Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.033-0006-C03
Project Name Improving access to employment and job quality in OTO Mebel EOOD
Beneficiary 203262757 OTO MEBEL EOOD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 27.01.2020
Start Date 01.02.2020
End Date 01.05.2021
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Велинград, гр.Велинград

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение е насочено към подобряване на условията на труд в ОТО Мебл ЕООД, осигуряване на средства за колективна защита и социални придобивки на служителите в дружеството, както и въвеждане софтуер и системи за развитие на човешките ресурси в предприятието. В рамките на проектното предложение са предвидени следните дейности:
1.Подкрепа за практики за усъвършенстване на системите за управление на човешките ресурси в предприятието.
2. Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.
3. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.
4. Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности спорт. 
За постигане на максимално добри резултати, водещо при избора на дейностите са идентифицираните проблеми и потребности на целевите групи по проекта, както и целите на настоящата процедура. Дейностите са подбрани така, че да осигурят постигане на целите, резултатите и индикаторите, заложени в проектното предложение, респективно да допринесат за постигане на целите на процедурата за безвъзмездна финансова помощ - BG05M9OP001-1.033 “МИГ Белово, Септември, Велинград - приспособяване на работниците, предприятията и предприемачите към промените”, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и подобряване на организацията на управлението на човешките ресурси и качеството на работните места в ОТО Мебел ЕООД.
В следствие на реализиране на проекта ще бъдат постигнати следните резултати:
- Подобрена организация на труда и управление и развитие на човешките ресурси в дружеството;
- Подобрени здравословните и безопасни условия на труд в ОТО Мебел ЕООД
- Осигурени на социални придобивки за служителите на дружеството - оборудване на спорт; 
- Закупени средства за колективна защита, ЛПС и специално работно облекло.
- Повишена производителност в ОТО Мебел ЕООД.
Activities
  • Activity: Подкрепа за практики за усъвършенстване на системите за управление на човешките ресурси в пр едприятието.: Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в Ото Мебел ООД. Необходимостта от промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси пряко кореспондира със стратегията за развитие на предприятието се основава на свързана с нея потребност от организационни промени от различен характер, а именно: Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между служителите и ръководния персонал. При разработването на с акцент върху практиките за трайно интегриране на младите хора на работното място. Чрез реализирането на тази дейност условията на труд в предприятията ще бъдат по-адекватни на нуждите на външната икономическа среда и на вътрешните нужди на работниците и служителите в тях. Въвеждането на нови организационни практики, модели и системи за управление на човешките ресурси и инвестициите в безопасни и здравословни условия на труд са сред начините за постигане на напредък в тази посока. Ще се създадат възможности за по-гъвкави, иновативни и екологосъобразни начини за организация на труда, както и инвестиране в управление на риска на работното място, като ще гарантира съхранението на физическото и психическото състояние на работещите. Това ще доведе до създаване на работни места, за които е необходима по-голяма динамичност и по-високи изисквания към работниците и служителите и това са работни места с по-висока производителност, създаващи по-висока добавена стойност, с което ще тласнат българската икономика към устойчив растеж. Разработване на система за управление и развитие на човешките ресурси - обща стойност 14 050 лв., която включва: • Дефиниране на необходими документи, които да бъдат разгледани като част от първоначалния анализ свързан с текущото състояние на работните процеси в компанията. • Провеждане на работни срещи с мениджмънта на компанията за уточняване на приоритети и области за подобрение в компанията; • Провеждане на работни срещи с ключови служители за събиране на информация по основните и критични бизнес процеси: • Описание на текущо състояние на основните бизнес процеси на компанията; • Идентифициране на възможности за оптимизация на процесите, включително прилагане на липсващи процеси и практики и др. • Съгласуване на описанието и препоръките на процесите с мениджмънта на компанията. • Разработване на процедура за внедряване на оптимизираните процеси с ясно определени роли и отговорности по отдели и длъжности. • Представяне на оптимизираните процеси на съответните служители. • Предварителен преглед и анализ на текущите процедури и практики наложени в компанията по отношение на извършване на комуникация между служителите и на ниво отдели. • Преглед на организационната структура в компанията , канали за вътрешна комуникация, изисквания и др. • Провеждане на интервюта с основни ръководители в компанията и избрани оперативни и административни служители. • Описание на текущото състояние на каналите за комуникация, специфика и изисквания към служителите. • Изготвяне на препоръки и съгласуване на промени по вътрешната комуникация – планове за комуникация, обхват на комуникация, теми за комуникация, нива, целеви аудитории по теми, внедряване на нови канали за комуникация. • Разработване на наръчник по отношение на планиране, подбор и наемане на служители на дружеството. Други по преценка на избрания изпълнител. Разработване на софтуер за управление на човешките ресурси на стойност 14 000 лв., който ще включва следното: - Процедура за подбор на персонал; - Оценка на персонала; - Обучение на персонала и други, съгласно техн. спецификация, която ще бъде изготвена при избора на изпълнител и с оглед на анализа на процесите в рамките на настоящата дейност., Contracted Amount: 28 050.00 , Reported Amount: 27 700.00
  • Activity: Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд.: В рамките на настоящата дейност ще бъде закупена и въведена в експлоатация локална аспирационнa система. Оборудването ще бъде поставено в цех ПДЧ на дружество. Аsпирацията е мобилна и може да се поставя да се поставя към различни машини, които работят в конкретния момент. Чрез закупуването и внедряването на аспирацията, ще се подобри микроклимата в предприятитето по отношение на прах и стърготини, които към момента се разпрастраняват във в помещението, като се намирт основно във въздуха, като по-тежки от тях падат на пода. Предвидената за закупуване аспирация засмуква прахта и стърготините от машините, които се изхвърлят в атмосферата (в чер ПДЧ), вследствие на производството на мебелите и по-конкретно при извършването на операции, като фрезоване, рязнае, обработване на детайлите. Тези прахови частици и стърготини са изключително вреди за работещите в цех ПДЧ и към момента, за да се смекчат условията на труд се изпълзват лични предпазни средства като маски, които не са особено ефективни, тъй като следва изключително често да се сменят от една страна, а от друга страна те предпазат в известна степен само работници, които постоянно работят там. Останалите работници, на които се налага ежедневно да посещават цех ПДЧ, с оглед на техните функции и необходимостта им от комуникация с колегите, предвид производствения процес, не са защитени и са изложени на вредни въздействия по отношение на тяхното здраве. Чрез закупуването и въвеждането в експлотация на локалната аспирационна система ще ограничат праховите частици и стърготините в цех ПДЧ, вследствие на което ще се подобри микроклимата в ОТО Мебел ЕООД, респективно ще се подобрят условията на труд на работещите в дружество. В цех ПДЧ, предвид особеностите на обработката на дървото и детайли за мебелите, въздухът е изключително замъресен и следва незабавно да се предприемат необходимите действия, като този факт е препоръчат и от Службата по трудово медицина в изготвените за дружеството документи. Липсата на аспирация води до вдишване на прахови частици както и стърготини и увеличава риска от възникване на професионални заболявания. Обща стойност на локалната аспирационна система - 45300 лв., Contracted Amount: 45 300.00 , Reported Amount: 45 220.00
  • Activity: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Дейност 3 (Под дейност 3.2. от УК) - настоящата дейност е в пълно съответствие със списъка на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 при използване на ЛПС на работното място. Чрез реализирането на настоящата дейност предвиждаме да закупим и осигури ЛПС и специално работно облекло за своите служители, като за целта във формуляра за кандидатстване (в описанието на конкретната дейност) изрично обоснове нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и/или специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. При закупуването на нови ЛПС, които предлагат комбинирана защита, т.е. защита, постигана до момента с помощта на няколко отделни средства, в описанието на дейността, следва да се посочи точно, детайлно и изчерпателно, новозакупените ЛПС кои средства за защита от приложения към проектното предложение Списък на ЛПС ще заменят/надградят. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, следва да отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и да бъдат планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. ОБУВКИ половинки с метално бомбе - 10 бр. х 60.00лв. = 600.00 лв. РЪКАВИЦИ латекс/неопрен - 22 чифта х 10 лв. =220.00 лв. АНТИФОНИ - 24 бр. х 38.00 лв. = 912.00 лв. ПРЕДПАЗНИ ОЧИЛА - 15 бр. х 15.00 лв.= 225.00 ПОЛУМАСКА с едно гнездо - 15бр. х 36.00 лв.= 540.00 лв. ФИЛТЪРза полумаска - 15 бр. х 15.00 лв.= 225.00 ЯКЕ зимно - 8 бр. х 80.00лв. = 640.00 лв. ПОЛУГАЩЕРЕЗОН зимен - 8бр. х 90.00лв. =720.00 лв. ПОЛУГАЩЕРИЗОН летен - 8бр. х 60.00лв.= 480.00 лв. Обща сума: 4 562 лв. Обувките с метално бомбе са предназначени за работниците, чиято дейност е свързана с ръчна работа с тежести, опасност от преместващи се (движещи се) работни органи на машини и съоръжения, както и опасности, пораждани от изделия, падащи и летящи тела. Чрез закупуването на обувките с метално бомбе ще се гарнтрира сигурност и безопасност на лицата, които са изложени на посочените рискове. Ръкавиците са предназанчени за предотвратяване на опасностти от режещи и пробождащи предмети, с цел да се елиминират нараняванията на хората, работеши с таки предмети. Предпазните очила са предназначени за предотвратявена на опасностите, произтичащи от работна среда, най-вече запрашеност, както и предпазване от проникването на стружки стружки от дървени частици и от машините в очите на робтиците. Полумаската и филтъра - предбазване от летливи вещества от бояджийното помещене и в помешение, къдетео се шлайфат и обработват детайлите с шкурка. В тези помещещения нивот на запрашеност е голямо и липсата на полумаски и филтри за тях Чрез предвидените по проекта антифони ще се осигури защита на слуха на служителите от наднормените нива на шум, които в момента се генерират в процеса на производство. Зимните якета и полугащеризони са за работещите имащи задължения на открито в зимни условия. Те предпазват служителите от ниски температури, вятър и дъжд и снеговалеж. Летните полугащеризони са за работещите имащи задължения на открито в летни условия. Те предпазват служителите от високи температури. Всички изброени и предвидени по проекта ЛПС и специално работно облекло са пряко свързани с длъжността, която изпълняват лицата и спецификата на тяхната работа, както и най-често срещаните и сериозни опасности в производството на дружеството, а именно: • опасности, произтичащи от работна среда - микроклимат, прах, шум, и др.; • опасност от преместващи се (движещи се) работни органи на машини и съоръжения; • опасност от движещи се машини, съоръжения и транспортни средства; • опасности, пораждани от изделия, падащи и летящи тела; • опасност от режещи и пробождащи предмети и елементи; , Contracted Amount: 4 562.00 , Reported Amount: 3 770.27
  • Activity: Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за спорт на служителите по време на работния процес в предприятията.: Дейност - Подобряване на социалния климат в предприятието чрез предоставяне на възможности за отдих, почивка и улесняване на служителите по време на работния процес в предприятията - в рамките на настоящата дейност ще бъде Помещението ще бъде оборудвано със следното оборудване и обзавеждане: Велоергоаметър - 1бр. х 700 лв. Бягаща пътека - 1 бр. х 1500 лв. Дейността е необходима за реализиране с цел да се подобрят социалните придобивка на работещите в дружествоот, като им се осигурят условия за спорт, които да им гарантират по-добра физическ Обща стойност 2200 лв. , Contracted Amount: 2 200.00 , Reported Amount: 2 200.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: RAVEN CONSULTING GROUP, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 13 700.00
  • Contractor: WURTH BULGARIEN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 988.27
  • Contractor: ORM Digital solutions LTD, Contracted Amount*: 14 000.00 , Reported Amount**: 14 000.00
  • Contractor: Geppetto Machinery LTD, Contracted Amount*: 45 300.00 , Reported Amount**: 45 220.00
  • Contractor: ROYALTECH 2008 EOOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 200.00
  • Contractor: ELIKA-DM OOD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 782.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Заети лица, включително самостоятелно заети, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 20.00 , Reached amount: 29.00
Indicator 2 Participants of the supported enterprises in employment six months after leaving the operation, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 9.00 , Reached amount: 16.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 5 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Участници, чието положение на пазара на труда в рамките на шест месеца след напускане на операцията е по-добро, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.00 , Reached amount: 16.00

Financial Information

Total Project cost 88 123.20 BGN
Grant 88 123.20 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 86 779.30 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване и доставка на локална аспирационна система, Estimated Amount: 45 300.00
  • Differentiated position 1: Закупуване и доставка на локална аспирационна система
    Contractor: Geppetto Machinery LTD
    Contract total funded value: 45 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN