Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1569-C01
Project Name Opening new jobs in Ecoshoes EOOD
Beneficiary 107557373 Ecoshoes EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 29.12.2016
Start Date 29.12.2016
End Date 29.04.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Ямбол, Ямбол, гр.Ямбол

Description

Brief description
Целта на проекта е да осигури създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица. В рамките на проекта ще бъдат открити 35 нови работни места за безработни и/или неактивни лица, на които ще бъде осигурена трудова заетост и професионално обучение. Поне 50% от новооткритите работни места ще бъдат запазени за период от поне 12 месеца след края на проекта. Като част от проекта ще бъдат оборудвани 27 от новооткритите работни места. За постигането на планираните резултати ще бъдат извършени следните дейности и мерки:

- Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца
- Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица
- Закупуване на оборудване, свързано със създаването на нови работни места
- Дейности по информиране и публичност
- Дейности за организация и управление на проекта
Activities
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца: Целта на дейността е да се осигури трудова заетост на 35 безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца, което пряко допринася за постигане на целта на проекта - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица". Минимум 50% от наетите лица ще бъдат от поне една от следните специфични категории уязвими лица (специфични целеви групи): - Безработни лица с ниска степен на образование (под ISCED 3); - Продължително безработни и неактивни лица; - Безработни или неактивни лица с увреждания; - Безработни лица на възраст над 54 г.; - Безработни младежи до 29 г. вкл. Индикативният брой на наетите безработни младежи до 29 г. вкл. ще бъде 3-ма човека. За минимум 18 от наетите по проекта лица Екошууз ще запази работните места за минимум 12 месеца след приключването на проекта. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: Етап 1: Осъществяване на контакти с представителите на целевата група Етап 2: Подбор на безработни или неактивни лица Етап 3: Наемане на 35 безработни или неактивни лица Етап 4: Осигуряване на заетост на безработни и неактивни лица Дейността ще бъде изпълнена за 16 месеца включващи общо до 7 месеца за Етапи 1, 2 и 3 и до 12 месеца за Етап 4. Сроковете за осъществяване на контакти, подбор и наемане са определени според досегашния опит на кандидата в наемането на безработни и неактивни лица и са съобразени с броя на работните места, които ще бъдат открити. Не е представена разбивка на периода на изпълнение за Етап 1, 2 и 3 тъй като тези етапи ще се застъпват - когато част от лицата са вече на етап подбор и наемане, с друга част от хората все още ще се осъществяват първоначални контакти, т.е. не е реалистично подборът и наемането да се извършат едновременно за всичките 35 лица., Contracted Amount: 207 750.00 , Reported Amount: 214 272.39
  • Activity: Предоставяне на професионално обучение на вече наетите по проекта лица: Целта на дейността е да се осигури професионална квалификация на 34 безработни и/или неактивни лица, което пряко допринася за постигане на целта на проекта - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица", тъй като наличието на професионална квалификация е основен фактор за успешна реализация на пазара на труда. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: Етап 1: Изготвяне на техническо задание за професионално обучение (месец 6) Етап 2: Избор на изпълнител и сключване на договор за професионално обучение (месец 7) Етап 3: Провеждане на професионално обучение (месец 8-11) Етап 4: Провеждане на изпит и издаване на удостоверение (месец 10 и месец 12) Дейността ще започне в месец 6, тъй като през първите 5 месеца от началото на проекта кандидатът ще бъде ангажиран с ключовите дейности по установяване на контакти с представители на целевата група, подбор и наемане. Дейността ще бъде изпълнена общо за 7 месеца, като обучението по професионалното обучение по „Производство на облекло от текстил” ще приключи през месец 10, а обучението по „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил” - през месец 12. Срокът за изпълнение на дейността включва един месец за Етап 1, един месец за Етап 2, четири месеца за Етап 3 и три месеца за Етап 4. Сроковете са определени на база предварително проучване, проведено от кандидата и с отчитане на хорариума на най-дългото обучение. Началото на професионалното обучение е предвидено да съвпада с началото на трудовата заетост на последните новонаети лица по Дейност 1. В срока за изпълнение на Етап 4 е включено време за подготовка на обучаемите за изпита. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител и ще включва: ■ провеждане на обучение по част от професия по втора квалификационна степен както следва: 1. Професия: Оператор в производството на облекло (код съгласно СПОО: 542050), Специалност - „Производство на облекло от текстил” (код съгласно СПОО: 5420501) 2. Хорариум на обучението (в учебни часове по 45 минути): 300 уч. часа 2.1. Теория: 150 уч. часа 2.2. Практика: 150 уч. часа 3. Брой на обучаваните лица: 32 човека 4. Документ, доказващ завършено обучение: Удостоверение за професионално обучение за придобиване на квалификация по част от професия ■ провеждане на обучение по част от професия по трета квалификационна степен както следва: 1. Професия: Моделиер - технолог на облекло (код съгласно СПОО: 542040), Специалност - „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил” (код съгласно СПОО: 5420401) 2. Хорариум на обучението (в учебни часове по 45 минути): 600 уч. часа 2.1. Теория: 300 уч. часа 2.2. Практика: 300 уч. часа 3. Брой на обучаваните лица: 2 човека 4. Документ, доказващ завършено обучение: Удостоверение за професионално обучение за придобиване на квалификация по част от професия Необходимостта от посоченото професионално обучение произтича от поставените изисквания на работодателя Екошууз ЕООД за заемане на длъжностите: "Машинен оператор, шиене на облекла" и "Моделиер-конструктор, облекла". За заемане на длъжността "Гладач, ютия", работодателят няма изискване за професионална квалификация, затова лицето, което ще бъде назначено на тази длъжност, няма да бъде включено в професионално обучение. , Contracted Amount: 21 450.00 , Reported Amount: 16 650.00
  • Activity: Закупуване на оборудване, свързано със създаването на нови работни места: Целта на дейността е да се оборудват 27 от новооткритите работни места, което пряко допринася за постигане на целта на проекта - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица", тъй като наличието на оборудвано със съвременна техника работно място е основен фактор за придобиване на трудови умения и успешна реализация на пазара на труда. С оборудваните работни места, наетите лица ще могат да приложат придобитите в рамките на професионалното обучение компетенции и да натрупат опит в работата с модерно производствено оборудване. Това ще повиши тяхната адаптивност и пригодност за заетост на пазара на труда. Дейността включва закупуване на 27 бр. машини, с които ще бъдат оборудвани следните новооткрити работни места: 25 раб. места за "Машинен оператор, шиене на облекла", 1 раб. място за "Моделиер-конструктор, облекла" и 1 раб. място за "Гладач, ютия". Предвидено е да се закупи оборудване както следва: За длъжност "Машинен оператор, шиене на облекла" - 25 оборудвани работни места: 1. Автоматична едноиглова машина за прав шев (15 бр. с единичен и 5 бр. с двоен транспорт) - ще бъдат оборудвани 20 новооткрити работни места. 2. Автоматична двуиглова машина за прав шев - 2 бр. за 2 новооткрити работни места. 3. Илична машина - ще бъде оборудвано 1 новооткрито работно място. 4. Машина за шиене на копчета - ще бъде оборудвано 1 новооткрито работно място. 5. Електронна понд машина за подсилващи шевове - ще бъде оборудвано 1 новооткрито работно място. С тези машини ще се извършват съответно операциите по: шиене на облекла с единичен шев, шиене на облекла с двоен шев, ушиване на илици, шиене на копчета и изработка на подсилващи шевове. Всички тези операции са приложима към обхвата на длъжността "Машинен оператор, шиене на облекла", тъй като са част от технологичния процес за производството на облекла. За длъжност "Моделиер-конструктор, облекла" - 1 оборудвано работно място: 1. CAD система за предкроялна подготовка с дигитайзер и плотер - 1 бр. Оборудването ще бъде използвано за операцията по конструиране на облеклото преди кроене - с него ще се създават и обработват в цифров вид кройките на моделите, които ще бъдат произвеждани. Тази операция е приложима към обхвата на длъжността "Моделиер-конструктор, облекла", тъй като създаването на моделите и предкроялната подготовка са част от технологичния процес за производството на облекла. За длъжност "Гладач, ютия" - 1 оборудвано работно място 1. Професионална гладачна маса с парогенератор и ютии - 1 оборудвано работно място Оборудването ще бъде използвано за изглаждане на вече ушитите облекла. Операцията по гладене е приложима към обхвата на длъжността "Гладач, ютия", тъй като тя е част от технологичния процес за производството на облекла. Общо в рамките на проекта ще бъдат оборудвани 27 от 35-те новооткрити работни места, за които кандидатът не разполага с оборудване. Екошууз ЕООД поема ангажимента да оборудва със собствени ресурси останалите 8 работни места. ЕТАПИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА Дейността ще бъде изпълнена в следните етапи: Етап 1: Избор на изпълнител (месец 6-8) Етап 2: Сключване на договор (месец 8) Етап 3: Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол (месец 9-11) Дейността ще бъде изпълнена общо за 6 месеца, включително три месеца за Етап 1 и 2 и три месеца за Етап 3. Срокът за доставка е определен на база на предварително проучване на сроковете, както и на база на предварителни оферти от потенциални доставчици и предишния опит на кандидата. Планирано е след обучението новонаетите лица да има оборудвани работни места., Contracted Amount: 114 600.00 , Reported Amount: 114 451.00
  • Activity: Дейности по информиране и публичност: Целта на дейността е да се осигури информиране и публичност по проекта съгласно изискванията на процедурата. При изпълнението на проекта Екошууз ще прилага мерките, предвидени в Единния наръчник на бенефицента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., включително: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС; - упоменаване на фондовете, които оказват подкрепа на проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020. Период на изпълнение: месец 1-16 2. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще постави минимум един плакат с информация за проекта (формат А3), в който ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на входа на административната сграда на предприятието. Период на изпълнение: месец 1 3. Ще прилага необходимите комуникационни мерки, за да бъдат участниците в проекта информирани за финансирането от ЕС. Период на изпълнение: месец 1-16 4. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността или участниците, ще се посочва, че финансиращата го ОПРЧР се осъществява с подкрепата на фондовете на ЕС. Период на изпълнение: месец 1-16 5. На всяка единица закупено оборудване по проекта ще бъде поставен информационен стикер. Период на изпълнение: месец 11 6. При публични изяви и интервюта на представители на бенефициента, свързани с проекта, ще се подчертава ролята на Общността за осъществяването на проекта чрез ОПРЧР. Период на изпълнение: месец 1-16 , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: Целта на дейността е да се изпълни успешно проекта, което да осигури постигането на неговата цел - "Създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица". Дейността включва цялостна организация и управление на проект "Откриване на устойчиви нови работни места в Екошууз ЕООД", включително: ■ Цялостно управление на проекта, включително управление на графика, разходите, обхвата, проблемите и рисковете; ■ Осигуряване постигането на резултатите на проекта и реализирането на планираните ползи за представителите на целевата група; ■ Осигуряване спазването на Договора за безвъзмездна финансова помощ; ■ Осигуряване спазването на изискванията за информираност и публичност; ■ Осигуряване спазването на процедурите за възлагане на подизпълнение; ■ Комуникация с ръководството на Екошууз, Управляващия орган и изпълнителите; ■ Комуникация с членовете на целевата група, включени в проекта; ■ Изготвяне на календарен график за изпълнението на проекта; ■ Провеждане на срещи във връзка с изпълнението на проекта; ■ Извършване на дейности по мониторинг и контрол на проекта и предприемане на коригиращи мерки; ■ Организиране на процедури за избор на изпълнители и сключване на договори; ■ Управление на договорите с изпълнителите; ■ Изготвяне на документи за отчитане на изпълнението на проекта; ■ Изготвяне на доклади за изпълнението на проекта. Дейността по организация и управление ще се извършва по време на изпълнението на целия проект. Конкретно ще бъдат обособени следните етапи: Етап 1: Мобилизация на проекта (месец 1-4). През този етап ще се избере изпълнителят по "Дейности организация и управление на проекта" и кандидатът ще осигури Ръководител на проекта, офис на проекта и необходимите технически ресурси за организацията и управлението на проекта. Етап 2: Основни дейности по организация и управление на проекта (месец 2-15). Етап 3: Приключване и отчитане на проекта (месец 16). В дейностите по организация и управление ще бъдат ангажирани както следва: - Ръководител на проекта - 1 - Външен изпълнител по "Дейности за организация и управление на проекта" При изпълнението на тази дейност задълженията и отговорностите на Ръководителя на проекта и външния изпълнител ще бъдат разпределени по следния начин: 1. Задължения и отговорности на Ръководителя на проекта - Носи цялостна отговорност за управлението на проекта, включително за управлението на графика, разходите, обхвата, проблемите и рисковете. Отговаря за постигане на резултатите на проекта и за реализиране на планираните ползи за представителите на целевата група; - Отговаря за спазване на процедурите за възлагане на подизпълнение; - Осъществява комуникация с ръководството на Екошууз, Управляващия орган и изпълнителите; - Поддържа непрекъсната комуникация с членовете на целевата група, включени в проекта. 2. Задължения и отговорности на външния изпълнител за организация и управление на проекта - Подпомага Ръководителя на проекта във всички аспекти на управлението на проекта; - Изготвя календарен график за изпълнението на проекта; - Организира срещи във връзка с изпълнението на проекта и координира комуникациите със заинтересованите страни при изпълнението на проекта; - Следи за спазването на ДБФП; - Организира извършването на дейностите по информираност и публичност; - Извършва дейности по мониторинг и контрол на проекта и при нужда предлага на Ръководителя на проекта коригиращи мерки; - Изготвя тръжни документи за избор на изпълнители; - Участва с представител(и) в оценителни комисии за избор на изпълнители; - Подготвя договорите с изпълнителите; - Следи за изпълнението на договорите с изпълнителите; - Изготвя документи за отчитане на изпълнението на проекта; - Изготвя доклади за изпълнението на проекта., Contracted Amount: 38 200.00 , Reported Amount: 34 942.17

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: VEDA - KONSULT EOOD, Contracted Amount*: 21 450.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: REKOMA OOD, Contracted Amount*: 114 451.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Projecta OOD, Contracted Amount*: 27 000.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors
  • Subcontractor: Technical University - Gabrovo, Contracted Amount*: 2 250.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 35.00 , Reached amount: 37.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.00 , Reached amount: 35.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 34.00 , Reached amount: 26.00

Financial Information

Total Project cost 382 000.00 BGN
Grant 382 000.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 380 315.56 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на оборудване за предкроялна подготовка и шиене на облекла в две обособени позиции: Обособена позиция 1 - Автоматична едноиглова машина за прав шев с единичен транспорт - 15 бр., Автоматична едноиглова машина за прав шев с двоен транспорт - 5 бр., Автоматична двуиглова машина за прав шев - 2 бр., Професионална гладачна маса с парогенератор и ютии - 1 бр., Илична машина – 1 бр., Машина за шиене на копчета - 1 бр. и Електронна понд машина за подсилващи шевове - 1 бр. и Обособена позиция 2 - CAD система за предкроялна подготовка - 1 бр.“, Estimated Amount: 114 600.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за шиене на облекла
    Contractor: REKOMA OOD
    Contract total funded value: 114 451.00
  • Differentiated position 2: Доставка CAD система за предкроялна подготовка
    Contractor: REKOMA OOD
    Contract total funded value: 114 451.00
Procedure 2 Subject to due process: Професионално обучение по част от професия по втора квалификационна степен по професия „Оператор в производството на облекло“ (код съгласно СПОО: 542050), Специалност - „Производство на облекло от текстил” (код съгласно СПОО: 5420501) и професионално обучение по част от професия по трета квалификационна степен по професия „Моделиер - технолог на облекло“ (код съгласно СПОО: 542040), Специалност - „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил” (код съгласно СПОО: 5420401), Estimated Amount: 21 450.00
  • Differentiated position 1: Професионално обучение по част от професия по втора квалификационна степен по професия „Оператор в производството на облекло“ (код съгласно СПОО: 542050), Специалност - „Производство на облекло от текстил” (код съгласно СПОО: 5420501) и професионално обучение по част от професия по трета квалификационна степен по професия „Моделиер - технолог на облекло“ (код съгласно СПОО: 542040), Специалност - „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил” (код съгласно СПОО: 5420401)
    Contractor: VEDA - KONSULT EOOD
    Contract total funded value: 21 450.00
Procedure 3 Subject to due process: Услуга по организация и управление на проект, Estimated Amount: 28 000.00
  • Differentiated position 1: Услуга по организация и управление на проект
    Contractor: Projecta OOD
    Contract total funded value: 27 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN