Identification

UMIS Number BG65ISNP001-2.002-0001-C09
Project Name Delivery of specialized equipment for effective border control at external borders, including IT and office equipment. BG/ISF - SO2 - NO6 - A12.
Beneficiary 129010125 Chief directorate Border police - Ministry of Interior
Funding FVS ==> Internal Security Fund
Date of the Contract/Order 02.09.2016
Start Date 02.09.2016
End Date 30.11.2023
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
С изпълнението на праоекта ще се подпомогне интегрираното управление на границите и осъществяването на граничен контро, чрез придобиване на ново ИТ оборудване и периферни устройства за структурите на ГДГП и специализирано оборудване на ГКПП.
Ще се засилят системите за контрол и наблюдение на външните граници и междуведомственото сътрудничество.
Ще се повишат мерките в рамките на територията, свързани с управлението на външните граници, и необходимите придружаващи мерки относно сигурността на документите, управлението на самоличността и оперативната съвмествимост на придобитото техническо оборудване.
Също така се очаква повишаване на ефективността при предотвратяването и борбата с трансграчнината престъпност по външните граници, включително трафика на хора и незаконното превеждане през границата.
Activities
  • Activity: Организация и управление на проекта: Предвиждат се средства за възнаграждение и командировки на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. В раздел III от формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. Със заповеди УРИ 3282з-53/07.01.2016 г. и УРИ 3282з- 54/07.01.2016г на директора на ГДГП-МВР и рег. № 3282з-169/13.01.2021 г. на ЗА директора на ГДГП-МВР са създадени екипи от експерти за управление и изпълнение на проекта. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати, съгласно времевия план график. , Contracted Amount: 27 346.31 , Reported Amount: 60 669.77
  • Activity: Доставка на компютърно и офис оборудване за подпомагане управлението на границите и осъществяването на граничния контрол : Дейността ще бъде изпълнявана в рамките на настоящия проект, с който ще се подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол, чрез: - доставка на компютърна техника (работни станции, преносими компютри и/или таблети) и друго оборудване; - обновяване и разширяване на хардуерно оборудване и доставка на софтуер на централен сайт, доставка на сървърно оборудване и батерии за непрекъсваемо токово захранване; - доставка на комуникационно оборудване (комутатори, медия конвертори и други) - доставка на принтери и копирна техника; и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол. Предвидените брой единици за закупуване са определени на база закупеното през 2009 г. по програма ФАР компютърно оборудване. Към настоящия момент цялото това оборудване е амортизирано, спряно от поддръжка, и голяма част от него работи със затруднение и не може да бъде възстановено, което силно затруднява управлението на границите и осъществяването на граничния контрол, особено в условията на миграционен натиск. Оборудването се експлоатира от ГДГП и седемте РДГП в това число и най-натоварените РДГП Елхово, РДГП Драгоман и РДГП Бургас. За осигуряване на работоспособността на сървърите в ГДГП е необходимо да бъдат подменени батериите на непрекъсваемите захранвания, чиито ресурс отдавна е изтекъл и в момента тази устройства не осигуряват непрекъснатост на работата на информационните системи. В периода 2015-2016г. е извършен одит на сървърната инфраструктура на Главна дирекция “Гранична полиция”. Изготвен е доклад с резултатите от анализа на текущото състояние с предложения за развитие в резултат на проведения одит на информационната среда в ГДГП Вх.№ 328200-6481/15.04.2016г., който показва , че за да се запазят информационните системи в работоспособност е необходимо да се предприемат спешни мерки за обновяване на сървърните системи и системите за съхранение на информацията. Докладът включва и бюджетна рамка 543 000 лв. за централен сайт и 937 000 лв. за седемте регионални сайта, като в бюджета е включен и необходимият софтуер. В Главна дирекция “Гранична полиция” се експлоатират и много други сървъри с изтекъл ресурс/закупувани и въведени в експлоатация преди повече от 10 години/ обслужващи локални информационни фондове подпомагащи управлението на границите и осъществяването на граничния контрол. Подмяната на част от тези сървъри неминуемо ще доведе и до необходимост от подмяна на приложен софтуер.Поради липса на резервни части и инсталационни пакети на софтуера подмяната им е повече от задължителна. В периода септември - декември 2015г. специалисти от Microsoft и Телелинк /като подизпълнител/ извършиха оценка на ИТ инфраструктурата в МВР, която показа, че повече от 90% от комуникационното оборудване в МВР е за подмяна в това число цялото комуникационно оборудване на ГДГП. Закупуването на нови работни станции, сървъри и принтери също неминуемо води до необходимост от закупуване на комуникационно оборудване и разширяване или подмяна на СКС. Предвидено е провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП. , Contracted Amount: 1 886 720.38 , Reported Amount: 2 792 123.41
  • Activity: Доставка на специализирано оборудване за осъществяване на ефективен граничен контрол: Предвид миграционен натиск от лица от конфликтните точки и високия риск от терористични заплахи, е необходимо и увеличаване на броя на систематичните проверки, а също и допълнителни проверки при съмнение за потвърждаване на самоличност на лица притежаващи документи без машинночитаема зона. На ГКПП се извършва гранична проверка на преминаващите лица, използваните документи за пътуване и превозни средства, което налага използването на модерно оборудване за осъществяване на ефективен граничен контрол. По дейността се предвижда: - Доставка на компютърна техника (работни станции, преносими компютри и/или таблети) и друго оборудване за граничен контрол; - Доставка на печати за гранични проверки; - Доставка на комуникационно оборудване за граничен контрол (комутатори, медия конвертори и други); - Доставка на принтери и копирна техника за граничен контрол; - Доставка специализирано оборудване за ГК и биометрична идентификация (скенери за документи, скенери за пръстови отпечатъци) и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол. - Закупуване на механизми за гранични печати тип „Шенген“ – 43 броя Индикативните брой единици са определени на база закупеното при въвеждането в експлоатация на настоящата АИС “Граничен контрол” през 2010 г. по договори ОП-91-Д- 20/12.02.2010 г. и ОП-91-Д-13/11.02.2010 г. оборудване за осъществяване на гранични проверки на първа и втора линия на ГКПП. Техниката е в експлоатация вече 6 години в режим 24/7 и 365 дни в годината при общоприет срок на експлоатация на такова оборудване при този режим на работа не- повече от 3 години. Оборудването е амортизирано, спряно от поддръжка, и голяма част от него работи със затруднение и не може да бъде възстановено, което силно затруднява осъществяването на ефективен граничен контрол. За периода 2010 - 2016 година са открити четири нови гранични контролно-пропускателни пункта, както следва - ГКПП Златоград, ГКПП Ивайловград, ГКПП Маказа и ГКПП Видин - Дунав мост 2 с общо 30 работни места за извършване на гранични проверки на първа и втора линия. По отношение на необходимостта от закупуване на нова техника за подмяна на съществуващата, следва да се вземат предвид няколко основни фактора, които ще повлияят пряко върху планирането на необходимите количества за следващите години. В ход е последната фаза на обсъждане в Европейския парламент на Предложение за изменение на чл. 7, ал. 2 от Регламент (ЕО) № 562/2006 (нов 2016/399) - Кодекс на шенгенските граници. Предложението предвижда въвеждане на систематични гранични проверки на всички преминаващи през ГКПП лица, включително и на гражданите, ползващи се от правото на свободно движение, съгласно правото на Съюза. Систематичните проверки предвиждат справка в националните бази данни и ШИС на лица и в националните бази данни, ШИС и Интерпол на документите им за пътуване. Предложението включва още въвеждане на систематичен контрол и на гражданите на трети страни при излизане от държавите членки. Въвеждането на систематични проверки е пряко свързано с увеличаване на експлоатацията на техническо оборудване, ползвано за граничните проверки, предвид увеличаването в пъти на броя на извършваните справки на ГКПП в автоматизираните информационни системи. Във връзка със засилването на граничните проверки, като една от мерките за противодействие на тероризма и нелегалната миграция и необходимостта от подобряване на пропускателната способност на граничните пунктове, ДГК при ГДГП анализира необходимостта от инфраструктурни и организационни промени на някои от граничните пунктове. Предложенията включват разширяване на ГКПП Русе с включване в експлоатация на изградените, не оборудвани с техника 8 работни места на ГКПП Русе - изток. , Contracted Amount: 5 141 811.48 , Reported Amount: 4 381 891.20
  • Activity: Информация и публичност на обществеността: ГДГП ще информира обществеността за финансовата помощ, по линия на националната програма, в съответствие с чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. - поставяне на значителна по размери забележима табела, която да отговаря на условията, посочени в чл. 2, т.2 от горния регламент и чл.1 от Делегиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г.; - лицата, които участват в проекта ще бъдат уведомени за това финансиране; - документите, които се изготвят ще съдържат текст и необходимите обозначения, съгласно Делегиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MUNDUS SERVICES AD, Contracted Amount*: 34 104.00 , Reported Amount**: 34 104.00
  • Contractor: CNSYS PLC, Contracted Amount*: 124 128.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: SMARTCOM-BULGARIA, Contracted Amount*: 545 366.40 , Reported Amount**: 15 128.40
  • Contractor: Printec Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 1 063 573.09 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KONTRAX , Contracted Amount*: 1 629 052.32 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: S amp; T BULGARIA, Contracted Amount*: 612 480.00 , Reported Amount**: 139 358.40
  • Contractor: VES BULGARIA LTD, Contracted Amount*: 171 000.00 , Reported Amount**: 35 862.00
  • Contractor: COMITEX LTD., Contracted Amount*: 2 803 962.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 -минимум 400 броя доставено компютърно и офис оборудване за подпомагане управлението на границите и осъществяването на граничния контрол, Measure Unit: Number, Base Value: 0.00 , Target amount: 400.00 , Reached amount: 1 894.00
Indicator 2 -минимум 1400 броя доставено специализирано оборудване за осъществяване на ефективен граничен контрол, Measure Unit: Number, Base Value: 1.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 2 069.00

Financial Information

Total Project cost 7 099 554.00 BGN
Grant 7 099 554.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 7 080 848.02 BGN
Percentage of EU co-financing 75.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на принтери и копирна техника" по 2 (две) обособени позиции, Estimated Amount: 303 735.74
  • Differentiated position 1: Доставка на принтери
    Contractor: Printec Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 272 230.45
  • Differentiated position 2: Доставка на копирни устройства
    Contractor: KONTRAX
    Contract total funded value: 86 985.12
Procedure 2 Subject to due process: „Доставка на комуникационно оборудване и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол” по 2 обособени позиции, Estimated Amount: 458 072.28
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1 "Доставка на комутатори"
    Contractor: SMARTCOM-BULGARIA
    Contract total funded value: 545 366.40
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2 "Доставка на активни мрежови устройства (медиа-конвертори)"
    Contractor: Printec Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 4 316.40
Procedure 3 Subject to due process: Доставка на компютърна техника и друго оборудване, което ще подмогне управлението на границите и осъществяване на граничен контрол. (по дейност 2 и 3), Estimated Amount: 2 033 249.68
  • Differentiated position 1: Обособена позиция № 1 "Доставка на работни станции (тип 1)"
    Contractor: Printec Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 787 026.24
  • Differentiated position 2: Обособена позиция № 2 "Доставка на преносими компютри (тип 2)"
    Contractor: CNSYS PLC
    Contract total funded value: 124 128.00
  • Differentiated position 3: Обособена позиция № 3 "Доставка на работни станции (тип 3) за първа и втора линия на гранични проверки "
    Contractor: KONTRAX
    Contract total funded value: 944 143.20
Procedure 4 Subject to due process: Доставка на печати за гранични проверки, Estimated Amount: 171 132.50
  • Differentiated position 1: Доставка на печати за гранични проверки
    Contractor: VES BULGARIA LTD
    Contract total funded value: 171 000.00
Procedure 5 Subject to due process: Доставка на принтери и копирна техника (по дейност 2 и 3), Estimated Amount: 364 482.89
  • Differentiated position 1: “Доставка на лазерни монохромни принтери тип 1”
    Contractor: Printec Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 272 230.45
  • Differentiated position 2: “Доставка на лазерни монохромни мултифункционални принтери тип 2”
    Contractor: Printec Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 272 230.45
  • Differentiated position 3: “Доставка на копирни устройства ”
    Contractor: KONTRAX
    Contract total funded value: 86 985.12
Procedure 6 Subject to due process: Оборудване и разширяване на хардуерно оборудване и доставка на софтуер на централен сайт, доставка на сървърно оборудване и батерии на непрекъсваемо токово захранване. (по дейност 2), Estimated Amount: 646 625.83
  • Differentiated position 1: Доставка и гаранционна поддръжка на хардуерно оборудване и софтуер на централен сайт
    Contractor: S amp; T BULGARIA
    Contract total funded value: 612 480.00
  • Differentiated position 2: Доставка на батерии за непрекъсваемо токово захранване
    Contractor: MUNDUS SERVICES AD
    Contract total funded value: 34 104.00
Procedure 7 Subject to due process: Специализирано оборудване за граничен контрол и биометрична идентификация и друго оборудване, което ще подпомогне управлението на границите и осъществяването на граничния контрол ( по дейност 3), Estimated Amount: 3 405 438.96
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 2 "Доставка на специализирани периферни устройства (скенери за пръстови отпечатъци) за работните станции за първа и втора линия на гранични проверки"
    Contractor: KONTRAX
    Contract total funded value: 597 924.00
  • Differentiated position 2: „Доставка и гаранционно поддържане на специализирани периферни устройства (скенери за документи) за работни станции за първа и втора линия на гранични проверки"
    Contractor: COMITEX LTD.
    Contract total funded value: 2 803 962.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN