Identification

UMIS Number BG05SFOP001-1.002-0019-C06
Project Name Creating the necessary technological environment for data provision in real-time from the Motor Vehicles' Centalised Registry to the Automobile Administration Executive Agency, National Revenue Agency, local administrations and Road Infrastructure Agency; refactoring CDM AIS; implementing PGA AIS and developing new electronic services
Beneficiary 000695235 Ministry of Interior
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 14.12.2017
Start Date 01.09.2017
End Date 05.11.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Настоящият проект е насочен към създаване на условия за автоматизация на обмена на данни между Централизирания регистър на МПС и регистрите на други администрации, рефакториране и надграждане на АИС КОС, реализиране на нова АИС ЧОД и реализиране на нови електронни административни услуги.
За целите на изпълнение на проекта се предвижда доставка на средства и инструменти за разработка, тестване и управление на процеси, безотказна  комуникация, дисково пространство, наблюдение на мрежовия трафик. Предвидените технически средства ще подпомогнат изпълнението на заложените в Пътната карта специфични индикатори по проекта. 
Реализирането на проекта ще допринесе за намаляване на административната тежест в направление на дейност „Пътна полиция“ и изпълнение на приоритетите на държавата за автоматизиране на дейности, извършвани от структури на МВР.
Изпълнението на проекта ще подобри дейността на контролните органи чрез осигуряване на актуална и навременна информация на всички нива.
Activities
  • Activity: Разработка, тестване и внедряване на интеграционeн слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации към/от АИС “Регистрация на МПС и собствениците им”: Централният регистър на МПС ще включва „ядро“ (АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“) и интеграционeн слой за обслужване в реално време на електронни заявки към/от други администрации. „Ядрото“ (АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“) е разработено от екип на МВР и отговаря на всички съвременни изисквания за мащабируемост, сигурност, запазване на транзакционна история и предоставяне на уеб-услуги (Web Services) за държавните органи и интерфейс за отворени данни за гражданите и бизнеса. Интеграционният слой ще бъде се разработен в рамките на проекта, финансиран от ОПДУ, и ще осигурява мащабируеми интеграционни услуги с разпределено кеширане на данните, за обмен на информация с външни информационни системи (като НАП, АПИ, АМ и други) в реално време с грануларен контрол на достъпа и журналиране на заявките с точно време. Ще бъдат изпълнени следните етапи: ЕТАП 1 Изграждане на базови компоненти на интеграционен • модул за разпределено кеширане на данни от общосистемната информация (речникови структури); • модул за гранулиран контрол на достъпа; • модул за разпределение за заявките; • модул за журналиране (записи за изпълнени заявки). Ще бъдат разработени модули за осигуряване на базовата функционалност на интеграционния слой, които да създадат предпоставка за унифициране на използването, наблюдението и поддръжката, както и изискванията за сигурност на обмена на данни. ЕТАП 2 Надграждане на интеграционния слой • Описание на услуги, които трябва да бъдат реализирани като уеб-услуги от други администрации за интегриране в процеса на регистрация, промяна и прекратяване на регистрация на МПС и на уеб-услуги, които ще се предоставят на други администрации чрез интеграционния слой; • Надграждане на АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“ с интеграционен слой за целите на предоставяне на услуги за обмен на данни; • Разработване на програмен интерфейс на интеграционния слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации; Ще бъде доработен, надграден и внедрен интеграционен слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации към/от АИС „Регистрация на МПС и собствениците им“, според изискванията на нормативната база, техтнологичните възможности за връзка и изискванията на администрациите, заявили необходимост и готовност за обмен на данни със системата. В рамките на проекта ще бъдат създадени условия за автоматизиран обмен при условие, че съответната администрация с нормативно обусловено право на достъп, има готовност за това. , Contracted Amount: 40 006.16 , Reported Amount: 20 846.31
  • Activity: Рефакториране и надграждане на АИС КОС и осигуряване на условия за връзка с външни регистри и системи: В рамките на дейността ще бъде рефакторирана и надградена АИС КОС, чрез разработване на интерфейси за реализация на уеб-услуги и/или интеграционни интерфейси за обмен на информация с външни системи. Рефакторинг е процес на изменение на съществуващата вътрешна структура на кода на софтуерен продукт, без да се променя неговият режим на работа. Прави се с цел подобряване на някои нефункционални елементи на софтуера, което би позволило осигуряване на по-лесна поддържка и разширяване на възможностите му. АИС/регистър КОС е уеб-базирано приложение, пуснато в реална експлоатация от 01.11.2013 г., предназначено за контрол на производството, търговията, съхранението, носенето, употребата и транспортирането на оръжия, боеприпаси, взривни вещества и пиротехнически изделия. Чрез него в реално време се прави справка за собствеността на всяко оръжие, регистрирано в базата данни и се проследява промяната в собствеността му, както и справки за издадени разрешения и техния статус. АИС/регистър КОС осигурява ежедневната оперативната дейност на служба „Контрол на общоопасните средства“ (КОС) в ГДНП-МВР. Съгласно последните изменения на ЗОБВВПИ е необходимо предоставяне на информация от/на външни за регистъра бази данни. Текущо тази информация се предоставя от заявителите на услуги на хартиен носител, което е в противоречие с изискванията на ЗЕУ и АПК. АИС/регистър КОС ще бъде надграден, като бъдат разработени интерфейси за реализация на уеб-услуги и/или интеграционни интерфейси за обмен на информация с външни системи като минимум - Търговски регистър, Регистър "Съдебен статус", НАП, ЕИСПП и други. Рефакторирането на АИС/регистър КОС ще улесни изпълнението на новите изисквания и ще осигури условия за автоматизиран електронен обмен с външни бази данни. Изпълнението на тази дейност ще бъде предпоставка за прилагане на принципите на комплексното административно обслужване в МВР. Ще бъде проведено специализирано обучение за работа с разработения софтуер. В рамките на проекта АИС/регистър КОС ще има готовност за автоматизиран електронен обмен при условие, че съответната администрация с нормативно обусловено право на достъп има готовност за това., Contracted Amount: 218 049.18 , Reported Amount: 218 874.47
  • Activity: Реализиране на АИС ЧОД и осигуряване на условия за връзка с вътрешни и външни регистри : В рамките на дейността ще бъде изграден нов регистър АИС „ЧОД“ (Частната охранителна дейност), която да автоматизира дейността на Сектор „Лицензиране и контрол на ЧОД“ на ГДНП-МВР. Дейността по линия на частната охранителна дейност в МВР към момента не е обезпечена с автоматизирани информационни системи, което затруднява контрола, оперативното управление и наблюдение, което трябва да извършват служителите на МВР. Разработването и внедряването на АИС ЧОД за обслужване на регистъра по Закона за частната охранителна дейност (ЗЧОД), предполага разработване на интерфейси за осъществяване на интеграция и информационен обмен от/към външни регистри - Търговския регистър, Регистър "Съдебен статус", НАП, ЕИСПП и други с оглед на въвеждане на непрекъснат автоматизиран контрол на актуалността на вписаните обстоятелства. С цел усъвършенстване на лицензионния режим в новия ЗЧОД детайлно са разписани комплексните критерии, на които следва да отговарят субектите, кандидатстващи за лиценз, както и физическите лица - собственици и членове на управителните органи. Прецизно са изброени необходимите удостоверителни и други документи, като за улеснение са разработени образци на същите. Предвидена е възможност документите за кандидатстване за лиценз, както и уведомленията за поети/снети от охрана обекти и за възникнали/прекратени трудови правоотношения, да бъдат подавани и по електронен път. С разработването и внедряването на АИС ЧОД ще се постигне: • Изграждане и поддържане на Единният автоматизиран централизиран регистър на лицензите за дейностите по ЗЧОД във връзка с чл. 40, ал. 1 от ЗЧОД; • Подобряване организацията на работата по издаване, отказ или отнемане на лиценз за извършване на ЧОД; • Изграждане и поддържане в актуално състояние база данни за издадените лицензи, отказите за издаването им, прекратените и отнетите лицензи, за охраняваните обекти, охранителите и за средствата, използвани при осъществяване на охраната (МПС, оръжие, технически средства за наблюдение и други); • Ще се осигури възможност за автоматизирано извеждане на статистически данни за броя на лицензите по различните видове дейности по ЗЧОД и по териториален обхват; • Ще се подобри контролът на дейностите по ЗЧОД за по-ефективно предотвратяване на административните нарушения по този закон; Основната цел на дейността е АИС ЧОД да осигури събирането и съхранението на обективна количествена информацията за субектите, извършващи ЧОД. Тази информация ще се ползва само за осъществяване на контрол по ЗЧОД и за предотвратяване, пресичане и разкриване на престъпления. , Contracted Amount: 277 408.75 , Reported Amount: 278 436.32
  • Activity: Реализиране на електронни административни услуги и доставка на технически и програмни средства : В обхвата на проекта ще бъдат реализирани нови електронни административни услуги, които ще се интегрирани в АИС/регистър ПЕАУ - портал за електронни административни услуги, реализиран през 2015 г. с финансиране по ОП "Административен капацитет". От 01.07.2016 г. настъпи изменение в нормативната уредба, която регулира електронното управление в Р България. Промениха се изискванията за максимално пълна автоматизация на процесите при предоставяне на електронни административни услуги (ЕАУ) от административни органи и организации. Тези промени налагат дори изменение на организацията и управлението, свързано с предоставянето на ЕАУ. Дейността се състои от: поддейност 4.1 Реализиране на електронни административни услуги− Надграждане на портала за предоставяне на ЕАУ чрез повишаване на степента на автоматизация на предоставяните електронни административни услуги и оптимизиране на работния процес на електронните административни услуги от ниво 3 (включена електронна обработка на формуляри, вкл. електронна персонална идентификация) и ниво 4 (включено заплащане по електронен път), където е приложимо; − Реализиране на минимум 20 броя нови електронни административни услуги. поддейност 4.2 Доставката на техническите и програмни средства − Доставка на технически и програмни средства за разработка, тестване и управление на процеси, безотказна комуникация, дисково пространство, наблюдение на мрежовия трафик в това число минимум комуникационно оборудване (комутатори и маршрутизатори), система за наблюдение на мрежата за откриване и анализ на заплахи и осигуряване на дисково пространство.Ще се извършат дейности и по инсталиране, конфигуриране и интегриране на доставените технически и програмни средства. Във връзка с актуалната реформа с цел намаляване на административната тежест в направление на дейност „Пътна полиция“ и етапът по изменения и допълнения на Закона за движение по пътищата произтича необходимостта от разширяване на изисквания и обема на електронни административни услуги за гражданите и бизнеса, както и повишаване на информираността чрез интернет страницата на МВР. За осъществяване на целта и след детайлно анализиране и оптимизиране на наличната технологична среда, (хардуер и софтуер), ще се актуализира и осъвремени инфраструктурата, предоставяща сигурен и надежден достъп до интернет страница на отдел „Пътна полиция“ и електронен портал за услуги, който е обект на надграждане по този проект. Списък на предложените за изпълнение услуги са представени в приложение. , Contracted Amount: 1 950 301.78 , Reported Amount: 1 955 001.21
  • Activity: Информация и комуникация : Мерките за информация и комуникация по проекта ще бъдат реализирани съгласно предвиденото в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация ще бъде указвано съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз и Европейския социален фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на изпълнението на проекта МВР ще информира широката общественост, за получената от Европейския социален фонд подкрепа, като включи на своята интернет страница кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като, съгласно изискванията, ще бъде откроена финансовата подкрепа от Европейския съюз. Текущо на интернет страницата на МВР ще бъде публикувана информация относно постигнатия към момента напредък и резултати. Етап 1 В процедура по ЗОП ще бъде избран изпълнител за осъществяване на дейности информация и публичност по проекта. I. Дизайн, съдържание, предпечат и изработване на следните информационни и рекламни материали: 1. Плакат - 20 броя 2. Дипляна - 1000 броя 3. Банер – 2 брой; 4. Рекламна табела - 1 брой 5.Комплект конферентни материали за участниците в конференцията и пресконференциите – 120 броя (60 участници + 40 пресконференции + 20 резерва). В комплекта ще има най-малко – бадж, папка, химикалка, тефтер, рекламна чаша, чадър и запалка. Бланки с лога и знаци - присъствени списъци, анкетни форми, съдържание, рекламни листове и т.н. На всички участници в проекта ще бъде предоставена информация относно източникът на финансиране на дейностите. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, ще бъде посочвана Оперативна програма „Добро управление“ като източник на финансиране, както и съфинансирането от страна на Европейския социален фонд. При отчитане изпълнението на проекта ще бъде предоставен доказателствен материал за предприетите мерки за информация и комуникация като снимки, публикувани новини, линкове към уеб-сайтове, екземпляри от произведени дипляни и друг подходящ доказателствен материал. II. Провеждане на еднодневна конференция с участници от заинтересованите структурни звена на МВР. По време на провеждането на еднодневна конференция в София за минимум 60 представители на МВР ще бъде предоставена информация по отношение на целите, напредъка и резултатите от изпълнението на проекта, съфинансиран от ЕСФ. Ще бъде осигурена публичност на дейностите, изпълнявани от МВР. Етап 2 В рамките на своите ангажименти по проекта МВР като Бенефициент ще организира за своя сметка провеждането на: Откриваща пресконференция – Обявяване на целите на проекта и стартиране на изпълнението на планираните; минимум 20 участника, сграда на МВР, с продължителност 60 минути; Заключителна пресконференция за представяне на резултатите от проекта - минимум 20 участника, сграда на МВР, с продължителност 60 минути. , Contracted Amount: 24 150.18 , Reported Amount: 25 632.71

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: CNSYS, Contracted Amount*: 528 528.00 , Reported Amount**: 528 528.00
  • Contractor: KINSE EOOD, Contracted Amount*: 7 708.80 , Reported Amount**: 7 708.80
  • Contractor: TELELINK BUSINESS SERVICES, Contracted Amount*: 1 342 800.00 , Reported Amount**: 1 342 800.00
  • Contractor: Trilio, Contracted Amount*: 247 800.00 , Reported Amount**: 247 800.00
  • Contractor: ALFAMARKET PRIM LTD, Contracted Amount*: 4 560.00 , Reported Amount**: 4 560.00
  • Contractor: Ronos, Contracted Amount*: 4 375.34 , Reported Amount**: 4 375.34
  • Contractor: Global Consulting Ltd, Contracted Amount*: 179 844.00 , Reported Amount**: 179 844.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Administrations, supported to introduce complex administrative service delivery, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of supported registers, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 3.00
Indicator 3 Control, revenue and regulatory authorities, supported to develop organizational and analytical capacity, including to carry out joint inspections, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 E-services supported, available in transactional regime, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 19.00

Financial Information

Total Project cost 2 533 962.20 BGN
Grant 2 533 962.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 533 962.20 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на технически и програмни средства, Estimated Amount: 1 342 800.00
  • Differentiated position 1: Доставка на технически и програмни средства
    Contractor: TELELINK BUSINESS SERVICES
    Contract total funded value: 1 342 800.00
Procedure 2 Subject to due process: Информация и комуникация, Estimated Amount: 23 941.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на публичност
    Contractor: ALFAMARKET PRIM LTD
    Contract total funded value: 4 560.00
  • Differentiated position 2: Осигуряване на рекламни материали
    Contractor: KINSE EOOD
    Contract total funded value: 7 708.80
  • Differentiated position 3: Доставка на канцеларски материали, офис оборудване и консумативи
    Contractor: Ronos
    Contract total funded value: 4 375.34
Procedure 3 Subject to due process: Разработка, тестване и внедряване на интеграционен слой за обслужване в реално време на електронни заявки от други администрации към/от АИС “Регистрация на МПС и собствениците им”, Estimated Amount: 260 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Реализиране на АИС ЧОД и осигуряване на условия за връзка с вътрешни и външни регистри , Estimated Amount: 420 000.00
  • Differentiated position 1: Реализиране на АИС ЛКЧОД и осигуряване на условия за връзка с вътрешни и външни регистри
    Contractor: Trilio
    Contract total funded value: 247 800.00
Procedure 5 Subject to due process: Реализиране на електронни административни услуги, Estimated Amount: 580 000.00
  • Differentiated position 1: Реализиране на електронни административни услуги
    Contractor: CNSYS
    Contract total funded value: 528 528.00
Procedure 6 Subject to due process: Рефакториране и надграждане на АИС КОС и осигуряване на условия за връзка с външни регистри и системи, Estimated Amount: 335 000.00
  • Differentiated position 1: Рефакториране и надграждане на АИС КОС и осигуряване на условия за връзка с външни регистри и системи
    Contractor: Global Consulting Ltd
    Contract total funded value: 179 844.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN