Identification

UMIS Number BG-RRP-3.004-0041-C01
Project Name Technological Modernization of the Enreprise
Beneficiary 201850854 SIBON - MASH LTD.
Funding RRF ==> Recovery and Resilience Plan
Date of the Contract/Order 10.04.2023
Start Date 10.04.2023
End Date 18.12.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Стара Загора (BG344), Казанлък, гр.Казанлък

Description

Brief description
Малките и средните предприятия играят основна роля в развитието на българската икономика. Те са ключов източник за създаване на работни места, допълнителна добавена стойност и нови бизнес идеи в това число и такива свързани с повишената цифровизация и смекчаване на негативното въздействие върху околната среда. В тази връзка прилагането на целенасочени усилия за създаване на конкурентоспособна и устойчива икономика, са в пряка зависимост от подпомагане на тяхното технологично развитие.
В подкрепа на горното, с настоящия проект кандидата предвижда извършване на инвестиция, която ще доведе до повишаване на производствените процеси, постигане на по-висока производителност и намаляване на разходите си за производство. В допълнение, инвестицията по проекта е съобразена с изискванията на принципа за „ненанасяне на значителни вреди“ върху околната среда и ще допринесе за екологичния преход на страната ни.
Кандидата ще осъществи своята инвестиция в град Казанлък. Тъй като настоящият проект е свързан с разширяване на производствения капацитет на предприятието, приложим режим на подпомагане ще бъде „регионална инвестиционна помощ“.
Успешното изпълнение на проекта изисква реалистично планиране на целия процес, балансирано разпределение на дейностите във времето на неговото изпълнение и обвързването им със заложените в проекта цели и индикатори, гарантирайки очакваните резултати. В тази връзка проекта предвижда изпълнение на дейност за разширяване на производствения капацитет на кандидата, включваща изпълнение на следните под-дейности: управление, провеждане на процедура за избор на изпълнител съгласно ПМС 80/2022 г., доставка на оборудване и реализиране на мерки по визуализация.
Очаквания резултат от изпълнението на проекта е да се подпомогне възстановяването на икономическия потенциал на предприятието от периода преди COVID пандемията и създаване на условия за неговият растеж и развитие, чрез цифровизация на производствените процеси.
Activities
  • Activity: Придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси за разширяване на производствения капацитет на "Сибон-Маш" ООД: Дейността по придобиване на нови технологии с акцент върху цифровизацията на производствените процеси за разширяване на производствения капацитет на "Сибон-Маш" ООД, ще се реализира чрез закупване, доставка и въвеждане в експлоатация на ДМА: 1.Хоризонтален струг - 1 брой. 2.Хоризонтален струг с фрезова функция - 1 брой. 3.Прътоподаващо устройство - 1 брой. Настоящо състояние: През последните години “Сибон Маш” ООД непрекъснато се стреми да увеличава обема производство и качеството на продуктите си. Пречка пред това често обаче се оказва наличното в дружеството оборудване, което е достигнало максималният си капацитет на експлоатация и не е адекватно на изискванията на пазара по отношение на качеството и скорост на обработваните метални изделия. Наличните стругове са амортизирани, морално остарели, с ниска степен на автоматизация и предимно механично управление на процесите. Предвиденото оборудване ще допринесе за "Цифровизация на производствените процеси" по следният начин: 1.Хоризонтален струг - 1 брой: управление на процесите чрез използване на цифров контролен панел; сензорен монитор с възможност за 3D симулация; автоматично управление на задно седло; налично диалогово-автоматично програмиране; интелигентен интерфейс; USB порт; 2.Хоризонтален струг с фрезова функция - 1 брой: управление на процесите чрез използване на цифров контролен панел; сензорен монитор с възможност за 3D симулация; автоматично управление на задно седло; налично диалогово-автоматично програмиране; интелигентен интерфейс; USB порт; 3.Прътоподаващо устройство - 1 брой: управление на процесите чрез използване на цифров контролен панел; разполага със сензорен монитор за въвеждане на програми. Предвиденото оборудване ще допринесе за "Разширяване на производствения капацитет" по следният начин: 1.Хоризонтален струг - 1 брой: - автоматизиран процес на производство, извършване на бързи настройки, съкратено времето за обработка на детайлите, висока прецизност и скорост на работа, минимизирана на брака; по-ниско ниво на разходите; по-високо казачество на крайния продукт; 2.Хоризонтален струг с фрезова функция - 1 брой: - автоматизиран процес на производство, извършване на бързи настройки, съкратено времето за обработка на детайлите, висока прецизност и скорост на работа, минимизирана на брака; по-ниско ниво на разходите; по-високо казачество на крайния продукт; 3.Прътоподаващо устройство - 1 брой - чрез автоматизиране на процеса от зареждане на металния прът до събиране на готовите детайли, което ще повиши неколкократно скоростта на производството; Стъпки за реализация на дейността: 1) Изпълнение на дейността (месеци 1-12): Кандидата е пряко отговорен за цялостното изпълнение на проекта и настоящата дейност. 2) Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на оборудване (месеци 1-4): Изборът на външен изпълнител за доставка на планираното оборудване в рамките на проекта ще бъде извършен в съответствие с изискванията на ПМС 80 / 09.05.2022 г. за определяне на правилата за възлагане на дейности по инвестиции от крайни получатели на средства от Механизма за възстановяване и устойчивост. 3) Оценка и сключване на договор с изпълнител за доставка на оборудване (месец 5): С избраните изпълнители ще се сключи договор за доставка на оборудване. 4) Доставка и инсталация на оборудването (месеци 6-12): Доставката, инсталацията и въвеждането в експлоатация на оборудването ще се удостовери с подписване на приемо-предавателен протокол между бенефициента и изпълнителите. 5) Изпълнение на мерки по публичност и визуализация (месец 1-12): Бенефициента ще изпълни задължението си да запознае обществеността с факта, че финансова подкрепа по проекта е предоставена от Механизма за възстановяване и устойчивост (МВУ). За целта кандидата ще постави визуализиращо средство - плакати с размер А3, на видно за обществеността място и ще изработи стикери, които ще се поставят върху доставеното оборудване., Contracted Amount: 360 000.00 , Reported Amount: 360 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: EUROMARKET-BRD, Contracted Amount*: 360 000.00 , Reported Amount**: 360 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Completed projects to support technological modernisation , Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Enterprises supported (of which small – including micro, medium, large), Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 360 000.00 BGN
Grant 180 000.00 BGN
Self amount 180 000.00 BGN
Total actual amounts paid 180 000.00 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на оборудване за технологична модернизация на "Сибон-Маш" ООД, Estimated Amount: 360 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване за технологична модернизация на "Сибон-Маш" ООД
    Contractor: EUROMARKET-BRD
    Contract total funded value: 360 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN