Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-2330-C03
Project Name Good and Safe Working Conditions at TeleTech Estern Europe EAD
Beneficiary 131287574 TeleTech Eastern Europe EAD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 07.08.2017
Start Date 07.08.2017
End Date 07.05.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на условията на труд в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД,  осигуряване на средства за колективна защита и социални придобивки на служителите в дружеството, както и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието.  
В рамките на проектното предложение са предвидени следните дейности:
1. Разработване и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието.
2. Осигуряване на средства за колективна  защита на служителите в дружестото.
3. Осигуряване на социални придобивки на работещите в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД.
4. Информиране и публичност.
5. Организация и управление на проекта.
За постигане на максимално добри резултати, водещо при избора на дейностите са идентифицираните проблеми и потребности на целевите групи по проекта, както и целите на настоящата пороцедура. Дейностите са подбрани така, че да осигурят постигане на целите, резултатите и индикаторите, заложени в  проектното предложение, респективно  да допринесат за постигане на целите на процедурата за безвъзмездна финансова помощ - BG05M9OP001-1.008 „Добри и безопасни условия на труд". Основната цел  на настоящото проектно предложение е да се подобри работната среда в предприятието, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, което ще доведе до  подобряване на  качеството на работните места и ще окаже положително въздействие производителността на труда в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД.
Ще бъдат постигнати следните резултати:
- Подобрени организация на труда и управление и развитие на човешките ресурси в дружеството;
- Подобрени  здравословните и безопасни условия на труд в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД ;
- Осигурени на социални придобивки за служителите на на дружеството;
- Закупени средства за колективна защита;
- Закупено оборудване за местата за отдих и спорт;
- Повишена производителност в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД.
Activities
  • Activity: Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието.: Настоящата дейност е насочена към Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието (Дейност 1 от Т.12.2 от Допустимите дeйности, посочени в Условията за кандидатстване). Предвид разработените до момента програми, стратегии и системи в областта на управлението и развитието на човешките ресурси в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД и с оглед изискването на настоящата схема за включване на елементи Ще бъде разработена и въведена система, в която ще бъдат включени следните основни програми: 1. Въвежданена програма за гъвкава заетост за позициите, за които това е възможно, съобразно естеството на работа, КОЯТО ПОЗВОЛЯВА ПО-ДОБРЕ ДА СЕ УПЛЪТНИ РАБОТНИЯ ПРОЦЕС И ДА СЕ СЪЧЕТАВА ЛИЧЕН И ПРОФЕСИОНАЛЕН ЖИВОТ И ПРИОРИТЕТНО НАСОЧЕН КЪМ СЛУЖИТЕЛИ НАД 54 ГОДИНИ 2.Програма за кариерно консултиране за служители над 54 години , за идентифициране на следващите кариерни стъпки, които служителите биха желали да предприемат в компанията; 3.Менторска програма за служителите над 54 години; Чрез програмата за въвеждане на гъвкаво работно време, за определени позиции в компанията, които приоритетно да са насочени и да се предлагат на служители над 54 години се цели улесняването на съвместяване на професионалния и личния живот. Професионалната динамика, провокирана от процесите на технологична модернизация на производството, създава по-голямо напрежение и натоварване за работещите над 54 год възраст, защото от една страна те трябва да се справят с настъпилите промени в непрекъснатия технологично-информационен поток, а от друга - имат нов тип лични интереси и отговорности. Опитите да съчетаят и двете води до свръхнатоварване и отчитане на високи нива на стрес. Ето защо нашите усилия ще се насочат към развитието и адаптирането на системата по УРЧР чрез разработване на Програма въвеждане на гъвкави форми на заетост за съвместяване на професионалния и личния живот за служители над 54 год и служителя с увреждания. ТЪЙ КАТО БАЛАНСЪТ МЕЖДУ ЛИЧНИЯ И ПРОФЕСИОНАЛНИЯ ЖИВОТ СТАВА ВСЕ ПО-ВАЖНА ТЕМА ЗА ВСЕКИ СЛУЖИТЕЛ, ВЯРВАМЕ, ЧЕ ОТ ТАЗИ ПРОГРАМА ЩЕ МОГАТ ДА СЕ ВЪЗПОЛЗВАТ И ДРУГИ НАШИ СЛУЖИТЕЛИ, КАТО ПО-ТОЗИ НАЧИН БИХМЕ МОГЛИ ДА ПОВЛИЯЕМ БЛАГОПРИЯТНО ВЪРХУ УДОВЛЕТВОРЕНОСТТА НА ТЕЗИ СЛУЖИТЕЛИ И ВЪРХУ ТЯХНАТА ПРОИЗВОДИТЕЛНОСТ. Програмата за кариерно консултиране и менторската програма целят удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители - над 54 години. Една от основните цели в политиката по отношение на управление и развиите на човешките ресурси в компанията е запазване и предаване на знанието. Разработването и въвеждането на посочените по-горе програми за развитие на човешките ресурси са в унисон със стратегията за развитие на компанията и да се основават на свързана с нея потребност на служителите, с оглед на спецификата на работата и пазара на труда. Чрез реалзирането на настоящата дейност ще се въведат гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси, както и тяхната по-голяма мотивация за оставане на работа в дружестовото за по-дълъг период от време. Всички мерки изготвени в рамките на дейността ще бъдата практически въвеждане в действие, чрез приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи на разработените в дейността промени и/или нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 10 000.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита на служителите в дружеството : Дейността е насочена към Осигуряване на средства за колективна защита на служителите в дружестото (Дейност 3, т.3.1 от Т.12.2 от Допустимите дйности, посочени в Условията за кандидатстване). В рамките на настоящата дейност ще бъдат засупени ергономични работни столове за представителите на целевата група по проекта - служители на дружеството. С оглед на спецификата на работа на служителите - изключилно свързана с работа в офис пред дисплей и продължителното статично седене на столове е налице предпоставка за появата на различни заболявания на двигателната система, мускулно-скелетни увреждани и други. При закупуването на ергоничните работни столове при работа с видеодисплей напълно ще се съобразим с изискванията, посочени в чл.5 от приложение № 1 към Наредба №7 /ДВ бр. 70 от 2005г./, а именно: - работният стол да е стабилен и да позволява на лицето, работещо с видеодисплей, свобода на движенията и удобна работна поза; - седалката да се регулира на височина; - облегалката на стола да се регулира на височина и наклон; - да има възможност за поставяне на опора за краката при желание на лицето, работещо с видеодисплей. В картите за оценка на риска на служителите в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД, респективно на целевата група, за която са предвидени настоящите ергономични работни столове, на 3 и 4 място като идентифицирани опасности, пораждащи риск за здравето на работещите са посочени „Натоварване на опорно двигателния апрат- на долни и горни крайници” от монотонната работа на компютър и принудително седящата работна поза на работещите във фирмата през повече от половината от законно установеното за тях работното време. Рискът е определен в първа степен, съгласно Белгийска методика, по която работи Службата по трудова медицина. Също така съгласно оценката на риска и мерките за преодоляване и минимизиране на риска, една от препоръките е закупуване и подмяна на настоящите столове с ергономични, с оглед на спецификат на работа на служителите. С оглед опазване на здравето на работещите в бъдещи, периоди Службата по трудова медицина препоръчва работодателят да осигури нови ергономични работни столове от по- висок клас, отговарящи в пълна степе на нормативната уредба. С оглед на наличните столове в дружеството, в Програмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места в Софика Груп ЕАД, Службата по трудова медицина е препоръчала: "Да се преустроят и обновят работните места чрез закупуване на нови ергономични работни столове, позволяващи регулация според индивидуалните антропометрични данни на служителите, с оглед намаляване на ергономичните рискове и превенция на мускулно-скелетните увреждания, респективно осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд на служителите в дружеството". Необходимостта от удобство на работното място е все по-наложителна за запазване здравето на хората, както в краткосрочен, така и в дългосрочен аспект. Целта на закупуването ергонимичните столове е да се осигури динамичният стил на седене в комбинация с множество настройки на стола, които се съобразяват с антропометрични данни на служителите и подобряват условията на работа им. Закупуването на нови ергономични работни столове за служителите ще подобри условията на труд и ще намали и/или елиминира изцяло риска от възможнои заболявания на опорно-двигателната система на работещите в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД. В рамките на дейността сме предвидили да закупим 860 бр. ергономични работни столове, от които 660 бр. за служителите, които работят в дружество в гр. София и 200 бр. служителите, които работят в дружеството в гр. Пловдив., Contracted Amount: 258 000.00 , Reported Amount: 257 140.00
  • Activity: Осигуряване на социални придобивки на работещите в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД: Дейността е насочена към осигуряване на социални придобивки за работещите в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД. (Дейност 4 от Т.12.2 от Допустимите дйности, посочени в Условията за кандидатстване). В рамките на настоящата дейност ще бъдат оборудвани места за отдих и спорт за служителите на ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД. Местата, които ще бъдат оборудвани се намират в офисите на дружеството в гр. София и гр. Пловдив. Предвиденото за закупуване по дейността оборудване ще се ползва от служители на дружеството, които се намират в офиса в София и в Пловдив. Работата на служителите в ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД е свъзна с ежедневно статично седене на стол, което е предпоставка за обездвижване. С оглед на спецификата на работа на служителите в дружеството, а именно дълго време седене статично на едно място, както и психически натоварвания, тъй като служителите работят непрестанно с клиенти с различни потребности и изисквания, често т.нар. "трудни клиенти" е налице риск от зоболявания сварзани с опорно двигателния апрат, както и психическо натоварване, което ще доведе до психически дискомфорт и стрес на работното място. Двата риска, свързани с обездвижването на служителите и стреса са предпоставка за най-значимите заболявания в страната през последните 20 години, а именно сърдечните заболявания, инсулти, инфаркти и др. За намаляване на напрежението в опорнио-двигателния апарат на цялото тяло и довеждане до спад на мускулно – скелетните заболявания и болести на нервната система от Слежбата по трудова медицина е се препоръчва "зала за отдих (релакс), която да бъде оборудвана със специални масажни столове за масаж на тялото". Чрез тях се подобрява кръвоснабдяването до отделните крайници, нарушаващо се при принудително седящата работна поза, намалява се усещането за стрес, подобрява се концентрацията и се повишава работоспособността на служителите. С оглед и на психическото натоварване, предвид спецификата на работа на служителите е необходимо в залата за отдих да се предвидят и уреди краткотраен отдих. Препоръчва се да се оборудват подходящи места за отдих и почивка за работещите, със съответното оборудване, съгласно чл.11, ал. 3 от Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа - зони за релакс за превенция на мускулно-скелетните увреждания. В тази връзка е предвидена и настоящата дейност, а именно оборудване на места за отдих и спорт, посредстом които от една страна да бъдат предоставени допълнителни социални придобивка на служителите от ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД, а от друга това ще окаже положително влиание върху тяхното здравословно състояние - физическо и психическо, което ще рефлектира върху производителността в дружеството. , Contracted Amount: 24 505.00 , Reported Amount: 23 620.00
  • Activity: Информиране и публичност: Настоящата дейност е задължителна, съгласно Условията за кандидатстване по процедурдата. Целта на дейността е промотиране на помощта от ЕС. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ и ПМС 118/2014 г. и при спазване на изискванията на Управляващия орган за управление и изпълнение на проекти, финансирани по настоящата схема. В хода на реализиране на определените мерки в рамките на дейността по Информиране и публичност ще бъде извършено следното: 1. Изготвяне на информационна табела- 2 бр. 2. Изготвяне на 200 броя информационни брошури за целите, дейностите и резултатите от проекта; 3. Изработване на стикери за ергоничините столове и на оборудването за местата за отдих и спорт - 890 бр. 4. Изработване на информационни плакати - 100 броя 5. Поставяне на информация на сайта на ТелеТек Истърн Юръп" ЕАД - резюме на целите, дейностите и резултатите от проекта. Всички материали и документи, изготвени в рамките на проекта ще бъдат визуализирани, съгласно изискванията на УО на ОПРЧР във връзка с прилогането на плавилата за информация и комуникация 2014-2020. Провеждането и прилагането на съотвентите мерки за публичност и информация ще се реализира в рамките на целия срок на проекта. В процеса на реализиране на посочените мерки, избраният изпълнител ще спазва изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, разработен от Управляващия орган на ОПРЧР. Ще бъде осигурена информация за проекта на всички заинтересовани страни., Contracted Amount: 3 100.00 , Reported Amount: 3 100.00
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността организация и управление е задължителна дейност, съгласно Условията за кандидатстване по настоящата схема. Дейността е основополагаща за доброто управление и изпълнение на проекта - техническо и финансово, респективно качественото и навременно изпълнение на дейностите при спазване на националното законодателство, вкл. изискванията на УО на ОПРЧР. Дейността е основополагаща за доброто управление на проекта - техническо и финансово, респективно качественото и навременно изпълнение на дейностите при спазване на националното законодателство и изискванията на УО на ОПРЧР. Качеството на изпълнение на насотящата дейност е определящо за успешното реалзиране на проекта, постигане на заложените цели, резулатати и индикатори. Предвид спецификата и обема на работа в рамките на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществява от: Ръководител на проекта и избран вършен изпълнител. Избраният изпълнител, съвместно с ръководителя на проекта ще изготвят подробен план за реализиране на дейностите, на базата на одобрения план по проекта. Планът ще включва подробно разписване на ангажиментите по отношене на организацията и управлението на проекта. При необходимост ще бъде актуализиран плана за действие и ще бъдат прецизирани на отделните етапи за реализиране на дейностите. В рамките на дейността ще бъде разработена Процедура за вътрешен мониторинг и контрол. Процедурата ще отчита в максимална степен задълженията на бенефициента и отговорностите, произтичащи от договора за безвъзмезна финансова помощ, съхраняването на проектното досие и финансовата документация и др. Управлението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на УО и Ръководство за бенефициенти по изпълнение на договори по ОП РЧР по настоящата процедура. Целта на дейността е осигуряване на качествено управление на проекта и успешно реализиране на предвидените дейности. От степента на вътрешна организация и контрол на ангажираните с управленито лица зависи изпълнението на всяка проектна дейност по отношение на качеството и срока й за реализация. , Contracted Amount: 21 000.00 , Reported Amount: 20 932.85

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: SIM Consulting EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 17 400.00
  • Contractor: RAVEN CONSULTING GROUP EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: OFICESHPERA AD, Contracted Amount*: 258 000.00 , Reported Amount**: 257 140.00
  • Contractor: FORMI - M OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 100.00
  • Contractor: RIGHT DIRECTION OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 23 620.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 932.00 , Reached amount: 941.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 316 605.00 BGN
Grant 253 284.00 BGN
Self amount 63 321.00 BGN
Total actual amounts paid 251 834.28 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване и доставка на средства за колективна защита на служителите в дружеството, Estimated Amount: 258 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване и доставка на средства за колективна защита на служителите в дружеството
    Contractor: OFICESHPERA AD
    Contract total funded value: 258 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN