Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.005-0153-C02
Project Name Active involvement, employment and the creation of the Center for Social Rehabilitation and Integration of inhabitants of the municipality Bozhurishte
Beneficiary 000776071 Municipality of Bozhurishte
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 07.04.2017
Start Date 07.04.2017
End Date 07.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Община Борурище кандидатства по настоящата процедура с цел по-висока и качествена заетост, намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване. Предвидени са дейности по Компонент 1 и Компонент 2. Проектното предложение предвижда процес на идентифициране на потребителите, подали заявление за ползване на услуги и участие в мерки за включване в пазара на труда по Компонент 1, както и утвърждаване на крайните потребители на услугите по Компонент 2. Проектът предоставя възможности за  обучение на 10 лица от следните целеви групи по проекта: лица, полагащи грижи за зависими членове на семействата, които са без лични доходи и не могат да задоволяват свои основни жизнени потребности; хора в риск от социална изолация и бедност и неактивни лица, както и придобиването на професионални умения и квалификация в професиите „охранител” по Компонент 1. Професиите са съобразени с нуждите на местния пазар на труда. Обучението ще се проведе след приключване на дейностите по идентифициране и мотивиране на целевата група, както и след провеждането на анкетата, отразяваща индивидуалните потребности на всяко едно от лицата.  Община Божурище, като бенефициент по проекта, се ангажира за наемането   на 5 лица по професия "охранител" за период до 6 месеца. Натрупаният опит през тези месеци ще бъде предпоставка за по-­лесна интеграция на пазара на труда. Ще бъде  създадена нова социална услуга за жителите на общината "Център за социална рехабилитация и интеграция" (ЦСРИ) по Компонент 2. Предвидени са мотивационни обучения, консултации и супервизии за целевите групи по проекта. Дейностите по информация и публичност включват отразяване на всички инициативи с целевата група – мотивационни кампании, обучения, наемане на работа и популяризиране на предоставяната интегрирана услуга в Община Божурище.
Activities
  • Activity: Създаване на организация за изпълнение и управление на проекта и на система за мониторинг и оценка.: 1.Провежда се еднодневна работна среща в офиса по проекта, предоставен за целта от община Божурище със заповед на Кмета на общината за определяне на задълженията на екипа за управление и администриране на проекта; Чрез дейността се създава вътрешна система за вътрешен контрол, мониторинг и оценка. След работната среща се разработва от Екипа за организация и управление на проекта детайлен проектен план за изпълнение и отчет на всяка задача. Прилага се принципа на децентрализация и се поставя началото на добро управление на проекти в съответствие с хоризонталните принципи на ОП»РЧР» Определят се дейностите, които подлежат на процедури по ЗОП. Проектен консултант, който има следното техническо задание: • Обучение на екипа за управление • Подготовка на материалите за информиране и публичност на проекта • Изготвяне на методика за изпълнение на проекта, която включва всички необходими формуляри за анкетиране, анкетни листове, оценка на потребностите, индивидуални планове за услуги и развитие и др. необходими за изпълнение на дейностите по проекта • Правила и процедури, нужни за функционирането на новосъздадения ЦСРИ и предоставяните от него интегрирани социално здравни услуги • Длъжностни характеристики на наетите по трудов договор специалисти в ЦСРИ • Технически задания на обучители, консултанти, анализатор- социолог, социален мениджър, наети на граждански договор по проекта 2.Администриране на проекта - Цялостното администриране на проекта включва: Провеждането на планови и извънредни работни срещи на ръководния екип на проекта.Разпределение на конкретните длъжности и персонални задачи на всеки един от участниците и определяне на срокове за тяхното изпълнение начините и формулярите за отчетност. ;-Ежемесечни заседания на ръководния екип за отчет на резултатите и възлагане на оперативни задачи.;Изграждане на ефективна система за комуникации между ръководния екипа на проекта и целевите групи; Водене на цялостна документация на проекта, съхранение и архивиране. 3.Мониторинг - ще се осъществява от ръководния екип на проекта. Ще се проверява воденето на документи, точността им, пълнотата им. При необходимост, ще се вземат коригиращи мерки. 4.Текуща отчетност - ще се състои от: Отчети за дейността – пред финансиращата организация ;месечни отчети от членовете на екипите;За финансовата отчетност по проекта отговарят Счетоводителят и Ръководителят на проекта. Чрез тази дейност ще се реализира администрирането и управлението на проекта. В нея са заложени изискванията на ОП „РЧР” за отчетност и контрол върху изпълнението на дейностите , Contracted Amount: 22 519.11 , Reported Amount: 24 958.80
  • Activity: Подбор на кандидат – потребителите, подали заявление за ползване на услуги и участие в мерки за включване в пазара на труда. Утвърждаване на крайните потребители на услугите по Компонент 1 : Дейността попада в обсега на мерките по Компонент 1 на схемата „Активно включване”. Тя има следните поддейности: 1. Приемане на заявления от кандидат потребители, принадлежащи към целевите групи с посочена професия или част от професия и приложени документи съгласно обявата на бенефициента 2. Анкетиране, наблюдение и анализ на личностните ресурси, мотивацията и информираното съгласие за участие в обученията и последваща трудова заетост по придобитата специалност 3. Оценка на потребностите на всички подали заявления за обучения и последваща трудова заетост, изготвена от екип специалисти от ЦСРИ, съгласно методиката и нейните приложения 4. Подбор на кандидатите от тричленна комисия, съгласно процедурата по дейност 2. Утвърждаване на крайните потребители от тричленната комисия, назначена със заповед на кмета на общината 5. Изготвяне на Индивидуални програми за личностно и професионално развитие от висококвалифицирани експерти. Поддейността изисква наблюдение, анализ на наличните ресурси, степен на мотивация и точна преценка на нуждата от обучение, професионална реализация. В индивидуалните програми за личностно и професионално развитие задължително се включват и дейности като: Формиране на умения за себепредставяне; Мотивационни обучения и обучения за самостоятелно справяне и ориентиране в сложната икономическа обстановка и нерегулиран пазар на труда; комплексна подкрепа, трудово-правно и осигурително консултиране. 6. Включване на крайните потребители в обученията за професионална квалификация чрез ясни договорни отношения с доставчика. Обучаващата организация се избира съгласно нормативната уредба на ЗОП. Тя следва да отговаря на следните условия: да има доказан релевантен опит и висококвалифициран екип от специалисти; да има издаден Лиценз от НАПОО за съответната професия и специалност. Включени са за обучение лица от следните целеви групи по проекта: лица, полагащи грижи за зависими членове на семействата; хора с трайни увреждания. Обучаемите са безработни лица, в риск от социална изолация и бедност. Предоставеното обучение е съобразено със списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и просветата. Очаква се да бъдат подадени минимум 15 заявления за включване в обучение за придобиване на професионална квалификация. По проекта ще бъдат обучени 10 лица от целевите групи по проекта- крайни потребители. Трудовият пазар в община Божурище е с ниска степен на безработица, едва 90 регистрирани безработни лица, тъй като общината е в близост до гр. София и на територията й функционират около 40 предприятия, е предпоставка за риск ако има обучение по професии и специалности, за които не е установено, че в следпроектно време могат да намерят реална професионална реализация за целевите групи, това може да доведе до негативен резултат от обученията. Това е мотивът да се предвиждат обучения за проучени добре предпроектно нужди на трудовия пазар в общината за по- нататъшна професионална реализация, вкл. и като самонаети, на целевите групи., Contracted Amount: 1 087.20 , Reported Amount: 1 087.20
  • Activity: Предоставяне на обучение за професионална квалификация на хора с увреждания и на членове на семейства, които полагат грижи за зависими негови членове , съгласно изготвените индивидуални планове за личностно и професионално развитие: Дейността попада в обсега на мерките по Компонент 1 на програмата „Активно включване”. Включени са за обучение силно мотивирани хора, готови за наемане/ търсене на работа, които са лица от следните целеви групи по проекта: лица, полагащи грижи за зависими членове на семействата, които са без лични доходи и не могат да задоволяват свои основни жизнени потребности ; хора в риск от социална изолация и бедност, неактивни лица – 10 лица. Предоставеното обучение е съобразено със списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и просветата. Десет лица, принадлежащи към целевите групи, ще бъдат обучени за "охранители" по Компонент 1 на програмата. Предвидени са обучения по първа степен на професионална квалификация. Завършилите обучение по първа квалификационна степен получават свидетелство за професионална квалификация., Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Осигуряване на почасова заетост на лицата от целевите групи, които са преминали обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова : Завършеното успешно обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова дава възможност лицата, полагащи грижи за зависими членове от семейството и лицата с трайни увреждания да бъдат наети за период до 6м. на работа по професиите и специалностите, за които са обучавани. Община Божурище като работодател е заявила предпроектно възможност за осигуряване на работа за 5 лица. Те ще бъдат назначени за охранители на сградите на училището и детските градини в гр.Божурище. Ще бъдат осигурени следните работни места по професии и специалности: Охранител с код по НКПД 54141007., Contracted Amount: 16 430.40 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Подготовка за създаване и функциониране на услугата ЦСРИ : Дейността е допустима по компонент 2 на схемата и има няколко етапа: 1. Обява за създаване на услугите и информиране на общността- в сайта на общината, ДСП, и в регионален вестник 2. Приемане на заявления от кандидат потребители – от координатора по проекта 3. Оценка на потребностите на кандидат потребителите – екип от 3 приложни специалиста 4. Определяне на крайните потребители – комисия по подбора 5. Сключване на договори за предоставяне на социалните услуги с утвърдените крайни потребители – Ръководител проект 6. Осъществяване на връзка с дирекция „Социално подпомагане” и обмен на документооборот и информация за издаване направление от ОЗД за децата- утвърдени потребители и Заповед за възрастните утвърдени крайни потребители на услугата „Център за социална рехабилитация и интеграция за деца и възрастни”” – координатор 7. Създаване на правила и процедури за подбор на потребителите, вход към услугите , процедура за жалби и сигнали и процедура за опазване здравето на потребителя и персонала; правила за развитие и обучение на персонала; ПВТР; ПВР на ЦСРИ и др. задължителни правила и процедури, необходими за доброто и ефективно функциониране и управление на услугата ЦСРИ и интегрираната социално- здравна услуга. Подборът на целевата група ще се извърши по следния начин: • Провеждане на проучване; • Информиране за същността и пакета от предлагани услуги по време на информационната кампания • Обработка и анализ на данните; • Анализ на потребностите и нуждите на потребителя; • Оценка на потребностите; • Договаряне на услугите. Критериите за подбор: • Да не са целодневни ползватели на социални услуги от сходен характер; • Да са лица/деца с трайни увреждания или лица, с тежки соматични и психо-социални проблеми, несправящи се в ежедневието • Да са мотивирали избора си за включване като потребители; • Да са наясно с изискванията, интересите и потребностите си; • Да са в потенциален или непосредствен риск; • Да демонстрират по време на социалното анкетиране желание за промяна в начина си на живот и нагласа за управление на собствената си съдба. При подбора на потребителите следва да се използват методите, които подробно са разписани в правила и процедури за подбор. В изготвената оценка на потребностите чрез попълване на формуляр задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални и други подкрепящи услуги според специфични потребности, предоставяни от ЦСРИ. Попълва се и времеви график на услугите като се посочва техния вид, на кого се възлагат, честота на доставка. Взема се предвид и желанието и предпочитанията на потребителя. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съответствие с правилата и процедурите за подбор поотделно за услугите в ЦСРИ. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от екип специалисти с различен професионален профил на висшето си образование, а подборът за отделната услуга се извършва от комисия от 3 члена, чийто председател е представителя на екипа за управление на проекта. Комисиите по подбора се назначават със заповед на Кмета на общината. Осъществява се сключване на договор за предоставяне на услугите по проекта между доставчика и потребителя или негов законен представител. Договорът следва да уточнява вида на дейностите по предоставяне на съответния вид услуга, времетраене, нуждата от консултиране и/или специализирана професионална помощ, права и задължения на страните по договора, срок на договора, прекратяване и други общи условия. , Contracted Amount: 3 688.29 , Reported Amount: 3 096.80
  • Activity: Обновяване и текущ ремонт, на сградата, в която ще функционира ЦСРИ : Предвидено е ЦСРИ да се помещава и предоставя в част от общинска сграда, която има самостоятелен вход и осигурен достъп за хора с увреждания, вкл. инвалидни колички. В този аспект тя отговаря на нормативните критерии за местоположение и архитектурна достъпна среда. Към момента на проектиране сградният фонд представлява отделно обособени помещения с различно от нуждите редназначение. В сградата се е помещавала данъчна служба. В наличност са два санитарни възела. В определеното за ремонт и обособяване за нуждите на ЦСРИ пространство има ненужни, бракувани и негодни съоръжения и оборудване, които следва да се демонтират и изнесат. Сградата не се използва повече от година. Това е причина стените във времето да са напукани, с олющена боя, вратите от талашит – изметнати, в някой от помещенията настилката от балатум накъсана. Помещението има нужда от обособяване на работни пространства и кабинети, от монтаж на допълнителни PVC и МДФ врати. Ще се обособят 6 работни помещения – кабинети за социална рехабилитация и интеграция, логопедична рехабилитация, консултативен социално- здравен кабинет и кабинет за управителя, зала за трудотерапия – дневна, рехабилитационна зала. Подът частично щебъде подменен. В залата няма вход и изход за изискуемите мивки с течаща топла вода за рехабилитационна зала и логопедичен кабинет – това налага допълнителни ВИК дейности. Санитарните възли ще се ремонтират частично чрез смяна на санитарен фаянс, моноблок и мивка. Ще се поставят метални дръжки за хора с дефицити на опорно- двигателната система. Цялостния текущ ремонт ще се възложи на строителна фирма, избрана по ЗОП, която предложи най- ниска цена и качество на ремонтните дейности; докаже, че има опит в релевантна ремонтно- строителна работа и приложи адекватна и коректна КСС. Качеството на ремонтните дейности ще се проследи от строителните техници на общината. , Contracted Amount: 20 167.35 , Reported Amount: 8 946.64
  • Activity: Оборудване на ЦСРИ, материално обезпечаване на дейностите: 1. Избор на външни доставчици за обзавеждане и оборудване. Доставка 2. Избор на външен доставчик за рехабилитационни уреди. Доставка 3. Материално обезпечаване на подготвителните дейности за функциониране на ЦСРИ 4. Избор и сключване на договор за канцеларски материали и материали за трудотерапия, нужни за дейностите на ЦСРИ ОПИСАНИЕ: Дейността е допустима по компонент 2 на схемата. Центърът, който се създава е в сграда, общинска собственост, която не е обзаведена и оборудвана. Ще функционират 3 кабинета, две зали и стая за управител. За кабинетите за социална рехабилитация и интеграция, логопедична рехабилитация, консултативен социално- здравен кабинет ще се доставят работни мебели, три компютъра, посетителски столове, секции и шкаф за документи. За логопеда ще се закупи работно огледало, а в кабинета му според изискванията ще се постави шкаф с мивка и бързонагряващ бойлер. За рехабилитационната зала ще се закупи- велоергометър, медицинска топка, ще се монтира шведска стена, ще се доставят ластици, медицинска тояжка и гири за ЛФК; дюшек за ЛФК, гимнастически постелки, медицинската рехабилитационна. Ще се монтира шкаф с мивка и постави бързонагряващ мини бойлер. За рехабилитатора ще се осигури бюро и работен стол. В залата ще има и посетителски столове. В стаята на управителя ще се постави метален шкаф за документи за съхраняване на досиетата на потребителите и персонала. Кабинетът му ще се оборудва с бюро и работен стол. За залата за трудотерапия и групова работа ще се закупи една заседателна маса и всичко нужно за игротерапия, трудотерапия и приложни занаяти/ изкуства, за групова терапевтична/ занимателна терапия . Ще се монтират изискуеми мивки с пълно оборудване в зала за ЛФК и в логопедичния кабинет. Залите ще се отопляват през зимата и охлаждат през лятото от инвенторен климатик . При нужда от допълнително отопление общината има ангажимент да го осигури. Персонала и потребителите ще използват 3 преносими компютъра. Ще се достави и едно мултифункционално устройство –копир машина, скенер и принтер. ЦСРИ ще се обслужва от два мобилни телефона. Подготовката за функциониране на услугата ЦСРИ изисква доставка печатна хартия А4, един тонер, 20 папки с прозрачно лице за досиетата, 5 класьора за началния стартов документооборот и дребни канцеларски материали като тел-бод, джобове- 1 пакет, химикалки, моливи, гуми, острилка, разделители, кламери и др.. Останалите канцеларски материали и материалите за арт-терапия и трудотерапия ще се доставят ежемесечно или на 3 месеца по заявка на специалистите в ЦСРИ и по преценка на управителя на услугата, след въвеждане в експлоатация на Центъра и старта на неговото функциониране. На подготвителен етап ще се определи доставчик и сключи договор за периодични доставки на канцеларските материали. Ще се доставят 20 папки с прозрачно лице за досиетата на потребителите, В описание на дейността за функциониране на услугата ЦСРИ са калкулирани разходи за издръжка на услугата – канцеларски материали, материали за трудотерапия, разходи за ток, вода, телефон, обучение и супервизии на персонала и др.. С цел доброто изпълнение на дейностите по предоставяне на интегрирани социално- здравни услуги и поддържане в актуалност на документооборота на Консултативния социално- здравен кабинет ще се доставят 3 кашона хартия А4 и един тонер, 60 папки с прозрачно лице, 10 класьора, помощни канцеларски материали- тел-бод, кламери, химикали и др. , Contracted Amount: 31 453.52 , Reported Amount: 31 453.50
  • Activity: Създаване на нова социална услуга, съгласно ППЗСП - ЦСРИ за хора с увреждания.: 1. Услугата ще се предоставя в сграда, собственост на общината, която по местонахождение и площ отговаря на критериите и стандартите за предоставяне на социални услуги в общността 2. Проектира се капацитет на услугата 25 лица с увреждания- деца 5 места и възрастни-20 места. ЦСРИ ще извършва: 1. Дейности, улесняващи социалното включване и качество на живот. Те включват: А). Придобиване на умения за общуване и работа в група;- чрез индивидуални и групови занимания за социално включване, провеждани от социалния работник Б). Развитие на различни навици и умения за продължаване на пълноценен социален живот. Превенция на социалната изолация- чрез индивидуални занятия, различни ателиета за групова работа в и извън Центъра – работи социалният работник и трудотерапевт В). Организиране свободното време, отдих и развлечения- екипът на ЦСРИ Г) Обучение за самостоятелен живот, подкрепа за поддържане и формиране на трудови навици при потребителите в работоспособна възраст- извършва се от трудотерапевт Д) Здравни грижи – промоция на здравето, здравни беседи, улесняване достъпа до личен лекар – отговорна медицинската сестра Е) Оказване на помощ и подкрепа, съдействие и консултиране за права съгласно действаща нормативна уредба в областта на интеграция на хората с увреждания. Административни услуги. – извършва се от социалния работник 2. Рехабилитация и терапия: А). Двигателна - Физикалното лечение или кинезитерапията е съвкупност от дейности, подпомагащи двигателната активност при взаимоотношенията на потребителите със заобикалящата среда. Изготвяне на ЛФК програми и обучение за самостоятелно изпълнение вкъщи. – работи рехабилитатор Б). Социална рехабилитация Включва диагностика, превенция, корекция, обучителни и консултативни дейности. В). Психологична диагностика, профилактика и обучения за преодоляване на среса от заболяването и бедността. Г/ Диагностика на говора и комуникативните умения и корекция на логопедични дефицити- работи логопед 3. Арт-терапия и трудотерапия. А). Арт- терапия и музикотерапия Специалистът, след направената оценка на потребностите, решава кое изкуство да използва или да редува няколко според предпочитанията на самия потребител. Б). Трудотерапия: • Функционална трудотерапия : битов труд – цветарство/общи познания и грижи за цветята - поливане, засаждане,окопаване/ • Занимателна трудотерапия:  поддържане на личните интереси, чрез хоби или арттерапия /четене, писане, изобразителна и конструктивна дейност/;  рисуване и приложни дейности – рисуване на елементи или фрагменти на предмети. Изработване на покани и картички.  Видовете трудотерапевтични дейности, в които участва потребителят се съобразяват с неговото желание, възможности и потребности. 2.. Дейности, насочени към близките на потребителите а/. Информиране - за спецификата на конкретното увреждане на близкия им, за услуги в общността в подкрепа на човека в риск и обучения за справяне в сложните икономичеки условия, затворен пазар на труда б/. Консултиране с оглед допълване на грижите и подкрепата за близките, които са потребители на центъра при необходимост насочване към консултации със специалисти извън ЦСРИ , които могат да са полезни за семейството и потребителя. 3. Дейности, насочени към промяна на обществените нагласи 1. Организиране и провеждане на информационни кампании по различни теми, свързани с лицата с увреждания; 2. Отпечатване на дипляни и брошури по конкретни въпроси, насочени към широката общественост и/или професионалисти, работещи с хора в риск; 3. Организиране на събития, насочени към широката общественост или отделни професионални групи по конкретни теми, свързани със социалното включване на лицата с увреждания. Входът и изходът от услугата става съгласно методиката за ЦСРИ и ППЗСП., Contracted Amount: 97 004.73 , Reported Amount: 70 937.60
  • Activity: Мотивационни обучения, консултации и супервизии. : Дейността е насочена към: 1.Повишаване на мотивацията за активно търсене на работа и включване в пазара на труда на потребителите.2. Формиране и развитие на умения за самостоятелно справяне в условията на свит пазар на труда и криза в икономиката на страната чрез обучения и индивидуално консултиране 3.Осъществяване на вътрешен контрол върху качеството на изпълнение на дейностите чрез индивидуални и групови супервизии на екипа, предоставящ услугите Целта на мотивационното обучение и на индивидуалните консултации е да засили мотивацията на отделната личност за учене през целия живот, самостоятелно справяне при съвременните икономически условия и професионална реализация, като му даде повече знания за професиите, образователната система, изискванията и тенденциите на пазара на труда, да изгради у него умения за себеизследване и себеутвърждаване. Обучението в самостоятелно справяне чрез индивидуално консултиране в условията на пазарна икономика е основна част от мотивационното обучение на лицата от целевите групи. Обучението ще помогне за промяна на нагласите за активно търсене на работа и е с насоченост за въздействие върху психо-емоционалния статус на обучаваните. Наличието на стигма, на скрити дискриминационни практики, негативните обществени нагласи и ограничения пазар на труда в общината са основна причина за обезверяването на хората от целевите групи. Ниските доходи, непрекъснатия стрес от несправянето и несигурността налагат продължителна комплексна и интегрирана социална работа с хората от целевите групи по проекта. На хората от целевите групи се осигурява продължаващо обучение в процеса на предоставяне на услугите чрез отговарящия за случая член на екипа на ЦСРИ, който изпълнява ролята на медиатор - индивидуален съветник, чрез екипа от специалисти по проекта, както и чрез индивидуално кинсултиране от специалист по социален мениджмънт и социална работа. Индивидуалното консултиране, чрез което се осъществява мотивационна подкрепа и се формират или доизграждат умения за самостоятелно справяне, е обвързано с индивидуалните потребности на всеки един потребител. Обвързано е с изготвянето и изпълнението на индивидуалните развиващи програми. За осъществяване на вътрешен контрол за изпълнение на качествените индикатори по проекта и за изпълнение на индивидуалните развиващи програми са предвидени индивидуални и групови супервизии за екипа на социалната услуга. , Contracted Amount: 8 783.00 , Reported Amount: 7 583.30
  • Activity: Предоставяне на услуги в домашна среда, регламентирани в ППЗСП - „Личен асистент”, „Социален асистент”: Дейността попада в обсега на компонент 2 и цели осигуряване на подкрепа и грижи в домашна среда от - социални асистенти, за хора с увреждания и хронично болни лица, които зависят от грижите на друг и са в невъзможност сами да осигуряват свои основни жизнени потребности. Дейността осигурява почасова заетост за лица, които полагат грижи за зависими членове на семейството, както и за семейства в риск, без доходи или такива, които имат доходи под минималния праг за бедност като улеснява техния достъп до пазара на труда. Предоставянето на услуги, регламентирани в ППЗСП, е тясно свързано с предоставянето на интегрирани междусекторни услуги от мобилен мултидисциплинарен екип и в специализираните консултативни кабинети по проекта.Услугите имат подготвителни поддейности, свързани с а/оценка на потребностите на социалните услуги,- описана в дейност 2 на проектното предложение б/определяне на крайните потребители – описано в дейност 2 на проектното предложение в/ определяне на персонала от социални асистенти от комисия от 3 члена след подадено заявление за работа и проведено събеседване; г/изготвяне на индивидуалните планове за услуги, съгласно дейност 2 на проектното предложение. Почасовите услуги в домашна среда за социално включване и подобряване на психичното, физическо и социално здраве на хората с увреждания - в изпълнение на индивидуалните планове за услуги са: 1.Услуги за социална подкрепа и социално включване - изпълнява се от социални асистенти, които: помагат на потребителите за определяне и оценяване на обществените ресурси от юридическа, медицинска и финансова помощ, транспорт, оказват помощ при придвижване, всекидневни грижи и други услуги. Извършват административни услуги; Поддържат връзка с личния лекар и осигуряват достъп до здравни услуги. Предоставят на потребителите и семействата им емоционална подкрепа и изпълняват всички други дейности според длъжностната си характеристика 2.Услуги за лична помощ, в това число и дейности с медико-социална насоченост - предоставят ги лични асистенти, които: помагат на потребители при осъществяване за поддържане на лична хигиена, при хранене, обличане, физическо придвижване и упражнения, общуване, приемане на лекарства през устата, в съответствие с индивидуалния план за услуги и извършват всички други дейности, подробно описани в длъжностната им характеристика. , Contracted Amount: 80 136.00 , Reported Amount: 65 496.15
  • Activity: Информиране и публичност.: Чрез дейността се цели въздействие върху обществените нагласи, ангажиране на всички заинтересовани страни ( институции, училище и детски градини, общност, доброволци, Общински съвет, Кметства и др.). Общността следва да бъде информирана за проекта, неговите цели, да получи пълна информация за Центъра за социална рехабилитация и интеграция, който се създава по проекта, за предлаганите интегрирани социални услуги и за Процедурата за предоставяне на безвъзмездна помощ. По време на изпълнение на проекта се оповестяват неговите резултати, напредък, рискове и т.н. чрез платена публикация в печата. Акцентът на дейността е върху промяната на обществените нагласи. Информационните и рекламни материали се изготвят от външен изпълнител, съгласно процедура по ЗОП. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществяват чрез разпространяване на рекламни и информационни материали и публикации: - плакати, които ще се поставят в сградите на общината, кметствата, в ЦСРИ - 25 бр. - дипляни, които ще съдържат информация за дейностите,професионалните обучения, целите, целевите групи, резултати, контакти и др. по проекта – 500 бр. - брошури, които ще рекламират дейността на новосъздадения ЦСРИ с подробно описание на цели, целеви групи, предлагани услуги – 500 бр. - листовки, които представят възможностите за професионално обучение и квалификация – 400 бр. - публикации в регионален вестник, вкл. обяви и съобщения – 6 бр. - съобщения за напредъка на дейностите по проекти, както и за постигнатите резултати в Интернет страницата на общината. Информация ще се предоставя чрез разпространение на информационните материали за проекта, чрез кметствата, на сайта на общината. Дейността ще се изпълнява при спазване на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020г. При изпълнение на дейността, както и при останалите дейности ще се прилагат хоризонталните принципи на ОП РЧР. , Contracted Amount: 2 251.92 , Reported Amount: 2 251.91

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Marusya, Contracted Amount*: 2 459.70 , Reported Amount**: 2 459.70
  • Contractor: Stildom LTD, Contracted Amount*: 29 916.50 , Reported Amount**: 29 916.50
  • Contractor: Velislava, Contracted Amount*: 428.40 , Reported Amount**: 428.40
  • Contractor: Prof., Contracted Amount*: 3 211.44 , Reported Amount**: 2 783.60
  • Contractor: Seva Dizain LTD, Contracted Amount*: 2 251.91 , Reported Amount**: 2 251.91
  • Contractor: GTI Projects LTD., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 537.00
  • Contractor: Teodorina, Contracted Amount*: 3 840.00 , Reported Amount**: 3 840.00
  • Contractor: MITSTROY LTD, Contracted Amount*: 11 183.49 , Reported Amount**: 11 183.34
  • Contractor: Niya, Contracted Amount*: 543.60 , Reported Amount**: 543.60
  • Contractor: DARI - NIKOL LTD., Contracted Amount*: 22 608.00 , Reported Amount**: 22 608.00
  • Contractor: Georgi, Contracted Amount*: 5 552.00 , Reported Amount**: 5 552.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities above 18 years of age receiving services, Measure Unit: Брой, Base Value: 20.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 21.00
Indicator 2 Inactive or unemployed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 10.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 15.00
Indicator 3 Участници на възраст над 29 г., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията., Measure Unit: Брой, Base Value: 5.00 , Target amount: 5.00 , Reached amount: 8.00

Financial Information

Total Project cost 289 521.52 BGN
Grant 289 521.52 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 200 433.22 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали и консумативи, Estimated Amount: 2 737.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на оборудване и обзавеждане, Estimated Amount: 29 916.52
  • Differentiated position 1: Доставка на оборудване и обзавеждане
    Contractor: Stildom LTD
    Contract total funded value: 29 916.50
Procedure 3 Subject to due process: Изработка и доставка на материали за информиране и публичност , Estimated Amount: 2 251.91
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на материали за информиране и публичност
    Contractor: Seva Dizain LTD
    Contract total funded value: 2 251.91
Procedure 4 Subject to due process: Професионални обучения, Estimated Amount: 6 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Строително -монтажни работи, Estimated Amount: 20 167.35
  • Differentiated position 1: Строително монтажни работи на ЦСРИ
    Contractor: MITSTROY LTD
    Contract total funded value: 11 183.49

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN