Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.001-1141-C01
Project Name Improving the Production Capacity of "AS Systems" OOD
Beneficiary 831312301 AS Systems OOD
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 29.03.2016
Start Date 29.03.2016
End Date 15.12.2016
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Description

Brief description
Проектното предложение е насочено към получаване на безвъзмездна финансова помощ от Ей Ес Ес ООД (водещ разработчик на софтуер и доставчик на информационни услуги в България) за инвестиции в дълготрайни материални и дълготрайни нематериални активи (доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на оборудване и софтуер) свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект. 

Проектът е насочен към постигане на следните две основни цели - Повишаване на производствения капацитет и Засилване на експортния потенциал на кандидата. Целеви групи: Проектът се изпълнява на територията на съществуващ стопански обект - в град Монтана (Северозападен район), а освен това проектът включва дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. 

Проектното предложение включва дейности за подобряване на производствените процеси, дейности за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите услуги и дейности за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. 

Очакваните резултати по проекта са: подобряване на съществуващи уеб-базирани и облачни софтуерни услуги; разширяване на производствения капацитет за уеб-базираните и облачни софтуерни услуги с 219% както в предприятието като цяло, така и в стопанския обект в град Монтана; ръст в приходите от продажби на дружеството с около 20% в средносрочен план;  стартиране на експорт и постигане на 8% дял на износа общо в приходите, а при уеб-базираните и облачни софтуерни услуги - 13,63%; в средносрочен план постигане на вътрешна норма на възвращаемост на проекта - 17,51%; нарастване на производителността с 15,06%; увеличаване на средните генерирани приходи от износ с 25,55% и увеличаване на ефективността на производствените разходи с 16,24%.
Activities
  • Activity: Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена посредством придобиване на следните ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр.): Като част от дейността за подобряване на производствените процеси ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следното оборудване представляващо ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и софтуер представляващ ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр., които ще работят заедно като единна система за предоставяне на уеб-базирани и облачни услуги, чиито технологичен (производствен) процес преминава през следните основни етапи: 1) Проектиране; 2) Разработка; 3) Избор на оборудване; 4) Конфигуриране, форматиране и архивиране; 5) Инсталиране на софтуера; 6) Внедряване, тестване и обучение; 7) Поддръжка. През последните години дейностите на кандидата значително нараснаха и компанията почти е изчерпала свободния технологичен (производствен) капацитет на наличното оборудване и софтуер, което ограничава възможностите за разширяване на предлагането на уеб-базирани и облачни софтуерни услуги. С най-голям потенциал за развитие измежду перспективните софтуерни услуги, в които дружеството се е специализирало, са уеб-базираните и облачни услуги, които са наследник на десктоп-базираните продукти и представляват предлагането на традиционни софтуерни продукти под формата на уеб-услуги като съхранението и обработката на данните не се извършва на устройства на клиента, а на отдалечена външна инфраструктура (компютърен облак) като връзката се осъществява посредством интернет. Наличното оборудване и софтуер свързани с предоставянето тези услуги са с недостатъчен капацитет, ниска производителност и скорост на работа (бързина), съпътствани от прекъсвания поради хардуерни и софтуерни повреди и сривове в електрозахранването и невъзможност за обслужване на по-големи клиенти, което налага извършване на дейности за подобряване на производствените процеси насочени към инвестиции в ДМА (ново оборудване) и ДНА (софтуер) с по-висока производителност, капацитет и скорост на работа, които работещи взаимосвързано ще доведат до разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект в гр. Монтана и увеличаване на износа. Конкретно използваните при предвидения за закупуване дисков масив нови технологии (SSD дискове в комбинация с твърди дискове вместо сега използваните само с твърди дискове) са с няколко пъти по-висока производителност и скорост на работа при работещо като единна система оборудване и софтуер с 30% по-малко консумация на електроенергия и без прекъсвания на технологичния процес. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДМА и ДНА по проекта (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган. , Contracted Amount: 489 300.00 , Reported Amount: 244 650.00
  • Activity: Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (посредством придобиване на следните ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр.): Като част от дейността за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следното оборудване представляващо ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и софтуер представляващ ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр., които ще работят заедно като единна система за предоставяне на уеб-базирани и облачни софтуерни услуги, чиито технологичен (производствен) процес преминава през следните основни етапи: 1) Проектиране; 2) Разработка; 3) Избор на оборудване; 4) Конфигуриране, форматиране и архивиране; 5) Инсталиране на софтуера; 6) Внедряване, тестване и обучение; 7) Поддръжка. Част от наличните в момента оборудване и софтуер са амортизирани, а поради това предлаганите уеб-базирани и облачни услуги са с непостоянно качество, което отблъсква редовните клиенти и е пречка за привличането на нови такива, както и за стартиране на износ. Освен това са налице прекъсвания на електрозахранването в стопанския обект в Монтана при липса на надеждно дублиране. Използваните софтуерни лицензи водят до риск от спиране на услугите или загуба на информация; недостатъчна защитеност от външни въздействия; липса на единна система за архивиране и гаранция за непрекъснатост на технологичния процес. По проекта е предвидена дейност за добавяне на нова характеристика "Репликиране на критична инфраструктура" към съществуващите уеб-базирани и облачни услуги с цел поддържане на постоянно качество и тяхното подобряване. Тя е свързана със създаването на резервни архивни копия и представлява дублиране на реална сървърна машина върху облак и нейното възстановяване при хардуерно дефектиране, загуба на данни или софтуерен срив. Тази характеристика ще бъде въведена чрез Софтуер за облачна инфраструктура, която ще позволи всички потребители да са разположени на централизиран дисков масив с висока резервираност, а понеже натоварването се разпределя между няколко сървъра едновременно, отпадането на един или повече сървъри няма да повлияе на качеството услугата или нейното прекъсване. Освен това този софтуер ще осигури поемането на по-големи натоварвания, минимизиране на риска от грешки при инсталиране и конфигуриране, функционирането на единна система за архивиране (бекъп) на данни и подобрена защита на информацията. Като допълнение непрекъсваемото токозахранване ще осигури непрекъсваемост на услугата при срив в електроснабдяването. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДМА и ДНА по проекта (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес (посредством придобиване на ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив- 1 бр., Сървърна система за архивни копия- 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване- 1 бр. и ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура- 1бр.): Като част от дейността ще бъдат придобити посредством закупуване (включително доставени, монтирани, инсталирани, изпитани и въведени в експлоатация) следното оборудване представляващо ДМА: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и софтуер представляващ ДНА: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр. , които ще работят заедно като единна система за предоставяне на уеб-базирани и облачни софтуерни услуги, чиито технологичен (производствен) процес преминава през следните основни етапи: 1) Проектиране; 2) Разработка; 3) Избор на оборудване; 4) Конфигуриране, форматиране и архивиране; 5) Инсталиране на софтуера; 6) Внедряване, тестване и обучение; 7) Поддръжка. Тясно място в технологичния процес на уеб-базираните и облачни услуги представляват операциите свързани с репликиране на сървъри (бекъп) за подготовка на архивни и резервни копия и гарантиране на непрекъснатост на работата, високите производствени разходи за суровини (електроенергия), генерирането на шум и електромагнитно излъчване, както и отделяне на вредни газове в околната среда от използвания дизелов генератор за ток срещу сривове в електрозахранването. Всичко това налага извършването на инвестиции в придобиване на нови ДМА и ДНА, чиято комплексна работа се характеризира с подобрена ресурсна ефективност и ефикасност в производствения процес, нуждаят се от по-малко сервизно обслужване, гарантират непрекъснатост на технологичния процес, позволяват минимизиране на разходите за електроенергия и отделяните вредни газове. Предвиденото за закупуване оборудване работи средно с около 30% по-малко ток за единица предложена услуга, а заедно с предвиденият за придобиване софтуер (позволяващ централизирана и синхронизирана работа на оборудването) въвеждат нова технология за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност известна като "Репликиране на критична инфраструктура", която представляваща дублиране на реална сървърна машина върху облак и нейното възстановяване при хардуерно дефектиране, загуба на данни или софтуерен срив, с което също се постига значително намаляване на използвания ток. Освен това предвидената за внедряване нова технология за осигуряване на независимост на технологичния процес от сривове в електропреносната мрежа чрез покупка на непрекъсваемо токозахранване заменящо използвания досега дизелов генератор за ток ще доведе до подобряване на ресурсната ефективност, т.к. ще прекрати използвания дизел като суровина и отделяните вредни газове в околната среда. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на документация за избор на изпълнители (с продължителност от 1-ви до 2-ри месец включително). Тази стъпка включва сформиране на екипа по проекта, който да изготви и съгласува с Управляващия Орган график на предвижданите за изпълнение процедури за избор на изпълнители, както и самата документация за избор на изпълнители съобразно изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по Оперативна Програма "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020. 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнители и сключване на договори с изпълнители (с продължителност от 3-ти до 4-ти месец включително). Тази стъпка включва провеждането на процедура за избор на изпълнител “Избор с публична покана” по реда на ПМС 118/20.05.2014 г. и последващо сключване на договори с избраните изпълнители в условията на предварителен, текущ и последващ контрол от страна на Управляващия Орган. 3. Придобиване на ДМА и ДНА по проекта (с продължителност от 5-ти до 12-ти месец включително). Тази стъпка включва доставка, монтаж, инсталиране, изпитване и въвеждане в експлоатация на ДМА и ДНА и завършва с подписване на приемо - предавателен и финален приемо - предавателен протокол за доставки по образец на Управляващия Орган. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Internet Corporated Networks Ltd., Contracted Amount*: 342 510.00 , Reported Amount**: 489 300.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Изменение на средните генерирани приходи от износ вследствие на инвестицията по проекта, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 25.55 , Reached amount: 0.00
Indicator 3 Вътрешна норма на възвръщаемост, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 17.51 , Reached amount: 0.00
Indicator 4 Нарастване на производителността, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 15.06 , Reached amount: 0.00
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Повишаване на ефективността на производствените разходи, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 16.24 , Reached amount: 0.00
Indicator 8 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 75 052.54 , Reached amount: 75 053.69

Financial Information

Total Project cost 489 300.00 BGN
Grant 342 510.00 BGN
Self amount 146 790.00 BGN
Total actual amounts paid 342 510.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на следните дълготрайни материални активи: Модулно шаси за монтаж на сървъри - 1 бр., Комуникационен управляващ модул - 2 бр., Сървър - 6 бр., Дисков масив - 1 бр., Сървърна система за архивни копия - 1 бр., Непрекъсваемо токозахранване - 1 бр. и дълготрайни нематериални активи: Софтуер за облачна инфраструктура - 1 бр., Estimated Amount: 489 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN