Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.009-0053-C01
Project Name Organizational and administrative strengthening, co-operation and internationalization of "Cooperative Cluster"
Beneficiary 177071751 COOPERATIVE CLUSTER
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.11.2017
Start Date 09.11.2017
End Date 09.10.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Общата цел на проекта е създаване и конкурентно интернационално развитие на Кооперативен клъстер
Специфичните цели на проекта са:
1. Създаване и развитие на капацитета на Кооперативен клъстер, чрез изграждане и ресурсно обезпечаване на административното тяло на клъстера, организиране и участие в обучения
2. Насърчаване на клъстерния маркетинг, интернационалното стратегическо развитие  на дейността на клъстера и неговите членове, чрез изграждане на експертен капацитет, извършване на проучвания и разработване на стратегия
3. Популяризиране, коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация на клъстера за повишаване на конкурентоспособността му и бизнес развитието на неговите членове, чрез организиране и участия в събития, обучения и обмен на опит и добри практики

Дейностите по проекта включват:
- Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера
- Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове
- Насърчаване на клъстерния маркетинг
- Публичност и визуализация на проекта

Целевите групи по проекта са клъстера и неговите членове.

Очакваните резултати от изпълнението на проекта е удовлетворяване на следните потребности:
- Създадено административно тяло на клъстера, изграден капацитет и ресурсно обезпечаване на дейността му
- Насърчени клъстерен маркетинг и интернационално стратегическо развитие на клъстера и неговите членове
- Популяризиране и повишаване степента на интеграция и сътрудничество на клъстера и неговите членове в посока максимално използване на техния капацитет за разработка на конкурентни бизнес продукти и услуги и насърчаване на активното присъствие на регионалния, националния и външния пазари.
Activities
  • Activity: Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера: Целта на дейността е осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности, ресурсно обезпечаване, закупуване на компютърно оборудване за нуждите на административното тяло на клъстера. С изпълнението й ще се изградят 2 офиса за целите на по-широкия географски обхват на дейността на клъстера - в гр. София и гр. Бургас. В гр. София ще бъдат наети на трудови договора 6 експерта, а гр. Бургас - 1. Така ще се постигне по-добра комуникация и координация с всички фирми членове на клъстера, ще се спомогне за привличането на нови членове и за развитието на клъстера като цяло. Административното тяло ще бъде отговорно за цялостното управление на дейността на клъстера и ще докладва пред Общото събрание. Дейността му също така ще бъде ангажирана в предоставянето на услуги и на клиенти на клъстера и ще работи за постигане на неговите цели. Етапите на изпълнение на дейността са: 1. Подбор на персонал - 1-ви месец от проекта 2. Период на заетост на персонала - от 1-ви до 18-ти месец на проекта 3. Наемане на работно помещение и осигуряване на режийни разходи - от 1-ви до 18-ти месец на проекта 4. Закупуване на компютърно оборудване - 1-ви месец от проекта 5. Закупуване на офис консумативи за обезпечаване дейността на клъстера - 1-ви месец от проекта 1. Осигуряване на необходимия персонал за управление и координация на клъстерните дейности 1.1. в гр. София - Изпълнителен директор 4-ч. трудов договор: 1300лв.х 18 месеца=23400лв. - Ръководител направление координация 8-часов трудов договор: 2883,11лв.х 18 месеца=51896лв. - Финансов експерт 4-ч. трудов договор: 1428,52лв.х 18 месеца=25713,36лв. - Експерт по качеството 4-ч. трудов договор: 1584,58лв. х 18 месеца=28522,44лв. - Технически сътрудник - 8-ч. трудов договор: 1529,50лв. х 18 месеца=27531лв. 1.2. В гр. Бургас - Технически сътрудник в гр. Бургас - 8-ч. трудов договор: 1529,50лв. х 18 месеца=27531лв. 2. Ресурсно обезпечаване на клъстера: 2.1. В гр. София 1) Режийни разходи: - Електричество - 18 м х 72лв.=1296лв. - Телефон - 18 м х 268лв.=4824лв. - Интернет - 18 м х 60лв.=1080лв 2) Офис консумативи: - Тонер10бр. х 240,00 лв.=2400лв. - Комплект: перфоратор, телбод, антителбод, тиксорезачка, ножица5бр.х20,00 лв.=100 лв. - Органайзер за бюро5бр.х20,00лв.=100 лв. - Хартиени кубчета със самозалепващи листчета20 бр. х 2,5 лв.=50 лв. - Копирна хартия 150 бр. х 10,00 лв.=1500 лв. - Папки с рингове (класьори) 50 бр. х 4,20 лв.=210 лв. - Папки PVC 500 бр. х 0,35 лв.=175 лв. - Найлонови папки (тип джоб) 100 бр. х 5,00 лв.=500 лв. - Химикалки 100 бр. х 1,00 лв.=100 лв. - Кламери 50 бр. х 1,00 лв.=50 лв. - Телчета за телбод 50 бр. х 0,80 лв.=40 лв. - Пощенски пликове големи 40 бр. х 4,00 лв.=160 лв. - Пощенски пликове 50 бр. х 0,30 лв.=15 лв. ..., Contracted Amount: 266 465.80 , Reported Amount: 238 078.69
  • Activity: Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Целта на дейността е да подпомогне развитието на клъстера и привличането на нови членове. Дейността се състои в изпълнението на две поддейности: 1) Организиране на 3 семинара за представяне на клъстера и на неговите продукти/услуги, разширяване и развитие на дейността на клъстера, привличане на нови клиенти и нови членове на клъстера и създаване на мрежи между членовете на клъстера Предвижда се да бъдат проведени 3 еднодневни семинари в гр. София, гр. Бургас и гр. Плевен с оглед информиране и обхващне на по-широка общественост - лица и организации от Югозападен, Югоизточен и Северен централен район. На семинарите ще участват членовете на административното тяло на клъстера, както и членовете на клъстера. На тях ще бъде осигурено както на представянето на дейността/услугите на клъстера, така и на фирмите, институциите и организациите, които той представлява. Също така ще бъдат осъществени работни контакти с организации - потенциални клиенти и нови членове на клъстера, както и с оглед осъществяване на сътрудничества с тях. 2) Организиране и участие в специализирани обучения в страна и чужбина за повишаване на капацитета на клъстера за създаване на сътрудничества и интернационализация Предвижда се провеждането на едно 3-дневно обучение в България и едно 4-дневно обучение в Италия, поради традициите на страната в областта на текстилната индустрия. Темите на обученията ще бъдат свързни с развитието на клъстерите и текстилната индустрия, вкл. технологиите и иновациите, инфраструктурата, инвестициите, регионални инициативи и др., сходни с направленията на клъстерните дейности. На обучението в Италия ще бъдат организирани отделни модули - обучение, уъркшопи и посещения на място. Целта е освен провеждането на обучение, да бъде извършена и обмяна на опит и добри практики в областта на клъстерите и текстилната индустрия, както и да бъдат оранизирани уъркшопи за провеждане на срещи с други клъстерни организации и провеждане на отворени делови срещи за представяне на членовете на клъстера на други организации, и накрая посещение в Милано за обмяна на опит и добри практики на място. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител - от 2-ри до 3-ти месец на проекта 2. Сключване на договор - 4-ти месец 3. Изпълнение на дейността - от 4-ти до 15-ти месец, Contracted Amount: 106 120.89 , Reported Amount: 98 343.07
  • Activity: Насърчаване на клъстерния маркетинг: Целта на дейността е да насърчи маркетинга на клъстера. Предвижда се изпълнението на следните поддейности: 1) Разработване на стратегия за интернационализация на клъстера Стратегията има за цел да спомогне на клъстера и неговите членове за развитие на дейността им на международно ниво. Тя ще очертае визията, основните приоритети, цели, мерки и задачи за популяризиране, коопериране, създаване на сътрудничества и интернационализация на клъстера за повишаване на конкурентоспособността му и бизнес развитието на неговите членове 2) Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, вкл. изследвания и информация за таргeтираните пазари; Консултантските услуги ще бъдат извършени слез изготвяне на Стратегията за интернационализация и ще се състоят в проучване и анализ на таргетираните пазари и изследване на основните моменти за стъпването на тези пазари от страна на клъстера и неговите членове, на основата на което ще бъде . В резултат, освен проучването и анализа на таргетираните пазари, ще бъде подготвено и практическо ръководство за стъпването на тях. 3) Популяризиране на името (марката) на клъстера и на неговите продукти/услуги, чрез изготвяне и отпечатване на информационни материали и изграждане на собствена интернет страница Популяризирането цели утвърждаване на името и ролята на клъстера, както и мястото му в текстилната индустрия на България. Предвижда се да бъдат изготвени информационни материали - брошура и листовка на български и английски език, които да бъдат разпростанявани на срещи, семинари, панаири и друти събития, както и да бъде изготвен интернет страница на клъстера на българсски и английски език, която да включва информация за клъстера, неговите членове и проекта. 4) Участие на клъстера в международни изложения и панаири Предвижда се участие на клъстера в международно изложение с тематична насоченост мода и стил. На него ще бъде представена дейността клъстера и неговите членове, както и готови продукти. В зависимост от периода на провеждане и периода на изпълнение на проекта, ще бъде осигурено участие в едно от следните изложения: Изложение в Дюселдорф - CPD DUSSELDORF SUMMER Изложение Във Франкфурт - THE LEADING INTERNATIONAL TRADE FAIR FOR PROCESSING TEXTILE AND FLEXIBLE MATERIALS Изложение в Берлин - PANORAMA BERLIN Изложение в Рига, Латвия - BALTIC FASHION AND TEXTILE. Ще бъде осигурен наем на щанд и транспорт на експонати, както и командировъчни на пътуващите. 6) Осигуряване на Експерт създаване на сътрудничества и интернационализация; Експертът ще бъде назначен с цел да управлява, организира и координира отношенията и сътрудничеството с чуждестранни фирми и организации. Ще осъществява контакти с цел обмен на информация и разработване на решения по реализацията на съвместни задачи, консултации, проучвания, съгласувания. Основните задължения на Експерта ще бъдат: 1. Да планира и организира международната дейност на клъстера. 3. Да организира работни срещи на клъстера и членове на клъстера с техни колеги от чужбина и участва активно в тези срещи. 4. Обезпечава пълноценното участие на клъстера и членовете му в международни мероприятия. 5. Оказва всестранно съдействие на клъстера и членовете за установяване на преки контакти с чуждестранни фирми и организации 8. Придружава чуждестранни делегации при посещението им в България по покана на клъстера и др. Етапи на изпълнение: 1. Подбор и избор на външен изпълнител - от 1-ви до 3-ти месец на проекта 2. Сключване на договор - 1-ви до 4-ти месец 3. Изпълнение на дейността - от 1-ти до 18-ти месец, Contracted Amount: 112 483.19 , Reported Amount: 102 776.31
  • Activity: Публичност и визуализация на проекта: Целта на дейността е изпълнение на дейностите по публичност и визуализация на проекта. Дейността ще бъде изпълнена с оглед спазване на изискванията за осигуряване на визуализация и публичност към бенефициенти по ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014-2020г. и в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 20142020г. Материалите ще бъдат изготвени в началото на проекта, а разпространението им ще продължи през целия период на изпълнението му. Етапите за изпълнение на дейността са: 1. Избор на външен изпълнител - 1-ви месец от проекта 2. Сключване на договор и изпълнение на услугата - 1-ви месец от проекта 3. Дейности по разпространение на информационните материали (от 1-ви до 18-ти месец), Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 960.80

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CLIO TRAVEL, Contracted Amount*: 103 105.63 , Reported Amount**: 101 862.44
  • Contractor: Mobiltel EAD, Contracted Amount*: 6 566.40 , Reported Amount**: 4 435.24
  • Contractor: Vanya, Contracted Amount*: 6 450.00 , Reported Amount**: 6 450.00
  • Contractor: PRIMA PRINT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 416.80
  • Contractor: VIRTUALNA ZONA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 22 900.80
  • Contractor: Panda, Contracted Amount*: 6 544.96 , Reported Amount**: 8 031.26
  • Contractor: REGIONAL UNION OF WORKER PRODUCERS CO-OPERATIVES - BURGAS, Contracted Amount*: 13 479.84 , Reported Amount**: 17 058.25
  • Contractor: EUROCONSULTANTS BULGARIA S.A. AD, Contracted Amount*: 31 999.68 , Reported Amount**: 39 999.60
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 97 413.97 , Reached amount: 45 292.48

Financial Information

Total Project cost 463 300.64 BGN
Grant 370 640.52 BGN
Self amount 92 660.12 BGN
Total actual amounts paid 354 163.90 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на компютърно оборудване, Estimated Amount: 23 060.00
  • Differentiated position 1: Доставка на компютърно оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на офис консумативи, Estimated Amount: 8 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на офис консумативи
    Contractor: Panda
    Contract total funded value: 3 546.46
  • Differentiated position 2: Доставка на офис консумативи (тонери)
    Contractor: Panda
    Contract total funded value: 2 998.50
Procedure 3 Subject to due process: Консултантски услуги по разработване на стратегия за интернационализация и за стъпване на друг пазар, включително изследвания и информация за таргетираните пазари , Estimated Amount: 33 333.00
  • Differentiated position 1: Разработване на стратегия за интернационализация на клъстера
    Contractor: EUROCONSULTANTS BULGARIA S.A. AD
    Contract total funded value: 15 999.84
  • Differentiated position 2: Консултантски услуги за стъпването на друг пазар, включително изследвания и информация за таргeтираните пазари
    Contractor: EUROCONSULTANTS BULGARIA S.A. AD
    Contract total funded value: 15 999.84
Procedure 4 Subject to due process: Наем на работно помещение (офис), Estimated Amount: 16 920.00
  • Differentiated position 1: Наем на работно помещение (офис)
    Contractor: REGIONAL UNION OF WORKER PRODUCERS CO-OPERATIVES - BURGAS
    Contract total funded value: 13 479.84
Procedure 5 Subject to due process: Организиране на провеждане и участие в мероприятия , Estimated Amount: 104 162.41
  • Differentiated position 1: Организиране на семинари, обучения и участие в изложение/панаир в България и чужбина
    Contractor: CLIO TRAVEL
    Contract total funded value: 37 775.58
  • Differentiated position 2: Осигуряване на транспорт в чужбина за участия в обучение и изложение/панаир
    Contractor: CLIO TRAVEL
    Contract total funded value: 27 183.65
  • Differentiated position 3: Осигуряване на настаняване за участие в семинари, обучения и изложение/панаир в България и чужбина
    Contractor: CLIO TRAVEL
    Contract total funded value: 38 146.40
Procedure 6 Subject to due process: Осигуряване на гориво за транспорт на лица за участие в събития в България, Estimated Amount: 6 250.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на гориво за транспорт на лица за участие в събития в България
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Популяризиране на клъстера и осигуряване на публичност и визуализация, Estimated Amount: 5 500.00
  • Differentiated position 1: Популяризиране на клъстера и осигуряване на публичност и визуализация
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Предоставяне на телефонни и интернет услуги, Estimated Amount: 8 388.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Contractor: Mobiltel EAD
    Contract total funded value: 2 855.00
  • Differentiated position 2: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Contractor: Mobiltel EAD
    Contract total funded value: 1 040.26
  • Differentiated position 3: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Contractor: Mobiltel EAD
    Contract total funded value: 1 288.74
  • Differentiated position 4: Предоставяне на телефонни и интернет услуги
    Contractor: Mobiltel EAD
    Contract total funded value: 1 382.40
Procedure 9 Subject to due process: Разработване на интернет страница, Estimated Amount: 6 500.00
  • Differentiated position 1: Разработване на интернет страница
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN