Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0175-C04
Project Name Hot lunch in the conditions of a pandemic of COVID-19 in the Municipality of Roman
Beneficiary 000193460 ROMAN MUNICIPALITY
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 29.03.2021
Start Date 01.02.2021
End Date 30.06.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Враца (BG313), Роман

Description

Brief description
Дейностите по проекта ще наградят и разширят обхвата на действащия към момента "Домашен социален патронаж", проект „Осигуряване на топъл обяд 2016-2020\ който приключи на 30.04.2020г. Също така допълва и националните мерки за овладяване на извънредната ситуация в страната и за подкрепа на уязвимите групи. като по време на изпълнението му ще бъдат взети необходимите мерки за избягване на двойно финансиране и дублиране на обхванатите дейности.  Предоставянето на топъл обяд ще стартира от 01.02.2021г, като ще бъдат обхванати до 50 потребителя от всички населени места на територията на общината до 30.06.2022г и в работните дни месечно. Основните целеви групи, на които ще се предоставя топъл обяд по проекта са:
1.Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение
поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта
си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно
протичане на инфекцията.
2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на
бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.
3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна
подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да
задоволят основните си жизнени потребности.

Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: В проекта ще бъдат включени от основната целева група, както следва:  Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията.  Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа.  Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Конкретният брой на лицата за всяка група ще бъде определен на база подадени заявления от кандидат потребители. Предвижда се в проекта да се включат общо 50 лица от основната целева група - Неполученият топъл обяд, ще бъде разпределян на представители от основната целева група, които са включени в резервен списък на чакащи. Предвижда се в проекта да се включат 50 лица, на които ще им се приготвя и при необходимост доставя храна до домовете им всеки работен ден от месеца в периода 01.02.2021 г. до 30.06.2022 г. включително (или 351 дни общо). , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: приготвяне на топъл обяд : Приготвянето на топлият обяд ще се осъществява от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" с който община Роман има сключен има сключен договор № ДОР -10/19.01.2021 и Допълнително споразумение към договора №.20/24.02.2021г., , № 60/20.08.2021г. както и Допълнително споразумение № 84/03.12.2021 г. за периода до 30.06.2022г.съгласно изискванията на националното законодателство за прозрачен избор на доставчик, по реда чл.20, ал.4,т.2 и Приложение №2, то изборът на изпълнител се осъществи в съответствие с чл.20 ал.4, т.2 от ЗОП - чрез директно възлагане.Обекта в, който ще се приготвя храната, е регистриран като съгласно чл.12 , aл. 2, ал.9 и ал. 10 от Закона за храните, като обект за търговия на дребно с храни и заведение за обществено хранене. по № 062700357.За ползването на обекта ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" има сключен Договор за наем на недвижим имот със собственика на имота находящ се на ул. "Александър Стамболийски" 31 в гр.Роман, на който адрес е извършена и регистрацията по Закона за храните.Изпълнителят разполага с необходимия персонал за качественото предоставяне на услугата управител който доставя хранителните продукти и готовият топъл обяд до ДСП Роман ,един помощник готвач и един готвач - технолог по храните , който ще изготвя менюто и рецептите Условията за приготвяне на храна в кухнята ползвана от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" отговарят на всички норми по отношение на проектирането, строителството и устройството им и технологичното обзавеждане - уреди, съоръжения, инвентар, съдове, прибори и опаковки. Кухнята използвана от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" е оборудван с хладилници -2бр., фризери -3бр.професионални печки -2бр., секционни фурни, микровълнови печки, фритюрник -1бр. професианлан аелектрическа скара , термометри, везни и др. стандартно оборудване, съобразено с изискванията за безопасност на храните и тяхната обработка.и. Останалото оборудване включва тави, казани, тенджери, черпаци, купи, и др. посуда, необходима за приготвяне и доставяне на храни, отговарящи на всички изисквания по Гастронорма 1.Помещението е климатизирано и аспирирано по всички закони на БАБХ Основни критерии при избирането му са: документи удостоверяващи, че въпросното предприятие е сертифицирано за приготвяне и предоставяне на храна, в съответствие с изискванията на националното законодателство, референции от клиенти и предложения относно осигуряването на здравословно и балансирано меню. За да се осигури закупуването по прозрачен начин на хранителните продукти, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура изготвя седмични менюта съгласувани с възложителя с информация за алергените, съобразно Регламент № 1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните, и видовете хранителни продукти, които са включени в приготвянето на топлия обяд. Храната се приготвя по Сборник с рецепти за хранене или по рецептурник за обществено хранене. Доставяните продукти отговарят на действащите стандарти при спазване насоките на СЗО и МЗ, а служебният транспорт се дезинфекцира след всеки курс., - да изготвя калкулации за вложените хранителни продукти , веднъж месечно представител на Община Роман ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на помещенията и местата за съхранение. В началото на всяка седмица или месец изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство. Дейността стартира от 01.02.2021 г. и ще приключи на 30.06.2022г. Топъл обяд на територията на община Роман ще бъде осигуряван само в делнични дни, в продължение на 17 месеца, Общия брой на дните, в които ще се осигурява топъл обяд за цялата продължителност на проекта, е 351 р. дни. , Contracted Amount: 48 205.00 , Reported Amount: 48 205.00
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд. : Дейността „Осигуряване на топъл обяд“ - Приготвянето на топлият обяд ще се осъществява от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" с който община Роман има сключен договор за приготвяне на готова храна и същата ще бъде предвана на ДСП . Обекта в, който ще се приготвя храната, е регистриран като съгласно чл.12 , aл. 2, ал.9 и ал. 10 от Закона за храните, като обект за търговия на дребно с храни и заведение за обществено хранене. За ползването на обекта ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" има сключен Договор за наем на недвижим имот със собственика на имота находящ се на ул. "Александър Стамболийски" 31 в гр.Роман, на който адрес е извършена и регистрацията по Закона за храните. Условията за приготвяне на храна в кухнята ползвана от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" отговарят на всички норми по отношение на проектирането, строителството и устройството им и технологичното обзавеждане - уреди, съоръжения, инвентар, съдове, прибори и опаковки. Кухнята използвана от ЕТ "НИКИ-96-Радослав Панов" е оборудван с хладилници, професионални печки, секционни фурни, микровълнови печки, термометри, везни и др. стандартно оборудване, съобразено с изискванията за безопасност на храните и тяхната обработка.Фирмата разполага с необходимия персонал за качественото предоставяне на услугата и осъществяване на дейностите по приемането и съхранението на суровините , първичната обработка, технологията на приготвяне на кулинарната продукция, реализацията на място, съхранението и транспорта на готовата кулинарна продукция; режима на поддържане, почистване, измиване и дезинфекция на работните помещения, личната хигиена на заетите в производството, разпределението, съхранението и реализацията на готовата кулинарна продукция. В рамките на настоящото проектно предложение приготвянето и доставянето на храната е възложено на изпълнител, избран по реда на чл.20 ал.4, т.2 от ЗОП-чрез директно възлагане за приготвяне и доставка на готова храна (кетъринг). Изпълнителя ще има ангажимента да: 1.изготвя седмични менюта, съгласувани с възложителя, 2.да изготвя рецепти за вложените хранителни продукти; 3. да я транспортира до ДСП Роман в съответствие с националната нормативна уредба за санитарно-хигиенните изисквания при доставката на хранителните продукти и др. 4.. Приготвя топлия обяд в собствена или наета материална база, отговаряща на изискванията на Закон за храните и Наредба за храните; Вложените количества хранителни продукти следва да отговарят на законоустановените изисквания и норми; Изготвяне на , протоколи за доставена храна на потребителите и др. 5. Да опакова готовата храна по начин, който я предпазва от замърсяване и пряк контакт с потребителите - в съдове и опаковки за еднократна употреба, разрешени за контакт с храни; 6. Да предава с приемо предавателен протокол на двама служители на Домашен социален патронаж.определени със заповед на Кмета готовият топъл обяд От там със специализирани транспортни средства собственост на Община Роман, отговарящи на изискванията на Наредба за храните и други приложими закони готовият топъл обяд ще се доставя до домовете на крайните потребители. Доставянето на готовата храна се предвижда да бъде чрез Домашен социален патронаж Роман до дома на потребителите . Човешките ресурси, ангажирани в тази дейност са: - Две лица определени от кмета на общината от служителите на ДСП Роман-соц. работник и домакин ще следят за качеството на доставяната храна и ще сигнализират в случай на нередности и ще подписват приемо предваателни протоколи за приетият дневен брой порции кактои ще взимат дейно участие в процеса на раздаване на топлия обяд. За транспорта на готовата храна до крайните потребители и за нуждите на проекта предприятието разполага с 2 бр. специализирани автомобили, които се поддържат в добър вид, позволяваща ефикасно почистване и/или дезинфекция с Регистрационни номера на автомобилите: № ВР 4401 ВН и ВР 4402 ВН. В раздаването на хранат аще се включат две санитарки и двама шофьори на автомобилите които са служители на ДСП Роман , Contracted Amount: 2 410.25 , Reported Amount: 2 410.25
  • Activity: реализиране на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващите услуги ще се извършва от Община Роман и екипа, ангажиран в изпълнениео на проекта. потребител ще има възможност да заяви предоставянето на допълнителна услуга, която се изразява в : •Помощ в общуването и поддържането на социални контакти; .здравословно и балансирано хранене •Подпомагане и разширяване възможностите на потребителите на социални услуги да водят самостоятелен начин на живот; •Взаимодействие със социални, здравни и други институции, помощ и извършване на административни услуги, както и заплащане на сметки за потребление на електричество, вода и т.н.; •Поддържане на хигиена в жилищните помещения, обитавани от ползвателя, като и закупуване лекарства и на стоки и хранителни продукти при необходимост , Contracted Amount: 2 410.25 , Reported Amount: 2 410.25

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 74.00

Financial Information

Total Project cost 53 025.50 BGN
Grant 53 025.50 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 53 025.50 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN