salaries of employees in the Agency "Road Infrastructure" that perform functions related to the preparation, implementation and monitoring of the projects under Operational Programme "Transport and transport infrastructure" 2014-2020
Beneficiary 000695089 Road Infrastructure Agency
Funding ERDF ==> Transport and Transport Infrastructure
Date of the Contract/Order 14.06.2021
Start Date 01.03.2020
End Date 08.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична

Description

Brief description
За ефективното и ефикасно управление и контрол на средствата от Европейски структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ) е необходимо наличието на високо квалифициран административен капацитет, ангажиран с изпълнението и управлението на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020г. (ОПТТИ). От успешното изпълнение на структурната политика на ЕС зависи и успехът на националната политика за развитие, което е възможно чрез тясно сътрудничество между органите за управление в страната и органите на ЕС. Осъществяването на този процес до голяма степен зависи от наличието на добре подготвени и мотивирани кадри. Необходимият административен капацитет за ефективно управление на средствата от ЕС следва да се разглежда като част от едно по- голямо предизвикателство, а именно ефективно и ефикасно оползотворяване на Структурните фондове и Кохезионния фонд.
Подготовката и управлението на инфраструктурни проекти в пътния сектор и достигането на максимално ниво на усвояване на Структурните фондове и Кохезионния фонд до голяма степен зависи от професионалните качества на административния капацитет,
ангажиран с процесите, свързани с управление и контрол по изпълнението и управлението на проекти, финансирани със средства на ЕС и експертите изпълняващи функции по планиране, програмиране, изпълнение, управление, счетоводна отчетност и мониторинг на пътните проекти изградени в Агенция „Пътна инфраструктура”. Една от дейностите на Приоритетна ос 5 – „Техническа помощ“, насочени към укрепване и повишаване на административния капацитет на бенефициентите по ОПТТИ е обезпечаването на разходи за възнаграждения, допълнително заплащане и осигурителни вноски на служителите – в съответствие с разработените национални правила.
Activities
  • Activity: Осигуряване на финансови средства за възнаграждения на служители от дирекция ИПОПТТИ, чиито функции са пряко, свързани с управлението на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.: С ПМС № 279 от 2.11.2016 г. за изменение и допълнение на Правилника за структурата, дейността и организацията на работа на АПИ, приет с ПМС № 295 от 2009 г., МС постанови изменение /в точка 4/ името на дирекция „Изпълнение на проекти по ОП „Транспорт“ и КФ“ на дирекция „Изпълнение на проекти по ОП „Транспорт и транспортнa инфраструктура“ 2014–2020“, както и изменение /Приложението към чл. 4, ал. 2/ чис-тта на пер-нала в д-ята на 33 щатни бройки. Дирекция ИПОПТТИ 2014-2020 се състои от три отдела със следните разпределения по брой експерти: 1.Директор на дирекция –1 бр. 2.Отдел „Подготовка на проекти по ОПТТИ“: началник отдел–1 бр.; гл. експерт–5 бр.; мл. експерт–1 бр; гл. сътрудник–2 бр.- Общо:9 бр. 3.Отдел „Координация и изпълнение на проекти по ОПТТИ“:началник отдел–1 бр.;главен експерт–10 бр.; старши експерт–2 бр.;младши експерт–2 бр.; главен сътрудник–2 бр.-Общо: 16 бр. 4.Отдел „Финансова отчетност на проекти по ОПТТИ“:началник отдел–1 бр.; гл. експерт–4 бр.;мл. експерт–2 бр.-Общо:7 бр. Всички експерти от д-я ИПОПТТИ участват, съгласно своята компетентност по длъжностна х-ка, в подготовката, координацията, изпълнението и финансовата отчетност на проектите финансирани по ПО 2 на ОПТТИ 2014-2020г. По-голяма част от експертите участват в екипи за управление на проекти (ЕУП), но не получават възнаграждения по установения ред, както получават експертите от другите д-ции на АПИ, участващи в същите ЕУП по ОПТТИ. Между МТИТС и АПИ е подписан договор за предоставяне на БФП с рег.№ ДОПТТИ-13/11.08.2016 г. за изпълнение на проект:„Осигуряване финансиране за изплащане на месечни възнаграждения на служители в АПИ, които изпълняват функции свързани с подготовка, изпълнение и контрол на проекти по ОПТТИ 2014-2020 г. и за успешното приключване на ОПТ 2007-2013 г.“ Подписани са Анекс № 1 АДОПТТИ-4/28.06.2019г. и Анекс №2 с рег. № АДОПТТИ-5/29.06.2020 г.към договор № ДОПТТИ-13/11.08.2016 г. Проектът е приключен, като по него са верифицирани месечните в-ждения на служителите от д-я ИПОПТТИ получавани за период от 01.01.2016 до 29.02.2020 г. Поради реализиране на икономия в бюджета на проекта, на 10.06.2022 г. бенефициентът е поискал извършване на промяна на договора за БФП и удължаване обхвата на дейноста с два месеца до 31.08.2022 г., тази промяна не води до промяна в срока за изпълнение на проекта , бюджета на проекта или индикаторите по проекта. В периода от 01.03.2020г. до настоящия момент са назначени и напуснали следния брой служители: 1.През м. април 2020 г. е назначен един служител на длъжност мл. ек-т; 2.През юни 2020 е назначен един служител, който напуска дирекцията през месец септември 2020; 3.През юли 2020 е назначен един служител, който към настоящия момент е в майчинство и на негово място е назначен друг служител по заместване на длъжност ст-ши експерт; 4.През август 2020 е назначен един служител, който напуска дирекцията през ноември 2020 г.; 5.През август 2020 г. е назначен един служител на длъжност главен експерт; Заплатите на всички служители от дирекция ИПОПТТИ се изплаща от бюджета на АПИ, след което същите се верифицират с Искания за междинни плащания по ОПТТИ. Отчитането на служителите за отработеното време става чрез попълване на месечни отчети за съответния месец. Отчета съдържа следните реквизити: брой работни дни през отчетния период; бр. отработени дни за отчетния период; бр. работни дни, през които служителят е бил в: платен отпуск, временна нетрудоспособност, както и общите отработени часове по ЕСИФ/ОПТТИ. Проектът цели да осигури финансови средства за месечните възнаграждение и дължимите за тях задължителни осигурителни вноски от страна на работодателя за служителите, ангажирани в дирекция ИПОПТТИ, изпълняваща функции по усвояване на средства по структурните фондове в съответствие с Наредбата за заплатите на служителите в държавната администрация приета с ПМС 129 от 26.06.2012г., Contracted Amount: 2 066 911.27 , Reported Amount: 2 160 480.28
  • Activity: Осигуряване на допълнително възнаграждение за постигнати резултати на служители, чиито функции са пряко, свързани с управлението на проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020г.: Съгласно чл. 24, ал. 3 от Наредбата за заплати на служители в държавната администрация, се предвижда до 30% увеличение на месечното възнаграждение от общия бюджет за заплати на дирекция ИПОПТТИ. Предвидените средства за увеличаване на заплатите на служителите на ДИПОПТТИ, съгласно гореизложената наредба са равно разпределени на всичките 33 служители, а реалното увеличение ще бъде отразено в съответните отчети. Стойността за допълнително възнаграждение заложена за периода март 2020г . - юни 2022г. е изчислена на база реално изплатени финансови средства, като този срока е удължен с Анекс 1 с допълнителни 6 месеца, за да обхване периода до 30.06. 2022 г. Поради реализиране на икономия в бюджета на проекта, на 10.06.2022 г. бенефициентът е поискал извършване на промяна на договора за БФП и удължаване обхвата на дейноста с два месеца до 31.08.2022 г., тази промяна не води до промяна в срока за изпълнение на проекта , бюджета на проекта или индикаторите по проекта., Contracted Amount: 332 228.37 , Reported Amount: 340 582.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of employees (Full-time equivalents, FTEs) whose salaries are co-financed by technical assistance, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 33.00 , Reached amount: 27.00

Financial Information

Total Project cost 2 399 139.64 BGN
Grant 2 360 342.96 BGN
Self amount 38 796.68 BGN
Total actual amounts paid 2 360 342.96 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN