Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0208-C05
Project Name Providing a lunch in municipality Kirkovo
Beneficiary 000235888 Municipality of Kirkovo
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 27.01.2017
Start Date 01.12.2016
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Кирково

Description

Brief description
С настоящият проект на територията на община Кирково ще се реализира социалната услуга "Обществена трапезария", чрез която ще се осигури безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица.Община Кирково проведе конкурс по ЗСП и ППЗСП, но поради голяма разпокъсаност и отдалеченост на районите в община Кирково се налага избор на повече от един доставчик на социалната услуга за съответен район.Към момента има сключени договори с трима доставчици на социална услуга. Дейностите по закупуване на хранителни продукти и приготвяне топъл обяд ще се извършва от избраните доставчици, услугата се предоставя чрез  -Трапезария 1- Кирково, Трапезария 2-Чорбаджийско и трапезария 3- Бенковски и Фотиново .Направена е  информационна кампания,за да се запознаят гражданите с целите на проекта,с услугата, дейностите, очакван ефект върху целевата група и резултати.Извършена е организация по набиране на заявленията от кандидати,попадащи в  целевите групи.Със заповед на кмета  на община Кирково се сформира комисия, която разработи процедура за подбор и определи лицата, които ще ползват социалната услуга.По изготвен списък през работен ден ще се предоставя топъл обяд, включващ супа, основно ястие и хляб.При реализирани икономии ще се предоставя и десерт. По този начин ежедневно на 1234 лица до 30.04.2017г, на 1700 потребители до 28.02.2018г, на 1850 потребители до 30.09.2018г,на 1715 потребители до 31.12.2019г и на 1574 потребители от 01.11.2019г до 31.12.2019г, по списъци изготвени от Дирекция"Социално подпомагане"и живеещи в материално лишение ще се осигури топъл обяд. Паралелно с предоставяне на социалната услуга "Обществена трапезария"община Кирково ще предоставя и съпътстващи мерки изразяващи се в консултиране на представители от целевите групи .Дейността ще включва конкретни дейности както следва:консултиране,информиране за възможни административни услуги, предоставяни от различни институции и подпомагане достъпа до тях - подкрепа, работа с близки на уязвимите лица, осигуряване на защитена среда.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи: За определянето на целевите групи са изготвени списъци от Дирекция "Социално подпомагане"-Кирково с лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП и списък с лица и семейства получили целева помощ за отопление 2015/2016г.и представени на община Кирково. Лицата желаещи да се възползват от услугата ще подадат заявления, които ще бъдат регистрирани в регистър на заявленията за предоставяне на социалната услуга"Топъл обяд".Заявленията и придружаващите документи се разглеждат от специална комисия, която да - установи истинността на обстоятелствата декларирани в подаденото заявление;-идентифицира специфичните потребности на лицето;-състави списък на лицата, които ще се възползват от предоставяните услуги в рамките на проекта;-състави списък на чакащи, които да се включат в проекта, в случай на отпадане на потребител.В основната целева група за предоставяне на топъл обяд ще бъдат включени:-лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП;-самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии-за осигурителен стаж и възраст, инвалидност,наследствени пенсии, пенсии несвързани с трудова дейност;-скитащи и бездомни лица;-лица от уязвими групи.В допълнителната целева група ще бъдат включени:-лица и семейства,подпомагани по Наредба No РД-07-5 от 2008 г.;- лица и семейства получили еднократни или месечни помощи предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства;-лица и семейства инцидентно пострадали от бедствия и аварии; За хора затруднени в предвижването ще бъде осигурен транспорт от доставчик за съответният район на топлия обяд, като това ще бъде заявено на етап подаване на заявление за ползване на услугата. Кметовете по населени места ще следят за скитащи и бездомни лица, както и ДСП-Кирково и информацията за наличие на такива лица ще бъде предоставяна на екипа ангажиран с изпълнението на проекта., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти- трапезария Кирково: Общия брой дни, в които ще се предоставя топлия обяд е 683 работни дни за периода от 01.04.2017г. до 31.04.2017г.; на 303 бр. потребители за 18 работни дни - разход за хранителни продукти 2,30лв - 12 544,20лв. от 01.05.2017г. до 28.02.2018г. на 403бр. потребители за 209 работни дни - разход единица продукт 2,50 лв. - 204 250,00лв. от 01.03.2018г. до 30.09.2018г. на 443бр.потребители за144 работни дни - разход единица продукт 2,50 лв. - 145 250,00лв. от 01.10.2018г. до 31.10.2019г. на 390 потребители за 272 р.д. - разход единица продукт 2,50лв.- 256 647,50 лв. от 01.11.2019г. до 31.12.2019г. на 370 потребители за 40р.д. - разход единица продукт 2,50лв - 37 000,00лв. Общо разход за храна - от 01.05.2017г. - 643 147,50 лв.+12 544,20лв. до 31.04.2017г. - 655 691,70лв., Contracted Amount: 643 098.01 , Reported Amount: 507 843.04
  • Activity: Предоставяне на съпътстващи мерки: Общината разполага с човешки ресурс, който притежава опит в социалната работа и консултиране.Ръководителят на екипа притежава юридическо образование и работи на трудов почасов договор по проект "Интегрирани социални услуги за деца от 0до 7 г.и техните родители в община Кирково" като юрист и познава приложимото законодателство в сферата на социалното подпомагане.Консултантът работи в Общинска администрация като младши експерт "Протокол и връзки с обществеността", познава районите в община Кирково и проблемите,умее да планира и организира различни кампании и осъществява връзка и комуникация с населението.Счетоводителят по проекта е дългогодишен служител на общината с доказани качества и умения за изпълнение на извършваната работа.Конкретните дейности по съпътстващите мерки ще се изразяват в консултиране и информиране за ползването на административни и социални услуги,предоставяни от различни институции и подпомагане достъпа до тях, подкрепа ,работа с близки на уязвимите лица, осигуряване на защитена среда и информиране на ДСП-Кирково. Дейността ще се осъществи чрез преки разговори с уязвимите лица,като се изготвя протокол и при възможност снимков материал., Contracted Amount: 140 147.80 , Reported Amount: 141 674.08
  • Activity: Осигуряване на топъл обяд: Ще бъде приготвяна храна в помещение на доставчика и разнасяна с транспортно средство на определените от целевите групи лица.Трапезария Бенковски ще се намира в сградата на СУ"Н.Й.Вапцаров",находящо се в УПИ I,кв.34 по плана на с.Бенковски,актуван с АОС No446/07.09.2005г.За трапезария Бенковски включваща и район Фотиново приготвянето на храна ще се осъществява от един и същ доставчик ,като за район Фотиново храната ще сеприготвя в СУ"Н.Й.Вапцаров",находящо се в УПИ I,кв.34 по плана на с.Бенковски,актуван с АОС No446/07.09.2005г. Превоза ще се осъществи с транспорт на доставчика до потребителите във Бенковски и Фотиново. Същият доставчик разполага и с друго транспортно средство-товарен автомобил.Доставчикът на Трапезария Бенковски включваща район Фотиново разполага с подготвен персонал, като е предоставил дипломи на работниците за професия "Готвач"и помощен персонал.Трапезария Кирково се намира в Землище с.Домище, общ.Кирково, от 01.11.2019г. доставчика е уведомил че материалната база се променя и е с адрес ученически стол на СУ “Отец Паисий“ в с. Кирково с Удостоверение №101/27960 07.11.2018 по ЗХ, като е посочил, че разполага с необходимото обурудване и разполага с квалифициран персонал.Трапезария Чорбаджийско се намира в с.Чорбаджийско в сградата на СУ"Христо Ботев".Доставчикът на Трапезария Чорбаджийско разполага с готвач и помощник-готвач с дългогодишен опит и организационен персонал.При необходимост ще бъдат наемани транспортни средства от доставчиците за осъществяването на разнос на топлия обяд и работен персонал.Доставчиците разполагат с договори за наем на помещенията за приготвяне на топлия обяд.Разносът на топлия обяд ще се извършва в населеното място по обявен график от доставчика на видно място в самото населено място и доставян на целевите групи директно от транспортното средство на потребителя на услугата.При непотърсен обяд ще се носи на адреса на потребителя, а когато и там не е получен топлия обяд ще бъде разпределен на лица от допълнителната целева група по реда на подреждането им в списъка на чакащи до изчерпването му. , Contracted Amount: 140 147.80 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти- трапезария Чорбаджийско: Общия брой дни, в които ще се предоставя топлия обяд е 683 работни дни за периода от 01.04.2017г. до 31.04.2017г.; на 374 бр. потребители за 18 работни дни - разход за хранителни продукти 2,30лв - общо изразходвани 15 453,70лв. от 01.05.2017г. до 28.02.2018г. на 490бр. потребители за 209 работни дни - разход единица продукт 2,50 - общо изразходвани за периода - 250 245,00лв. от 01.03.2018г. до 30.09.2018г. на 570бр.потребители за 144 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 199 212,50 лв. от 01.10.2018г. до 31.10.2019г. на 550бр. потребители за 272 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 365 160,00лв. от 01.11.2019г. до 31.12.2019г. на 534 потребители за 40р.д. - разход единица продукт 2,50лв - 53 400,00лв. Общо разход за храна за трапезария Чорбаджийско – 868 017,50 лв. от 01.05.2017г. + 15 453,70лв. до 31.04.2017г. - 883 471,20лв., Contracted Amount: 868 017.49 , Reported Amount: 993 609.67
  • Activity: Закупуване на хранителни продукти- трапезария район Бенковски и район Фотиново: Общия брой дни, в които ще се предоставя топлия обяд е 683 работни дни за периода от 01.04.2017г. до 31.04.2017г.; на 557 бр. потребители за 18 работни дни - разход за хранителни продукти 2,30лв - общо изразходвани 22 878,10лв. от 01.05.2017г. до 28.02.2018г. на 807бр. потребители за 209 работни дни - разход единица продукт 2,50 - общо изразходвани за периода - 403 252,50лв. от 01.03.2018г. до 30.09.2018г. на 837бр.потребители за 144 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 291 032,50 лв. от 01.10.2018г. до 31.10.2019г. - на 775бр.потребители за 272 работни дни - разход единица продукт 2,50 = 479 762,50лв. от 01.11.2019г. до 31.12.2019г. на 670 потребители за 40р.д. - разход единица продукт 2,50лв - 67 000,00лв. Общо разход за храна – 1 241 047,48 лв. от 01.05.2017г.+22 878,10лв. - 1 263 925,58лв., Contracted Amount: 1 240 964.48 , Reported Amount: 1 435 730.85

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Daris 2004 Ltd., Contracted Amount*: 499 887.78 , Reported Amount**: 966 092.87
  • Contractor: Zdravec-2-Rositsa Chivilieva ET (sole proprietor), Contracted Amount*: 820 721.79 , Reported Amount**: 1 400 083.74
  • Contractor: ADMINISTRATIVE COSTS, Contracted Amount*: 91 536.62 , Reported Amount**: 91 769.67
  • Contractor: SAPATSTVASTI MERKI, Contracted Amount*: 91 536.62 , Reported Amount**: 141 674.08
  • Contractor: "Kirkov 88" Ltd., Contracted Amount*: 410 932.41 , Reported Amount**: 486 683.78
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1 574.00 , Reached amount: 3 742.00

Financial Information

Total Project cost 3 083 251.58 BGN
Grant 3 083 251.58 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 3 083 237.93 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN