Identification

UMIS Number BG16RFOP001-5.002-0018-C01
Project Name Construction of a complex for social services for people with mental disorders
Beneficiary 000215729 MUNICIPALITY DRYANOVO
Funding ERDF ==> Regions in Growth
Date of the Contract/Order 18.12.2018
Start Date 18.12.2018
End Date 22.02.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Габрово (BG322), Дряново, гр.Дряново

Description

Brief description
Проектното предложение предвижда изграждането на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства на територията на община Дряново, съгласно Картата на услугите за подкрепа в общността и Картата на резидентните услуги, чрез:
1. Изграждане на 7 сгради (ново строителство), всяка от които с предназначение за предоставяне на услуга „Център за грижа за лица с психични разстройства“ с общ капацитет 105 лица (места) в град Дряново, община Дряново, област Габрово. 
Центровете представляват отделни масивни сгради, разположени в общ парцел, със самостоятелни прилежащи дворни пространства. Архитектурно ще бъдат оформени в единен композиционен комплекс. Общото за комплекса външно прилежащо пространство ще се оформи като паркова среда, с места за почивка и разходки. 
Във всяка от посочените сгради ще има помещения за общо ползване, лични и сервизни помещения (складови; инсталационни; за персонала, според нормативните изисквания). 
Ще бъдат осъществени дейности по инженеринг (проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството); изготвяне  на оценка за съответствие; строителен надзор; информационно-комуникационна кампания за популяризиране на проекта и източниците на финансиране. 
Община Дряново ще осигури с друго финансиране различно от финансирането по настоящата схема по ОП РР, необходимото оборудване и обзавеждане за безпроблемното функциониране на социалните услуги от резидентен тип, съобразно изискванията за предоставяне на съответната услуга, а прилежащите дворни пространства ще бъдат благоустроени.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Дейността цели да се създадат условия за ефективно и качествено изпълнение на предвидените в проектното предложение дейности, като в рамките й ще се сформира екип за управление на проекта, включващ: - ръководител, - координатор, - експерт обществени поръчки, - счетоводител; - експерт инвеститорски контрол . Екипът ще се състои от служители на общинска администрация Дряново с нужния опит съгласно правилата на УО на ОПРР по отношение изискванията за управление на инфраструктурни проекти. С оглед качествено и своевременно изпълнение на планираните задачи, екипът за управление ще включва лица, които са теоретично и практически подготвени в сферата на предвижданите за реализация дейности и имат умения по администриране, координиране, управление и отчитане дейностите/операциите по проекта. Дейността ще бъде организирана в следните етапи: 1. Определяне и назначаване на екипа След сформиране на екипа ще се организира среща, на която ще се изготви план-график за изпълнение на дейностите, осигуряващ в най-голяма степен ефективно постигане на поставените цели, с оглед времето за изпълнение и ефикасно използване на разполагаемия финансов ресурс. На срещата ръководителят на проекта ще разпредели функционалните отговорности на всеки член от екипа съобразно изготвения план-график. 2. Текущо управление на проекта: - запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключения договор за БФП; - провеждане на периодични срещи на екипа (при необходимост ще се провеждат извънредни срещи в случай на възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с изпълнението на ДБФП). - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; 3. Финансово управление на проекта: вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението. 4. Провеждане на процедури за избор на изпълнители: - актуализиране и съгласуване с УО на ОПРР график на обществените поръчки; - организация на изготвянето на документациите за избор на изпълнители; - организация на процедурите за избор на изпълнители; - контрол на процеса по изпълнение на договорите с избраните изпълнители. 5.Вътрешен мониторинг на проекта: - периодично актуализиране на план-графика на проекта; - документални проверки (междинни и при извършване на плащане) за качество, за достоверност и допустимост; Членовете на екипа ще осъществяват административното, техническо и финансово управление на проекта, съгласно Методическите указания за изпълнение на договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020., Contracted Amount: 32 957.85 , Reported Amount: 32 934.90
  • Activity: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект "Изграждане на комплекс за социални грижи за възрастни хора и лица с умствена изостаналост": В рамките на изпълнение на дейността, съгласно техническото задание на Възложителя, ще бъдат изготвени инвестиционни проекти за изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психически разстройства. Ще бъдат изготвени технически/работен проект по съответните части включващи изграждане (ново строителство) на седем сгради, всяко от които с предназначение „Център за грижа за лица с психични разстройства“. Техническата разработка включва и цялостно проектантско решение по отношение на дворното пространство на комплекса за социални грижи. При осъществяване на строително-монтажните работи се предвижда: - Изграждане (ново строителство) на седем „Центъра за грижа за лица с психически разстройства". Сградите ще бъдат самостоятелни (отделени една от друга) всяка с капацитет за 15 потребителя и всяка със самостоятелно дворно пространство. Във всяка сграда ще бъдат обособени помещения за: общо ползване, лично ползване, кухня, сервизни, санитарни, складови, инсталационни и за персонала. - Благоустройство и паркоустройство на дворното пространство около сградите и на комплекса, като цяло; Върху прилежащите дворни пространства към посочените по-горе 7 обекта, предвидени за предоставяне на социалните услуги, ще бъдат извършени благоустройствени мероприятия и озеленяване, което да гарантира възможност за визуално проследяване на местоположението на ползвателите на услугите. Прилежащите пространства ще бъдат оформени така, че да позволяват провеждането на разнообразни занимания – разходки и свободно придвижване, занимания с градинарство и други. Преди подаването на настоящото предложение е подготвена техническа документация, която включва изготвяне на актуална скица на имота за застрояване и архитектурно заснемане, заверено от главния архитект на община Дряново, както и обяснителна записка и индикативна количествено-стойностна сметка по окрупнени показатели. Ще бъдат изпълнени всички предвидени в инвестиционните проекти мерки за достъпна архитектурна среда за хора с увреждания в центровете за грижа за лица с психични разстройства. През периода на изпълнение на СМР ще се осъществява ефективен авторски надзор съобразно чл.162, ал. 2 от Закона за устройство на територията. Като Възложител Община Дряново ще изпълни задълженията си по Закона за устройство на територията (чл. 177) и ще извърши необходимите действия по въвеждането на обекта в експлоатация. Разходите по въвеждането на обекта в експлоатация не са част от бюджета на проекта, а част от бюджета на общината и ще бъдат финансирани с предвидени за това средства в утвърдения общински бюджет., Contracted Amount: 3 231 125.00 , Reported Amount: 3 855 300.00
  • Activity: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството: В процеса на изпълнение на дейността ще бъде извършена оценка за съответствието на проектната документация със съществените изисквания към строежите. Оценката за съответствието ще бъде изготвена под формата на комплексен доклад съставен от регистрирана фирма - консултант. В процеса на изпълнение на строително-монтажните работи се предвижда системен контрол по време на строителството, чрез упражняването на независим строителен надзор, в съответствие с разпоредбите на чл.168 от Закона за устройство на територията. Представителят на строителния надзор ще участва във всички проби и изпитания на материали, конструкции и инсталации, използвани и/или изградени на обектите подлежащи на интервенция при строителството, като подписва всички документи, удостоверяващи резултатите от тези проби и изпитания. Решенията и указанията на лицето, упражняващо независим строителен надзор, вписани в заповедната книга на строежа, са задължителни за всички участници в строителството и следва да се изпълняват незабавно след вписването. Независимият строителен надзор по време на строителството ще се упражнява в следния задължителен обхват: 1. Законосъобразно започване на строежа; 2 .Пълното и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Изпълнение на строежите, съобразно одобрените проекти; 4. Контрол по спазване условията на безопасност на труда, съгласно проекта за организация на строителството; 5. Опазване на околната среда по време на изпълнение на строежа; 6. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност; 7. Недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 8. Правилно изпълнение на строително монтажните работи; 9. Годност на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителния контрол ще се упражнява през целия период от откриване на строителната площадка до издаване на разрешение за ползване на строежа. Представители на независимия строителен надзор ще присъстват на съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството с цел установяване точното изпълнение на проекта. След приключване на строителството упражняващия строителен надзор изготвя окончателен доклад на основание чл.168, ал. 6 от Закона за устройство на територията., Contracted Amount: 59 950.00 , Reported Amount: 71 580.00
  • Activity: Изпълнение на мерки за информация и комуникация: В проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на ЕС за изпълнението на предвидените интервенции и за ефекта, който те ще имат за развитието на община Дряново. Предвидените мерки и дейности са съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагана на правилата за информация и комуникация. Разясняването на целите и задачите на проекта и постигането на максимална публичност на постигнатите резултати ще се осъществи в рамките на дейността чрез: - Поместване на информация на интернет-страницата на община Дряново, включваща: кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Изработване, доставка и монтаж на информационен временен билборд в процеса на изпълнение на строително-монтажните работи. Предвижда се изработването и поставянето на 1 (един) брой информационен временен билборд в процеса на изпълнение на строително-монтажните работи. На него ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съ-финансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева, начална и крайна дата на изпълнението на проекта. - Изработване, доставка и монтаж на 1 (един) брой постоянна информационна табела. Постоянна информационна табела се предвижда да бъдат поставена в обхвата на обекта на видно за обществеността място. На нея ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на съ-финансиращия фонд - ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране, представени в български лева. - Организиране и провеждане на 2 (две) публични събития под формата на пресконференции. Ще бъдат проведени 2 (две) публични събития: непосредствено след сключването на договорите за строителство и при приключване на дейностите по проекта. Публичните събития ще бъдат анонсирани чрез две прессъобщения в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и на интернет-страницата на община Дряново. Ще се изготви информационен банер и снимков материал по време на събитията. - Организиране и провеждане на официална церемония за откриване на обекта "Първа копка" и церемония "Откриване на обекта". Ще бъдат проведени една официална церемония "Първа копка" и една церемония "Откриване на обекта". Събитията ще бъдат анонсирани чрез публикации в местните медии, като информацията посочена в тях ще бъде публикувана и на интернет-страницата на община Дряново. Официалната церемония за откриване на обекта "Първа копка" ще се състои непосредствено след съставянето на протокола за откриване на строителна площадка и за определяне строителна линия и ниво, а официалната церемония "Откриване на обекта" след приключване на строително-монтажните работи и приемането им., Contracted Amount: 4 710.00 , Reported Amount: 5 508.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Plamen, Contracted Amount*: 1 070.17 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Mariya, Contracted Amount*: 1 070.17 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: Nayden, Contracted Amount*: 1 070.17 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KIDAT GRUP Ltd., Contracted Amount*: 3 855 300.00 , Reported Amount**: 3 855 300.00
  • Contractor: R G B, Contracted Amount*: 19 800.00 , Reported Amount**: 19 800.00
  • Contractor: EX-PRESS, Contracted Amount*: 5 508.00 , Reported Amount**: 5 508.00
  • Contractor: YAZON LTD, Contracted Amount*: 71 580.00 , Reported Amount**: 71 580.00
Subcontractors
  • Subcontractor: DOT LINE Ltd., Contracted Amount*: 86 870.00
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of supported facilities of social infrastructure in the process of deinstitutionalization, Measure Unit: обекти, Base Value: 0.00 , Target amount: 7.00 , Reached amount: 7.00

Financial Information

Total Project cost 3 772 707.40 BGN
Grant 3 772 707.40 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 3 772 707.40 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 17 895.00 0.00 17 895.00 ЯЗОН ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 192 765.00 0.00 192 765.00 КИДАТ ГРУП ЕООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изготвяне на оценка за съответствие на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите и упражняване на строителен надзор по време на строителството по проект "Изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства", Estimated Amount: 59 950.00
  • Differentiated position 1: Оценка на съответствието на инветиционен проект и изпълнение на независим строителен надзор на обект: "Изграждане на комплекс за социални улуги за лица с психични разстройства"
    Contractor: YAZON LTD
    Contract total funded value: 71 580.00
Procedure 2 Subject to due process: Инженеринг - проектиране, авторски надзор и изпълнение на строителството по проект "Изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства", Estimated Amount: 3 214 625.00
  • Differentiated position 1: "Изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства"
    Contractor: KIDAT GRUP Ltd.
    Contract total funded value: 3 855 300.00
Procedure 3 Subject to due process: Осъществяване на информационно-комуникационна кампания по проект "Изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства», Estimated Amount: 4 710.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на информиране и публичност по проект №BG16RFOP001-5.002-0018-C01 "Изграждане на комплекс за социални услуги за лица с психични разстройства"
    Contractor: EX-PRESS
    Contract total funded value: 5 508.00
Procedure 4 Subject to due process: Подготовка на техническа документация , Estimated Amount: 19 800.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN