Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.006-0037-C03
Project Name Improving the Specialized Knowledge and Skills of Employees in the State e-government Agency
Beneficiary 177098809 State E-Government Agency
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 06.07.2018
Start Date 06.07.2018
End Date 06.07.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Град (BG411), Столична, гр.София

Description

Brief description
Държавна агенция „Електронно управление“ осъществява държавната политика в областите: електронно управление; електронни удостоверителни услуги; електронна идентификация; мрежова и информационна сигурност; инфраструктура за пространствена информация; информация от обществения сектор в машинно-четим отворен формат. Същевременно Агенцията има правомощия, свързани с изработването на стратегически документи в областта на електронното управление, даване на методически указания, свързани с функционирането на електронното управление, приоритизирането, координирането и реализирането на електронните услуги и др. За успешното осъществяване на държавната политика в тези области от ключово значение е инвестирането в човешките ресурси. Настоящият проект е част от стратегията на Агенцията за повишаването на професионалната компетентност на служителите от ДАЕУ и подобряване качеството на тяхната работа. Основната цел на проектното предложение е да се подобрят специализираните знания и умения на служителите в ДАЕУ чрез участие в подходящи обучения за придобиване на специфични умения и обмен на добри практики. Проектът е насочен към служители на ДАЕУ от различни дирекции. Изборът им е определен въз основа на нуждите от обучение и спецификата на тяхната работа. Дейностите ще съдействат за повишаване на техните знания и умения и ще допринесат за осъществяването на поставените проектни цели. 
В проекта са предвидени шест специализирани обучения, както и един обучителен семинар за споделяне на опит и добри практики за общо 63 служители от специализираната администрация на ДАЕУ, които ще преминат едно или повече обучения. Специализираните обучения, които ще се реализират чрез проекта,  ще допринесат за по-ефективно и ефикасно изпълнение на служебните ангажименти на служителите. По-голямата част от обученията са в областта на ИКТ, които са в основата на е-управлението и имат пряко отношение към неговото развитие.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Провеждане на обучение в областта на статистическите методи и иконометрични модели за анализ на данни: В рамките на дейността се предвижда организиране и провеждане на обучение на тема „Статистически методи и иконометрични модели за анализ на данни“ за 14 служители от дирекции „Политики за е-управление“ (ПЕУ) и „Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление“ (ПУДПЕУ). Предвид нарастващите функции на ДАЕУ и дейностите които тя изпълнява в областта на електронното управление, се налага постоянно осъвременяване на знанията и уменията на служителите, така че да отговарят на съвременните изисквания, които се поставят както от страна на обществото, така и от бързото развитие на информационните и комуникационните технологии. Събирането, обобщаването и анализирането на данните е важна част от задълженията на всички служители, независимо дали техните ангажименти са в областта на финансите или пространството на сървърите. Конкретните нужди от обучения бяха идентифицирани чрез анкета, направена по електронен път в която участваха всички служители на ДАЕУ. В резултат от анализа се откроиха потребности от обучение в областта на статистически методи и иконометрични модели за анализ на данни, в което ще вземат участие служители от дирекции ПЕУ и ПУДПЕУ. За целите на обучението приемаме дефиницията на иконометрията като съвместно приложение на математически и статистически методи за анализ на икономически и финансови данни с цел да се постигне по-добро обяснение и разбиране на изследваните процеси. Тази дефиниция пряко кореспондира със служебните задължения на обучаемите да анализират данни, свързани с електронното управление, с изпълняването на проекти в тази област, с въвеждането на електронните административни услуги и предвиждане на обществено-икономическия ефект, който трябва да бъде постигнат чрез тези дейности. С помощта на получените нови знания и умения служителите на ДАЕУ ще бъдат улеснени при изготвяне на експертни становища за вземане на управленски решения – определяне на потенциалния ефект от едно или друго управленско решение, преди въвеждането му в практиката, както и за прогнозиране развитието на процесите след вземането на тези решения. Чрез обучението служителите от дирекция ПЕУ ще повишат знанията си, необходими при изпълнението на служебните си задължения, описани в чл. 16 на Правилника за дейността, структурата и организацията на Държавна агенция „Електронно управление“ (Правилника), а именно: разработването на бюджетни прогнози и програмни бюджети, свързани с е-управление; изготвянето на отчет за състоянието и годишен план за развитието и обновяването на информационните ресурси в администрацията и информационните ресурси на Единната електронна съобщителна мрежа на държавната администрация и за нуждите на националната сигурност (ЕЕСМДАНС); разработването на анализи за състоянието на електронното управление и др. Обучението е свързано със специфичната дейност и на дирекция ПУДПЕУ, съгласно чл. 17 от Правилника и по-конкретно: изготвяне на предложения за изменение на стратегически и програмни документи, свързани с електронното управление, при идентифициране на рискове или трудности за постигане на заложените в документите цели с оглед изпълняваните проекти; приоритизиране на електронни административни услуги и информационни системи в администрациите; изготвянето на становища и разработването на проекти на задължителни указания и препоръки по време на текущото изпълнение на дейности и проекти, включително за тяхната промяна, за постигане на целите на стратегическите и програмни документи и провежданата от агенцията политика., Contracted Amount: 25 896.00 , Reported Amount: 16 588.80
  • Activity: Дейност 2: Провеждане на обучителен семинар за споделяне на опит и добри практики на тема: „Ред за подготовка и проверка на технически и функционални задания за провеждане на обществени поръчки за разработка, надграждане или внедряване на информационни системи и електронни услуги“: В рамките на дейността се предвижда организиране и провеждане на обучителен семинар за споделяне на опит и добри практики на тема: „Ред за подготовка и проверка на технически и функционални задания за провеждане на обществени поръчки за разработка, надграждане или внедряване на информационни системи и електронни услуги“ за 25 служители от ДАЕУ. За повишаване на уменията и компетентностите си, служители от дирекции ПУДПЕУ, „Информационни системи и оперативна съвместимост” (ИСОС), „Мрежова и информационна сигурност” (МИС), „Политики за е-управление“ (ПеУ) и „Комуникационна и информационна инфраструктура“ (КИИ) ще вземат участие в обучение за споделяне на опит и добри практики на тема „Ред за подготовка и проверка на технически и функционални задания за провеждане на обществени поръчки за разработка, надграждане или внедряване на информационни системи и електронни услуги“. Необходимостта от участие в подобно обучение е свързана със задачите, които служителите изпълняват съгласно „Правила за извършване на проверки на предложения за проекти и дейности, удостоверяване на съответствието на технически и функционални задания за провеждане на обществени поръчки за разработка, надграждане или внедряване на информационни системи или електронни услуги и за реда за изпращане на данни от административните органи“ и осъществяването на проверка на задължителните изисквания при изготвяне на задания по реда на чл. 58б от ЗЕУ. Броят им е определен на база проведена анкета по електронен път. Целта е да се обменят опит и добри практики между служителите от отделните дирекции, които участват в процеса; да се мултиплицират добрите практики, което ще повиши организационната култура на агенцията и подобри изпълнението на нейните функции. Предаването на опит между служителите в ДАЕУ ще уеднакви подхода и практиката както между различните служители, така и между различните дирекции и отдели. По време на обучителния семинар ще бъде направен анализ на формуляра за оценка на техническите задания и ако има препоръки за промени, същите ще бъдат описани в доклад и представени на ръководството. Темата е пряко свързана със специфичните дейности и на петте дирекции, дефинирани съответно в чл. 16, 17, 18, 20 и 21 от Правилника за дейността, структурата и организацията на ДАЕУ. Във връзка с изменение на Устройствения правилник на ДАЕУ, публикуван на сайта за обществено обсъждане (http://strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BGamp;Id=4194), отделът, осъществяващ контрол в рамките на бюджетния процес се прехвърля към настоящата дирекция ПУДПЕУ, която се изменя на дирекция „Бюджетен контрол и изпълнение на проекти“ (БКИП). На основание чл. 16, т. 3 от действащия Устройствения правилник на ДАЕУ (https://www.e-gov.bg/bg/about_us), дирекция ПеУ осъществява преглед на съответствието с утвърдените политики, стратегически документи и програми, дава насоки и предоставя становища при съгласуването на документи по чл. 7г, ал. 2, т. 1 и 2 от ЗЕУ, създава, води и поддържа информационна система по чл. 7г от ЗЕУ, а в изменения Устройствен правилник тези функции ще се изпълняват от дирекция БКИП (чл. 17, т. 10). В Контролният лист за проверка на задължителни изисквания при изготвяне на задания по реда на чл. 58а от ЗЕУ, т. 6, част I е Предмет и прогнозна стойност на обществената поръчка. Затова беше важно в обучителния семинар да участват експерти от дирекция ПеУ, които осъществяват бюджетния контрол. , Contracted Amount: 8 997.60 , Reported Amount: 9 717.41
  • Activity: Дейност 3: Провеждане на обучение в областта на Осигуряване на качество на софтуера“ (Software Quality Assurance): Дейността включва провеждане на специализирано обучение на 13 служители от дирекции ПУДПЕУ, КИИ, МИС и ИСОС на тема „Осигуряване на качество на софтуера (Software Quality Assurance)“. Темата е пряко свързана със специфичните дейности и на четирите дирекции, дефинирани съответно в чл. 17, 18, 20 и 21 от Правилника за дейността, структурата и организацията на ДАЕУ. Броят на обучаемите е определен на база проведена анкета по електронен път. След преминаване на обучението, обучаемите ще имат задълбочени познания и умения в сферата на осигуряване на качеството на софтуера и автоматизираното тестване, като по време на курса ще се запознаят с основите на тестовия процес. За служителите от дирекция ПУДПЕУ обучението е необходимо при разработването, изпълнението, координирането и контрола на проектите за електронно управление и информационни и комуникационни технологии в администрациите (чл.17 от Правилника). Тези служители участват и в управлението и изпълнението на проектите, по които ДАЕУ е бенефициент. Те имат ангажименти, свързани с приемането на работата на изпълнители, разработили информационни системи, което обуславя необходимостта от знания и ключови умения в областта на осигуряване качеството на софтуер. По време на курса участниците ще се запознаят с основни концепции и общовалидни принципи, които ще им помагат да осигурят качеството на всякакъв вид софтуер. Ще научат как да намират дефекти, тествайки ръчно изцяло изградени системи и как да подобрят потребителското изживяване. Във връзка с нарастващите ангажименти на дирекция ИСОС, преструктуриране на дирекцията съгласно Заповед № ЧР-Н-1319/23.05.2019 г. и функциите на дирекцията, отразени в чл. 18 от действащия Устройствен правилник и от предложения за изменение Устройствен правилник на ДАЕУ, в обучението са включени служители от настоящата дирекция ИСОС. Темата на обучението е пряко свързана с изпълняваните от служителите в дирекция ИСОС дейности и задачи. ИТ сигурността, осигурявана чрез надежден софтуер, ще намали риска от неправомерен достъп, използване, увреждане и промяна на информацията. Поради тази причина участието на експертите от дирекция МИС в обучението Software Quality Assurance е от ключово значение както за тяхното професионално развитие, така и при изпълнение на служебните им ангажименти. Според чл. 21 от Правилника дирекцията осъществява координация при изпълнението на политиките за мрежова и информационна сигурност, свързани с функционирането на електронното управление; определя политиката по управление на удостоверенията за идентифициране на сървърите (HTTPS сертификати) в администрацията; удостоверява съответствието на информационните системи с изискванията за мрежова и информационна сигурност и осъществява контрол върху администрациите за спазване на тези изисквания; Обучението ще подпомогне служителите от дирекция КИИ при изпълнението на служебните им ангажименти, свързани с осигуряване надеждността и качеството на електронните съобщения, предоставяни от ЕЕСМ. Съгласно Правилника за дейността, структурата и организацията на държавна агенция „Електронно управление“, тя: изгражда, развива и поддържа споделените ресурси на електронното управление, в това число ресурсите, необходими за развитието, управлението и поддръжката на интернет свързаността на структурите на държавната администрация; изпълнява функции по предоставяне на достъп до споделени услуги в съответствие с критериите в политиките на агенцията за използване на Държавния хибриден частен облак (ДХЧО); създава, експлоатира, поддържа и развива електронна съобщителна мрежа за пунктовете за управление във връзка с националната сигурност, които се обслужват от персонал, заемащ специфични длъжности; управлява, поддържа, експлоатира и развива Единната електронна съобщителна мрежа (ЕЕСМ); осигурява сигурността, надеждността и качеството на електронните съобщения, предоставяни от ЕЕСМ и др. , Contracted Amount: 8 940.00 , Reported Amount: 9 655.20
  • Activity: Дейност 4: Провеждане на обучение в областта на Firewall в компютърните мрежи: Дейността предвижда обучение на тема PAN-EDU-210 Firewall 8.1 Essentials: Configuration and Management (EDU-210) с продължителност 5 дни, предназначено за служители от дирекции КИИ и МИС. След проведените обучения обучаемите ще могат да инсталират и конфигурират ESXi и компонентите на vCenter Server, да извършват управление и мигриране на виртуални машини и управление на потребителския достъп до инфраструктурата на VMware. Необходимостта от обучението е свързано както с част от дейностите на дирекции КИИ и МИС, така и с една от основните дейности на ДАЕУ, а именно: да изгражда, развива и поддържа споделените ресурси на електронното управление, в това число ресурсите, необходими за развитието, управлението и поддръжката на интернет свързаността на структурите на държавната администрация; да изпълнява функции по предоставяне на достъп до споделени услуги в съответствие с критериите в политиките на агенцията за използване на ДХЧО. Една от ключовите дейности на ДАЕУ е свързана с осигуряване функционирането на Националния център за действие при инциденти по отношение на информационната сигурност, което се осъществява от дирекция МИС. Темата е пряко свързана със специфичните дейности на дирекция КИИ и МИС, дефинирани съответно в чл. 20 и 21 от Правилника за дейността, структурата и организацията на ДАЕУ. Ще бъдат проведени обучения за работа с конкретно посочената технология/ разработчик, тъй като в ДАЕУ към момента се използват технологии именно на тези доставчици. Броят на обучаемите – 9, е определен на чрез проведена анкета по електронен път. , Contracted Amount: 72 089.40 , Reported Amount: 76 457.52
  • Activity: Дейност 5: Провеждане на обучения на тема: „Oracle“: Дейността включва обучение на експерт от дирекция КИИ по две основни теми: Oracle Linux 7: System Administration Ed 1 с продължителност 1,5 дни и Oracle Database 12c: Performance Management and Tuning с продължителност 5 дни. Обучението по управление на системата Oracle Linux 7: System Administration ще подпомогне обучаемите да развият набор от умения, включително за инсталиране, като използват ядрото Unbreakable Enterprise, да конфигурират услугите на Линукс, да подготвят системата за Oracle Database и др. В този курс обучаемите ще бъдат запознати и с Oracle IaaS Cloud Solution. В курса Oracle Database 12c: Performance Management and Tuning обучаемите ще се запознаят с анализите за ефективност и задачите за настройка, които се очакват от DBA: проактивно управление чрез вградени характеристики и инструменти за анализ на ефективността, диагностика и настройка на компонентите на бази данни на Oracle Database настройка на свързаните с SQL проблеми. В този курс ще бъдат запознати с Oracle Database Cloud Service. Темите са пряко свързани със специфичните дейности на дирекцията и са дефинирани в чл. 20 от Правилника за дейността, структурата и организацията на ДАЕУ, а именно: развива и поддържа центрове за данни и информационни системи и предоставя облачни услуги за нуждите на електронното управление; поддържа, администрира и развива електронни системи и услуги, когато такива са изградени в изпълнение на проекти и програми в областта на информационните и комуникационните технологии; развива, поддържа и обновява компютърното оборудване и аксесоари, използвани в центровете за данни, както и за нуждите на агенцията. Ще бъдат проведени обучения за работа с конкретно посочената технология/разработчик, тъй като в ДАЕУ към момента се използват технологии именно на тези доставчици. Заявени са от един служител на база проведена анкета по електронен път., Contracted Amount: 6 420.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Econometrica Ltd., Contracted Amount*: 15 360.00 , Reported Amount**: 15 360.00
  • Contractor: Sky Travel, Contracted Amount*: 8 997.60 , Reported Amount**: 8 997.60
  • Contractor: ITCE, Contracted Amount*: 8 940.00 , Reported Amount**: 8 940.00
  • Contractor: Paraflow Communications, Contracted Amount*: 70 794.00 , Reported Amount**: 70 794.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Служители от администрацията, успешно преминали обученията с получаване на сертификат, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 63.00 , Reached amount: 61.00
Indicator 2 Total number of trained state administration employees, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 63.00 , Reached amount: 61.00

Financial Information

Total Project cost 112 418.93 BGN
Grant 112 418.93 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 112 418.93 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 Иконометрика ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 0.00 0.00 0.00 0.00 АЙ ТИ СИ И ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Провеждане на обучение по проект BG05SFOP001-2.006-0037 „Подобряване на специализираните знания и умения на служителите в ДАЕУ“, Estimated Amount: 72 089.40
  • Differentiated position 1: „Провеждане на обучение по проект BG05SFOP001-2.006-0037 „Подобряване на специализираните знания и умения на служителите в ДАЕУ“
    Contractor: Paraflow Communications
    Contract total funded value: 70 794.00
Procedure 2 Subject to due process: Организиране и провеждане на шест специализирани обучения, както и един обучителен семинар за споделяне на опит и добри практики за общо 63 служители от специализираната администрация на ДАЕУ по няколко обособени позиции, Estimated Amount: 111 807.00
  • Differentiated position 1: Провеждане на обучение в областта на статистическите методи и иконометрични модели за анализ на данни
    Contractor: Econometrica Ltd.
    Contract total funded value: 15 360.00
  • Differentiated position 2: Логистично осигуряване на обучителен семинар за споделяне на опит и добри практики на тема: "Ред за подготовка и проверка на технически и функционални задания за провеждане на обществени поръчки за разработка, надграждане или внедряване на информационни системи или електронни услуги
    Contractor: Sky Travel
    Contract total funded value: 8 997.60
  • Differentiated position 3: Провеждане на обучение в областта на осигуряване на качество на софтуера (Software Quality Assurance)
    Contractor: ITCE
    Contract total funded value: 8 940.00
  • Differentiated position 4: Провеждане на обучениe по проект BG05SFOP001-2.006-0037 „Подобряване на специализираните знания и умения на служителите в ДАЕУ“
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN