Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0119-C01
Project Name Together
Beneficiary 000351750 MUNICIPALITY OF PESHTERA
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 18.12.2015
Start Date 01.02.2016
End Date 01.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Пещера

Description

Brief description
Звеното за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж – гр.Пещера ще предоставя почасови услуги за лична помощ на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, за комунално – битови дейности и в подкрепа на социалното включване чрез предоставяне на социалната услуга “Личен асистент”. Основните проблеми на хората с увреждания и хората над 65 г., които са в частична или пълна невъзможност да се самообслужват вкъщи, най-често поради здравословни проблеми и обикновено самотноживеещи, е невъзможността да организират самостоятелно бита си и ежедневните си дейности, както и липсата на социални контакти. В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на хората с увреждания и хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Организация и управление на проекта.: Дейността цели гарантиране на ефективно управление, организация и координация на дейностите по проекта. Екипът за управление и организация на проекта ще бъде определен със Заповед на Кмета на общината, съобразно преценката на определения бюджет в часове и човешки ресурс и съблюдаване на изискванията за недопускане конфликт на интереси. Екипът включва: ръководител-1, координатор -1 и счетоводител-1, с конкретно разпределени задачите по ръководство, организиране и контрол на цялостната реализация на проекта, изготвяне на междинни технически, финансови и окончателни отчети; осигуряване на информиране и публичност на проекта., Contracted Amount: 37 201.49 , Reported Amount: 28 342.74
  • Activity: Дейност 2: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото Звено за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж – гр.Пещера, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Дейността цели извършване на справедлив и прецизен подбор на хора с увреждания и хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване при недопускане на дискриминация, по който и да е признак и се удовлетворят специфичните им потребности чрез почасово ползване на услугата “Личен асистент”, като се насърчи културния и обществен живот вън от домашната среда. Оценката на специфичните потребности от почасови услуги на кандидат-потребители се извършва на всички лица, заявили желание да ползват почасови услуги, при спазване на процедурата в Методиката за оценка на потребностите на кандидати за ползване на почасови услуги. Заявленията от желаещите се приемат в Община Пещера, след което се извършва оценката на специфичните потребностите. Предоставянето на почасовите социални услуги започва след сключване на договори с потребителите. Техническият сътрудник разработва индивидуалните почасови графици за предоставяне на услугите на всеки потребител. Помещение, намиращо се в сградата на „Домашен социален патронаж” в Пещера, е обзаведено и оборудвано за Звено за услуги в домашна среда, в което ще се осъществява административната дейност по проекта. 1. Сключване на договори с потребителите за предоставяне на услугата “Личен асистент”. Работа с тях за изясняване на правата и отговорностите на всички страни по договора. 2. Изработване на индивидуални графици за предоставяне на услугата “Личен асистент”на всеки потребител. 3. Предоставяне на услугата личен асистент чрез: 3.1.Организира и осъществява ежедневни дейности, осигуряващи социалните условия, необходими за нормален живот на потребителите на социални услуги, а именно: • Помощ при общуване и подържане на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него • Четене на художествена литература и пр. • Придружаване и оказване на помощ при разходка 3.2 Организира и осъществява ежедневни дейности, осигуряващи личната хигиена и задоволяване на нуждите на потребителя: • Приготвяне на храна и подпомагане храненето на лицето с увреждане Текущо или основно почистване на жилището • Помощ на лицето/детето с увреждане при подържане на лична хигиена: -ежедневен тоалет -обличане -къпане • осигуряване на пране, химическо чистене или ръчно пране 3.3 Организира и осъществява дейности във връзка със здравето на потребителя: • Съдействие при настаняване в болница, грижи в болница при необходимост • Придружаване до личен лекар или специалист • Проследяване правилното приемане и подпомагане при приемане на лекарства, предписани от лекар • Оказване на съдействие при снабдяване с помощно-технически средства 3.4. Организиране и осъществяване на административни услуги: • .Съдействие и подаване на документи пред ТЕЛК/НЕЛК; Дирекция „Социално подпомагане”; РУСО – пенсионен отдел и други • .При изявено желание от страна на потребителя и с негови средства да пазарува, заплаща ел.енергия, вода, телефон, твърдо гориво , Contracted Amount: 408 375.60 , Reported Amount: 388 754.06
  • Activity: Дейност 3: Подбор на персонала на Звеното за социални услуги в домашна среда.: Дейността има за цел извършване на прецизен и адекватен на потребностите на услугата подбор на персонала, за което ще бъде сформирана Комисия с участието на представители на екипа за организация и управление и експерти от общинска администрация. Комисията ще има за цел изработване на процедура и критерии за подбор, съобразени с действащата нормативна уредба, стандарти и критерии, спецификата на целевите групи и териториалния обхват на проекта. При изпълнение на дейността ще се спазва следната последователност: 1. Обявяване на работните места; 2. Подбор по документи; 3. Провеждане на събеседване и оценка за професионална пригодност; 4. Сключване на договор по КТ с кандидата. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 4: Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Дейността цели осигуряване на подготвен екип от Звеното за социални услуги в домашна среда, предоставящ почасово социалната услуга “Личен асистент” и включва начално обучение за лични асистенти в рамките на 60 часа. Изборът на обучители ще се извърши от Община Пещера при спазване на разпоредбите на Закона за обществените поръчки, ще се изготви Програма за обучение, съобразена в съответствие с Методиките за предоставяне на услугите в общността “Личен асистент”, утвърдени от Изпълнителния директор на АСП и ще се направи график на обучението. Ще бъде извършена проверка, относно преминато обучение на кандидатите за лични асистенти по други програми и проекти, с цел избягване на двойно финансиране. След приключване на обучението на кандидатите за лични асистенти, Звеното ще разполага с квалифицирани лица, които могат да бъдат използвани във всеки един етап от реализиране на проекта. , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 360.00
  • Activity: Дейност 5: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социалната услуга “Личен асистент”.: Дейността цели да се осигури професионална психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ социалната услуга “Личен асистент”, чрез интегриран подход, включващ оценка на психологическата ситуация и нужди на служителите, както и избор на адекватна консултативна помощ. Изборът на организация или специалисти, предоставящи психологическа подкрепа и консултиране ще се извърши от Община Пещера при спазване разпоредбите на Закона за обществените поръчки., Contracted Amount: 1 808.64 , Reported Amount: 1 808.04
  • Activity: Дейност 6: Мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугата, според тяхната индивидуална потребност.: Дейността цели да се осигури професионална мотивационна и психологическа подкрепа за потребителите на услугата, според тяхната индивидуална потребност. Потребителите ще бъдат подпомагани да се справят с лични проблеми или съвкупност от пречки, които пречат за задоволяването на важни за тях потребности, като разширяват личните си ресурси за справяне с проблема. Изборът на организация или специалисти, предоставящи мотивационна и психологическа подкрепа ще се извърши от Община Пещера при спазване разпоредбите на Закона за обществените поръчки., Contracted Amount: 9 013.14 , Reported Amount: 8 811.68
  • Activity: Дейност 7: Дейности за обзавеждане и оборудване.: Дейността цели да бъде закупено обзавеждане и оборудване за нуждите на звеното. По проекта се предвижда да бъде назначен технически сътрудник – 1 брой. Техническият сътрудник ще бъде ангажиран пряко с дейността на личните асистенти – ще води досиетата на личните асистенти и потребителите и придружаващата им документация. В тази връзка ще бъде необходимо закупуване на бюро – 1 брой, офис стол – 1 брой, метален шкаф – 1 брой, преносим компютър – 1 брой, скенер – 1 брой. По проект “Предоставяне на почасови услуги от звено за социални услуги в домашна среда към домашен социален патронаж – гр. Пещера”, бюджетна линия BG051PO001-5.1.04 „Помощ в дома”, Община Пещера има закупени бюро – 1 брой, офис стол – 1 брой, преносим компютър – 1 брой. Същите се ползват от Директора на Домашен социален патронаж и ръководител на проекта. В момента капацитетът на услугата “Личен асистент” към Звеното за социални услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж – гр. Пещера е 24 потребителя. Заложените потребители по настоящата схема са 60 броя, което ще увеличи с 40% работата на Звеното. Имайки предвид увеличеният обем на работа и назначаването на технически сътрудник, е необходимо закупуването на посоченото обзавеждане и оборудване. Във връзка с изпълнението на договори за БФП по ОП “РЧР”, новият подход на отчитане на проектите изисква всички оригинални документи да бъдат съхранявани при бенефициента. Този подход отменя досега съществуващите практики за отчитане на хартиен вариант, препоръчвайки пакетът документи да се изпраща по електронен път. В тази връзка, за нуждите на настоящия проект е необходимо закупуване на скенер. Имайки предвид обема на документацията, който се очаква да бъде обработена, скенерът трябва да бъде модел, който да сканира автоматично подадените копия. , Contracted Amount: 6 472.32 , Reported Amount: 5 996.36
  • Activity: Дейност 8: Информираност и публичност.: Целта на дейността е повишаване на чувствителността и информираността на обществото относно проблемите на целевите групи, целите на проекта и реализацията му. Дейността е планирана съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на дейностите за информиране и публичност по ОП „РЧР”. След всеки от етапите на проекта ще се предоставя информация за напредъка на проекта. Под контрола на ръководителя на проекта, координаторът ще осъществява дейностите, свързани с информираност и публичност – организация на встъпителната и заключителна пресконференции, изготвяне на прессъобщения към официалния сайт на общината и общинския вестник и други., Contracted Amount: 2 220.00 , Reported Amount: 2 219.16

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Infotech Ltd., Contracted Amount*: 1 289.15 , Reported Amount**: 1 289.15
  • Contractor: PRINT DACHEV Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 509.00
  • Contractor: ASSOCIATION " CENTRE FOR TRAINING AND SERVICES ", Contracted Amount*: 360.00 , Reported Amount**: 360.00
  • Contractor: ASSOCIATION " CENTRE FOR TRAINING AND SERVICES ", Contracted Amount*: 1 808.04 , Reported Amount**: 1 808.04
  • Contractor: "MBM - 98" Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 386.66
  • Contractor: BULSATCOM Ltd., Contracted Amount*: 630.00 , Reported Amount**: 630.00
  • Contractor: Zhivka, Contracted Amount*: 7 920.00 , Reported Amount**: 8 811.68
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 46.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 91.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 46.00 , Target amount: 52.00 , Reached amount: 91.00

Financial Information

Total Project cost 465 591.19 BGN
Grant 465 591.19 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 435 769.49 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN