Identification

UMIS Number BG05M9OP001-2.002-0159-C02
Project Name Support for a dignified life
Beneficiary 000852754 Municipality Krushari
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 15.12.2015
Start Date 01.01.2016
End Date 31.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Добрич, Крушари, с.Крушари

Description

Brief description
Целта на проектното предложение е да се подобри качеството на живот на лица с увреждания и хора над 65 години с частична или пълна невъзможност за самообслужване в населените места в община Крушари, чрез грижа в семейна среда и създаване на условия за ефективно упражняване на правото им на независимост и социално включване за намаляване на риска от зависимост от институционален тип грижи чрез предоставяне на социални услуги "Домашен помощник" и "Личен асистент" и предоставяне на услуга "Социален транспорт" в създадено Звено за услуги в домашна среда, изградено по проект по схема "Помощ в дома". Осигуряване на интегрирани социални услуги-рехабилитация в дома на потребителя и Звеното, психологическа подкрепа за потребителите и персонала, зает с предоставянето на социални услуги. Проектът се основава на принципите на приемственост, последователност, съгласуваност и партньорство между институциите, прозрачност и информираност на обществото за провежданите политики. Изпълнението на дейностите по настоящото предложение ще удовлетвори потребностите от грижа но лицата с увреждания с намалена или напълно изгубена работоспособност и хора над 65 години с частична или пълна невъзможност за самообслужване чрез предоставянето на услуги, подкрепа, професионална грижа и внимание без да се отделят от домашната им среда и се преодолее социалната им изолация.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: За осигуряване на ефективно управление и успешно реализиране на Проекта. Създаване на ефективни правила и норми за начина на предоставяне на социалните услуги, правила за вътрешния и трудов ред в организацията във връзка с функционирането на създаденото Звено към Домашен социален патронаж - Община Крушари, създадено по проект по схема "Помощ в дома", за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда., Contracted Amount: 39 123.00 , Reported Amount: 39 159.51
  • Activity: Информиране и публичност: Целта е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани лица с начина на кандидатстване за ползване на услугите по настоящия проект, възможности за включване и подаване на необходимия набор от изискуеми документи, които да докажат принадлежност към целевата група по проекта. Информиране на заинтересованите лица, желаещи да се включат в проекта като доставчици на почасови услуги - домашен помощник и личен асистент и сроковете за подаването на необходимите документи. Тази дейност е заложена през целия времеви период на проекта, още повече, че е планирана и заключителна пресконференция. В края на проекта ще се организира и проведе заключителна пресконференция в Заседателната зала на залата на Общинска администрация – Крушари. С организирането и провеждането на пресконференцията ще се обяви приключването на проекта, ще се отчетат резултатите от изпълнението на дейностите по проекта за осигуряване на подкрепа на Звеното към Домашен социален патронаж -Крушари за предоставяне на интегрирани почасови социални услуги в дома на потребителя. Ще бъдат раздадени изработените в рамките на проекта рекламни материали - тениски с логото на ОП „РЧР”, хартиена торба с бележник и химикал. 170 бр. брошури ще бъдат раздадени в началните месеци на изпълнение на проекта (по време на провеждане на началната пресконференция и пр.), а останалите 80 бр. ще бъдат разпространени по време на заключителната пресконференция и през последните месеци от изпълнението на проекта., Contracted Amount: 1 997.50 , Reported Amount: 2 397.00
  • Activity: Оценка и подбор на кандидати за потребители на социална услуга "Домашен помощник": Целта на тази дейност е да се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от целевата група на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността като се извърши обективна оценка на потребностите му. Изпълнението на тази дейност ще осигури възможност на всеки кандидат-потребител да заяви и участва при определянето на индивидуалния му месечен план за ползване на услугата и домашният помощник, който ще предоставя услугите. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати отпадналите лица, обслужвани по Националната програма „Асистенти за хора с увреждания”, ОП „Развитие на човешките ресурси”, Схема за директно предоставяне „Алтернативи” – „Личен асистент”, след приключване на дейностите, както и лица, не обхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. , Contracted Amount: 125.56 , Reported Amount: 125.56
  • Activity: Оценка и подбор на кандидати за потребители на социална услуга "Личен асистент" : Целта на тази дейност е да се осигури достъп до кандидатстване за услугата на потребителите на услугата "Личен асистент", излезли от проект "Нови възможности за грижа" по проект "Нови алтернативи" в община Крушари с цел получаване на продължаваща грижа за преодоляването на последиците от социалното изключване чрез изготвяне на нова оценка на потребностите им от грижа както и лица, не обхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. , Contracted Amount: 272.06 , Reported Amount: 272.06
  • Activity: Оценка и подбор на кандидати за “Домашен помощник" : Сформиране на екип от хора, мотивирани да работят за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване за адекватна социална реализация чрез провеждане на конкурс за подбор и обучение на домашните помощници да се създаде екип от обучени лица, притежаващи знания и практически умения за качествено предоставяне на услугата „Домашен помощник”. Подборът и обучението на домашните помощници-встъпително и поддържащо, са насочени към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. При установена невъзможност за осигуряване на лице в работоспособна възраст, което да предоставя услугата на потребител на услугата е възможно да се назначи лице в пенсионна възраст. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Оценка и подбор на кандидати за “Личен асистент": Осигуряване на екип от хора, мотивирани да работят за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване. за адекватна социална реализация чрез провеждане на конкурс за подбор и обучение на личните асистенти, да се създаде екип от обучени лица, притежаващи знания и практически умения за качествено предоставяне на услугата „Личен асистент”. Подборът и обучението на личните асистенти - встъпително и поддържащо, са насочени към осигуряване на подходящи хора в трудоспособна възраст, одобрени от потребителите, за предоставяне на качествени и гъвкави социални услуги в общността. При установена невъзможност за осигуряване на лице в работоспособна възраст, което да предоставя услугата на потребител е възможно да се назначи лице в пенсионна възраст. Ще се приемат заявления от лица, които са излезли след приключване на дейностите по проект "Нови възможности за грижа" по операция "Нови алтернативи" и лица, които желаят да предоставят почасови услуги за хора от целевата група по проекта. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Обучение на наетите "Домашни помощници" : Целта на въвеждащото и надграждащото обучение е да се обучат лицата, които не са преминали никакво обучение по проекти и програми в базисни и ключови компетенции, необходими за изпълнение на професионалните им отговорности и обучени лица, представили сертификат за преминат обучителен курс за "Домашен помощник", "Социален асистент" или "Личен асистент" или друго., Contracted Amount: 240.00 , Reported Amount: 240.00
  • Activity: Обучение на наетите "Лични асистенти" : Поддържащо обучение на лицата, подали заявление за предоставяне на социални услуги и изходящи участници от по Схема "Нови възможности за грижа", след приключване на проект "Нови възможности за грижа" по операция "Нови алтернативи”., Contracted Amount: 240.00 , Reported Amount: 240.00
  • Activity: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на съществуващото Звено за почасово предоставяне на услуги в домашна среда: Целта на настоящото проектно предложение е осигуряване на подкрепа на създаденото Звено за предоставяне на СУ в ДСП в Община Крушари за предоставяне на интегрирани социални услуги ДП и ЛА, "Специализиран транспорт" и "Рехабилитация в дома на потребителя и Звеното"; осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите с оглед гъвкаво задоволяване на потребностите на целевата група на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване в т.ч. и деца. Рисковете за здравето и безопасността на всяко от лицата, ангажирани в предоставянето и ползването на услугата да бъдат минимизирани на база оценка на риска. За периода на предоставяне на социалните услуги по настоящото проектно предложение ще се включат около 45 потребители от Община Крушари, за 21 месеца. Договорът се сключва между Кмета на общината, потребителя и/или негов законен представител и ДП/ЛА. Услугата ще се предоставя съгласно Методика за предоставяне на СУ в общността ДП. Управлението на основните рискове за потребителите е предпоставка за опазване на здравето, спазване на принципите, зачитане и защита на интересите и правата на хората с увреждания и възрастни хора в риск. Услугите ще се предоставят съгласно индивидуален план и график по часове и дейности. За регистрация на дейностите, свързани с ползването на услугата ДП за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Работата на ДП ще се приема от потребителя с подпис в края на работния ден в дневника на потребителя. В рамките на проекта ще бъдат включени потребителите, приключили участието си в проект "Нови възможности за грижа" по операция "Нови алтернативи", като се предвижда техния брой да е около 15. Ще бъдат назначени 20 лични асистенти (броят на личните асистенти може да бъде и по-голям от предвидения поради това, че някои лични асистенти ще бъдат назначени почасово, на непълен работен ден). С включените потребители на услугата "Личен асистент" ще бъде сключен договор между Кмета на общината, потребителя и/или негов законен представител и "Личния асистент". За по-доброто управление на услугите ще бъдат назначени един социален работник, който ще следи за качеството на предоставяне на социалните услуги и ще бъде включен в оценката на потребностите на лицата от целевата група. В екипа на Звеното ще бъде назначен физиотерапевт. Той ще предоставя социална услуга "Рехабилитация в дома на потребителя и в Звеното", в случаите, в които същият не може да се възползва от здравни и рехабилитационни услуги, предоставяни на място, в Звеното за СУ в семейна среда. Услугите ще се предоставят съгласно разработени Правила за ползване. За постигане на оптимален ефект по предлагането на комплекс от СУ в семейна среда, ще бъде назначен и шофьор за управление на наличния специализиран автомобил за хора с увреждания, собственост на Община Крушари. Предвид отдалечеността на много населени места от общинския център и невъзможността на близките да осигурят адекватно транспортно средство за придвижване до специализирания кабинет на Звеното, е необходимо наемането на шофьор, който да обслужва крайните потребители от всички населени места. Автомобилът ще се ползва и за транспортиране на по-голяма група от хора (до 8 човека) за организирани мероприятия за социално включване от Екипите на проекта и Звеното. Персоналът на Звеното ще включва и психолог, чиято основна задача ще е провеждането на супервизии с работещите в Звеното, както и на предоставящите услуги ДП и ЛА. Психологът ще оказва и помощ на потребителите, които са в риск от социално изключване. Проектът планира и наемането по трудов договор на медицински специалист, чрез който услугите, предоставяни в Звеното ще придобият напълно интегриран характер. За нуждите на Звеното за социални услуги ще бъдат закупени необходимите офис-консумативи и материали, както и необходимите метални шкафове за архивиране на трудовите досиета на наетите лица и личните досиета на потребителите., Contracted Amount: 454 391.48 , Reported Amount: 454 041.39
  • Activity: Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала предоставящ социални услуги: Психологическата интервенция се налага като допълваща системата от неотложни грижи за лицата, които предоставят услуги за други лица, в нашия случай за хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване в риск. Хората, чиято професия е свързана с прояви на грижа за други хора с времето изтощават своите ресурси на положителни чувства и не могат да се противопоставят на стреса. С времето това може да доведе до физическо и емоционално изтощаване. Поради тази причина е необходимо да се осигури консултиране на заетите с предоставяне на социални услуги лица с психолог и да получат адекватна помощ и подкрепа. Супервизията е процес на подкрепа на работещите в социални услуги с цел подобряване на работата по отношение на качество на услугите, на професионалното развитие на персонала, емоционална подкрепа и превенция на професионалното прегаряне, както и подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипите. Супервизията на персонала, която е предвидена да се извърши в настоящото проектно предложение ще бъдат индивидуални (обсъждане на работата по конкретен случай и вземане на професионално решение, справяне с емоциите на потребителя, справяне с личните емоции по отношение на потребителя или колега), групови (за обсъждане на случай) и екипни (насочени към екипните взаимоотношения и функциониране). , Contracted Amount: 405.00 , Reported Amount: 400.01
  • Activity: Психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Целта на проектното предложение е иновативна по своята същност. Възрастните хора и лицата с увреждания трябва да имат гарантирана възможност за избор на услуги и да бъдат подпомагани при вземане на решение коя е услугата, която в максимална степен отговаря на техните потребности. Услугата "Психологическа подкрепа за потребители" ще се предоставя мобилно, като потребителите се доведат до Звеното, където ще бъдат проведени психологическите консултации - групова и индивидуална работа с потребители, нуждаещи се от психологическа подкрепа. Дейността ще бъде насочена към преодоляване последиците от рисково преживяване, стрес или други обстоятелства. Психологическата интервенция се налага като допълваща системата от неотложни грижи за лицата, които са преживели травма или друго. В частност психологическата помощ и подкрепа все повече се налага, поради естеството на преживяното от хората с увреждания и самотните възрастни хора над 65 години. Психологическата помощ съчетава теорията и практиката на успешните модели за поведение на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 години с ограничения или невъзможност за самообслужване., Contracted Amount: 3 205.00 , Reported Amount: 3 203.82

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Vali Computers LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 208.80
  • Contractor: DANIELA, Contracted Amount*: 5 210.00 , Reported Amount**: 1 513.85
  • Contractor: VISTA OIL Ltd., Contracted Amount*: 2 880.00 , Reported Amount**: 1 319.78
  • Contractor: "AVANGARD PERSONAL KONSULTING" LTD, Contracted Amount*: 480.00 , Reported Amount**: 480.00
  • Contractor: PHARMA DYNAMICS, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 250.70
  • Contractor: SD-DIMOVI, Contracted Amount*: 1 915.64 , Reported Amount**: 1 915.64
  • Contractor: Kameliya, Contracted Amount*: 3 696.15 , Reported Amount**: 2 089.98
  • Contractor: FOLIART Ltd., Contracted Amount*: 2 400.00 , Reported Amount**: 2 397.00
  • Contractor: "OFFICE V" LTD, Contracted Amount*: 4 080.00 , Reported Amount**: 6 085.39
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Participants with disabilities and participants over 65 incapable of self-care, Measure Unit: Брой, Base Value: 15.00 , Target amount: 60.00 , Reached amount: 78.00
Indicator 2 Participants with disabilities and participants over 65, unable to take care of themselves, with improved access to services, Measure Unit: Брой, Base Value: 15.00 , Target amount: 51.00 , Reached amount: 78.00

Financial Information

Total Project cost 499 999.60 BGN
Grant 499 999.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 499 933.13 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN