Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.002-0157-C01
Project Name Increasing energy efficiency in ROADS and BRIDGES Ltd.
Beneficiary 813029821 ROADS and BRIDGES LTD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 18.07.2018
Start Date 18.07.2018
End Date 18.11.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Дългопол, с.Партизани

Description

Brief description
Основнaта потребност на ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Доставка на Система за отвеждане на отпадна топлина /въздухоотвод 
3. Внедряване на Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението
4. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в доклада от обследване за енергийна ефективност, ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Мобилна пресевно-трошачна инсталация-1бр., Четириосен камионен самосвал-4бр., Челен товарач-3бр., Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук-1бр., Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук-1бр., Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка-1бр.
2. доставена и монтирана Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод 
3. внедрена Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението
4. получен сертификат съгласно стандарт БДС EN ISO 50001
5. изпълнени дейности за опазване на околната среда
6. годишни спестявания на енергия: ­ 4 551 524 kWh/год.
7. спестени емисии CO2: 1216.05 т/год.
8. осигурена визуализация - изцяло за сметка на ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД
9. извършен финансов одит на проекта - изцяло за сметка на ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново енергийно ефективно оборудване – Мобилна пресевно-трошачна инсталация (1 бр.), Четириосен камионен самосвал (4 бр.), Челен товарач (3 бр.), Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук (1 бр.), Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук (1 бр.),Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка (1 бр.) (мерки 1, 2, 3, 4 и 5 от енергиен одит): Като част от дейността ще бъдат закупени и пуснати в експлоатация следните ДМА: 1. Мобилна пресевно-трошачна инсталация – 1 бр. (мярка 1 от енергийния доклад) 2. Четириосен камионен самосвал – 4 бр. (мярка 2 от енергийния доклад) - специализирано транспортно средство, което съгласно приложената индикативна оферта отговаря на изискванията на категория N3 - моторни превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса над 12т. 3. Челен товарач – 3 бр. (мярка 3 от енергийния доклад) 4. Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук –1 бр. (мярка 4 от енергийния доклад) 5. Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук – 1 бр. ( част от мярка 5 от енергийния доклад) 6. Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка – 1 бр. ( част от мярка 5 от енергийния доклад) Предвиденото за закупуване оборудване по точки 3, 4, 5 и 6 представлява самоходни машини, предназначени за земни работи, имащи екипировка или оборудване (работни средства). В този смисъл гореописаното оборудване не отговаря на характеристиките за транспортно средство и не е такова. Предвиденото за доставка оборудване в дейността е предназначено само и единствено за работа в обекта на фирмата в с. Партизани - кариера Партизани и е свързано единствено с добивната дейност на фирмата (цялата добита и произведена продукция се продава на външни фирми и не се ползва от ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД), като няма никакво отношение към дейности отнасящи се до инфраструктурата, свързана със сектор транспорт. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване, включено в енергийния доклад, ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански обект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 20-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 20-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На интернет сайта на фирмата ще бъде качена информация за изпълнявания проект. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд/постоянна табела, а на новозакупеното оборудване ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Фирмата ще организира и минимум 2 публични събития за анонсиране на изпълнявания проект. Разходите за закупуване на оборудването са описани в следните бюджетни редове: 1. Мобилна пресевно-трошачна инсталация – 1 бр. – Бюджетен ред 2.1 - 884 040,00 лева без ДДС 2. Четириосен камионен самосвал – 4 бр. – Бюджетен ред 2.2 - 4 бр. х 228 050,00 лева = 912 200,00 лева без ДДС 3. Челен товарач – 3 бр. – Бюджетен ред 2.3 - 3 бр. х 330 000,00 лева = 990 000,00 лева без ДДС 4. Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук –1 бр.– Бюджетен ред 2.4 - 343 600,00 лева без ДДС 5. Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук – 1 бр. – Бюджетен ред 2.5 - 448 500,00 лева без ДДС 6. Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка – 1 бр. – Бюджетен ред 2.6 - 539 000,00 лева без ДДС, Contracted Amount: 4 117 340.00 , Reported Amount: 4 117 100.00
  • Activity: Доставка и монтаж на Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод - 1 бр. (мярка 6 от енергиен одит): Съгласно Мярка 6 от енергийния доклад, ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД възнамерява да достави и монтира Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод - 1 бр. В кариера "Партизани", ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД разполага с компресор, който осигурява сгъстен въздух, необходим за управление на въздушния класификатори и пресевната инсталация. През времето на производство на сгъстен въздух той се нагрява и е необходимо да се охлажда. Охлаждането е въздушно чрез вентилатори. В момента отнетия от компресора топъл въздух (отпадна топлина) се изхвърля в атмосферата. Съгласно инвестиционното намерение, „ПЪТИЩА И МОСТОВЕ” ЕООД възнамерява да оползотвори отпадната енергия от компресора и чрез закупуването на Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод да я използва за затопляне на кантарното помещение в кариерата. Системата ще улавя отпадната топлинната енергия, която се отделя при охлаждането на компресорът и ще я насочва към отопляемото кантарно помещение, за да спомогне за поддържането на необходимата температура в него. Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод ще се състои от въздухоотвод с дължина 6 метра с 2 подвижни жалузийни решетки с въздухопропускливост 47 м3/мин. Външната част на въздухоотвода ще е изолирана с микропореста гума. Чрез въздухоотвода, охлаждащия топъл въздух от охладителите на компресорите ще се подведе към помещението и ще се използва за неговото отопление. Така изграденото топловъздушно отопление ще намали разходите на електроенергия за същите цели. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта) 2. Доставка, монтаж и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 5-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 5-ти месец) Разходите за закупуване на Система за отвеждане на отпадна топлина /въздухоотвод - 1 бр. са описани в Бюджетен ред 5.1 - 1 200,00 лева без ДДС. С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта и ще постави стикер на новозакупената система, указващ обстоятелството, че е закупена с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020., Contracted Amount: 1 200.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението- ДНА (мярка 7 от енергиен одит): Съгласно Мярка 7 от енергийния доклад, ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД възнамерява да въведе в експлоатация Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (АСМКЕ) - ДНА. АСМКЕ ще бъде внедрена в кариерата на фирмата в с. Партизани и ще обхваща 86,85% (11 бр. машини с 12 измервателни точни) от потреблението на електроенергия в обекта. Автоматизираната система за мониторинг и контрол на енергопотреблението (АСМКЕ) на кариера „Партизани” ще обхваща потреблението на енергия от дизелово гориво само на свързаните с мерките в енергийния доклад машини и оборудване в обекта. Предвидената за закупуване по проекта АСМКЕ представлява електронна система, която да следи оборудването, в обхвата на мерките от енергийния одит, разхода им на гориво и движение на горивото /зареждане и изваждане/. Предвиждат се 12 измервателни точки на предвидените за закупуване 11 машини (пресевно-трошачната инсталация е с два двигателя). АСМКЕ следи работното време, позицията на машината реалния разход на гориво, зарежданията и изразходваното гориво. Предвидената за закупуване АСМКЕ позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление, може да предава и да получава данни в реално време, събира ги и ги обработва автоматично. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на предвиденото по проекта оборудване. Поради тази причина, Дейност 3 стартира през 19ти проектен месец и след доставка на оборудването по Дейност 1 ще се премине към доставката на АСМКЕ. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 19ти до 20ти месец) 2. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на АСМКЕ (от 20ти до 24ти месец) 3. Визуализация (от 19ти до 24ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. Фирмата ще постави стикери на новозакупеното оборудване, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. Разходът за изпълнение на дейността е описан в бюджетен ред: 10.1- 60 000,00 лева без ДДС След приключване на всички дейности по проекта, ПЪТИЩА И МОСТОВЕ ЕООД ще заплати изцяло за собствена сметка за извършване на финансов одит на проекта от регистриран одитор съгласно Приложение Ц към Условията за изпълнение. , Contracted Amount: 60 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на БДС EN ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на БДС EN ISO 50001 и сертифицирането ѝ. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособност на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ -­ извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите ­- разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството ­ консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност Преглед на документираната система Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1­ви до 2­ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2­ри до 8ми месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 8­ми до 9­ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 9­ти до 10­ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 10­ти до 12ти месец) Фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация съгласно „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Разходите за изпълнение на дейността са описани в следните бюджетни редове: 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 – Бюджетен ред 18.1 - 15 000,00 лева без ДДС 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 – Бюджетен ред 19.1 - 25 000,00 лева без ДДС, Contracted Amount: 40 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Velev Machinery, Contracted Amount*: 442 000.00 , Reported Amount**: 884 000.00
  • Contractor: MVB TRUCK AND BUS BULGARIA, Contracted Amount*: 456 000.00 , Reported Amount**: 912 000.00
  • Contractor: AD HOLD LTD, Contracted Amount*: 1 160 550.00 , Reported Amount**: 2 321 100.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 4 551.52 , Reached amount: 4 551.52
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 1 216.05 , Reached amount: 1 216.05
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 4 218 540.00 BGN
Grant 2 058 975.36 BGN
Self amount 2 159 564.64 BGN
Total actual amounts paid 2 058 550.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на БДС EN ISO 50001 , Estimated Amount: 15 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на БДС EN ISO 50001
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук (1 бр.), Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук (1 бр.) и Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка (1 бр.), Estimated Amount: 1 331 100.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук (1 бр.), Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук (1 бр.) и Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка (1 бр.)
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на Верижен багер Тип 1 с хидравличен чук (1 бр.), Верижен багер Тип 2 с хидравличен чук (1 бр.) и Верижен багер Тип 2 с удължена стрела, хидравличен чук и разрушителна щипка (1 бр.)
    Contractor: AD HOLD LTD
    Contract total funded value: 665 550.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на Челен товарач (3 бр.), Estimated Amount: 990 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Челен товарач (3 бр.)
    Contractor: AD HOLD LTD
    Contract total funded value: 495 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на Четириосен камионен самосвал (4 бр.), Estimated Amount: 912 200.00
  • Differentiated position 1: Доставка на Четириосен камионен самосвал (4 бр.)
    Contractor: MVB TRUCK AND BUS BULGARIA
    Contract total funded value: 456 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Мобилна пресевно-трошачна инсталация – 1 бр., Estimated Amount: 884 040.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Мобилна пресевно-трошачна инсталация – 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на Мобилна пресевно-трошачна инсталация – 1 бр.
    Contractor: Velev Machinery
    Contract total funded value: 442 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Закупуване на Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението- ДНА - 1 бр. , Estimated Amount: 60 000.00
  • Differentiated position 1: Автоматизирана система за мониторинг и контрол на енергопотреблението
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: Закупуване на Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод - 1 бр., Estimated Amount: 1 200.00
  • Differentiated position 1: Система за отвеждане на отпадна топлина/въздухоотвод - 1 бр.
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 8 Subject to due process: Сертифициране на БДС EN ISO 50001 , Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на БДС EN ISO 50001
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN