Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.031-0003-C01
Project Name "Reconstruction and rehabilitation of Albena Square - Silistra"
Beneficiary 000565537 Municipality Silistra
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 04.01.2017
Start Date 04.01.2017
End Date 30.10.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северен централен, Силистра, Силистра, гр.Силистра

Description

Brief description
С изпълнението на проект "Реконструкция и рехабилитация на площад "Албена" - гр. Силистра" се цели повишаване привлекателността на града, качеството и комфорта на обитаване, чрез интегрирано въздействие върху значими градски пространства. Основните дейности в проекта са свързани с реконструкция и рехабилитация на алейната мрежа, тротоарни настилки, възстановяване на водно огледало и паметник "1800 години Силистра", създаване на детска площадка и зони за отдих, изграждане на велоалея, въвеждане на видеонаблюдение и енергоспестяващо осветление и осигуряване на достъпна среда за хора със затруднена мобилност.  Основната целева група с оглед спецификата на проекта обхваща цялото население на гр. Силистра, което с реализацията на проекта ще бъде облагодетелствано от създадената привлекателна градска среда, която ще повиши качеството на живот, социалното включване  и ще подобри екологичната среда.
Activities
  • Activity: Организация и управление: За изпълнение на проекта Община Силистра, ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост. Задачите на екипа ще бъдат следните: - Ежемесечни срещи на екипа - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта; - Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки; - Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г. Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа определя точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г. , Contracted Amount: 34 980.00 , Reported Amount: 15 530.28
  • Activity: Подготовка и провеждане на обществени поръчки : Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. (ОПРР). За реализацията на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители. Дейността ще премине в подготовка и провеждане на оценителни комисии, изготвяне на протоколи от работата на комисиите за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и решения за класиране на участниците, определяне на изпълнители на обществени поръчки и сключване на договори с тях. Според посочените дейности, предмет на възлагане ще бъдат следните процедури: - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим строителен надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на авторски надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Сертифициране на детска площадка от 3 до 12 години нахождаща се на площад „Албена"; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Извършване на независим финансов одит по проект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проект: „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: "Изготвяне на геодезическо заснемане на площад "Албена". , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изпълнение на строително - монтажни работи на площад "Албена": В рамките на дейността се предвижда реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“. Подготвителни дейности на обекта - подготовка на терените за работа, разкъртване и фрезоване на настилките, разваляне на тротоарната настилка, фитосанитарна резитба и повдигане на короните на дървесната растителност, създаване на временна организация на движението; Ремонтът на площад „Албена“ обхваща площад „Албена“, ул. „Москва“ на север, кръстовището на пл. „Албена“ с ул. „Тутракан“ на запад, кръговото кръстовище около бензиностанция ОМВ на юг и включва следните интервенции: Презониране на алеите – запазва се структурата на диагоналната алея от ул. „Симеон Велики“ към Автогара, алеите около паметника „1800 години Силистра“, както и бетоновата конструкция на цялата скулптурна композиция. Изгражда се нова диагонална алея от североизточния ъгъл на парка и завършва в югозападния му ъгъл и прави връзка с новото кръстовище и пешеходни пътеки, две нови алеи за разходка и джогинг; Възстановяване на паметник „1800 години Силистра“ и на прилежащия му терен: възстановяване на водно огледало, площадките около паметника; Изграждане на ново ел. захранване с въвеждане на художествено осветление; Изграждане на детска площадка за деца от 3 до 12 годишна възраст; Изграждане на напоителна система; Реорганизация на уличната мрежа – кръстовището на ул. „Тутракан“ за ЖП гара и Автогара е събрано в общ вход. Малко по на север е решено и миникръстовище за изхода на ул. „Москва“. При входа на града, преди кръстовището за ЖП Гара и Автогара с ул. „Симеон Велики“ се предвижда да се оформи със средна разделителна зелена ивица от 2.00 м и две платна с по две ленти по 3.50 м. Тази ивица ще продължи и до кръговото кръстовище при бензиностанция ОМВ. Като съпътстващи дейности са предвидени и: Изграждане на велоалея по двете главни диагонални алеи на пл. „Албена“; Паркоустройство – оформяне на дървесната растителност и допълване и обогатяване на съществуващата растителност с нови видове. Благоустройство - дейността включва изграждане на кътове за обществен отдих и подмяна на елементите от градския дизайн; Въвеждане на енергоспестяващо осветление и видеонаблюдение – за пл. „Албена“ се предвижда направа на ново ел. захранване с въвеждане на енергоспестяващо LED осветление и изграждане на затворена система за видео наблюдение; Създава се достъпна архитектурна среда за хора с увреждания. , Contracted Amount: 1 802 456.71 , Reported Amount: 2 211 679.74
  • Activity: Упражняване на независим строителен надзор : Съгласно българското законодателство упражняването на независим строителен надзор е задължителен за изпълнението на строителни дейности за строежи от първа до четвърта категория, следователно за обекта в настоящото проектно предложение, който е трета категория, същия е задължителен. В този смисъл строителния надзор на обекта ще се извършва качествен контрол в полза на Възложителя, което представлява второ ниво на осъществяване на вътрешен мониторинг. Дейността упражняване на непрекъснат строителен надзор включва: • Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно работните проекти и изискванията на нормативните актове; • Законосъобразно започване на строежа; • Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • Изпълнение на строежа е съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията; • Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • Годността на строежа за въвеждане в експлоатация; • Оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания. , Contracted Amount: 17 248.39 , Reported Amount: 7 200.00
  • Activity: Упражняване на авторски надзор: Настоящото проектно предложение включва възлагане на Авторски надзор съгласно чл. 162 ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между Възложителя и проектанта. Авторският надзор по част "Конструктивна" е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Освен това съгласно чл. 162, ал. 3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Дейността упражняване на авторски надзор включва: • Изпълнение на цялостен авторски /архитектурен и инженерен/ контрол върху изпълнението на СМР и тяхното съответствие с изготвения проект; • Участие в изготвянето на календарен график за изпълнение от фирмата/ фирмите-изпълнител/и и контрол върху неговото спазване; • Координиране на работата на инженерните специалности, изпълняващи авторски контрол; • Приемане на завършени етапи от СМР като качество и количество, писмено отразяване на евентуални пропуски и недостатъци на този етап с копие до Възложителя; намиране и прилагане на решения за незабавното им отстраняване вкл. и детайли; • Корекция и съгласуване на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителите при възникнали неясноти, несъответствия с проекта възникнали по време на строителството, за които писмено се уведомява Възложителя; • Контрол и евентуална корекция на елементите, доставени от изпълнителя/ изпълнителите; • Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта; при необходимост - участие в приемателната комисия; • Изготвя екзекутивна документация. , Contracted Amount: 25 872.58 , Reported Amount: 31 046.40
  • Activity: Сертифициране на детска площадка: В рамките на изпълнение на проекта в подобект „Ремонт на площад „Албена“ е заложено изграждане на детска площадка от 3 до 12 години. При въвеждането в експлоатация на нови обществено достъпни площадки за игра на открито се прилага Наредба № 1 от 12 януари 2009 г. за условията и реда за устройството и безопасността на площадките за игра. Община Силистра ще избере външен изпълнител, който след изграждането на детската площадка съгласно чл. 63, ал. 1 от горецитираната Наредба, ще извърши проверка преди въвеждане й в експлоатация. В резултат от проверката изпълнителя на дейността ще изготви доклад и/или сертификат за контрол, в който ще опише резултата от извършената проверка, въз основа на който ще се определи съответствието на площадката за игра с изискванията на Наредбата и на съответните стандарти съгласно приложение № 7 към същата. , Contracted Amount: 500.00 , Reported Amount: 588.00
  • Activity: Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на строително – монтажните работи на обекта съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, ще се пристъпи към искане за издаване на Разрешение за ползване от ДНСК – София. Към него се прилага изготвения окончателен доклад от лицето, упражняващо строителен надзор, Констативен акт за установяване годността на строежа образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство, геодезическо заснемане както и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация на строежа., Contracted Amount: 4 600.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Извършване на независим финансов одит: Одит на проекта ще бъде извършен от външен, независим и регистриран одитор. Одиторски доклад ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта, в съответствие с изискванията на процедурата. Одиторът ще получи достъп до всички документи и информация, която счита за необходима, вкл. тази, която е създадена и съхранявана в електронен формат. Одиторът ще проверява дали декларираните разходи са действително направени, точни и допустими в съответствие с договора и ще изготви доклад за заверка на разходите по образец, представен от Управляващия орган. При окончателното искане за плащане одиторът на проекта ще завери финансовия отчет. Целта на дейността е да се оцени дали всички извършени разходи отговарят на изискванията за допустимост, регламентирани във всички европейски и национални нормативни документи. Дейността ще осигури адекватна проследимост на разходите, които са извършени от бенефициента и установи тяхната законосъобразност. Ще бъде извършен одит съгласно изискванията на програмата и приложимите указания с цел осигуряване на прозрачност, законосъобразност и целесъобразност на разходите по проекта. , Contracted Amount: 2 200.00 , Reported Amount: 2 400.00
  • Activity: Информация и комуникация: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като всички дейности ще бъдат съобразени с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР. За целта са предвидени следните мерки: - Изработване на 1 бр. билборд с информация за проекта - Ще бъде поставен на работната площадка на обекта и ще е с размери 400/300 см. Билборда ще бъде отстранен не по-късно от 3 месеца след приключване на работите по проекта и ще се замени с постоянна обяснителна табела; - Изработване на 1 бр. постоянна обяснителна табела– Табелата ще бъде поставена най-късно 3 месеца след приключване работите по проекта. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след дата на отстраняване на билборда. Управляващия орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелата. Минималният размер на табелата е 50/70 см.; - Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта и ще се поставя в залите, където се провеждат публичните събития; - Отпечатване на 250 бр. информационни брошури - брошурите ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. Ще се разпространяват в сградата на общината и Областен информационен център, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта; - Провеждане на 2 бр. публични събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР. И двете пресконференции ще бъдат дадени в сградата на община Силистра. Ще бъдат поканени местни и национални медии, които да отразят събитията. , Contracted Amount: 4 600.00 , Reported Amount: 3 120.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MIT-ICONOMIK - MITINKA GEORGIEVA, Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 400.00
  • Contractor: Tsiklop 21 R LTD, Contracted Amount*: 31 046.98 , Reported Amount**: 31 046.40
  • Contractor: Emil, Contracted Amount*: 8 615.00 , Reported Amount**: 4 308.08
  • Contractor: Julia, Contracted Amount*: 5 355.00 , Reported Amount**: 3 251.04
  • Contractor: Tatyana, Contracted Amount*: 6 825.00 , Reported Amount**: 3 126.28
  • Contractor: Plamen, Contracted Amount*: 5 355.00 , Reported Amount**: 1 486.26
  • Contractor: DZZD ALBENA, Contracted Amount*: 2 089 603.28 , Reported Amount**: 2 209 639.74
  • Contractor: Rositca, Contracted Amount*: 2 760.00 , Reported Amount**: 1 230.87
  • Contractor: Geoid - ch Ltd, Contracted Amount*: 2 040.00 , Reported Amount**: 2 040.00
  • Contractor: DOMREMONTSTROI - 99 EOOD, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 7 200.00
  • Contractor: Teodora, Contracted Amount*: 5 670.00 , Reported Amount**: 2 127.75
  • Contractor: MILITO LTD, Contracted Amount*: 3 120.00 , Reported Amount**: 3 120.00
  • Contractor: BULGARKONTROLA S.A., Contracted Amount*: 588.00 , Reported Amount**: 588.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: Hidrostroi" LTD, Contracted Amount*: 2 089 603.28
  • Member of the Consortium: "Solei 06" OOD, Contracted Amount*: 2 089 603.28

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 30 028.00 , Reached amount: 30 028.00
Indicator 2 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 37 118.00 , Reached amount: 36 612.00

Financial Information

Total Project cost 2 019 063.89 BGN
Grant 2 019 063.89 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 2 019 063.89 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Извършване на авторски надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“ , Estimated Amount: 25 872.58
  • Differentiated position 1: „Извършване на авторски надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“
    Contractor: Tsiklop 21 R LTD
    Contract total funded value: 31 046.98
Procedure 2 Subject to due process: „Извършване на независим строителен надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“ , Estimated Amount: 17 248.39
  • Differentiated position 1: „Извършване на независим строителен надзор на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“
    Contractor: DOMREMONTSTROI - 99 EOOD
    Contract total funded value: 7 200.00
Procedure 3 Subject to due process: „Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проект: "Реконструкция и рехабилитация на площад "Албена" - гр. Силистра" , Estimated Amount: 4 600.00
  • Differentiated position 1: Изработка и доставка на рекламни и информационни материали, включени по списъка по чл. 12, ал. 1, т. 1 от ЗОП
    Contractor: MILITO LTD
    Contract total funded value: 360.00
  • Differentiated position 2: Изработка , доставка и монтаж на билборд, обяснителна табела и рол банер
    Contractor: MILITO LTD
    Contract total funded value: 2 760.00
Procedure 4 Subject to due process: „Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“ , Estimated Amount: 1 802 456.71
  • Differentiated position 1: „Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „Реконструкция и рехабилитация на площад „Албена“
    Contractor: DZZD ALBENA
    Contract total funded value: 2 089 603.28
Procedure 5 Subject to due process: „Сертифициране на детска площадка от 3 до 12 години нахождаща се на площад „Албена, Estimated Amount: 500.00
  • Differentiated position 1: „Сертифициране на детска площадка от 3 до 12 години нахождаща се на площад „Албена
    Contractor: BULGARKONTROLA S.A.
    Contract total funded value: 588.00
Procedure 6 Subject to due process: Екип по проекта, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Татяна Енчева Стоянова
    Contractor: Tatyana
    Contract total funded value: 6 825.00
  • Differentiated position 2: Юлия Минчева Василева
    Contractor: Julia
    Contract total funded value: 5 355.00
  • Differentiated position 3: Росица Колева Тодорова
    Contractor: Rositca
    Contract total funded value: 2 760.00
  • Differentiated position 4: Пламен Стоянов Петров
    Contractor: Plamen
    Contract total funded value: 5 355.00
  • Differentiated position 5: Теодора Йорданова Гаврилова
    Contractor: Teodora
    Contract total funded value: 5 670.00
Procedure 7 Subject to due process: Извършване на независим финансов одит по проект "Реконструкция и рехабилитация на площад "Албена" - гр. Силистра" , Estimated Amount: 2 200.00
  • Differentiated position 1: Извършване на независим финансов одит по проект "Реконструкция и рехабилитация на площад "Албена" - гр. Силистра"
    Contractor: MIT-ICONOMIK - MITINKA GEORGIEVA
    Contract total funded value: 2 400.00
Procedure 8 Subject to due process: Изготвяне на геодезическо заснемане на ул. "Симеон Велики" и площад "Албена" , Estimated Amount: 1 700.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на геодезическо заснемане на ул. "Симеон Велики" и площад "Албена"
    Contractor: Geoid - ch Ltd
    Contract total funded value: 2 040.00
Procedure 9 Subject to due process: Наемане на външен експерт за организация и управление на проект "Реконструкция и рехабилитация на площад "Албена " - гр. Силистра", Estimated Amount: 8 615.00
  • Differentiated position 1: Наемане на външен експерт за организация и управление на проект "Реконструкция и рехабилитация на площад "Албена " - гр. Силистра"
    Contractor: Emil
    Contract total funded value: 8 615.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN