Identification

UMIS Number BG05M9OP001-3.018-0001-C02
Project Name Improving the efficiency of the income policy and the employability of Bulgarian citizens
Beneficiary 000695395 Ministry of labor and social policy
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 26.09.2018
Start Date 26.09.2018
End Date 31.12.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Темата на проекта за подобряване на ефективността на политиката по доходите и пригодността за заетост на българските граждани включва три групи основни дейности както следва:
1-вата основна дейност е свързана с надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд, с акцент върху наетите на минимална работна заплата и близка до нея с цел борба с бедността сред работещите.
2-рата основна дейност е свързана с разработване на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд и жизненото равнище на регионално и областно ниво, вкл. чрез прилагане на експертни методи за оценка на влиянието на заинтересованите страни в процеса на планиране и провеждане на политиките за повишаване на доходите от труд. Постигане на целите на дейността изисква изработване на методика за оценка на интересите и потребностите на заинтересованите страни на регионално равнище за провеждане на социален диалог и неговото ефективно провеждане чрез създаване на комуникационни механизми и внедряване на положителни практики.
3-та основна дейност е създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите чрез създаване на ИСИО. ИСИО ще бъде създадена чрез  описване на състоянието на информационната среда в областта на доходите от труд относно източниците на информация, структурата и обхвата на тази информацията и наличните информационни потоци; Ще бъде създаден автоматизиран процес по извличане на данни от наличните оперативни бази от данни, както и от други налични източници на данни с цел тяхната консолидация в нова специализирана аналитична база. Ще бъдат дефинирани правила за трансформация на определени групи от  данни и зареждането им в аналитичната база от данни под фирмата на наблюдаеми и информативни индикатори.
Activities
  • Activity: Надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд: Първата основна дейност е свързана с надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд, с акцент върху наетите на минимална работна заплата и близка до нея с цел борба с бедността сред работещите по области и региони за планиране,(вкл. чрез провеждане на оценка на политиките и оценка на въздействието) и обучение на служителите за работа с надградената система за наблюдение. Министерството на труда и социалната политика отговаря за координирането на политиката в областта на жизнения стандарт на гражданите чрез провеждането на целенасочена и обвързана с икономическия растеж политика на доходите. Това обуславя необходимостта от разработване на система от показатели за наблюдение на жизнения стандарт на населението по райони на планиране. Изграждането, поддържането и актуализирането на система от показатели, както и проследяването във времето и идентифицирането на причинно следствени връзки ще подпомогне вземането на правилни решения за намаляване на различията в жизнения стандарт на населението по териториален признак и недопускане на драстични и необосновани разлики. Наблюдението на показателите на жизнения стандарт ще подпомогне администрацията на МТСП за навременни действия за преодоляване на негативните процеси. Цел: Изграждането, поддържането и актуализирането на система от показатели за наблюдение/мониторинг/, ще помогне за ефективното проследяването във времето и идентифицирането на причинно следствени връзки създаващи динамични промени в жизнения стандарт на населението по териториален признак. Целта е да не се допускат драстични и необосновани разлики в доходите и жизненото равнище. Наблюдението на показателите на жизнения стандарт ще подпомогне администрацията на МТСП за навременни действия за преодоляване на негативните процеси и актуализиране на политиката в областта на доходи от труд. Надграждане на съществуващия в МТСП инструментариум за наблюдение на политиката в областта на доходите от труд може да представим накратко с три съдържателни характеристики. Първо се обединяват аналитичните бази от данни за жизненото равнище на населението по региони с тези по браншове на заетите с минимален доход с оглед създаването на единна система за наблюдение и оценка на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд, вкл. за оценка на териториалните различия. Второ се актуализират социалните показатели чиито стойности се наблюдават за описание на стандарта на живот. Трето се създава нов инструментариум, който надгражда практическото прилагане на съществуващите методики и създава по ефективна връзка с технологичните възможности на интернет пространството. Актуализиране и надграждане на инструментариума за извършване на вътрешен мониторинг и оценка на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд - вкл. системата от индикатори, по които да се осъществяват мониторингът и оценката, тяхната евентуална връзка със стратегически/програмни документи, източници на информация, периодичност на наблюдението и оценката. Актуализиране на системата от индикатори и надграждане на инструментариума за оценка на различията в жизненото равнище и доходите на населението в страната и по райони (NUTS 2) и области (NUTS 3). Обединяване в единна система на актуализираните и надградени инструментариуми за извършване на вътрешен мониторинг и оценка на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд и за оценка на различията в жизненото равнище и доходите на населението, с цел борба с бедността сред работещите по области и региони за планиране, вкл. чрез необходимостта от провеждане на оценка на политиките и оценка на въздействието. Повишаване капацитета на 13 служителя от МТСП, Дирекция "Жизнено равнище, демографска политика и социални инвестиции". • Подготовка на обучителни материали за обучаемите служители от МТСП. • Подготовка на обучителните сесии. • Провеждане на двудневен обучителен семинар, включващ и практически занимания. , Contracted Amount: 43 486.24 , Reported Amount: 27 625.20
  • Activity: Разработване на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд и жизненото равнище на регионално и областно ниво: Втората основна дейност е свързана с разработване на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд и жизненото равнище на регионално и областно ниво, вкл. чрез прилагане на експертни методи за оценка на влиянието на заинтересованите страни в процеса на планиране и провеждане на политиките за повишаване на доходите от труд. Политиката за повишаване на доходите от труд и жизненото равнище преминава през активен социален диалог и повишаване на ролята на публичната власт в координацията на социалния диалог между социалнните партньори. Необходимостта от ефективна роля на публичната власт в провеждането на социалния диалог на всички равнища в системата на социален диалог изисква механизми за свързаност между централните органи /НСТС/ браншовите и регионални равнища на социален диалог. Съществуващата практика за работа на социалните партньори и координиращата роля на публичната власт на централно, регионално и местно равнище в изпълнение на целите на политиката за повишаване на доходите от труд е необходимо да бъде актуализирана и развита по посока на въвеждане на нови комуникационни модели и практики за договаряне. Разаботването на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд е ключов фактор за повишаване на доходите и жизнеия стандарт на населението в цялост. Публичната власт разполага с ограничени инструменти за пряко въздействие върху промяната на равнището на заплащане, производителността на труда, технологичното обновяване на средствата за производство, подобряване на качеството на работната среда и други микоикономически показатели които имат пряка роля и са определящи за повишаването на доходите от труд. Главните инструменти, с които разполага публичната власт са косвени и са сързани именно с ролята в системата на социалния диалог нормативно определена в Кодекса на труда и други нормативни документи. Настоящият проект ще осигури надеждна информация за възможноститена регионалните и местните органи на публичната власт да участват в социалния диалог с нови форми за комуникация със социалните партньори, чрез обмен на добри практики и механизми за иновации в комуникационните канали и форми за обмен на информация и координация на решенията. , Contracted Amount: 70 000.00 , Reported Amount: 64 800.00
  • Activity: Създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите: Механизмът за координация и партньорство е набор от нормативни документи, организационни модели, форми и практики за комуникация и координация между гражанското общество и всички звена на публичната администрация за ефективно реализиране на публичните политики. Механизмът за координация на публичните политики обхваща две основни части; първата е координация в структурите на публичната власт;вторият е координация със структурите на гражданското общество. Механизмът за координация на публичните политики реализира комуникацията между отделните административни практики на звената на публичната власт при реализиране на хоризонталните политики. Създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите предполага да се надгради в единна система за комуникация две от съществуващите подсистеми тази в системата на социалния диалог с тази в системата на гражданския диалог. Стратегически интегрираната система за координация ще обхване всички заинтересовани страни и ще въведе съвременната методология на публично управление чрез гражданско участие. Еволюцията на системите на публично управление в постомодерните общества предполага привличането на максимален брой социални субекти при взимане на решенията валидни за реализиране на ефективни публични политики. Съвременните системи за комуникация на равнище на регионални и местни общности ефективно трябва да се включат в механизма за определяне на социалните публични политики пряко определящи равнищете на доходи и жизнен стандарт. Ще бъде създаден автоматизиран процес по извличане на данни от наличните оперативни бази от данни, както и от други налични източници на данни с цел тяхната консолидация в нова специализирана аналитична база. За служители, намиращи се извън министерството, социалните партньори, за всички заинтересовани страни и за гражданите като цяло ще се предостави отдалечен контролиран достъп за самообслужване до създадена по този проект аналитичната база от данни или до потребителски слой с аналитични заявки през интернет. Основата на механизма за координация и партньорство изисква създаването на дигитална среда за създаване, наблюдение, управление на информацията структурирана по основни показатели на политиката за доходи от труд която ще обслужва и двете страни в процеса на координация на политиките. Дигиталната среда за координация на информацията ще осъществява достъп до данни, документи, нормативни актове, проекти и програми, права и обратна комуникация със заинтересованите страни. Системата за координация и информационно осигуряване се основава на системни процеси, софтуер за управление на бази от данни и софтуер за анализ на данни, които обслужват държавната администрация и заинтересованите страни при координирането на политиката в областта на доходите от труд и жизненото равнище. Изграждането, поддържането и актуализирането на информацията в тази дигитална среда, както и поддържането на свързаните с нея аналитични инструменти ще повиши информираността и възможностите за анализ и проследяване във времето. Изграждането на механизма за координация в областта на доходите от труд ще позволи реализиране на следните дейности: • Обединяване на националната, секторните и административните статистики и всички разполагаеми източници на информация; • Извършване на ефективен мониторинг, анализ, отчитане, контрол и актуализиране на политиката в областта на доходите от труд; • Подпомагане изготвянето на анализи и прогнози, предоставяне на сравнителна информация, разрешаване на възникнали проблеми в областта на демографското развитие; • Прозрачност на изпълняваната политика в областта на доходите от труд; • Подобряване на възможностите за прогнозиране, планиране и управление на политиката в областта на доходите., Contracted Amount: 70 000.00 , Reported Amount: 46 620.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Balkan Institute of Labour and Social Policy , Contracted Amount*: 64 800.00 , Reported Amount**: 64 800.00
  • Contractor: MS Comp, Contracted Amount*: 46 620.00 , Reported Amount**: 46 620.00
  • Contractor: SIGMA METRIKS, Contracted Amount*: 27 625.20 , Reported Amount**: 27 625.20
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of newly introduced and/or updated processes and models of monitoring, evaluation and control of policies and services, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Employed participants, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 13.00
Indicator 3 Number of newly introduced and/or updated processes and models of planning and implementation of policies and services, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of projects aimed at the public administrations and public services at national, regional or local level, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of employed participants, gained qualification upon leaving, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 13.00 , Reached amount: 13.00

Financial Information

Total Project cost 200 000.00 BGN
Grant 200 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 150 053.69 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 1 381.26 0.00 1 381.26 „СИГМА МЕТРИКС“ ДЗЗД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Предмет на обществена поръчка с предмет: „Надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд“ по проект BG05M9OP001-3.018 „Подобряване на ефективността на политиката по доходите и пригодността за заетост на българските граждани“ е в изпълнение на дейност №2 „Надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд“ по проект BG05M9OP001-3.018 „Подобряване на ефективността на политиката по доходите и пригодността за заетост на българските граждани“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. , Estimated Amount: 36 238.53
  • Differentiated position 1: Надграждане на системата за наблюдение изпълнението на политиката в областта на жизненото равнище и доходите от труд
    Contractor: SIGMA METRIKS
    Contract total funded value: 27 625.20
Procedure 2 Subject to due process: Предметът на обществената поръчка е "Създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите" е в изпълнение на дейност №3 "Създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите“ по Проект BG05M9OP001-3.018 „Подобряване на ефективността на политиката по доходите и пригодността за заетост на българските граждани“. Предметът на обществената поръчка има за цел създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни, участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите чрез създаване на Интегрирана система за информационно осигуряване (ИСИО) и включва следните етапи: 1. Анализ на данните и изискванията. 2. Изготвяне на системен проект. 3. Разработване на софтуерното решение. 4. Тестване. 5. Внедряване. 6. Обучение. 7. Гаранционно поддържане , Estimated Amount: 58 333.33
  • Differentiated position 1: Създаване на механизъм за координация на различните заинтересовани страни участващи в реализиране на мерките от политиката по доходите
    Contractor: MS Comp
    Contract total funded value: 46 620.00
Procedure 3 Subject to due process: Предметът на обществената поръчка е „Разработване на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд и жизненото равнище на регионално и областно ниво“ е в изпълнение на дейност №2 „Разработване на мерки за активизиране на социалния диалог в областта на доходите от труд и жизненото равнище на регионално и областно ниво“ по проект BG05M9OP001-3.018 „Подобряване на ефективността на политиката по доходите и пригодността за заетост на българските граждани“ по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”., Estimated Amount: 58 333.33
  • Differentiated position 1: Разработване на мерки за астивизиране на социалния диалог в областа на доходите и жизненото равнище на регионално и областно ниво
    Contractor: Balkan Institute of Labour and Social Policy
    Contract total funded value: 64 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN