Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-0114-C01
Project Name Support for the Creation of New Jobs in "Alachov" LTD.
Beneficiary 203253363 "ALACHOV" LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 22.08.2016
Start Date 22.08.2016
End Date 21.10.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, Благоевград, Якоруда, с.Юруково

Description

Brief description
"АЛАЧОВ" ЕООД осъществява дейност в с. Юруково, Община Якоруда. Фирмата развива дейност в сферата на търговия на дребно с хранителни стоки в обект "Магазин за хранителни стоки". Обектът се намира в центъра на населеното място и в близост до единственото училище. Въпреки, че приходите от продажби не са високи, естеството на стоките, които се от ежедневна необходимост, както и социално и икономическите характеристики на района обуславят сравнително постоянно ниво на приходи, което гарантира устойчива жизнеспособност на икономическата дейност.Концепцията на ръководството на фирмата за бъдещо бизнес развитие е разширяване дейността на предприятието чрез увеличаване обема и  асортимента на предлаганите  стоки,респективно разширяване на търговската площ чрез обособяване на допълнително помещение за продажби. Разходите за персонал представляват значителен елемент при формиране себестойността на единица продукт и възможностите, които предоставя настоящата Процедура за предоставяне на безвъзмездна помощ  е стимул за работодателя за разкриване на нови работни места, което ще създаде предпоставки за развитие и увеличаване икономическата дейност на фирмата.Настоящето проектно предложение е насочено към разкриване на нови работни места чрез наемане за 12 месеца на 6 (шест) безработни и/или неактивни лица от най-уязвимите групи на пазара на труда-лица с увреждания между 30 и 54 години и с ниско образование, младежи до 29 години и лица над 54 години. С цел осигуряване на условия на труд се предвижда закупуване на работно облекло   и доставка на ДМА: хладилна витрина за хранителни стоки, микробус/миниван/, система за видео наблюдение и компютърна  система за регистриране на продажбите в обекта.Други основни дейности по проекта са организация и управление и дейности по информираност и публичност.Всички дейности са допустими по схемата и са съобразени по време и взаимна връзка. Разходите, заложени за тяхното изпълнение са реални и в рамките на допустимите стойности.
Activities
  • Activity: Наемане на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца. : Кандидат-бенефициентът залага в проектното си предложение разкриване на 6 /шест/ нови работни места. За тях ще се търсят хора от най-уязвимите социални групи: лица с увреждания, младежи до 29 години , лица над 54 години. Дейността ще стартира от началото на третия проектен месец. Преди това ще бъдат идентифицирани лицата, подходящи за заемане на одобрените длъжности. Във фирмата към момента работят 4/ четири/ лица, на длъжности : продавачи на хранителни стоки -2 бр, шофьор и хигиенист. В проектното предложение се кандидатства за : касиер-1бр., консултант продавачи- 1 бр., шофьор 1 бр., складови работници-2 бр.и охрана на обекта-1бр. Тази необходимост е продиктувана от идеята за разширяване на обекта с още едно помещение, разнообразяване асортимента от стоки с такива от нехранителен характер, разширяване и осигуряване на по- качествени услуги, преминаване на двусменен режим на работа и необходимостта от сигурност срещу посегателства. Шофьорът ще бъде и снабдител на обектите. Лицата ще бъдат наети, след обсъждане с екипа по проекта и управителя, както и след събеседване с идентифицираните от целевата група. С всички наети ще бъдат сключени трудови договори при спазване изискванията на Кодекса на труда. Заплатите ще бъдат в рамките на минималния осигурителен доход за съответната длъжност. Ще бъдат планирани средства и за осигуровки за сметка на работодателя. Работниците ще имат право на платен годишен отпуск . Преди стартиране на трудовия процес всички ще бъдат инструктирани за спазване изискванията за охрана на труда и задължителните хигиенни норми на работното място. Първоначално ново наетите ще бъдат обучавани от съществуващия персонал за съответната длъжност. На работниците ще бъде осигурено работно облекло и предпазни средства, където се налага., Contracted Amount: 41 933.03 , Reported Amount: 40 790.29
  • Activity: Закупуване на работно облекло, оборудване и обзавеждане. : Дейността е съпътстваща на наемане на нови работници и е част от бюджета на проекта. Всички разходи са без ДДС, тъй като фирмата е регистрирана по ЗДДС. С наемането на нови работници, работодателят е длъжен да им осигури подходящи условия на труд. Разширяване обема на работа на предприятието изисква не само допълнителен човешки ресурс, но и съответните инвестиции в дълготрайни активи и нематериални активи. Разкриване на нови работни места е в резултат от дългосрочните цели на предприятието за увеличаване обема на продажбите, за което е необходимо извършване на инвестиционни разходи. Спецификата на основната дейност на фирмата, а именно търговия на дребно с хранителни стоки изисква ежедневно извършване на доставки и условия за съхранение и предлагане на стоките съгласно изискванията на националното законодателство за продажба на хранителни стоки. С цел качество и срочност на хранителните стоки се предвижда закупуване на хладилна витрина. Тя ще бъде обслужвана от консултант-продавача и складовия работник. Пред вид нарастване обема на стоките, предназначени за продажба и за по-голяма прегледност на складовите наличности, както и повишаване качеството на услугите от е необходима ПОС система за регистриране на продажбите който ще осигурява бързина и ефективност при продажбите, както и проследяване на стоковите запаси. С разширяване на обема на търговската дейност се налага по-редовно снабдяване на обектите, а така също в повечето случаи много пресни стоки. За това се налага закупуване на ново транспортно средство, което да гарантира снабдяване на стоки в обекта според пазарното търсене. Не без значение е сигурността на работещите и на стоковите наличности и оборудване. За това се предвижда и охрана на обекта - жива и камери за наблюдение. Това е гаранция от набези и посегателства, които са често срещано явление в малките населени места. Тази дейност ще бъде изпълнявана прецизно, като всички доставки ще останат на разположение на фирмата и ще бъдат използвани по предназначение. , Contracted Amount: 19 439.00 , Reported Amount: 19 379.67
  • Activity: Информираност и публичност. : Целта на тази дейност е да информира населението за възможностите, които предоставя Програмата и схемата за подпомагане процеса на намаляване на безработицата, подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места и особено важно - наемане на безработни и неактивни от най-уязвимите социални групи. Дейността ще стартира през първия проектен месец, след подписване на Договора за БФП. С публикация в местен или регионален вестник жителите на община Якоруда ще бъдат информирани за одобрения проект, неговите цели и резултатите, които се очакват. Това ще бъде и начин за набиране на кандидати за работа от групите, които ще бъдат посочени. През третия месец ще бъде изготвена и поставена на обекта информационна табела за изпълнявания проект. През следващите два месеца ще бъдат изготвени брошури с по- подробни данни за ОП "РЧР", схемата "Ново работно място 2015" и заложените дейности в проекта.Ще има снимков материал с наетите работници, доставеното оборудване и условията при които работят ново наетите. В края на проекта ще бъде направена още една публикация с постигнатите резултати и изпълнените индикатори. Оборудвано ще бъде обозначено със стикери,информиращи за Програмата и проекта.При изготвянето на информационните материали ще бъдат спазени изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. , Contracted Amount: 650.00 , Reported Amount: 650.00
  • Activity: Организация и управление на проекта. : Екипът за управление е важен фактор за изпълнение на проекта. Това обуславя и необходимостта за ангажиране на квалифицирани специалисти с добър опит по изпълнение на проекти. В екипа по управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие двама служители - ръководител и счетоводител. Основната задача на екипа е. да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Договарящия орган. В изпълнение на календарния план-график, който ще бъде подготвен още в началото на проекта, ще се провеждат работни срещи всеки месец, а когато се налага и по- често, за отразяване на напредъка и при необходимост ще се предприемат мерки за бързо решаване на възникналите проблеми. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора с ДО ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна документация и ще следи за спазване на всички изисквания на Програмата по счетоводното отчитане. Настолна книга на екипа ще бъде "Ръководството на бенефициента" за изпълнение на договори по процедура BG05M9OP001-1.003 Екипът ще води редовна кореспонденция с УО и ще следи за правилното изпълнение на поръчките от избраните изпълнители. Ще извършва мониторинг върху работата на наетите лица, свързано с тяхното присъствие, заплащане, използване на работното облекло по предназначение, както и обслужване на доставеното оборудване. При констатиране на нередности ще провежда срещи с работодателя и ще изисква отстраняване на пропуските. Дейността по организация и управление гарантира, че проекта ще се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане., Contracted Amount: 5 011.09 , Reported Amount: 4 553.98

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "Imel design"Ltd., Contracted Amount*: 540.00 , Reported Amount**: 450.00
  • Contractor: LIFOET-2007Ltd., Contracted Amount*: 540.00 , Reported Amount**: 450.00
  • Contractor: BULTEX 99 Ltd., Contracted Amount*: 1 576.80 , Reported Amount**: 1 288.00
  • Contractor: "VEDIKOM" Ltd., Contracted Amount*: 1 440.00 , Reported Amount**: 1 200.00
  • Contractor: RUS KOMERS 63 Ltd., Contracted Amount*: 1 770.00 , Reported Amount**: 1 441.67
  • Contractor: OMNICAR -AUTO Ltd., Contracted Amount*: 16 800.00 , Reported Amount**: 14 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 3.00 , Reached amount: 4.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 6.00 , Reached amount: 7.00

Financial Information

Total Project cost 67 033.12 BGN
Grant 67 033.12 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 64 081.04 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: 1.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на 1 бр.товарен минибус/миниван/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС№160/01.07.2016г. , Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: 1.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на 1 бр.товарен минибус/миниван/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС№160/01.07.2016г.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на 1 бр.товарен минибус
    Contractor: OMNICAR -AUTO Ltd.
    Contract total funded value: 16 800.00
Procedure 2 Subject to due process: 2."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на хладилна витрина за хранителни стоки/хоризонтална/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Estimated Amount: 1 475.00
  • Differentiated position 1: 2."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на хладилна витрина за хранителни стоки/хоризонтална/"по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на хладилна витрина за хранителни стоки/хоризонтална/
    Contractor: RUS KOMERS 63 Ltd.
    Contract total funded value: 1 770.00
Procedure 3 Subject to due process: 3."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на система за видеонаблюдение "по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Estimated Amount: 450.00
  • Differentiated position 1: 3."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на система за видеонаблюдение "по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на система за видеонаблюдение
    Contractor: LIFOET-2007Ltd.
    Contract total funded value: 540.00
Procedure 4 Subject to due process: 4."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност " Доставка на ПОС система за магазини""по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Estimated Amount: 1 200.00
  • Differentiated position 1: 4."Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност " Доставка на ПОС система за магазини""по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Contractor: "VEDIKOM" Ltd.
    Contract total funded value: 1 440.00
  • Differentiated position 2: Доставка на ПОС система за магазини
    Contractor: "VEDIKOM" Ltd.
    Contract total funded value: 1 440.00
Procedure 5 Subject to due process: 5.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на работно облекло" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г., Estimated Amount: 1 314.00
  • Differentiated position 1: 5.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Доставка на работно облекло" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г.
    Contractor: BULTEX 99 Ltd.
    Contract total funded value: 1 576.80
  • Differentiated position 2: Доставка на работно облекло
    Contractor: BULTEX 99 Ltd.
    Contract total funded value: 1 576.80
Procedure 6 Subject to due process: 6.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Застраховка на оборудването"" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: 6.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Застраховка на оборудването"" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 7 Subject to due process: 7.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Информираност и публичност" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г, Estimated Amount: 650.00
  • Differentiated position 1: 7.Съобщение за набиране на ценови предложения за дейност "Информираност и публичност" по договор за предоставяне на БФП №BG05M9OP001-1.003-0114-C01,спазвайки изискванията на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016г
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: ДОСТАВКА НА 1 БР.ИНФОРМАЦИОННА ТАБЕЛА И ИЗГОТВЯНЕ НА 100БР.БРОШУРИ
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 3: Информираност и публичност
    Contractor: "Imel design"Ltd.
    Contract total funded value: 540.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN