Brief description |
Проект „Приятели сме ние “ ще се изпълнява от Община Мизия в партньорство с в Партньорство със ДГ “Незабравка“ , ДГ „Първи юни“ , ОУ „Христо Ботев“ , ОУ „Отец Паисий“ и Сдружение „ Нов път“ . Основната цел на проекта е да насърчи позитивното отношение към разнообразието във всички области на човешкия живот на територията на община Мизия чрез партньора по проекта ДГ „ Първи юни“ . В проекта са застъпени дейности свързани с разнообразяване на формите и средствата за ефективно осъществяване на интеркултурно образование, чрез занимания по интереси, съвместни дейности между училища с концентрация на деца от уязвими групи, и такива, в които няма концентрация на деца от уязвими групи, вкл. обменни визити, творчески работилници, изнесени занимания и между училищни дейности и др. Предвидени са и дейности, чрез които да се придобиват знания относно културното и литературното наследство като важен принос за формиране на гражданска идентичност и усвояването на знания за различните културни идентичности и позитивното възприемане на различията и интеркултурните отношения, създаващи умения за конструктивни взаимодействия в мултикултурна среда. В съответствие с повишените изисквания на съвременното общество към учителите, работещи в мултикултурна среда планираме обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители включва тематични срещи свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори. Провеждане на информационна кампания „ Приятели сме ние “ ще допринесем за подобрена интеркултурна комуникация за учене в мултикултурна образователна среда.
|
Activities |
-
Activity: 1. Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: Дейност 1 :ЗАНИМАНИЯ ПО ИНТЕРЕСИ – Ще бъдат разкрити следните клубове и групи : Клуб Минало настояще и бъдеще - три групи с 32 деца/ ученици от тях 15 майчин език различен от българският език и 17 майчин български език ВОУ „Христо Ботев“ с. Крушовица от 5 до 7 клас 10 ученици 2 с майчин език различен от българският език и 8 с майчин БЕ В ДГ „Незабравка“ „Клуб „Минало настояще и бъдеще“ – 5 - 6 год. в с .Крушовица – 10 деца 2 от тях с майчин език различен от БЕ и 8 с майчин БЕ В ДГ „Първи юни“ -„Клуб Минало настояще и бъдеще 12 деца с 11 деца с майчин език различен от БЕ и 1 дете с майчин БЕ Клуб Вълшебния свят на приказките -4 групи с 43 деца/ ученици 21 майчин език различен от БЕ и 17 майчин БЕ 22В ОУ „Христо Ботев „ Вълшебния свят на приказките от 1 до 4 клас - 10 - от тях 2 с майчин език различен от БЕ и 8 с майчинБЕ. В ОУ „Отец Паисий“ „ Вълшебния свят на приказките - начален етап - 10 - 4 с майчин език различен от БЕ и 6 с майчин БЕ В ДГ „Незабравка“ Вълшебния свят на приказките - 5 год. гр. Мизия -11 деца - 4 с майчин език различен от БЕ и 7 с майчин БЕ В ДГ „Първи юни“ Клуб „ Вълшебния свят на приказките -12 деца от тях 11 майчин език различен от БЕ и 1 с майчин БЕ Клуб „Магията на танца“ -4 групи с 44 деца/ ученици - 25 майчин език различен от БЕ и 19 майчин БЕ ВОУ „Отец Паисий“ Клуб „Магията на танца “ 1 група с 8 участника , от тях 2 с майчин език различен отБЕ и 6 с майчин БЕ В ДГ „Първи юни“ с 2 групи „Магията на танца“ -12 деца от тях 10 деца с майчин език различен отБЕ и 2 с майчин БЕ „Хорце“ – 12 деца от тях 10 майчин език различен от БЕ и 2 с майчин БЕ ДГ „Незабравка“ Магията на танца – четвърта група основна сграда гр .Мизия - 12 деца от тях 3 деца с майчин език различен от БЕ и 9 деца с майчин БЕ. Клуб „Изследователи“ три групи с 32 деца/ ученици от тях 15 майчин език различен от българският език и 17 майчин български език В ОУ „Христо Ботев“ с.Крушовица Клуб изследователи - от 1 до 4 клас - 8 - от тях 2 с майчин език различен от българският език и 6 с майчин БЕ . В ДГ „Незабравка“ Клуб Изследователи гр. Мизия / 12 деца, от тях 3 с майчин език различен от българският език и 9 с майчин български език В ДГ „Първи юни“ с. Бутан Клуб „ Изследователи“ 12 деца от тях 10 майчин език различен от БЕ и 2 с майчин БЕ. Клуб „Цветна магия“ три групи с 30 деца/ ученици от тях 21 майчин език различен от българският език и 9 майчин български език В ОУ „Христо Ботев“ „Цветна магия“ - приложни изкуства 1-4 клас 8 - от тях 2 с майчин език различен от българският език и 6 с майчин български езикВ ДГ „Незабравка“ Клуб „Цветна магия“ – база „Калинка“ – 10 деца от тях 8 майчин език различен от българският език и 2 с майчин български езикВ ДГ „Първи юни“ . Клуб „Цветна магия“ – трета група-12 деца от тях 11 майчин език различен от българският език и 1 с майчин български езикКлуб „Светът около мен „ три групи с 32 деца/ ученици от тях 19 майчин език различен от БЕ и 13 майчин БЕ ДГ „Незабравка“ – 2 групи гр. Мизия - 10 деца, от тях 4 майчин език различен от българският език и 6 с майчин БЕ 1 група в база с 12 деца, от тях 2 майчин език различен от БЕ и 6 с майчин български език В ДГ „Първи юни“Клуб „Светът около мен“- първа група - 12 деца от тях 11 майчин език различен отБЕ и 1 с майчин български езикКлуб „Приказен свят“групи с 22 деца/ ученици от тях 13 майчин език различен от БЕ и 9 майчин български език ДГ „Незабравка“ Клуб „Приказен свят“ – 3- 4 год. база „Здравец“ – 10 деца от тях 2 майчин език различен от БЕ и 8 с майчин БЕ. В ДГ „Първи юни“Клуб „Приказен свят“ – 12 деца от тях 11 майчин език различен от българският език и 1 с майчин български език2. ,
Contracted Amount: 216 579.20
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: 2. Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Целта на дейността е да допринесе за повишаване на компетентностите за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда на педагогическите и непедагогическите специалисти в образователните институции партньори по проекта.Един от най-важните фактори, които влияят върху устойчивия растеж на всяка държава, е качеството на образованието. Постигането на високо качество е свързано с подготвеността на педагогическите специалисти и тяхното продължаващо обучение и квалификация.Промените в обществените отношения, появата на имуществени различия, етническото разнообразие в българското училище, различните езикови, поведенчески и битови практики изискват съответни промени в ролята и компетентностите на учителя. Нарастват неговите задължения и отговорности, и това поражда необходимостта от непрекъснато повишаване на квалификацията в педагогическата и в конкретната предметна област, както и в областта на новите информационни и комуникационни технологии, с оглед на динамиката на научната и информационната среда и задълбочаването на интердисциплинарните връзки.Планираме обучения на педагогическите специалисти с присъждане на 1 квалификационен кредит и обучения без присъждане на квалификационен кредит на ПС и непедагогически персонал в партньорите по проекта. Планираните обучения ще са по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура и са съобразени с разработените Анализ-Декларации от директорите на училищата партньори.Получените резултати от проведеното проучване от Департамента за информация и усъвършенстване на учители проучване с 359 педагогически специалисти от 9 области в страната през 2020 г. показват висок процент на педагогическите специалисти, които смятат, че имат нужда от квалификация, и голямо увеличение в броя на учителите, които повишават своята професионално квалификационна степен. По-голямата част от педагогическите специалисти осъзнават нуждата от повишаване на личната квалификация. Тревожен, обаче, е фактът, че 56% от учителите не са удовлетворени от качеството на провежданите обучения. Някои от посочените отговори в анкетите са, че не са научили нищо ново, обучението е било „загуба на време“, „проформа“, че не са доволни от преподавателите, обученията са теоретични и не виждат практическо приложение, че присъствените 8 часа се превръщат в 6 и дори по-малко.Продължаващата квалификация се извършва от висши училища, научни организации, специализирани обслужващи звена или обучителни организации, чиито програми са одобрени от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице. Затова ще търсим обучаваща организация, която да има опит в провеждането на квалификационно обучение на учителите и нейните програми да съответстват на темите от Референтната рамка на компетенциите. Провежданите обучения трябва да отговарят на следните принципи - научност, нагледност, активност, достъпност, системност и последователност, трайно овладяване на знанията и уменията, индивидуален подход и връзка с практиката.
Планирани обучения на ПС с присъждане на 1 квалификационен кредит на 47 ПС от партньорите образователни институции в проекта както следва : от ДГ Незабравка гр. Мизия 15 ПС, ДГ „ Първи юни", с. Бутан – 9 ПС, ОУ „Отец Паисий“, с. Софрониево - 10 ПС и ОУ „Христо Ботев“, с. Крушовица -13 ПС. Планираме провеждане на обучения на ПС и медиатори без кредити - до половин ден (от 1 до 4 ак.часа) на 53 участника – 47 ПС и 6 образователни медиатори .
Планираме провеждането на обучения на ПС и медиатори без кредити - до един ден (над 4 до 8 ак.часа) на 53 участника – 47 ПС и 6 образователни медиатори
При така направеното разпределение на участниците всеки педагогически специалист ще премине по 3 обучения по проекта на различна тема, а образователните медиатори ще преминат по 2 обучения по проекта по различни теми.,
Contracted Amount: 3 780.00
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: 3. Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори.: Целта на дейността е да окаже подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители. Това ще постигнем чрез провеждане на периодични срещи на родителите; подобряване на взаимодействието между родителите и училището, мотивирането им за активно включване в живота на училището и дейностите по интеркултурно образование. Фокусът е върху родители на ученици, чийто майчин език не е български, родители от уязвими групи. Планираме не само работа с родители на ученици, чийто майчин език не е български, но и с родители, чийто майчин език е български.
Значимите възрастни в живота на едно дете, са неговите родители и учители. Затова училището трябва да бъде място за човешки отношения и знания, пространство, което създава училищна общност, в която са включени учениците, учителите и родителите. Редица образователни модели по света доказват, че системната връзка между родител и учител е нещо постижимо и смислено. Изграждането на доверие и уважение между родители и училище допринася за повишаване на мотивацията на родителите за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, за по-активно включване на родителите в училищни инициативи, за изграждане на подкрепяща и сигурна семейна среда.
Работата с родителите се организира по проекта като срещи на родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, с участието на образователен медиатор и педагогически специалист. Неговата основна функция е да подкрепя участието на децата от общността в задължителното обучение в училище. Той/тя мотивира участието на родителите в учебния процес на детето в училище и улеснява комуникацията и разбирателството между семействата от общността и училището. Медиаторът осъществява комплексни и разнообразни дейности: събира информация за всички деца от общността, които трябва да посещават задължителното училищно обучение; поддържа контакт с техните семейства, за да получава информация за проблемите на децата; улеснява комуникацията между училището и родителите с цел увеличаване потенциала на образователния процес на децата; организира срещи между представители на училището и родители, като информира последните за постиженията и проблемите на децата им; информира родителите относно развитието на способностите на децата им да се обучават и да комуникират; мотивират родителите да се включват активно в проблемите и в училищния живот на децата; подкрепя учителите в процеса на обучение и др.
За повишаване знанията на родителите и изграждане на умения за ефективно взаимодействие и общуване с учителите, изграждане на мотивация за активно включване в дейностите за интеракултурно образование планираме периодични срещи на родителите с педагогически съветник и образователен медиатор; разработване на обучителни материали на достъпен език по теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование; лекционни модули по описаните теми. Важен акцент в работата ни с родителите е включването им в планираните по дейност 1 разнообразни форми за личностно развитие на децата им – занимания по интереси, тематични срещи, изнесени занимания, МУД и образователни екскурзии. При изпълнението на дейност 4 родителите ще бъдат включвани в планираните дейност. Важно е да отбележим, че в тези дейности по интеркултурно образование участват, ще работят заедно, ще общуват активно родители от училищата - партньори, чийто език не е български и родители, чийто език е български.,
Contracted Amount: 95 904.00
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: 4. Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Целта на информационната кампания е да допринесе за повишаване на уменията, знанията и компетентностите на учениците, учителите и родителите по проекта за гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности, преодоляване на негативни нагласи и стереотипи. в училищна, така и в обществена среда. Дейността ще се изпълнява от партньора Сдружение „Нов път“ и Партньорите по проекта . След стартирането на проекта ще бъде разработена Програма и План за информационна кампания „ Приятели сме ние “ , която ще обхваща целия период на изпълнение на проекта включваща тематични срещи с родители и учители , конкурси за рисунка на деца и ученици, отбелязването на ден на толерантността , състезание между групите от ДГ и групите от училище „ Какво е това приятелство“ и творчески работилници др. Информационната кампания ще е насочена към целевите групи, включени в проекта – ученици, преподаватели и родители от трите училища. В информационната кампания ще участват съвместно представители на целевите групи с различен майчин език.
В тематичните срещи с родители с различен майчин език и учители ще ще бъде включено предоставяне на знания, информация и действия за изграждане на умения за разпознаване на видовете дискриминация, , мирно решаване на конфликти, преодоляване на негативни нагласи и стереотипи, борба с фалшиви новини, реч на омразата, дезинформацията по отношение на ромите и теми свързани с гражданските, здравните, екологичните и интеркултурните ценности, др.
Информационната кампания ще използва информация и методи достъпни , разбираеми съобразени с особеностите на различните целеви групи за да се създаде осведоменост и разбиране за важността на проблемите, да се изградят практически умения за справяне в сложни ситуации. Затова всички планирани мероприятия за различните целеви групи, ще са съобразени с техните характеристики.
С цел постигане на целите Информационната кампания „Приятели сме ние “ще използваме всички подходящи медийни канали:
- Медии –най-широко ще бъдат използвани електронните медиии социални мрежи чрез който ще се предава информация, тъй като се използва активно от голяма част от целевите групи. Отчитайки актуалността на социалните мрежи като форма на взаимодействие участниците ще се запознаят с начините за наблюдение и действия срещу речта на омразата, антиджипсизма и дезинформацията в социалните мрежи.
- Интернет страниците на партньорите, на които ще се публикува информация за предстоящи информационни събития и ще се публикуват със свободен достъп разработените информационни материали
,
Contracted Amount: 58 584.00
,
Reported Amount: 0.00
|