Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1111-C01
Project Name Economic activity with more skills in "VTI Brokers" Ltd.
Beneficiary 202199663 VTI Brokers Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 12.09.2016
Start Date 12.09.2016
End Date 12.11.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Проектното предложение ”Икономическа активност с повече умения във "ВТИ Брокерс" ЕООД” инициира създаването на  устойчиви работни места за неактивни и безработни лица и безработни младежи до 29-годишна възраст вкл. Тази цел ще бъде постигната посредством разкриване на нови работни позиции в сферата на застраховането и консултантските услуги в застрахователен брокер ВТИ Брокерс ЕООД. Проектното предложение поставя акцент върху интеграцията на едни от уязвимите групи на пазара на труда, като дава шанс за реализация на безработни и неактивни лица на пазар със сериозен потенциал и значение, който обаче все още страда от сериозен недостиг на подготвени кадри. В този смисъл реализацията на настоящото проектното предложение ще даде възможност на „ВТИ Брокерс” ЕООД да разгърне своя потенциал и да повиши конкурентоспособността си на пазара на застрахователни услуги, превръщайки се в предпочитан работодател с устойчиви работни места, даващ поле за изява на млади хора с желание за професионална реализация в сферата на застраховането. В проектното предложение са предвидени да се реализират поетапно следните дейности:
1.Дейности за организация и управление на проекта. 
2.Подбор и наемане на 8 лица от целевата група за включване в дейностите по проекта. 
3.Закупуване на оборудване свързано със създадените нови работни места.
4.Дейности по информиране и публичност.
Създаването на благоприятна среда и разширяването на състава на дружеството ще допринесе за постигането на една от основните цели на Оперативната програма, а именно изграждане на устойчиви работни места и намаляване на безработицата сред уязвимите групи на пазара на труда.
Продължителността на проектното предложение е 14 месеца. Бюджетът на исканата финансова помощ е в размер на 183 483, 20 лв. Кандидатът носи цялата отговорност за правилното изпълнение на дейностите, а така също и за правомерното разходване на разходите предвидени в бюджета, съобразени с националното и европейско законодателство.
Activities
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта. : Целта на дейността е създаване на успешен екип за организация и управление с доказани професионалисти в тази област за осигуряване на условия за успешно реализиране на проектното предложение и неговото финансово и документално управление и отчитане. Гарантирането на ефективна организация и координация на дейностите по проекта ще спомогне за реализацията на проектните дейности в заложените от бенефициента срокове. Екипът за организация и управление на проекта, накратко ЕОУП, ще включва позициите – Ръководител, Координатор и Счетоводител. На членовете на ЕОУП ще бъдат вменени следните задължения: Ръководител: • Управлява цялостното изпълнение на дейностите; • Ръководи и координира работата на екипа; • Отговаря за постигането на целите и спазването на изискванията на Договарящия орган; • Контролира спазването на графика и качеството на изпълнение на дейностите, съобразно бюджета; • Подпомага ЕОУП при организиране на мероприятия, представящи проекта и реализираните резултати от него; • Ръководи създаването и съхраняването на проектната документация, включително финансовите отчети; • Отговорен е за своевременната и коректна отчетност към Договарящия орган; • Отговаря за осъществяването на вътрешния мониторинг и контрол на проекта. Координатор: • Координира прякото изпълнение на проектните дейности под ръководството на Ръководителя; • Осигурява цялостна административна подкрепа на Ръководителя на ЕОУП – организиране на информационни събития, връзки със заинтересовани лица, екипни срещи, работа по отчитането на проектните дейности и др.; • Координира работата на екипа при подготовката и провеждането на процедури за доставка и услуги; • Следи за спазването на графика на изпълнение на дейностите; • Подпомага Ръководителя и Счетоводителя при изготвянето на финансовите и техническите отчети за Договарящия орган; • Координира изцяло дейностите за популяризиране на проекта – мерките за публичност и визуализация; • Участва в екипни срещи. Счетоводител: • Отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта, под прякото ръководство на Ръководителя на ЕОУП; • Води финансовата и счетоводна документация и изготвя финансовите отчети; • Следи за целесъобразността на разходите по проекта и точното им отчитане пред Управляващия орган, съобразно националното законодателство и специфичните изисквания на ОП РЧР; • Следи съхранението на финансовите документи по проекта; • Носи отговорност за счетоводните операции по проекта. Екипът на проекта ще отговаря и следи за постигане на заложените индикатори, спазване на договорените срокове, законосъобразното разходване на средствата и осъществява мониторинг на всички дейности в хода на изпълнение на проекта. Екипът ще участва в администрирането и провеждането на процедури за избор на изпълнители по ПМС №118 /20.05.2014 г., необходими за изпълнение на дейностите по проекта. ЕОУП ще поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, съобразно изискванията на Управляващия орган, и ще е отговорен за отчитането му в различните етапи от изпълнението., Contracted Amount: 17 000.00 , Reported Amount: 16 448.77
  • Activity: Подбор и наемане на 8 лица от целевата група – безработни младежи до 29 годишна възраст и неактивни лица за включване в дейностите по проекта. : Дейност 2 е ключово съществена за проектното предложение и целта й е предоставяне на възможност на безработни младежи до 29 годишна възраст вкл. и на безработни и неактивни лица да бъдат включени в заетост за срок от 12 месеца. Представителите на целевата група са безработни младежи до 29 год. възраст вкл. и безработни и неактивни лица, които са продължително време извън пазара на труда. Те са загубили желанието си за търсене на работа и съответно - мотивацията си за възстановяване на трудовите си навици. От друга страна те са загубили и способността си за създаване и поддържане на социални контакти, което допълнително ги изолира от пазара на труда и средата, в която живеят. ВТИ Брокерс ЕООД е лицензиран застрахователен брокер с Лиценз No 385-3Б/07.03.2013г.,издаден от КФН, който се развива и разраства дейността си в бързи темпове. В тази връзка дружеството желае да увеличи количеството и капацитета на човешките си ресурси и да назначи безработни и неактивни лица на следните работни позиции: 2412 5007 Мениджър методология и развитие на застрахователни продукти – 1 лице - ще развива концепции за онлайн базирани платформи за управление на услугите 2412 6006 Експерт застраховане – 4 лица - ще бъдат заети във "фронт" офисите на ВТИ Брокерс ЕООД 2421 5027- Мениджър проекти – 1 лице - ще отговаря пряко за управлението на "фронт" офисите 2421 5028- Експерт продажби - 2 - ще имат ангажимент да търсят нови корпоративни клиенти и ще отговарят за договорирането с тях Новоназначените служители ще попадат в следните приоритетни категории на целевата група по процедурата: • Безработни лица до 29 годишна възраст включително; • Безработни и/или неактивни лица; Профилът и подробната идентификация на представителите на целевата група, които ще бъдат включени в проекта, са представени в т.4 на Допълнителната информация, необходима за оценка на проектното предложение - Описание на целевите групи. Всички предвидени за разкриване работни места попадат в от 2-ри до 9-ти клас професии по НКПД 2011, съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. Длъжностите са съгласувани с дефинираните от кандидата нужди в посока на създаване на конкурентен екип, който едновременно да даде възможност за професионално развитие и реализация на представители на приоритетните за процедурата групи, но и същевременно да спомогне за развитието на Брокера в посока увеличаване на пазарния дял и повишаване на конкурентоспособността. Това са реално разкрити нови работни места за нуждите на предприятието, на които ще бъдат назначени съответните кадри. ВТИ Брокерс ЕООД ще се стреми да обособи привлекателни и устойчиви работни позиции. Желанието на дружеството е не само да се възползва от възможностите на текущата процедура, но и реално да развие капацитета, знанията и производителността на човешките си капитали. Ще бъдат търсени възможности за максимално продължителна заетост на новонаетите служители в предприятието и създаване на условия за устойчивост и развитие. С всички представители на целевата група ще бъдат сключени индивидуални договори по трудово правоотношение с продължителност 12 месеца, като целта е най-малко от половината новоназначени да продължат договорите си и след приключване на програмата. В рамките на ангажиментите на добрия работодател, ВТИ Брокерс ЕООД ще сключи договор за обслужване със Служба по трудова медицина, който ще включва неутрализиране и съответно обезпечаване рисковете за здравето и безопасността на работното място на новопостъпилите служители. Освен задължителната оценка на риска на работните места, категоризираща безопасността на средата по отношение на осветеност, микроклимат, шум, хигиена, безопасност на работното оборудване и други фактори, договорът следва да предвижда задължителни ежегодни многопрофилни медицински изследвания на персонала. Кандидатът ще се стреми да отговаря на всички заложени в ЗЗБУТ и Наредба № 3 от 25.01.2008 г. норми за осигуряване на безопасност и здраве при работа., Contracted Amount: 124 563.20 , Reported Amount: 106 593.09
  • Activity: Закупуване на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар за създадените работни места, на които са назначени новите служители.: Застраховането е дейност, при която застрахователни компании набират средства от физически и юридически лица и се задължават да осигурят застрахователно покритие през периода на застраховката, като при настъпване на застрахователно събитие изплащат обезщетение на клиента. Застрахователните брокери са посредници при предоставянето на тези услуги, като дейността им включва и пълно съдействие на клиента при протоколиране на застрахователните събития, подготовка на документи за завеждане на искове и други сродни услуги. Инвестициите в тази дейност, направени от ВТИ Брокерс към този момент са свързани с първоначалната регистрация на Брокера и стартиране на дейността му; изработка и програмиране на информационна система за контрол и организация на застрахователния бизнес; създаване на справочна система за организация и класифициране на клиенти и полици; обучение и управление на застрахователни агенти; базово обзавеждане и издръжка на офиси. Много важно за развитието на Брокера е създаването на клонова мрежа от "фронт" офиси в София и страната. Именно във връзка с тази концепция Кандидатът възнамерява да наеме нов екип от специалисти, които да спомогнат за постигането й. За нуждите и разгръщането на клиентската мрежа в София и страната и за новоназначените служители, ВТИ Брокерс ЕООД ще закупи базов набор от инвентар, включващ функционално и съвременно оборудване и обзавеждане. За новоразкритите работни места е необходимо набавянето на: - 5 преносими компютъра с параметри, конфигурации и специализиран софтуер, отговарящи на изискванията за защитено и надеждно интернет банкиране, както и за поддръжка на онлайн базираните системи за контрол и организация на база данни и лични данни; -2 таблета с две точки за свързаност (WiFi; 3/4G) за нуждите на двама от новоназначените служители, имащи контролни и отчетни функции, тъй като същността на работата на тези служители е свързана с мобилност на работното им място. Също така - за нуждите на новонаетите служители и за обезпечаване изпълнението на задълженията им, се планира да бъдат закупени: - 5 офис конфигурации, включващи бюро, контейнер с колелца и ергономичен стол – с удобна подплатена седалка, регулируема опора за кръста и облегалка, на която удобно да се облегне гърба. Работата на застрахователния брокер предполага и голям обем документация, произведена от и за нуждите на клиентите на „ВТИ Брокерс“ ЕООД. За целта за разкритите работни места е необходимо и предоставянето на: - 2 шкафа с по 4 рафта всеки с ключ, за съхранение на документацията. Работата по застраховането и издаването на полици е свързана и с голям обем от набор на лични данни от клиентите на фирмата, които трябва да бъдат съхранени добре. Спецификата на предложените в проекта длъжности, на които ще бъдат назначени представителите на целевата група, предполагат закупуване на гореописаното оборудване. То фактически и практически ще помогне на работниците да поддържат високи нива на производителност, продуктивност и висока ефективност.По този начин ще бъдат постигнати и заложените цели на проекта. Ще бъдат осигурени нормални работни условия за целевата група. Заложеното оборудване напълно съответства на изискванията на Кандидата и ще обезпечи работата на неговите служители. То е планирано да отговаря на най-съвременните стандарти за енергийна ефективност, енергономичност, опазване на околната среда и изискванията за осигуряване на нормална работна атмосфера. Размерът на средствата, необходими на кандидата за закупуване на необходимото оборудване и обзавеждане е 29 800 лв. без ДДС. Невъзставновимото ДДС по тази дейност е 5960лв. Предвидено е оборудването да бъде задължително застраховано с оглед на факта, че евентуална загуба или повреда на техниката, подържащата базата данни и системите за достъп и управление на тези данни, би довела до моментален срив на дейностите и съответно - до невъзможност за изпълнение и липса на качество на услугите. стойност на Стойността на застраховката е 3000лв. , Contracted Amount: 38 760.00 , Reported Amount: 38 728.00
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да информира местната общност по отношение на целите, дейностите и постигнатите резултати по проекта. Дейността е съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Реализирането й ще допринесе за популяризиране на проекта и приноса на Европейския съюз и Европейския социален фонд за неговото осъществяване. Ще бъдат изготвени информационни материали, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни табели, публикации в интернет, брошури, стикери за закупеното оборудване). Те ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС, ЕСФ и ОП РЧР, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще създаде предпоставка за устойчиво развитие. Предвидената дейност за информиране на обществото и постигане на публичност на ОП РЧР и на проектното предложение цели: • визуализиране на подкрепата на ЕСФ и ОП РЧР; • популяризиране целите и приоритетите на ОП РЧР; • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Ново работно място 2015”; • популяризиране на мерките за гарантиране на всеки пълноценно участие в обществото и право на достоен труд; • развиване в работодателите на съзнанието за необходимостта от увеличено инвестиране в човешкия капитал и утвърждаването му като практика в бъдеще; • утвърждаване сред обществото и по-конкретно сред работодателите на идеята, че повишаване на ефективността и производителността се постига, чрез икономика основана на знанието; • отдаване на дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР. , Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 3 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Armeec, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 968.00
  • Contractor: Antitza, Contracted Amount*: 5 720.00 , Reported Amount**: 5 342.63
  • Contractor: Veselin, Contracted Amount*: 7 139.00 , Reported Amount**: 3 620.07
  • Contractor: STM Avicena, Contracted Amount*: 800.00 , Reported Amount**: 2 100.00
  • Contractor: Diagalprint Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 000.00
  • Contractor: ET Pirina Stoycheva, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 35 760.00
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 1 648.00 , Reported Amount**: 1 954.37
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 10.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 8.00

Financial Information

Total Project cost 183 323.20 BGN
Grant 183 323.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 154 829.03 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване, обзавеждане и стопански инвентар за създадените работни места, на които са назначени новите служители., Estimated Amount: 29 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на преносими компютри и таблети
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка и монтаж на работни офис конфигурации и етажерки
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Публичност и визуализация по проекта – изработка и доставка на информационни материали, Estimated Amount: 2 500.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на информационни материали
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Услуга по застраховане на новопридобитите оборудване и обзавеждане, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Застраховка на новопридобитото оборудване и обзавеждане
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители, Estimated Amount: 800.00
  • Differentiated position 1: Услуга по предоставяне на обслужване по трудова медицина за новонаетите служители
    Contractor: STM Avicena
    Contract total funded value: 800.00
Procedure 5 Subject to due process: Услуга по управление на проекта - наемане на координатор и счетоводител, Estimated Amount: 10 970.00
  • Differentiated position 1: Наемане на координатор по проекта
    Contractor: Antitza
    Contract total funded value: 5 720.00
  • Differentiated position 2: Наемане на счетоводител по проекта
    Contractor: Georgi
    Contract total funded value: 1 648.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN