Identification

UMIS Number BG16RFOP001-1.004-0009-C01
Project Name Reconstruction of Tsarigradska Str. a.p. 469 to a.p. 319 and from a.p. 468b to a.p. 469 and adjacent space in UPI I, district 38, "Vazrazhdane", Burgas - part of the project "Renewal of urban environment in the city center, Vazrajdane and Meden rudnik residential areas- phase II"
Beneficiary 000056814 Burgas Municipality
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 05.02.2020
Start Date 05.02.2020
End Date 17.05.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е  насочено към подобряване качеството на градската и жизнена среда чрез изграждане на балансирана система от обществени пространства, ключови за градския социален и културен живот.  
Дейностите, които се предвиждат в рамките на проекта са свързани с реконструкция на ул. „Цариградска“ от о.т. 469 до о.т. 319 и от о.т. 468б до о.т. 469 и прилежащо пространство в УПИ I, кв. 38, на ж.к. „Възраждане“, гр. Бургас. Мерките, които ще бъдат приложени при рехабилитацията на уличната мрежа в територията са свързани с:  изграждане и възстановяване на улични и тротоарни настилки, обособяване на паркоместа, обновяване на уличното озеленяване, осигуряване на достъпна среда за хора със затруднена мобилност, внедряване на енергоспестяващо улично осветление, поставяне на елементи на градското обзавеждане,  полагане на нова хоризонтална и вертикална маркировка. 
Предложеният проект се разглежда като продължение и надграждане на изпълнени от Община Бургас проекти за модернизация и обновяване на градската среда, свързани с  трайно подобряване на условията на живот в зоната с жилищни функции.
Проектът е насочен към всички жители и гости на гр. Бургас, тъй като предлага подобряване на физическата среда, естетизиране и благоустрояване на пространства в ж. к "Възраждане", повишаване привлекателността на града, качеството на живот и комфорт на обитаване, най-вече за непосредствено прилежащата жилищна зона.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта.: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби, правилата и указанията на ОПРР. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от Община Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат възложени по съответния законов ред. Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции: 1. Ръководител проект- ръководи работата на екипа и отговаря за цялостното изпълнение на проектните дейности в съответствие с принципите на доброто управление и изискванията за изпълнение на Управляващия орган; осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2. Координатор проектни дейности - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта; 3. Финансист - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с подизпълнителите. В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас. 4. Експерт "Инвеститорски контрол"- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителство на обекта на интервенция по проекта; следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация; осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта; следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР. Техническото и финансово отчитане по проекта ще бъде извършвано съгласно Общите условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Ще бъдат изготвени междинни, годишни и окончателен технически отчети, както и финансови отчети и искания за плащане. Те ще бъдат представяни на УО съгласно сроковете определени в Общите условия. , Contracted Amount: 38 400.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Избор на изпълнители на проектни дейности.: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. В рамките на дейността ще се възложи изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, за: 1. „Упражняване на строителен надзор по рамков договор, сключен между Община Бургас и потенциални изпълнители с предмет: „Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по позиции, както следва: Обособена позиция 2: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до четвърта категория, на обекти за строителство и ремонт на пътища и улици и други от транспортната инфраструктура. 2. „Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на обект: „Реконструкция на ул. „Цариградска“ от о.т. 469 до о.т. 319 и от о.т. 468б до о.т. 469, прилежащо пространство УПИ I, кв. 38, гр. Бургас"; 3. „Изпълнение на мерки за информация и публичност по Рамкова процедура за осигуряване на информация и публичност на Община Бургас". 4. "Организиране на събития в рамките на проекта по Рамкова процедура на Община Бургас"., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Реализиране на част от Обект на интервенция - Проект ЗВ I - 1.2 Обновяване на градска жизнена среда в ж.к. Възраждане.: Реализацията на обекта предвижда съчетаване на автомобилно и пешеходно движение, промяна в организацията на движение, и обособяване на нови места за паркиране чрез реконструкция на част от ул. „Цариградска“ и прилежащото пространство. Цели се преди всичко подобряване на транспортното обслужване, повишаване на пропускателната способност на уличната мрежа и създаване на условия за увеличаване на местата за паркиране. Територията, предмет на настоящия проект, представлява улици от градската улична мрежа, зелени и прилежащи пространства, разположени на територията на ж.к. Възраждане. Към момента съществуващото състояние на улиците не отговаря на съвременните нужди на жителите на комплекса, не предоставя необходимия брой паркоместа. Състоянието на тротоарните, улични и алейни настилки в обхвата на намеса не е добро. Основен проблем в зоната е наличието на хаотично използване на територията, нерегламентирано паркиране, включително в озеленените площи. Зелените и междублоковите пространства са не добре озеленени, парковото обзавеждане е недостатъчно и силно амортизирано. Парковото осветление е с различна степен на амортизация. Растителността има нужда от подмяна. - Прилежащото представлява е част от УПИ I, кв. 38 на ж.к. "Възраждане", гр. Бургас заключено между улици „Сливница“, „Цариградска“, бул.“Мария Луиза“ и ул. „Дебелт, с площ 10 534.88 кв.м. В него се предвижда допълнително озеленяване с широколистни (42 бр.) и иглолистни (32 бр.) видове и зона за разхождане на домашни любимци. Градското обзавеждане ще се подмени изцяло с нови пейки (19 бр.), кошчета за отпадъци (15 бр.), боларди, парково осветление ("LED"), хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация. Предвижда се изграждане на следните паркинги: два с 194 паркоместа - източно и западно от блок на бул. "Мария Луиза" № 11,13,15,17,19,21,23,25,27 и един с 50 бр. места - източно от блок на бул. "Мария Луиза" № 5,7,9. - Участъкът от ул. „Цариградска“ от от о.т. 468б до о.т. 469 (с дължина 87 м) остава с двупосочно движение, като се запазва и доразвива паркинга в западната част на улицата. Тротоарите са обвързани с единната система за достъпна среда в жилищния комплекс. Съществуващото улично осветление ще се замени с енергоспестяващи лампи, а където е необходимо се предвижда и допълване с ново. Ще се изпълни хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация с пътни знаци. В зоната с жилищни функции се предвижда рехабилитация на крайулично озеленяване и засаждането на нови дървесни широколистни видове (5 бр.). - По участъкът от ул. „Цариградска" от о.т. 469 до о.т. 319 (с дължина 327 м) се предвижда движението по улиците от двупосочно да се промени на еднопосчно, както следва: - ул. „Цариградска" от о.т. 469 до о.т. 319 - в посока от ул. "Дебелт" към бул. "Уилям Гладстон". За сметка на едната лента за движение, по дължината на участъка се предвиждат 20 бр. паркоместа разположени перпендикулярно на движението и 35 бр. разположени успоредно на движението от ляво. По-голяма част от съществуващата растителност в този участък се запазва, като се предвижда допълване с нови дървесни видове (15 бр.), както и поставяне на кошчета за отпадъци (6 бр.). Тротоарите са обвързани с единна система за достъпна среда в квартала, която достига и до предвидените паркоместа за инвалиди. Съществуващото улично осветление се заменя с енергоспестяващи лампи ("LED") и при необходимост се поставят нови. Предвижда се полагане на хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация, с пътни знаци в района на обекта и кръстовищата. Отводняването на уличните платна и тротоарите на целия обект ще се извършва посредством дъждоприемни шахти, като повърхностния отток от дъждовни води ще бъде включен в съществуващата канализационна мрежа посредством съществуващи и нови точкови дъждоприемни съоръжения. Предвидените интервенции в този участък целят надграждане на резултатите от изпълнението на проект „Обновяване на градска жизнена среда в ж.к. Възраждане- I етап“. , Contracted Amount: 1 983 524.91 , Reported Amount: 2 243 133.23
  • Activity: Публичност на проекта.: В рамките на дейността ще се осигури публичност и информиране на обществеността относно целите и дейностите по проекта, очакваните резултати, както и финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализацията на проекта. За изпълнение на дейностите по информация и публичност са предвидени:  * Провеждане на 1 встъпителна пресконференция;  * Организиране на 2 официални церемонии - "Първа копка" за ефективния старт на проекта и официална церемония за откриване на обекта – с обща стойност 1550 лева;  * Изработване и монтиране на 1 брой билборд по време на строителството – стойност 940 лева;  * Изработване и монтиране на 1 брой постоянна информационна табела – 350 лева. Организирането и провеждането на публичните събития, като пресконференция в началото на проекта, официални церемонии за старта на проекта и откриване на обекта, поставянето на временни и постоянни информационни табели, ще бъдат в съответствие с указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. След подписване на ДБФП за одобрение на проектното предложение ще се проведе встъпителната пресконференция. На нея ще бъде представен екипа за управление на проекта, целите, дейностите, графика за изпълнението му, очакваните резултати и размера на договореното финансиране. Предвижда се да бъдат организирани 2 официални събития - "Първа копка" за ефективния старт на проекта и официална церемония за откриване на изградената инфраструктура в края на проекта. По време на реализацията на проекта ще бъдат поставени 1 временен билборд, в съответствие с указанията в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020“. След завършване на строително-монтажните дейности, същия ще бъдат заменен с 1 постоянна информационна табела. В допълнение, през целия период на изпълнение на проекта, регулярно ще бъде подготвяна информация за напредъка на строителните дейности. Ефективното разпространение на информация ще бъде извършвано и чрез публикуване на регулярна и изчерпателна информация на интернет страницата на Община Бургас – www.burgas.bg, и предоставяне на информацията до национални, регионални и местни медии, с оглед навременното осведомяване на широката общественост за изпълнението на проекта. На всички медийни съобщения, информационни материали и събития ясно ще бъде оповестен финансовия принос на ЕС, чрез Европейски фонд за регионално развитие за реализация на инвестицията., Contracted Amount: 2 840.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Независим финансов одит.: Към момента Община Бургас е обявила обществена поръчка чрез Обява по реда на чл.20, ал.3, т.2 от ЗОП, с предмет: "Извършване на ангажимент за договорени процедури (одит) за проверка на изпълнението на дейностите и отчитането на разходите по следните проекти: Обособена позиция 1. "Енергийна ефективност, включваща проект „Обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда на Община Бургас на ул. "Александровска" № 26, ДБФП № BG16RFOP001-1.004-0004-C01 Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020“; Обособена позиция 2:„Интегриран модел за управление на градската мобилност – етап 1“, Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 Обособена позиция 3: "Обновяване на градска жизнена среда в ЦГЧ, ж.к. Възраждане и к-с Меден рудник - етап II“ . Обособена позиция 4: “Изграждане на покрита лодкостоянка в акваторията северно от кв. 54, по плана на кв. Крайморие, Община Бургас” и Изграждане на покрита лодкостоянка в акваторията западно от м. Рибарско пристанище (бивша м. Ченгене скеле), Община Бургас, Програма за морско дело и рибарство 2014-2020 Целта на настоящата дейност е осигуряване на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС с извършването на одитна проверка на изпълнявания проект. При изпълнение на дейността ще се съблюдават, всички законови разпоредби, правила и указания и стриктно ще бъдат спазвани изискванията на "Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС“, издадени от сертифициращия орган - дирекция „Национален фонд” към Министерство на финансите. Независимият финансов одит ще бъде извършен от лицензирана фирма за независим финансов одит, като в обхвата на проверката ще се проверят за съответствие процедурите за външно възлагане на дейности по проекта, подписаните договори и анексите към тях, ако има такива относно, законосъобразността и спазването на приложимите нормативни актове. Одиторът ще извърши оценка за съответствие относно законосъобразността, вземайки предвид приложимото законодателство, предмета и характера на дейностите, включени в проекта, както и всички документи по ОП "Региони в растеж" 2014-2020, като указания, наръчници, насоки, ръководства, вътрешни правила и др. Ангажимент на одитора ще бъде да провери всички първични счетоводни и други съпътстващи релевантни документи (фактури, приемо-предавателни протоколи, договори и други) с еквивалентна доказателствена стойност и същият ще гарантира, че те са налични, логически обвързани и подкрепящи отчетените като допустими разходи по проекта. В резултат на проверката одитора, ще предостави потвърждение, че Бенефициентът поддържа адекватна одитна следа и всички дейности по проекта са надлежно документирани като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на националните и европейските контролни органи при поискване., Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: PATINVEST ENGINEERING LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: IVO PETROV - ARHITEKTI LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: INFRA EXPERT LTD, Contracted Amount*: 1 979 952.61 , Reported Amount**: 2 243 133.23
  • Contractor: FIVE CONSULT LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой население, ползващо се от подобрена градска среда, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 28 991.00 , Reached amount: 28 991.00
Indicator 2 Open space created or rehabilitated in urban areas, Measure Unit: квадратни метри, Base Value: 0.00 , Target amount: 15 411.88 , Reached amount: 15 411.88

Financial Information

Total Project cost 2 108 661.56 BGN
Grant 1 777 231.63 BGN
Self amount 331 429.93 BGN
Total actual amounts paid 1 777 231.63 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 98 997.63 18 449.78 117 447.41 "ИНФРА ЕКСПЕРТ" АД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Изпълнение на мерки за информация и публичност по Рамкова процедура за осигуряване на информация и публичност на Община Бургас"., Estimated Amount: 1 290.00
  • Differentiated position 1: "Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС".
    Contractor: DMI DEVELOPMENT LTD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: "Организиране на събития в рамките на проекта по Рамкова процедура на Община Бургас"., Estimated Amount: 1 550.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на услуги по организиране и провеждане на събития по проекти на Община Бургас, които се финансират със средства на Община Бургас и от външни финансови инструменти“.
    Contractor: FIVE CONSULT LTD
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 3 Subject to due process: „Упражняване на строителен надзор по рамков договор, сключен между Община Бургас и потенциални изпълнители с предмет: „Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по позиции“., Estimated Amount: 6 068.12
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Изготвяне на доклади за оценка съответствието на общински проекти за всички видове строежи от първа до трета категория и обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1- 5 и ал. 2 ЗУТ и изготвяне на технически паспорт на общински обекти.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до четвърта категория, на обекти за строителство и ремонт на пътища и улици и други от транспортната инфраструктура.
    Contractor: PATINVEST ENGINEERING LTD
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до четвърта категория за строителство и ремонт на водоснабдителни, канализационни обекти, съоръженията към тях, както и други хидротехнически обекти.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 4: Обособена позиция 4: Упражняване на строителен надзор за строежи от първа до четвърта категория за строителство и ремонт на обекти за изграждане на външно ел. захранване, улично осветление, телекомуникационни системи и всички останали в областта на електроснабдяването и телекомуникациите.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 5: Обособена позиция 5: Упражняване на строителен надзор на строежи от първа до четвърта категория на обекти от високото строителство и благоустрояване и озеленяване на прилежащия терен.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 6: Обособена позиция 6: Упражняване на строителен надзор на строежи от първа до четвърта категория за благоустрояване на терени, укрепване на свлачища, диги и др. както и озеленяване на градски пространства.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 7: Обособена позиция 7: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със ЗЕЕ, изготвяне сертификат за проектни характеристики по енергийна ефективност на сграда преди въвеждане в експлоатация и извършване на обследване за енергийна ефективност и предписване на необходимите ЕСМ в съответствие с нормативните и минимални изисквания за енергийна ефективност и сертифициране по реда на ЗЕЕ на общински сгради."
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 4 Subject to due process: Избор на изпълнител на СМР по одобрени технически инвестиционни и работни проекти за обект: „Реконструкция на ул. „Цариградска“ от о.т. 469 до о.т. 319 и от о.т. 468б до о.т. 469 и прилежащо пространство в УПИ I, кв. 38, на ж.к. „Възраждане“, гр. Бургас, Estimated Amount: 2 348 948.15
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител на СМР за обект „Реконструкция на ул. „Цариградска“ от о.т. 469 до о.т. 319 и от о.т. 468б до о.т. 469 и прилежащо пространство в УПИ I, кв. 38, на ж.к. „Възраждане“, гр. Бургас
    Contractor: INFRA EXPERT LTD
    Contract total funded value: 1 979 952.61
Procedure 5 Subject to due process: Изпълнение на одитна проверка по проект „Реконструкция на ул. „Цариградска“ от о.т. 469 до о.т. 319 и от о.т. 468б до о.т. 469 и прилежащо пространство в УПИ I, кв. 38, на ж.к. „Възраждане“, гр. Бургас, Estimated Amount: 3 360.00
Procedure 6 Subject to due process: Упражняване на авторски надзор по време на строителството на обект: „Реконструкция на ул. „Цариградска“ от о.т. 469 до о.т. 319 и от о.т. 468б до о.т. 469, прилежащо пространство УПИ I, кв. 38, гр. Бургас". , Estimated Amount: 17 000.00
  • Differentiated position 1: Упражняване на авторски надзор по време на строителството на обект: „Реконструкция на ул. „Цариградска“ от о.т. 469 до о.т. 319 и от о.т. 468б до о.т. 469, прилежащо пространство УПИ I, кв. 38, гр. Бургас".
    Contractor: IVO PETROV - ARHITEKTI LTD
    Contract total funded value: 0.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN