Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.003-1226-C03
Project Name Employment
Beneficiary 176243244 Association Bulgarian Association of Small and Medium Enterprises
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 28.09.2016
Start Date 28.09.2016
End Date 28.07.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Видин, Видин, гр.Видин

Description

Brief description
Общата цел на проектното предложение е да се предостави трудова заетост на 11 безработни лица като същевременно се насърчи социалното включване на едни от най-уязвимите групи на пазара на труда и се подпомогне борбата с бедността в Северозападния регион в Република България. Основна задача е постигането на  устойчиво интегриране на пазара на труда на безработните и неактивни хора. С безработните лица ще бъдат сключени трудови договори, съответно  - 1 шофьор товарен автомобил до 9 места,  4 младши счетоводители, 5 мениджър, проекти и 1 счетоводител, оперативен.
С изпълнението на проекта ще се създаде икономика, основана на знанието и ще се повиши  конкурентноспособността на новонаети лица, посредством обучение за придобиване или повишаване на тяхната професионална квалификация. Обучението и трудовата заетост в  Българска асоциация на малките и средни предприятия (БАМСП) ще повишат икономическата активност и ще осигурят устойчива заетост като с 50% от новонаетите лица ще бъдат сключени постоянни трудови договори след приключване на дейностите по проекта.
Лицата ще преминат през обучение по ключови комптетентсности. Обучението по професионална квалификация, което ще бъде осигурено на лицата ще бъде за придобиване на трета степен степен на професионална квалификация по част от професиите, съответно – «Оперативно счетоводство» за четиримата младши счетоводители и «Офис мениджър» за петте лица назначени на длъжността мениджър, проекти. След приключването на обученията, успешно преминалите ще получат сертификат за придобита професионална квалификация и компетентност. Същевременно обучаващите се ще бъдат включени в трудовата заетост на фирмата за срок до 12 месеца в регионалния офис на БАМСП в гр. Видин и/или в цетралния офис, намиращ се в гр. София. 
Новонаетите лица ще придобият нови знания и ключови компетенции, необходими за бъдещото развитие в трудовата кариера като бъде повишена тяхната адаптивност и конкурентоспособност.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: За да се осигури безпроблемното и прозрачно управление на проекта, проектната идея включва създаване на екип за организация и управление на проекта. Екипът включва ръководител на проекта, координатор на проекта и счетоводител на проекта, които ще бъдат ангажирани от първия месец на изпълнение на проекта. Експертите ще сключат граждански договори с организацията, които ще бъдат с продължителност до края на изпълнение на поставените им задачи, които ще приключат с успешната реализация на проектното предложение. Дейността на екипа ще бъде свързана с назначаване на безработни/неактивни лица, цялостното изпълнение на проектните дейности, които включват: - провеждане на процедури за доставка на оборудване и обзавеждане, както и на автомобил; - изработка и доставка на материали за визуализация на проекта; - коректна финансова и счетоводна отчетност на проекта; - оказване на подкрепа на обучаващата организация за провеждане на обучение на новонаетите лица, чрез което ще се повишат знанията на новите служители в организацията; - организиране на документацията по проекта; - подготовка на месечни отчети, включващи изпълнени задачи и т.н. Освен гореизброените задължения, експертите ще бъдат ангажирани и с коректното изпълнение и отчитане на всяка една дейност пред Договарящия орган. Те ще подготвят междинни и окончателен отчети и искания за плащане, които ще включват изпълнените дейности по проекта. Част от материалите и консумативите, които ще бъдат закупени за изпълнението на дейността са: папки джоб 50бр., класьори 25бр, хартия А4 -10 пакета, гуми 4бр, линии 10бр., моливи 5бр., химикалки 30бр., лепило 6бр., острилки 4бр., CD маркер - 12бр,телчета за телбод машинка 23бр, органайзери 20 бр., телбод 5бр., антителбод 5бр., пинчета 23бр., перфоратори 10бр., PVC органайзер 20бр., папки клипфайл 23бр., клипборд 20бр., тетрадки 30бр., архивна кутия и кашон 16 бр., разделители - 20бр., кламери - 25бр., ножици 4бр, диспенсъри 15 бр, коректрори – лента 10 бр, самозалепващи листчета 35 бр., поставки за бюро 7бр., кабари 14бр, поставка за кламери 5 бр, самозалепваща лента 120бр, пликове 25бр., СD 30бр, настолни калкулатори 5бр., флаш памет 6бр., кутии за дискове 4бр. и други., Contracted Amount: 18 000.00 , Reported Amount: 18 001.24
  • Activity: Публичност на проекта: Дейността е свързана с популяризиране на проекта с цел да бъде представена пред обществеността – програмата, финансовата подкрепа, която се получава от ЕС, проекта със заложените в него цели, планираните дейности и постигнатите резултати. С изпълнението на дейността ще се гарантира прозрачност на целия процес на изпълняваните дейности. БАМСП е отговорен за информирането на широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато от фондовете. Проектът ще бъде съпроводен от редица дейности, които ще представят и популяризират изпълнението и постигнатите резултати. За изпълнението на дейността ще бъдат изработени две информационни табели, които ще бъдат поставени пред регионалния офис на БАМСП в град Видин и пред централния офис в град София. Освен табелите, по проекта ще бъдат изработени по 50 броя визитни картички за всяко от новонаетите лица, на гърба, на които ще бъде поставена и кратка информация за проекта и полученото финансиране. Предвижда се още да бъдат изработени 30 броя рекламни брошури, 50 броя папки, 20 броя плаката и стикери за закупеното оборудване и едно светещо рекламно табло. Проектът да бъде представен в електронни сайтове и местни медии като се предвижда да бъде създаден и собствен електронен сайт. В бюджета на проекта са предвидени финансови средства за закупуване на описаните материали за визуализация, както и за изработка на интернет сайт, организиране на събития за информиране обществеността за получената подкрепа и публикуване на материали в местните медии., Contracted Amount: 3 600.00 , Reported Amount: 3 600.00
  • Activity: Подбор на представителите на целевите групи и осигуряване на заетост: Подборът на представителите на целевите групи ще бъде насочен към безработни и неактивни лица между 30 и 54г. и над 54г. с висше или по-ниска степен на образование и безработните младежи на възраст до 29г.(вкл.) със завършено висше или по-ниско образование. Представителите на целевите групи ще бъдат регистрирани в Дирекция Бюро по труда, безработни и/или неактивни лица. Подборът ще се осъществи чрез прилагане принципа на равнопоставеност и липса на дискриминация като всяко едно от лицата ще бъде включено в конкурс за подбор на кандидати, за обявените позиции от предварително назначена комисия. В състава на комисията ще вземат участие представители на Българска асоциация на малките и средни предприятия, които са част и от екипа за организация и управление на проекта. След проведените интервюта, в определен срок, комисията ще излезе с окончателно решение и ще се свърже с одобрените кандидати. При подбора ще се вземат предвид изискванията към всяка от обявените свободни позиции в организацията, както следва: - Младши счетоводител (четири свободни позиции) Кодът на длъжността спрямо Националната класификация на професиите и длъжностите (НКПД) е: 24114006. Минималното образователно и квалификационно ниво за заемане на длъжността е завършено "средно образование". - Мениджър, проекти (пет свободни позиции), НКПД: 24215027. Минималното образователно и квалификационно ниво за заемане на длъжността е "специалист по..", но предвид осигуреното обучение по професионална калификация на тази длъжност ще бъдат наемани и лица с по-ниска степен на образование. - Шофьор, товарен автомобил (една свободна позиция), НКПД: 83322010. Минималното образователно и квалификационно ниво за заемане на длъжността е завършен 10-ти клас. Кандидатите трябва да притежават свидетелство за управление на МПС. -Счетоводител, оперативен (една свободна позиция), НКПД: 33133001. Минималното образователно и квалификационно ниво за заемане на длъжността е завършено средо образование или придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити за завършване на средно образование; Минимални изисквания към длъжностите са отлични комуникационни умения; умения да презентира и договаря; добра компютърна грамотност; позитивност и увереност; способност за приоритизиране на време и проекти; отговорност, организираност и способност за подреждане на задачите; умения за работа в екип; няма да се изисква задължителен опит по позицията. С избраните представители на целевите групи ще се сключи трудов договор и ще им се осигури заетост. За всеки един служител ще бъде изготвена длъжностна характеристика, която да указва какви са неговите задължения,отговорности и права в организацията. Новите служители ще работят в офиса на БАМСП в град Видин като при нужда някои от тях ще бъдат командировани в централния офис на асоциацията, намиращ се в град София. Заетостта на лицата ще се заплаща спрямо минималния осигурителен доход за съответната професия в страната. Разходите за тази дейност са описани в бюджетен раздел "Разходи за персонал", бюджетно перо 1. Разходи за възнаграждения за всяко лице, включено в заетост при работодател в размер на Минималния осигурителен доход и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, попадаща в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. за период до 12 месеца. В сумата са включени доплащания по приложимото национално законодателство - обезщетения за неизползван отпуск, доплащане за прослужено време и др. При изчислението на общата стойност е предвиден и достатъчен резерв в случай, че настъпи промяна в размера на МОД., Contracted Amount: 88 643.00 , Reported Amount: 87 387.41
  • Activity: Избор на изпълнител и доставка на оборудване и обзавеждане на новите работни места: Изпълнението на дейността включва привеждане на работните места в готовност за провеждане на обучение и работа. По този начин ще се осигури по - добра ефективност на трудовия процес. Дейността включва избор на доставчик, който да достави необходимото оборудване и обзавеждане при спазване на принципите на прозрачност и добро стопанско управление, след което ще бъде реализирана доставка на оборудването и обзавеждането въз основа на договорените условия с избрания доставчик. Голяма част от предвидените длъжности по проекта са административни, поради което трябва да бъде закупено подходящото офис оборудване и обзавеждане за обезпечаване работата на новите служители. Работата на наетите младши счетоводители и мениджър, проекти е свързана с ежедневната работа на компютър, поради което е нужно закупуването на компютърни конфигурации, включващи компютър, монитор, клавиатура и мишка. Освен това за изпълнението на ежедневните задачи служителите се нуждаят от закупуване на мултифункционални машини, с които да копират, принтират и сканират различни документи. Предвижда се да бъдат закупени две такива машини, предвид факта, че служителите ще бъдат разпределени и ще работят в две отделни помещения. Относно обзавеждането на стаите, където ще бъдат новите лица, ще бъде закупено ново обзавеждане, включващо - столове, бюра и шкафове за съхранение на документация. Единствената длъжност, която няма да бъде свързана с административно обслужване е "шофьор,товарен автомобил", който трябва да подпомага работата на експертите в офиса като улеснява достъпа на специалистите до клиентите, които се намират в областта и дори цялата страна. Осгуряването на шофьор, ще помогне на повече хора да се възползват от услугите, които предлага организацията. Към момента, специалистите на БАМСП пътуват при възможност в областта за осъществяване на разнообразни консултации и ежеседмично до град София, където е разположен централният офис на асоциацията. Разкриването на тази нова поцизия ще направи услугите, предлагани от експертите по-достъпни за хората като за целта по проекта е предвидено да бъде закупено и транспортно средство, което да бъде управлявано от новонаетият шофьор. Поради закупуването на превозно средство и техниката, с която трябва да бъдат оборудвани работните места са предвидени средства в бюджетен ред 7. Разходи за застраховки на придобитото обзавеждане, оборудване и стопански инвентар., Contracted Amount: 55 357.00 , Reported Amount: 54 772.26
  • Activity: Провеждане на професионално обучение и обучение по ключови компетентности на наетите по проекта лица: Целта на дейността е да се повиши адаптивността към работния процес на заетите хора, чрез един инструмент за личностно и социално развитие чрез провеждане на обучения за придобиване на трета квалификационна степен по част от професията на вече наетите по проекта лица и придобиване на знания по ключови компетентсности. В сумата за обучение са включени всички разходи свързани с него като възнаграждение на преподаватели, разходи за консумативи и материали за провеждане на обучението, разходи за учебни материали и т.н. Обучението по професионална квалификация както и обучението по ключови компетентности ще се проведат съгласно Европейската квалификационна рамка . Предлаганото професионално обучение по част от професията по трета квалификационна степен е подходящо за лица завършили средно образование без придобита квалификация и професия, лица с висше образование но без практически опит в дадената професия, лица с желание и мотивация да упражняват конкретната професия. Продължителността на обученията по трета квалификационна степен ще бъде 600 учебни часа. След провеждане на обучение по професионална квалификация, лицата ще придобият и усъвършенстват познания в различните сфери на професионална насоченост, отговарящи на реалните нужди на тяхната работа. За обучението по ключова компетентсност 2 "Общуване на чужди езици" се провеждат курсове за обучение по европейски стандарти А1, А2 и В2. Лицата ще преминат през обучение по теория и практика като общата продължителност на ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" ще бъде 300 учебни часа, а на ключова компетентсност 4 "Дигитална компетентност" - 45 учебни часа. Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентсност следва да се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация за определяне нивото на лицата. Входящо образователно ниво на обучаемите ще се удостоверява чрез свидетелство за завършено основно образование и уверение за завършен клас от средното образование, или диплома за завършено средно образование. Успешно завършилите полагат изпит и се издава ”Удостоверение за професионално обучение” – образец на Министерство на образованието и науката за съответната професия и специалност, което позволява да практикувате професията и е признато във всички страни от ЕС. Новоназначеното лице на длъжноста "Шофьор,товарен автомобил" няма да премине през посочените обучения, тъй като обученията не отговарят на изискванията за заеманите от него позиция., Contracted Amount: 18 675.00 , Reported Amount: 17 725.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Vanya, Contracted Amount*: 1 812.21 , Reported Amount**: 1 812.21
  • Contractor: State Financial Inspection Agency, Contracted Amount*: 1 633.50 , Reported Amount**: 3 019.21
  • Contractor: BULSTRAD VIENNA INSURANCE GROUP INSURANCE COMPANY, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 2 115.26
  • Contractor: Euratec Auto Ltd., Contracted Amount*: 29 000.00 , Reported Amount**: 29 000.00
  • Contractor: Katya, Contracted Amount*: 3 610.15 , Reported Amount**: 3 610.15
  • Contractor: Association Academy for Science, Environmental Education and Business, Contracted Amount*: 18 675.00 , Reported Amount**: 17 725.00
  • Contractor: SPACIO-DESIGN, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 3 600.00
  • Contractor: KAPRI , Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 18 585.00
  • Contractor: Iliyana, Contracted Amount*: 4 714.44 , Reported Amount**: 4 715.68
  • Contractor: AL-TRANS 13 Ltd., Contracted Amount*: 4 800.00 , Reported Amount**: 9 872.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията придобиват квалификация, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8.00 , Reached amount: 8.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, които при напускане на операцията имат работа, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 10.00 , Reached amount: 11.00
Indicator 3 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 11.00 , Reached amount: 16.00

Financial Information

Total Project cost 184 275.00 BGN
Grant 184 275.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 177 136.74 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Закупуване на автомобил, Estimated Amount: 29 000.00
  • Differentiated position 1: Закупуване на автомобил
    Contractor: Euratec Auto Ltd.
    Contract total funded value: 29 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Застраховка, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Застраховка
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Избор на доставчик на материали и консумативи за екипа за организация и управление, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на доставчик на материали и консумативи за екипа за организация и управление
    Contractor: AL-TRANS 13 Ltd.
    Contract total funded value: 4 800.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на доставчик на оборудване и обзавеждане, Estimated Amount: 25 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на офис оборудване
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на офис обзавеждане
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 5 Subject to due process: Публичност на проекта, Estimated Amount: 3 600.00
  • Differentiated position 1: Публичност на проекта
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 6 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на изпълнител за позицията "Координатор на проекта", Estimated Amount: 2 800.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за позицията "Координатор на проекта"
    Contractor: Katya
    Contract total funded value: 3 610.15
Procedure 7 Subject to due process: Съобщение за набиране на ценови предложения за осигуряване на изпълнител за позицията "Счетоводител на проекта", Estimated Amount: 1 320.00
  • Differentiated position 1: Избор на изпълнител за позицията „Счетоводител на проекта"
    Contractor:
    Contract total funded value:

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN