Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0002-C03
Project Name A warm meal in Knezha Municipality
Beneficiary 000193243 OBSHTINA KNEZHA
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 22.11.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Плевен (BG314), Кнежа, гр.Кнежа

Description

Brief description
Проектът е насочен към най-нуждаещите се лица в община Кнежа, чрез осигуряване на безплатен топъл обяд. В условията на задълбочаваща се икономическа криза, в която се намира страната ни, предоставянето на безплатен топъл обяд до домовете на най-бедните и уязвими хора на територията на общината е начин да се подобри качеството им на живот. 
Предвиденият топъл обяд ще се доставя с общински ресурс до домовете на потребители, които отговарят на целевите групи. Едновременно с това ще се предоставят и съпътстващи мерки - консултации с потребителите, съобразно установените им специфични потребности.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейността ще се изпълнява от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. и включва осигуряването на прясно приготвена, здравословна, разнообразна и питателна топла храна за обяд включваща супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт, чрез използването на безопасни работни практики, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Храната ще се приготвя в Общинския социален комплекс, където има добре оборудвана база за приготвяне на храна. Притежава удостоверение за регистрация по чл. 12 от ЗХ № 15070030. Общинският социален комплекс се намира в непосредствена близост до сградата на общината, на ул. "Марин Боев" № 77, в центъра на града. Към момента комплексът предлага по-голяма част от социалните услуги в общината, приготвя се храна за Домашен социален патронаж, училищата в общината и топъл обяд за обществената трапезария. Обособени са: работилница за тестени закуски – 39.82 м2.; 5 складови помещения с обща площ 59.30 кв.м.; 4 подготвителни помещения за яйца, зеленчуци, риба и месо с обща площ 13.20 кв.м.; топла кухня – 63.70 кв.м.; миялно помещение с обща площ – 4.80 кв.м.; 5 тоалетни с обща площ 10.46 кв.м.; баня и стая за почивка с обща площ 26.68 кв.м.; офис с обща площ - 15.15 кв.м. Материалната база и оборудването са подновени през 2021 г. по проект, финансиран от Фонд "Социална закрила" и включва: 3 броя плюсови хладилни шкафове; 4 броя минусов хладилен шкаф; 3 броя пекарна електрическа на три нива; 2 газови котлона всеки с по 4 горелки; 4 броя електрически котлони; 1 брой конвектомат за готвене с пара с вместимост от 11 броя тави; 4 броя работна маса островна с долен плот; 2 броя професионална съдомиялна; 3 броя мивка кухненска крайстенна; 4 броя електрическа скара с тръбни нагреватели; 1 брой колбасорезачка. Комплексът разполага с общо 15 служители, от които 1 домакин, 4 готвачи, 1 помощник-готвач, 5 помощник-кухня, 3 разносвачи и 1 хигиенист. По-голямата част от персонала, работещ в кухнята са преминали курс на обучение през 2018 г. по специалност „Производство на кулинарни храни и напитки“, професия „Готвач“ чрез Агенция по заетостта и са на нужното ниво. Доставката на хранителни продукти ще се извършва от външен изпълнител, с който община Кнежа като Възложител ще сключи договор след провеждане на процедура за възлагане по реда на ЗОП. При определянето на видовете хранителни продукти, които ще се закупуват за приготвяне на топлия обяд ще се спазват изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми за хранене и изискването за принос към балансирания режим на хранене. Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват са съотносими към тези, посочени в сборника с рецепти за заведенията за обществено хранене. Изготвя се седмично меню, с което се предвижда балансирано хранене на потребителите. Общинският социален комплекс работи по разработена и утвърдена от БАБХ система за осигуряване безопасността на храните НАССР, която се основава на следните принципи: идентифициране на потенциалните опасности; идентифициране на критичните контролни точки в технологичния процес; определяне и внедряване на ефективните процедури за мониторинг на критичните контролни точки; определяне на коригиращи действия и определяне на процедури за регулярно верифициране ефективността на мерките.Приготвената храна ще се доставя по домовете на потребителите всеки работен ден от седмицата. Общият брой дни, в които ще се реализира дейността е 755 дни., Contracted Amount: 724 800.00 , Reported Amount: 297 561.60
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Дейността ще се изпълнява в периода от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. Дейността включва предоставяне на топъл обяд до домовете на общо 300 броя потребители на територията на всички населени места в община Кнежа. При изпълнението на дейността ще се създаде организация за разнасяне на топъл обяд до адресите на всички потребители всеки работен ден, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи. Доставката на приготвената храна до адресите на потребителите ще се извършва със собствен ресурс – общински служители, доставчици на храната до домовете и общински шофьори на транспортните средства на социалния комплекс. Съответните транспортни средства са в добро техническо и хигиенно състояние и отговарят на всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Получаването на топъл обяд ще се удостоверява от всеки потребител в Дневник на крайния получател по образец. , Contracted Amount: 50 736.00 , Reported Amount: 20 829.31
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Дейността ще се изпълнява от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. Съпътстващите мерки са дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна с цел справяне със социалното изключване и допринасяне към изкореняване на бедността. Съпътстващите мерки ще се предоставят на лица от целевите групи, съобразно техните потребности и ще служат като свързващ елемент, осигуряващ допълняемост с другите програми, реализирани от общината, които да оказват необходимата помощ и подкрепа в дългосрочен план. Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално и групово консултиране и съдействие на потребителите, съобразно индивидуалните им нужди за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяне на територията на общината, включително и такива от ЕСФ и ЕСФ+; - ползването на административни общински услуги, съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията на здравните органи при необходимост; - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в климата, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети за намаляване на разхищението на храна и използването на пластмасовите изделия за еднократна употреба и др.; - други форми на индивидуална подкрепа, съдействие, консултиране, реализирани в отговор на конкретно установени нужди и проблеми на потребителите на топъл обяд с цел прилагане на комплексни мерки за социалното им включване. Съпътстващите мерки са индивидуално ориентирани към нуждите на обхванатите в услугата потребители и са механизъм, чрез който лицата ще се насочват към конкретни и комплексни мерки. При необходимост от предоставянето на съпътстващи мерки чрез други видове дейности в съответствие с конкретния случай и възможност за подкрепа е допустимо предоставянето на съпътстващи мерки и под други форми - по телефона, чрез информационни листовки и брошури и др., Contracted Amount: 50 736.00 , Reported Amount: 20 829.31
  • Activity: Определяне на целевите групи: Идентифицирането на потребителите и определянето на целевите групи започва преди стартиране на договора, с цел осигуряване на достатъчно време за събиране на информация чрез използване на всякакви източници на информация. По проектът ще бъдат обхванати лица от следните целеви групи: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; 6. лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Подкрепата може да се предоставя и на хора, изпаднали в затруднено положение в резултат на природни бедствия, пандемии и др. форсмажорни обстоятелства, с оглед овладяване на възникнали извънредни ситуация в страната. Водещ критерий е степента на уязвимост и лишения, установени от органа по социално подпомагане на местно ниво. Общината използва гъвкави начини и методи за идентификация на потребителите, така че механизмът да отговаря в най-пълна степен на нуждите на хората. Ще се използват всички източници на информация - сигнали на граждани, телефонни обаждания, информация от РЗИ за лица, поставени под задължителна карантина, информация от доставчици на социални услуги, предлагани на територията на община Кнежа, предоставени списъци от кметствата в общината и от служителите, ангажирани с разнасянето на храната до домовете на потребителите на топъл обяд по процедура „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“. За да се удостовери допустимостта на потребителите ще се създаде организация и ще се поддържа съответната документална отчетност, с която се гарантира, че подборът на потребителите е съобразен с изискванията за допустимост и е извършен по прозрачен и обективен начин – кореспонденция между съответните институции, протоколи, писма, предоставени списъци и други. За целите на подбора на потребители и определянето на принадлежността им към целевите групи, Община Кнежа има изготвена процедура с разписани ясни и проследими правила за подбор на конкретните представители на целевите групи, на които ще се предостави топъл обяд в периода на изпълнение на проекта, както и процедура за идентифициране на конкретни лица, на които да се предостави приготвен, но неполучен за съответния ден топъл обяд. Неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, може да бъде разпределян на други лица от целевите групи. Настоящият проект ще стартира на 01.10.2022 г. В този случай по изключение общината ще включи крайните получатели в дейност „Предоставяне на топъл обяд“ считано от 01.10.2022 г. и преди да е получила информация от съответната ДСП за извършена проверка за принадлежност към целевите групи и риск от двойно финансиране. В тази връзка в отговора на ДСП следва задължително да бъде посочено, че информацията за принадлежността към целевите групи и риска от двойно финансиране на крайните получатели е относима към дата 01.10.2022 г. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd, Contracted Amount*: 1 207 367.60 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 300.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 826 272.00 BGN
Grant 826 272.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 504 474.62 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Доставка на хранителни продукти за изпълнение на проект по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, BG05SFPR003-1.001- „Топъл обяд“, съфинансирана от Европейски социален фонд плюс” с три обособени позиции., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: Мляко, млечни продукти и яйца
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 182 112.06
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2: Пресни плодове и зеленчуци
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 182 112.06
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3: Консервирани плодове и зеленчуци
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 182 112.06
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на хранителни продукти за изпълнение на проект по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027, BG05SFPR003-1.001- „Топъл обяд“, съфинансирана от Европейски социален фонд плюс” с шест обособени позиции., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1: Месо, риба, месни продукти
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 696 223.80
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 5: Пакетирани хранителни стоки, подправки и захарни изделия
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 696 223.80
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 6: Хляб и хлебни изделия
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 696 223.80
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на хранителни продукти за нуждите на социални услуги, предоставяни от Община Кнежа по шест обособени позиции, Estimated Amount: 274 254.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция №1: Месо, риба и месни продукти;
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 329 031.74
  • Differentiated position 2: Обособена позиция №2: Мляко, млечни продукти и яйца
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 329 031.74
  • Differentiated position 3: Обособена позиция №3: Пресни плодове и зеленчуци
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 329 031.74
  • Differentiated position 4: Обособена позиция №4: Консервирани плодове и зеленчуци
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 329 031.74
  • Differentiated position 5: Обособена позиция №5: Пакетирани хранителни стоки, подправки и захарни изделия
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 329 031.74
  • Differentiated position 6: Обособена позиция №6: Хляб и хлебни изделия
    Contractor: "EVELIN KOMERS" Ltd
    Contract total funded value: 329 031.74

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN