Identification

UMIS Number BG05M2OP001-3.017-0006-C03
Project Name Teachers in action
Beneficiary 130573238 Educational Cooperation Foundation
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 22.12.2020
Start Date 22.12.2020
End Date 01.08.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, с.Бохот
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Етрополе, гр.Етрополе
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Гулянци, с.Гиген
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гоце Делчев, гр.Гоце Делчев
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Пещера, гр.Пещера
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Сливен (BG342), Сливен, с.Тополчане
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Червен бряг, гр.Койнаре
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Плевен, с.Търнене

Description

Brief description
Основната цел на проекта е повишаване на професионалните компетентности на 204 педагогически специалисти от 8 училища-партньори за ефективна работа в мултикултурна среда в основна, средна, гимназиална и професионална степен, чрез прилагане на цялостен стратегически и обучителен подход. Проектът ще се изпълни от 9 партньорски организации-фондация "Образователно сътрудничество" и 8 училища от малки населени места в страната с ученически състав над 80%  от ромски и/или турски етнически произход и сходни проблеми и предизвикателства..
Целите на проекта ще бъдат реализирани чрез изпълнението на следните дейности:
1. Диагностика на ситуацията в мултикултурната среда  във всяко училище и  конкретизиране съдържанието на обученията по дейност 2 и 3 и разработване инструменти за устойчиво и ефективно развитие в мултикултурна среда 
2. Организиране на 45 краткосрочни обучения за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на квалификационни кредити по следните теми: 
Изграждане на практически умения за работа в мултикултурна среда
Емоционална устойчивост на преподавателите при работа в мултикултурна среда
Компетентностен модел на преподаване в мултикултурна среда
3. Организиране на 41 краткосрочни обучения за работа в мултикултурна образователна среда, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити - по следните теми: 
Игрови модели за изучаване на български език от деца, чиито майчин език е различен от българския
Мотивационни техники за изграждането и поддържането на вътрешна мотивация при работа в мултикултурна среда
Коучинг и професионално насочване на застрашени от отпадане ученици в мултикултурна среда 
Създаване и управление на екипи за съвместно решаване на проблеми в мултикултурна среда 

Проектът включва и дейности по управление и публичност на резултатите и предвижда спазването на всички принципи за добро и ефективно управление на проекти, финансирани от ЕС, устойчивост и хоризонтални принципи.
Activities
  • Activity: Диагностика и изготвяне на инструменти за стратегическо и оперативно действие за работа в мултикултурна среда на училищата-партньори: Целите на тази дейност са: - да се оценят постиженията на педагогическите специалисти (ПС)в работата им с учениците, родителите и всички заинтересованите страни, - да се идентифицират нуждите на партньорите по проекта от подобряване на работата в мултикултурна среда, вкл.да се отрази и необходимостта от образователни медиатори - да се анализират потребностите от обучение, да се предложи план и програма за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда в партниращите училища - да се разработят или актуализират инструменти за стратегическо и оперативно действие в мултикултурна среда според идентифицираните нужди. На база на информацията от предварителното проучване, тази дейност ще включва две под-дейности: 1. Диагностика на ситуацията, чрез която: - ще се направи оценка на работата на образователната институция и взаимодействието й с всички заинтересовани страни - педагогическите специалисти, учениците, родителите и с децата, представителите на маргинализирани общности, на училищното настоятелство и др.; - ще се идентифицират нуждите на училищата – партньори за подобряване на работата в мултикултурна среда, от гледна точка на всички заинтересовани страни; - ще се установят потребностите от обучение и ще се създаде план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на целевата група; получените резултати пряко ще се отразят в програмата за обучение на ПС по Дейност 2 и 3 на проекта; - ще се установи ефективността и приноса на образователните медиатори във функционирането на мултикултурната среда - в училищата, където ги има, както и ще се прдложат стратегии за подобряване на работата им. Там, където няма образователни медиатори, ще се идентифицира нуждата от тях, начините и средствата за обезпечаването им, и ще се предложат подходи за работа с тях. 2. Съвместно разработване на инструменти за устойчиво развитие и ефективен учебен процес в мултикултурна среда. За всяко училище тази поддейност ще включва: а) изготвяне на инструмент (въпросник) за вътрешна диагностика б) изготвяне на стратегия и план за действие – на стратегическо и оперативно ниво за всяко училище-партньор на база диагностиката и което включва изграждане на визия, водещи принципи, формулиране на конкретни цели и подробен план за действие, определяне на очаквани конкретни резултати и съответната времева рамка, очаквани рискове и план за преодоляването им, както и индикатори, по които ще се мери успеха на стратегияга . В училищата, в които има изготвени стратегии, те ще бъдат актуализирани и изградени по единен стандарт в) инструмент за мониторинг и измерване на резултатите за повишаване на съзнателността в процеса на работа в мултикултурна среда Принципи, които ще се следват при подхода на тази дейност: - Взаимодействието между директорите и другите взимащи решения педагогически специалисти и външните експерти - Отчитане на мнението на всички педагогически специалисти, изготвящи инструментите за стратегическо и оперативно действие - Конкретност и функционалност съобразно нуждите на институцията, - Максимална опростеност на продуктите от тази дейност . В процеса на изпълнение на дейността ще се прецизира и точната нужда от обучения на всеки специалист - конкретизиране на съдържанието на всяко обучение по дейност 2 и 3 от проекта. Включването на обучаемите директори и педагогически специалисти от училищата - партньори в проучването, изработването на документите по дейност 1 и в краткосрочните обучения по проекта ще се извършва по демократичен, прозрачен, публичен и недискриминационен начин на база установеновените им нужди и необходимост от придобиване на конкретни знания и умения за тяхната работа, а именно: - изявено желание за участие и проявен обоснован интерес към конкретни теми - препоръките на директорите във връзка с потребностите на всеки предложен учител във връзка с трудов стаж и образователна степен - диагностикатата на потребностите, направена в предварително проучване сред партньорите. , Contracted Amount: 27 874.00 , Reported Amount: 27 808.72
  • Activity: Краткосрочни обучения за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на квалификационни кредити: Цел на дейността е повишаване капацитета на 204 педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда чрез включване в 3 вида обучения, всяко с присъждане на 2 квалификационни кредита за всеки педагогически специалист след успешно приключване на обучението. Ще бъдат проведени общо 45 обучения, които ще подкрепят цялостно методическата работа и ще повиши качеството на образователния процес, предлаган от целевата група, като отговорят на три предварително идентифицирани нужди: - недостатъчни знания и умения за работа в мултикултурна среда на младите специалисти; - затруднения при справяне с трудните емоции в класната стая, стреса и емоционалното прегаряне; - необходимост от осъвременяване на подхода, целите и методиката на преподаване съгласно изискванията за знания и умения на 21 век за успешна реализация на всяко дете. В резултат на анкетите и разговорите, предварително проведени с педагогическите специалисти от училищата-партньори, на етап кандидатстване се оформиха 3 обучителни теми, които ще бъдат прецизирани, конкретизирани и детайлно разработени по време на изпълнението на Дейност 1. Предварително определените тематични области за обучение са съобразени освен с с нуждите, и с опита и стажа на отделните групи обучаеми преподаватели, както следва: Тема 1 - Изграждане на практически умения за работа в мултикултурна среда Обучението е предназначено за млади преподаватели с преподавателски стаж до 5 години и ще се фокусира върху мултикултурното образование като характеристика на образователните процеси, постигане на образователна справедливост в класната стая, развитие на личностна готовност за управление на образователни и социални училищни проекти, модели на работа за взаимно опознаване и мултилингвистична сензитивност, добри мотивационни практики и упражнения за изграждане на ефективен учебен процес. Обучението ще преминат общо 42 учители. Тема 2 - Емоционална устойчивост на преподавателите при работа в мултикултурна среда Обучението е предназначено за всички преподаватели и ще ги подпомогне в управлението и трансформацията на отрицателните емоции и стреса в училищната среда, в разпознаване на симптомите, които характеризират състоянието на агресия, отхвърляне и стрес и ще предостави практически техники за преодоляване на тези състояния. Програмата ще подпомогне учителите да разчитат вярно богатата емоционална палитра – своята и на децата, какво се крие зад т.нар трудни емоции, как могат да бъдат използвани като посланик и носител на информация за състоянието и нуждите на човека и как могат да се справят с тях. Това обучение ще преминат всички 204 преподаватели. Тема 3 - Компетентностен модел на преподаване в мултикултурна среда Обучаемите ще се фокусират върху теоретично и практическо актуализиране на познанията за компетентностно ориентирано образование, за трансформиране на педагогическото взаимодействие от обучение към учене, от знания към умения, от предметноориентирани към компетентностноориентирани подходи във връзка с новата образователна парадигма, в основата на която е практически ориентираното обучение. Това обучение ще преминат 204 преподаватели. Подборът и включването на обучаемите в краткосрочни обучения по тази дейност е описано в дейност 1. Ръководителят на проекта изготвя и изпраща подробно описание на всички обучения до училищата и заявления за деклариране на желаните обучения, които се изпращат обратно по електронна поща до ръководителят на проекта за изготвяне на списъци. Датите се съгласуват по време на срещите на екипа на проекта с участието на училищата-партньори. Обученията ще се провеждат в удобни за училищата партньори дни, за да не се ощетява учебния процес в съответното училище. Ще бъдат подбрани обучители с над 7 години опит и съответната квалификация. На всички успешно завършили обученията участници ще бъдат издадени сертификати за придобити 2 квалификационни кредита., Contracted Amount: 149 400.00 , Reported Amount: 149 732.00
  • Activity: Краткосрочни обучения за работа в мултикултурна образователна среда, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити: Цел на дейността е повишаване на капацитета на 204 педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда чрез провеждане на 41 обучения без присъждане на квалификационни кредити. Дейността ще подкрепи цялостно методическата работа и ще повиши качеството на образователния процес, предлаган от целевата група чрез трансформиране на учебния процес от едностранно предаване на знания към стимулиране на активно-действеното участие на детето чрез използване на игрови модели в преподаването, преодоляване на ниските резултати и отпадането от училище чрез използане на мотивационни техники и коучинг, изграждане и утвърждаване модела на екипната работа, споделянето на добри практики и прилагането на иновативни методи за решаване на трудни и персистиращи казуси не само в рамките на училището, но и колеги от други училища със сходни проблеми чрез менторство и дизайн мислене. Ще бъдат подбрани обучители с над 7 години опит и съответната квалификация. На всички успешно завършили обученията участници ще бъдат издадени сертификати за съответното обучение В резултат на анкетите и разговорите, предварително проведени с училищата-партньори, на етап кандидатстване се оформиха 4 обучителни теми, които ще бъдат прецизирани, конкретизирани и детайлно разработени като обучителни модули и програма по време на изпълнението на Дейност 1. Те са съобразени освен с идентифицираните нужди, и с опита за работа в мултикултурна среда и училищната степен, в която преподават отделните групи обучаеми, както следва: Тема 1 - Игрови модели за изучаване на български език от деца, чиито майчин език е различен от българския. Темата е заявена като много важна от 39 преподаватели в начална училищна степен, от 1 до 4 клас, и ще се фокусира върху изграждане и планиране на иновативни методи, разработване и прилагане на игрови модели за преподаване на езика и оценяване на резултатите на учениците, модели на позитивно възпитание и конструктивни подходи за осъществяване на обучение, основаващо се на сътрудничество за постигане на по-добри резултати в мултикултурна среда. Тема 2 - Мотивационни техники за изграждането и поддържането на вътрешна мотивация при работа в мултикултурна среда Темата е заявена от 57 педагози от прогимназиален етап, които работят в среда на липса на интерес към учебния процес и безпричинни отсъствия от училище от страна на учениците, и имат нужда от инструменти за мотивация и самомотивация, умения и техники да поддържат интереса на учениците си чрез разнообразни и креативни модели и игри. Обучаемите ще преминат през лична работа за преосмисляне на тяхната роля на обучители и възпитатели, чрез промяна на перспективата и намиране на нова гледни точки и решения към предизвикателствата, пред които са изправени във всекидневбата си работа. Тема 3 - Коучинг и професионално насочване на застрашени от отпадане ученици в мултикултурна среда Темата е посочена от 108 преподаватели от гимназиална степен и от професионалните гимназии, които ще придобият коучинг умения, чрез които да изграждат осъзната активност у учениците, да ги подкрепят в откриването на силните си страни и да добият увереност за ресурсите, с които разполагат, както и за формулиране на целите и планиране на резултати. Обучението ще се фокусира и върху умението да съчетават професионалната подготовка с иновативни и креативни методически подходи. Тема 4 - Създаване и управление на екипи за съвместно решаване на проблеми в мултикултурна среда Темата е припозната като нужна на всички 204 преподаватели от целевата група, които ще придобият нагласа за взаимна подкрепа, работа в мрежа за взаимодействие и обмяна на опит. Ще бъдат приложени екипни методи за намиране и прилагане на ефективни решения на всекидневни предизвикателства и трудни казуси. Обучението ще използва подходите на менторството и дизайн мисленето за използване на креативен творчески подход при търсенето на идеи и рационалност при анализа и подбора на решения., Contracted Amount: 129 334.50 , Reported Amount: 155 236.00

Participating Organizations

Partners
  • Partner: United School 'Lyuben Karavelov' , Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Primary school Anton Strashimirov, Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 4 917.21
  • Partner: Vocational school for mechanization in the agriculture 'Pejo Iavorov', Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Primary School St. Paisij Hilendarski, Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Vocational High School 'Todor Peev', Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Secondary School Hristo Smirnenski , Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: United School St. St. Kiril and Metodij, Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Secondary School "Asen Zlatarov" , Contracted Amount*: 616.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Atlas travels Ltd, Contracted Amount*: 196 080.00 , Reported Amount**: 25 349.00
  • Contractor: Association for Social and Educational Inclusion Foundation, Contracted Amount*: 37 400.00 , Reported Amount**: 51 128.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of pedagogical specialists among those involved in actions under the OP qualified to work in multicultural environment, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 100.00 , Reached amount: 200.00
Indicator 2 Дял на педагогическите специалисти успешно преминали обучения за работа в мултикултурна среда по операцията и останали в същото учебно заведение, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 90.00 , Reached amount: 88.00
Indicator 3 Pedagogical specialists involved in training to work in multicultural environment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 204.00 , Reached amount: 252.00

Financial Information

Total Project cost 295 357.89 BGN
Grant 295 357.89 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 295 357.89 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Обучение на педагогически специалисти с присъждане на 2 квалификационни кредита, Estimated Amount: 41 400.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на 45 краткосрочни обучения на педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на 2 квалификационни кредита по проект „Учители в действие“ дог. BG05M2OP001-3.017-0006, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове
    Contractor: Association for Social and Educational Inclusion Foundation
    Contract total funded value: 37 400.00
  • Differentiated position 2: Обучение на педагогически специалисти с присъждане на 2 квалификационни кредита
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Организиране на 86 двудневни изнесени обучения на общо 204 педагогически специалисти по проект „Учители в действие“ дог. BG05M2OP001-3.017-0006 финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, Estimated Amount: 175 416.67
  • Differentiated position 1: Организиране на 86 двудневни изнесени обучения на общо 204 педагогически специалисти по проект „Учители в действие“ дог. BG05M2OP001-3.017-0006 финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове
    Contractor: Atlas travels Ltd
    Contract total funded value: 196 080.00
Procedure 3 Subject to due process: Организиране на 86 двудневни изнесени обучения на общо 204 педагогически специалисти по проект „Учители в действие“ дог. BG05M2OP001-3.017-0006 финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове, Estimated Amount: 175 416.67
  • Differentiated position 1: Организиране на 86 двудневни изнесени обучения на общо 204 педагогически специалисти по проект „Учители в действие“ дог. BG05M2OP001-3.017-0006 финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN