Identification

UMIS Number BG06RDNP001-19.610-0074-C02
Project Name Preparatory activities for the establishment of the "Veliki Preslav-Shumen" LAG and for the development of a strategy for community-led local development for the territory of the municipality of Veliki Preslav and part of the rural territory of the municipality of Shumen
Beneficiary 175874908 LOCAL ACTION GROUP VELIKI PRESLAV
Funding EZFRSR ==> Rural Development Programme
Date of the Contract/Order 03.04.2023
Start Date 03.04.2023
End Date 03.10.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Шумен (BG333)

Description

Brief description
Описание на потребността, която ще бъде удовлетворена чрез изпълнението на проекта:
- Разширяване на териториалния обхват на прилагане на подхода ЛИДЕР/ВОМР; 
- Подкрепа за създаването и функционирането на нов МИГ на територията на две съседни общини;
- Постигане на устойчивост и възможност за информационна, ресурсна и финансова подкрепа на селския район и местните общности
- Достъп до експертен и финансов капацитет за проучвания и разработване на Стратегия за ВОМР за периода 2023-2027 г. 
Целеви групи: 
- местни лидери, членове на Общото събрание на МИГ;
- партньорите и местни лидери от новата територия  - петте села от община Шумен;
- представители на  публичния, нестопанския и стопанския сектор на новата територия на МИГ "Велики Преслав-Шумен";
- заинтересовани страни  и потенциални бенефициенти по Стратегията на МИГ "Велики Преслав-Шумен" за периода 2023-2027 г.
Цели :
•       Подготовка на Стратегия за ВОМР, базирана на проучвания и анализи на територията, потребностите и намеренията;
•	Насърчаване на участието на местното население в разработването и бъдещото прилагане на Стратегия за ВОМР;
•	Информиране на местната общност относно възможността за финансиране на стратегията по повече от един фонд;
•       Подкрепа  на представители на местната общност за придобиване на нови умения и разширяване на капацитета на МИГ.
Основни дейности:
1. Популяризиране процеса на разработка на СВОМР чрез информационни събития, информационни материали и публикации. 
2. Обучение на местни лидери и заинтересовани страни.
3. Проучвания и анализи на територията и заинтересованите страни.
4. Подготовка на СВОМР  в процес на консултиране и обсъждане с местната общност.
5.  Кординация на проекта, вкл. оборудване на офис на МИГ.
Очаквани резултати: 
1. Регистрирана нова Местна инициативна група "Велики Преслав-Шумен" ;
2. Разработена стратегия за Водено от общностите местно развитие за територията на МИГ "Велики Преслав-Шумен".
Activities
  • Activity: Дейност 1 Популяризиране на процеса на разработка на СВОМР: Под-дейност 1.1. Организиране и провеждане на информационни срещи/семинари 1.1.1. Провеждане на еднодневна работна среща за най-малко 10 участници – кафе-пауза, наем на зала - 2 броя; Под-дейност 1.2. Информационни конференции 1.2.1. Провеждане на еднодневна информационна конференция за най-малко 50 участници - кафе-пауза, наем на зала, техническо обезпечаване на събитието - 1 брой; Под-дейност 1.3. Изготвяне и разпространение на информационни материали 1.3.1. Инфромационна брошура за проекта, формат А5; брой страници - 12; хартия двустранно хромова 150 г., гланц; пълноцветен печат; шиене с 2 телчета - 500 броя 1.3.2. Информационна книжка "Стратегия за ВОМР", формат - 24 см на 17 см; брой страници тяло - 48, корица - 4; хартия тяло - двустранно хромова 150 г.; гланц; хартия корица - двустранно хромова 250 г, гланц; тяло - едноцветен печат, корица - пълноцветна, шиене с 2 телчета - 1000 броя; 1.3.3. Плакат за събитията по проекта - размер 330х487 мм; хартия двустранно хромова 150 г, гланц; пълноцветен печат - 100 броя; 1.3.4. Рол банер за проекта, размери на банера 80 см х 200 см; материал винил; пълноцветен печат; едностранен рол банер с горна клип система, здрава алуминиева основа и допълнителни стойки за по-голяма устойчивост, комплектован с чанта за защита и лесно пренасяне - 1 брой; 1.3.5. Информационна табела за МИГ и за проекта, размери 90 см х 70 см; пълноцветен печат; материал РVC; за монтаж/залепване върху стена - 2 броя. Под-дейност 1.4. Създаване на електронна страница на МИГ Велики Преслав - Шумен - 1 брой; Под-дейност 1.5. Поддържане на електронна страница на МИГ Велики Преслав - Шумен - за 6 месеца; Под-дейност 1.6. Публикуване на информация по проекта в регионални медии 1.6.1. Предоставяне на информация за проекта чрез регионални медии, като съдържанието на публикацията във вестници е до 3 страници А4 - 6 броя; Под-дейност 1.7. Излъчване в регионални медии 1.7.1. Предоставяне на информация за проекта чрез регионални медии - излъчване с времетраене 1 минута - 4 броя;, Contracted Amount: 7 100.00 , Reported Amount: 7 100.00
  • Activity: Дейност 2 Обучения за местни лидери и заинтересовани страни : Под-дейност 2.1. Обучение на екипа на МИГ, вкл. представители на партньорите 2.1.1. Провеждане на еднодневно обучение – зала, кафе-паузи, обяд, консумативи, лектор (за най-малко 10 участници) - 1 брой; Под-дейност 2.2.Обучение на местни лидери от цялата територия, обхваната от партньорството за създаване на МИГ Велики Преслав - Шумен 2.2.1. Провеждане на еднодневно обучение – зала, кафе-паузи, обяд, консумативи, лектор (за най-малко 20 участници) - 1 брой, Contracted Amount: 1 761.00 , Reported Amount: 1 761.00
  • Activity: Дейност 3 Проучвания и анализи на територията: Под-дейност 3.1. Проучване и анализ № 1 "Природни, демографски и социално-икономически характеристики на територията, за която се изготвя СВОМР" Извършване на проучване и анализ на природо-географските, демографските и социално-икономически характеристики и SWOT анализ на територията, за която се изготвя СВОМР на МИГ Велики Преслав Шумен, включващ цялата територия на Община Велики Преслав и част от селската територия на Община Шумен - с.Дибич, с.Ивански, с.Мараш, с.Радко Димитриево и с.Салманово. Под-дейност 3.2. Проучване и анализ № 2 "Заинтересовани страни, обществена и пазарна среда, потребности, нагласи и намерения на участниците" Извършване на проучване и анализ на заинтересованите страни със създаване на база данни; обществената и пазарната среда; потребностите, настроенията, нагласите и намеренията на участниците от територията, за която се изготвя СВОМР на МИГ Велики Преслав Шумен, включващ цялата територия на Община Велики Преслав и част от селската територия на Община Шумен - с.Дибич, с.Ивански, с.Мараш, с.Радко Димитриево и с.Салманово. , Contracted Amount: 9 382.00 , Reported Amount: 9 382.00
  • Activity: Дейност 4 Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране с местната общност във връзка с подготовката на стратегията: Под-дейност 4.1. Работна среща, свързана с консултиране за подготовка на стратегията 4.1.1. Провеждане на еднодневна работна среща за най-малко 10 участници (МИГ, партньори, местни лидери)– кафе-пауза, наем на зала - 1 брой; Под-дейност 4.2. Информационни срещи, свързани с консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията 4.2.1. Провеждане на еднодневна работна среща за най-малко 10 участници (групи заинтересовани страни по приоритети и мерки)– кафе-пауза, наем на зала - 4 броя; Под-дейност 4.3. Обществено обсъждане 4.3.1. Провеждане на обществено обсъждане на разработваната стратегия за ВОМР с участието на всички заинтересовани страни от цялата територия - 1 брой; Под-дейност 4.4. Извършване на експертна работа 4.4.1. Извършване на експертна работа от консултанти - експерти, на които е възложено разработването на Стратегия за ВОМР на МИГ "Велики Преслав - Шумен" и консултирането за подготовка на стратегията, Contracted Amount: 15 033.00 , Reported Amount: 15 033.00
  • Activity: Дейност 5 Координация на изпълнението на подготвителните дейности: Под-дейност 5.1. Наемане на офис и осигуряване на функционирането му - административни и оперативни разходи 5.1.1. Наем на офис - за 6 месеца 5.1.2. Поддръжка и функциониране на офиса - Извършване на разходи за ток, вода, интернет, телефон и други - за периода на проекта 5.1.3. Закупуване на офис материали и консумативи, тонери, хартия и други - за периода на проекта Под-дейност 5.2. Издаване на решение по екологична оценка на стратегията 5.2.1. Такса за издаване от РИОСВ на решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка на СВОМР; Под-дейност 5.3. Административни разходи - Командировки 5.3.1. Командировки - извършване на разходи (пътни и дневни) за координатор, председател на УС, членове на УС и ОС - за периода на проекта и при необходимост Под-дейност 5.4. Координатор на проекта 5.4.1. Административни разходи - Разходи за възнаграждения и осигуровки и обезщетения за временна неработоспособност, дължими от работодателя, по сключения договор с координатор Под-дейност 5.5. Доставка на оборудване за офис на МИГ - обзавеждане и офис техника - в съответствие с техническата спецификация по избраната оферта и описанието в приложената към Формуляра за кандидатстване Таблица за планирани дейности и разходи по проектното предложение - Приложение №10 към Условията за кандидатстване 5.5.1. Доставка на офис оборудване - обзавеждане - Офис бюро ъглово с чекмеджета и контейнер (дължина 1600 мм; широчина 1200 мм; височика 740 мм, материал: ПДЧ, подвижен контейнер с 4 чекмеджета 43Х60Х60) - 1 брой - Заседателна маса (дължина 1800 мм; широчина 900 мм; височина 740 мм, материал: ПДЧ) - 1 брой - Офис шкаф за документи (дължина: 800 мм; широчина 400 мм; височика 1620 мм, материал: ПДЧ) - 1 брой; - Работен стол на колела с подлакътници (цвят: черен, материал: екокожа, подлакътници-да, фиксирани; макс. натоварване: 130 кг.) - 1 брой; - Посетителски столове (цвят: черен, материал седалка и облегалка: дамаска; рамка: метална; макс. натоварване: 120 кг.) - 6 броя 5.5.2. Доставка на офис оборудване - офис техника - Настолен компютър (процесор: I5-11400 или аналогичен, хард диск: 250GB; оперативна памет: DDR4, 8GB Монитор: 21-22" , резолюция: 1920x1080 Full HD, мишка - безжична, клавиатура, ОС: WIN11 HOME 64bit, софтуер: Office 2016, Proffesional Plus, външно записващо устройство) - 1 брой; - Преносим компютър (процесор: I3-10110U или аналогичен, хард диск: 256GB; оперативна памет: DDR4, 20GB Дисплей: 15,6" Full HD, мишка-безжична , ОС: WIN11 HOME 64bit, софтуер: Office 2016, Proffesional Plus, външно записващо устройство) - 1 брой; - Мултифункционално устройство принтер/копир/скенер скенер (метод на печат: лазерен; цвят: монохромен; формат на печат: А4; Скорост: 30 стр./мин.; Двустранен печат: да; листоподаващо устройство: да; скенер: 600Х2400 dpi; факс: да) - 1 брой;, Contracted Amount: 15 618.96 , Reported Amount: 13 473.99

Participating Organizations

Partners
  • Partner: NARODNO CHITALISHTE "CHRISTO BOTEV 1907" SCH, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: MZM PLAST, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: OBSHTINA SHUMEN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: D V P Ltd., Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 1 050.42
  • Contractor: TONERSPOT, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 32.00
  • Contractor: RIOSV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 400.00
  • Contractor: OBSHTINA VELIKI PRESLAV, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 648.97
  • Contractor: Iskra, Contracted Amount*: 13 425.00 , Reported Amount**: 13 425.00
  • Contractor: INTERSIN 5 LTD, Contracted Amount*: 45.00 , Reported Amount**: 80.00
  • Contractor: Petinka, Contracted Amount*: 4 675.00 , Reported Amount**: 4 675.00
  • Contractor: Information Services, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 58.80
  • Contractor: ART 2020, Contracted Amount*: 10 649.00 , Reported Amount**: 10 469.00
  • Contractor: FISKOM 33 EOOD, Contracted Amount*: 3 688.80 , Reported Amount**: 3 688.80
  • Contractor: DIBO, Contracted Amount*: 2 820.00 , Reported Amount**: 2 820.00
  • Contractor: KSN , Contracted Amount*: 9 382.00 , Reported Amount**: 9 382.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой населени места, обхванати от дейностите, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.00 , Reached amount: 17.00
Indicator 2 Брой на населението, обхванато от информационните събития, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 7 200.00 , Reached amount: 16 841.00
Indicator 3 Брой на участниците, присъстващи на работни/информационни срещи, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 170.00 , Reached amount: 184.00
Indicator 4 Регистрирана МИГ, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Изготвена местна стратегия за ВОМР, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Брой обучени лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 30.00 , Reached amount: 31.00

Financial Information

Total Project cost 48 894.96 BGN
Grant 48 894.96 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 46 749.10 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN