Identification

UMIS Number BG16M1OP002-6.001-0001-C02
Project Name 2016 budget line for preparation, implementation, monitoring and control of OP ENV 2014-2020
Beneficiary 000697371 Ministry of environment and water, DG "Operational programme Environment", department "Coordination, communication and technical assistance"
Funding ERDF ==> Environment
Date of the Contract/Order 23.12.2015
Start Date 23.12.2015
End Date 18.12.2017
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Бюджетната линия ще осигури необходимата подкрепа за управлението на програмата, нейното изпълнение, мониторинг, контрол и оценка, изграждане на административния капацитет на УО, на бенефициентите и на членовете на Комитета за наблюдение в съответствие с Регламент (ЕС) № 1303/2013  на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета. Бюджетната линия ще осигури ефективна реализация на оперативната програма и  наличие на определен специфичен капацитет за подготовка и изпълнение (включително управление) на проекти в сектор “околна среда”.
Activities
  • Activity: Закупуване на техническо оборудване: В изпълнение на дейността следва да се извърши доставка на копирни машини необходими на експертите от ГД ОПОС за извършване на ежедневните им задължения, както и закупуване на дрон във връзка с подпомагане проверките на място, който следва да осигурява на УО достатъчна увереност по отношение физическото изпълнявание на проектите. , Contracted Amount: 29 400.00 , Reported Amount: 75 981.71
  • Activity: Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи, за нуждите на Оперативна програма “Околна среда": Подпомагането процеса на техническо изпълнение на ОПОС чрез извършване на писмени преводи и редакция от английски, немски, френски, испански, италиански, гръцки, португалски, финландски, шведски, ирландски, датски, естонски, нидерландски, полски, румънски, словашки, словенски, унгарски, чешки, латвийски, литовски, малтийски (официални езици на ЕС) на български език и обратно, както и на устни преводи под формата на симултанни и консекутивни преводи. , Contracted Amount: 78 720.00 , Reported Amount: 20 042.32
  • Activity: Осигуряване на външна финансова и инженерна експертиза, експертиза в сектор биоразнообразие и др. при управлението на ОПОС.: При осъществяване дейността на ГД ОПОС в МОСВ възникват казуси и необходимост от вземане на решения със значителна сложност от различни области на финансовата, инженерната, техническа област, сектор биоразнообразие и др. при управлението на ОПОС, които често изискват специфична експертиза. Извършването на анализи, становища, включително разработката на необходимите конкретни практически действия, които да бъдат предприети в посочените области е фактор за доброто управление и изпълнение на оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”, както и при възникнала необходимост при затваряне на Оперативна програма "Околна среда 2007-2013 г. В рамките на тази дейност ще бъдат финансирани и възнагражденията на външни оценители, които вземат участие в оценката на проектните предложения за съответствие с изисквания и критериите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. , Contracted Amount: 57 600.00 , Reported Amount: 72 234.11
  • Activity: Юридически услуги в областта на европейското финансиране по Оперативна програма „Околна среда“; анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда“;: В процеса на управление и изпълнение на Оперативна програма „Околна среда“ г. възникват казуси със значителна правна сложност от различни области на правото, които често изискват вземането на спешни и неотложни решения. Видът на тези казуси не би могъл да се определи предварително, а в същото време е необходимо УО да осигури получаването по всеки конкретен казус на специализирани юридически услуги с голям опит и висока професионална квалификация в съответната правна област. Специализираните юридически услуги обхващат предоставянето на юридически консултации на УО под формата на устни или писмени консултации и/или становища, правни анализи и разработване на документи в различни области на националното, европейско право и специфицирани. Обект на финансиране по дейността са заявени от УО юридически услуги под формата на анализи, консултации и подкрепа пред ЕК по правни казуси, възникнали във връзка с управлението на ОПОС. , Contracted Amount: 440 000.00 , Reported Amount: 179 848.30
  • Activity: Услуги свързани с подпомагане на оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда“: Текущо подпомагане на опиративната и административната дейност при управлението на ОПОС, както следва: •наемане на технически сътрудници към Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда“, които да подпомогнат организационно изпълнението на ангажиментите на седемте отдела и двете териториални звена на дирекцията. Техническите сътрудници ще се ангажират с организация на ежедневните срещи, пътувания, деловодство и кореспонденция на главния директор, заместник-главните директори и на всички служители в дирекцията, както и с други административни дейности възникнали в хода на работа. С наемането на технически сътрудници ще ускори изпълнението на задачите и ще се подобри организацията на дейностите в главната дирекция. • наемане на служители, който да отговарят за управлението и отчетността на служебните автомобили. Наемането на шофьори ще подпомогне дейността на ГД ОПОС при извършването на проверки на място или други възникнали ситуации в хода на изпълнение на ОПОС, свързани с превозването на служители, стопанисването и отчетността на автомобилите. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 21 084.20
  • Activity: Оценка на обезпечеността на изпълняваните от дирекцията функции по отдели/звена с необходимия човешки ресурс изготвяне на предложение за оптимизиране на основните работни процеси, структурата, числеността и функциите на отделите/звената в дирекцията. Изготвяне на план за обученията на дирекцията.: В рамките на настоящата дейност следва да бъде извършено цялостно проучване и анализ на функционалното разпределение на отговорностите и задачите, присъщи на Главна дирекция "Оперативна програма Околна среда" в качеството й на Управляващ орган съгласно действащото европейско и национално законодателство. Анализ на институционалната и организационната й структура, функционални характеристики на отделите в дирекцията, длъжностни характеристики на служителите и разпределение на дейностите и задачите между служителите в съответния отдел/звено. Следва да бъде извършен анализ на човешките ресурси и необходимия и наличен капацитет за ефективно изпълнение на функциите на ГД ОПОС – анализ на наличен и необходим брой служители, налични специфични знания и умения на отделните служители за изпълнение на техните задължения, произтичащи от заеманата длъжност, анализ на настоящото и бъдещото натоварване на служителите в отделите и дирекцията като цяло и в самите отдели. Към анализа следва да бъде разработена и методология за ротация на служителите от различните отдели в ГД ОПОС, съобразена с приложимите законови норми и изисквания. Необходимо е да бъде извършен анализ на нуждите от обучение на служителите в дирекцията и да бъде изготвяне на план за обучения. Планът за обучения следва да бъде обвързан с цикъла на управление и изпълнение на ОПОС, като следва да се заложат и принципите на управление на заданието - създаване, предаване и съхранение на знанието в дирекцията., Contracted Amount: 66 000.00 , Reported Amount: 53 700.00
  • Activity: Oбработка, окомплектоване и транспортиране на документи на хартиен носител от архива на УО на ОПОС: Съгласно изискванията за адекватна одитна следа и система за архивиране, включително по отношение на сигурността на данните, като се има предвид член 122, параграф 3 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, в съответствие с националните правила за удостоверяване на съответствието на документите (член 125, параграф 4, буква г) от Регламент (ЕС) № 1303/2013 и член 25 от Делегиран регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията) Управляващият орган трябва да създаде подходящи процедури, за да осигури адекватна одитна следа, относно изпълнението на оперативната програма. Одитната следа представлява набор от информация, която трябва да описва дейностите и събитията, случващи се във всяка организация, движението на фондовете и свързаните с това форми на контрол и одобрение. Получената информация за одитната следа дава възможност да се определи реда на събитията във всеки процес. През 2016 г. в архива на УО ще продължава да постъпва значително количество документация, което е свързано с приключванто на проекти, финансирани по ОПОС и приключването на програмен период 2007-2013 г. Новопостъпващата документация ще е свързана, както с изпълнението и отчитането на проектите, така и с извършвания от УО на ОПОС последващ контрол на проведените от бенефициентите тръжни процедури. С цел по-ефективното използване на новопостъпилата в архива на УО на ОПОС документация, възниква необходимост от нейната обработка. Поради големия обем от документи на хартиен носител, УО не разполага с необходимия ресурс за своевременна обработка на документите. В тази връзка се налага да бъде сключен договор за обработка, окомплектоване на документите, както и транспортиране, и разтоварване на обработените класьори от сградата на МОСВ. , Contracted Amount: 40 000.00 , Reported Amount: 45 850.13
  • Activity: Наемане на лектори във връзка с обучения организирани от УО: Повишаването на административния капацитет на дирекция ГД ОПОС в МОСВ, бенефициентите и членовете на КН на ОПОС ангажирани с управлението и изпълнението на Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.”, е ключов фактор за успешното изпълнение на програмата. Целенасочено и добре фокусираното обучение е поетапен процес, който ще доведе до придобиване, надграждане и затвърждаване на знания и умения, и ще рефлектира в ефективното изпълнение на ангажиментите им. Регулярните и съобразени с нуждите обучения ще допринесат за качественото и ефективно управление на програмата, а оттам и до оптимално усвояване на средствата, предоставени от ЕС и постигане на заложените в програмата цели. В тази връзка е необходимо провеждането на регулярни обучения под формата на работни семинари с практическа насоченост, на които да бъдат поканени лектори с доказан професионален опит и квалификация в съответната област, към която са насочени обученията с цел придобиване на качествени знания и компетенции, които служителите да приложат в своята сфера на работа. , Contracted Amount: 20 000.00 , Reported Amount: 15 037.37
  • Activity: Осигуряване на техническо и материално обезпечаване на заседанията и срещите на Комитета за наблюдение на ОПОС 2014 - 2020 г.: Таз дейност следва да осигури материално-техническото обезпечаване на провеждането на заседанията и работните срещи на Комитетите за наблюдение на ОПОС 2014-2020 г.(КН). УО на ОПОС, като секретариат на КН на ОПОС 2014-2020 г., организира работата на комитета, включително провеждането на присъствените му заседания. По тази дейност ще бъде нает изпълнител, който да осигури логистично провеждането на заседанията - наемане на зали, техничесско оборудване за озвучаване и превод, транспорт, нощувки, храна и др. , Contracted Amount: 79 080.00 , Reported Amount: 48 669.33
  • Activity: Осигуряване на основните заплати и възнаграждения за платен отпуск на служители от ГД ОПОС и дължимите към тях социални и здравни осигуровки.: Настоящата дейност следва да осигури разходите за основните заплати и възнаграждения за платен отпуск и дължимите към тях задължителни социални и здравни осигуровки на служители от Главна дирекция "Оперативна програма Околна среда" във връзка с изпълнение на дейности с подготовката, управлението, координацията, мониторинга, оценката, информацията и контрола на оперативните програми в сектор "околна среда" на основание чл. 11 ал. 1 от ПМС 119. , Contracted Amount: 5 301 177.00 , Reported Amount: 3 132 637.70
  • Activity: Осигуряване на допълнителни възнаграждения на служители от ГД ОПОС и на дължимите към тях социални и здравни осигуровки.: Допълнителните възнаграждения за постигнати резултати се определят като се оценяват обема и качеството на извършената работа, спазването на поставените срокове и приноса в изпълнението на общите цели и задачи. Допълнителните възнаграждения за постигнати резултати се изплащат четири пъти годишно - през април, юли и октомври за текущата година и през януари - за предходната година. Размерът на допълнителното възнаграждение за постигнати резултати, което отделен служител може да получи за една година, не може да надвишава 80 на сто от начислените му за съответната година основни заплати. Всяка година до 31 януари директорите подготвят работен план на дирекцията за годината, съгласно действащите Вътрешни правила за заплатите в МОСВ. През месеците - април, юли и октомври за текущата година и през януари - за следващата година се отчитат извършените дейности и постигнати резултати за предходното тримесечие съгласно работния план и въз основа на това се определят допълнителните възнаграждения за постигнати резултати. , Contracted Amount: 1 953 978.00 , Reported Amount: 1 207 169.64
  • Activity: Проверки на място по операциите : В процеса на наблюдение на изпълнението на проектите по ОПОС и верификация на разходите служители от ГД ОПОС извършват проверки на място по проекти, одобрени за финансиране по ОПОС. Проверките на място обхващат административните, финансовите, техническите аспекти на операцията/проекта, физическото изпълнение, както и мерките за осигуряване на информация и публичност. Проверки на място на бенефициента се извършват въз основа на годишния план, който се разработва в ГД ОПОС, въз основа на предписаните от Управляващия орган мерки за управление и контрол на риска. Съгласно ДНФ № 2/2014г. в срок до 31 януари всяка година Управляващият орган изпраща на Сертифициращия орган своя годишен план за проверки на място. Всеки един проект, финансиран чрез ОПОС 2014-2020 г. следва да е обект на проверка на място поне веднъж по време на периода на неговото изпълнение. Планираните проверки на място могат да се допълват и от непланирани (ad hoc) проверки, при възникнала необходимост (за проследяване на съответствието между физическо и финансово изпълнение на проектите за строителство при предоставяне на искане за плащане, отклонение от плана за изпълнение на проекта, системни грешки - финансови и/или технически, проследяване изпълнението на препоръки от предишни проверки или одити, съмнение или сигнали за нередност, измама и др.). Ad hoc проверки могат да се извършват, както от отдели М и ФД, така и от всички останали отдели в УО в рамките на техните компетенции и при спазване на принципа за разделение на функциите. Резултатите от планираните проверки на място и ad hoc проверките се документират с попълването на доклад от проверки на място и контролен лист. УО въвежда своевременно в ИСУН 2020 информацията за извършените проверки на място, направените констатации и препоръките, както и статуса на тяхното изпълнение, включително и предприетите действия. , Contracted Amount: 256 080.00 , Reported Amount: 107 063.83
  • Activity: Осигуряване на възнаграждения и осигуровки на служителите в администрацията на МОСВ във връзка с управлението, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на дейности и операции по ОПОС.: В рамките на настоящата дейност се планирани разходите за възнаграждения на служителите в администрацията на МОСВ, които в работно време изпълняват дейности свързани с управлението, изпълнението, наблюдението, оценката и контрола на дейности и операции по ОПОС. Със заповед на министъра на околната среда и водите или оправомощено от него лице се определят дирекциите от общата и специализираната дирекция от администрация на МОСВ, които при необходимост да подпомагат функциите на Управляващия орган при изпълнението на Оперативната програма „Околна среда 2007-2013 г.” и Оперативната програма „Околна среда 2014-2020 г.” При възлагане на отделни задачи на съответните дирекции се вземат предвид функционалните характеристики, заложени в Устройствения правилник на МОСВ. Всяко последващо изменение във функциите на съответната дирекция се приема за област, в която експертите са длъжни да оказват професионална експертиза при изпълнение на дейности по проекти. , Contracted Amount: 1 018 200.00 , Reported Amount: 520 243.78
  • Activity: Участие на служители на ГД ОПОС в обучения, семинари, конференции, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др.: Настоящата дейност има за цел да финансира повишаването на административния капацитет на служителите ангажирани с управлението и изпълнението на оперативните програми в сектор „околна среда“. Административният капацитет е една от основните предпоставки за качествено и ефективно изпълнение на дейностите за усвояване на средствата и ключов фактор за успешното им изпълнение. В рамките на тази дейност ще се финансира участието на служителите от ГД ОПОС в обучения, конференции, форуми, кръгли маси, заседания, работни срещи, семинари, курсове и др. по покана на Министерство на финансите, Агенцията по обществени поръчки, Съвета за координация в борбата с правонарушенията, засягащи финансовите интереси на Европейските общности - Република България (АФКОС), Европейската комисия или покани от страни-членки на ЕС и други институции ангажирани с управлението на Европейски фондове и др. В рамките на настоящата дейност се финансират и обученията на служителите заложени в годишния план за обучения на служителите от ГД ОПОС по теми, които са тясно свързани с работата на служителите и тяхното участие би допринесло за повишаване на квалификацията им в съответната област. , Contracted Amount: 713 400.00 , Reported Amount: 193 173.58
  • Activity: Обучения на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участие в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. : Настоящата дейност има за цел да осигури обученията на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участия в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. Основните предизвикателства, пред които ГД ОПОС се изправя в процеса на подготовка на процедури и изпълнение на ОПОС 2014-2020 г. са свързани с тясна координация с всички заинтересовани страни във и извън МОСВ. Чрез финансиране участието на служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата и от общата администрация в структурата на МОСВ, подпомагащи работата на УО за участия в семинари, конференции, работни срещи, работни групи, заседания, посещения за обмяна на опит в страната и в чужбина и др. се цели поддържане на високата експертиза и информираност на служителите, които подпомагат дейността на УО при подготовката, управлението и изпълнението на оперативните програми в сектор "околна среда"., Contracted Amount: 160 000.00 , Reported Amount: 11 692.56
  • Activity: Провеждане на мероприятия (семинари, обучения, работни срещи и др.), свързани с ОПОС.: Настощата дейност има за цел да осигури организирането от УО на ОПОС и провеждането на семинари, обучения, работни срещи и др. мероприятия свързани с подготовката, изпълнението и управлението на ОПОС. Те ще бъдат насочени към служители от ГД ОПОС и служители от звена, отговорни за прилагане на политиките по околна среда и изменение на климата от общата администрация в структурата на МОСВ с оглед укрепване и повишаване на капацитета им при изпълнение/подпомагане изпълнението на ОПОС. , Contracted Amount: 216 750.00 , Reported Amount: 126 507.41
  • Activity: Осигуряване на разходи за гориво и застраховки на автомобили на ГД ОПОС използвани във връзка с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС.: За осигуряване дейността на ГД ОПОС свързана с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС се използват осем броя автомобили. Автомобилите се ползват изключително за нуждите на програмата. Разходите за гориво и застраховки са определими, като непреки разходи във връзка с проверки на място, работни срещи, превоз на материали и други операции свързани с управлението, изпълнението, наблюдението, контрола на дейности и операции по ОПОС., Contracted Amount: 66 000.00 , Reported Amount: 28 137.03
  • Activity: Предоставяне на услуги за подбор на персонал при управлението и изпълнението на ОПОС 2014 - 2020 г. : Изпълнението на дейността следва да осигурява качествен подбор на експертни лица за управлението и изпълнението на ОПОС. В изпълнение на дейността следва да бъде избран изпълнител, който да извършва процедура на подбор на персонал . ГД ОПОС в заявка до избрания изпълнител посочва необходимостта от експертни лица, за които следва да бъде проведена процедура за подбор и назначаване. В заявката се определят месечното възнаграждение, условията и характера на длъжността и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Възложителят ще има право на участие при избора и/или одобрение на предложените кандидати за съответните позиции, както и да одобрява проекта на трудов договор с всяко едно лице. , Contracted Amount: 79 200.00 , Reported Amount: 78 488.87
  • Activity: Разработване на методика за изчисляване на опростени разходи по ПО 3 на ОПОС 2014 - 2020 г.: В Регламента за общоприложими разпоредби (Регламент за ОПР — Регламент (ЕС) № 1303/2013) за ЕСИФ са включени варианти за изчисляване на допустимите разходи на безвъзмездните средства и възстановимата помощ въз основа на действителните разходи, но също така на базата на финансиране с единни ставки, стандартни таблици на единичните разходи и еднократни суми. Когато се използват опростени разходи, допустимите разходи се изчисляват в съответствие с предварително определен метод, въз основа на крайните продукти, резултатите или някакви други разходи. Използването на опростени разходи значително би облекчило административната тежест при управлението и изпълнението на програмата и би позволило насочването на административните усилия в по-голяма степен върху постигането на целите и индикатори, вместо към събирането и проверяването на финансови документи. Целта на дейността е разработването на методика за изчисляване на опростени разходи при верификация на средства по ПО 3 на ОПОС, поради спецификата на разходите по остта. Изпълнителят следва да определи и категориите разходи, към които спада всеки тип от допустимите за финансиране разходи по приоритетната ос и методът на изчислението му., Contracted Amount: 15 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Изготвянето на насоки за подготовка и обосновка на анализи от бенефициенти за проекти по ПО 2 на ОПОС 2014 - 2020 г.: На 31.07.2015 г. е обявена процедура на подбор на проекти BG16M10P002-2.001 „Проектиране и изграждане на компостиращи инсталации за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци, вкл. осигуряване на необходимото оборудване и на съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци“. Крайният срок за подаване на проектни предложения е 01.08.2016 г. Допустими кандидати и партньори по тази процедура са само общини, които отговарят на всички поставени в насоките условия. Едно от задължителните условия за допустимост на кандидатите – общини и партньори по процедурата, е налично Решение на общото събрание на Регионалното сдружение, с което са разпределени задълженията на съответната община/общини за изпълнение целите по чл. 31, ал. 1 от Закона за управление на отпадъците, съответстващи на проектното предложение, което: - доказва необходимостта от допълнителна инфраструктура в региона за постигане на целите за рециклиране и оползотворяване на отпадъците, в т.ч. по потоци отпадъци; - съдържа анализ на това кой подход е по-ефективен – обща за целия регион или за част от региона инфраструктура или поотделно за всяка община от РСУО.При представяне на доказателствата по изпълнение на това условие изрично е посочено в насоките, че освен решението трябва да се представят и пълните текстове на анализите, обосновките и доказателствата, въз основа на които е взето решението. Условието ще се счита за изпълнено единствено при представянето заедно на решението и пълните текстове на документите, въз основа, на което то е взето. В одобрените от Комитета за наблюдение на ОПОС 2014-2020 г. критерии за оценка на проектни предложения по тази процедура, към групата критерии за оценка на допустимостта са включени критерии, с които да се оценява дали кандидатът отговаря на всяко едно от условията за допустимост, указани в насоките за кандидатстване. Друг критерии цели, в случай на сдружаване, да се оцени дали партньорът/партньорите са допустими съгласно насоките за кандидатстване. Неизпълнението дори само на едно от условията за допустимост на кандидат или партньор ще доведе до отхвърляне на проектното предложение. В Националния план за управление на отпадъците за периода 2014-2020 г. са разгледани 3 сценария за постигане на целите. Изрично е посочено в плана, че изборът на решение за прилагане на децентрализирано или централизирано компостиране/анаеробно разграждане на ниво регион за управление на отпадъците, следва да бъде направен въз основа на анализ на възможните алтернативи и сравнението им по различни екологични, икономически и технически критерии в рамките на съответните прединвестиционни проучвания. Със Заповед № РД-211/31.03.2015 г. на министъра на околната среда и водите са утвърдени „Методически указания за разработване на общински програми и методически указания за разработване на регионални програми за управление на отпадъците за периода 2015-2020 г.". И в двата методически документа е посочено, че за да се идентифицират конкретните мерки, трябва да се разработят и оценят най-малко две алтернативи за постигане на целите. Възможни алтернативи биха могли да бъдат 1) децентрализиран подход в управлението на отпадъците и 2) централизиран подход в управлението на отпадъците. За всяка алтернатива следва да се направят изчисления на инвестиционните и оперативните разходи, както и на икономическите и екологичните ползи. Във основа на резултатите се прави анализ и се избира алтернативата, която ще се приложи, след което се пристъпва към разработване на подпрограмите с мерки.В рамките на настоящата дейност следва да бъдат изготвени насоки, които да подпомогнат общините при изготвянето на обосновките и анализите за вземане на решение за управление на отпадъците на ниво регион и община. Прилагането на единен и ясен подход при изготвянето им би подпомогнал съществено общините при изпълнение на задълженията им по националното законодателство, в т.ч. и за прилагане на единен подход. , Contracted Amount: 17 400.00 , Reported Amount: 6 960.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: "BUZEVAamp;PARTNERS", Contracted Amount*: 769 380.00 , Reported Amount**: 130 607.80
  • Contractor: Dobromir, Contracted Amount*: 5 035.00 , Reported Amount**: 5 035.00
  • Contractor: Veselin, Contracted Amount*: 5 035.00 , Reported Amount**: 5 402.74
  • Contractor: HARDWEARBG LTD, Contracted Amount*: 23 098.91 , Reported Amount**: 23 098.91
  • Contractor: SOFIA HOTEL BALKAN, Contracted Amount*: 7 151.49 , Reported Amount**: 7 151.49
  • Contractor: "ESRI Bulgaria" LTD, Contracted Amount*: 19 296.00 , Reported Amount**: 16 776.80
  • Contractor: Emil, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 1 114.45
  • Contractor: Irena, Contracted Amount*: 300.00 , Reported Amount**: 333.08
  • Contractor: ZOQ, Contracted Amount*: 1 080.00 , Reported Amount**: 1 199.07
  • Contractor: ANNA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 995.35
  • Contractor: Anna, Contracted Amount*: 7 200.00 , Reported Amount**: 7 993.80
  • Contractor: Emil, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 3 330.75
  • Contractor: SVETOZAR, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: ADEMAR AD, Contracted Amount*: 33 576.00 , Reported Amount**: 33 576.00
  • Contractor: Maga Copy, Contracted Amount*: 18 000.00 , Reported Amount**: 2 317.36
  • Contractor: TORO GRUPS LTD, Contracted Amount*: 33 900.00 , Reported Amount**: 33 900.00
  • Contractor: Petar, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 2 812.63
  • Contractor: ARTE DOC, Contracted Amount*: 79 200.00 , Reported Amount**: 6 674.04
  • Contractor: STEFKA, Contracted Amount*: 840.00 , Reported Amount**: 932.61
  • Contractor: Stefan, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 3 330.75
  • Contractor: STEMO ltd, Contracted Amount*: 19 974.00 , Reported Amount**: 23 968.80
  • Contractor: IVANKA, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 5 774.86
  • Contractor: Svetozar, Contracted Amount*: 9 000.00 , Reported Amount**: 8 882.00
  • Contractor: ABATY , Contracted Amount*: 11 520.00 , Reported Amount**: 10 560.00
  • Contractor: CENTURY OF EU EDUCATION , Contracted Amount*: 6 720.00 , Reported Amount**: 6 720.00
  • Contractor: Strahil, Contracted Amount*: 840.00 , Reported Amount**: 932.61
  • Contractor: Georgy, Contracted Amount*: 3 931.00 , Reported Amount**: 1 145.46
  • Contractor: ANNA, Contracted Amount*: 1 200.00 , Reported Amount**: 1 337.34
  • Contractor: Emil, Contracted Amount*: 3 000.00 , Reported Amount**: 3 330.75
  • Contractor: EKSPERTPROEKT , Contracted Amount*: 17 400.00 , Reported Amount**: 6 960.00
  • Contractor: LIREKS, Contracted Amount*: 23 994.00 , Reported Amount**: 23 994.00
  • Contractor: INTERCONSULT NOVA , Contracted Amount*: 19 800.00 , Reported Amount**: 19 800.00
  • Contractor: Velcho, Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 1 845.79
  • Contractor: "KA L OFFICE" Ltd , Contracted Amount*: 68 328.00 , Reported Amount**: 41 517.84
  • Contractor: Ludmila, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 4 200.00
  • Contractor: SVETOZAR, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 6 110.58
  • Contractor: MITRA TRANSLATION Ltd, Contracted Amount*: 63 800.00 , Reported Amount**: 8 065.84
  • Contractor: Cvetelina, Contracted Amount*: 6 000.00 , Reported Amount**: 5 934.39
  • Contractor: Mariq, Contracted Amount*: 1 080.00 , Reported Amount**: 1 080.00
  • Contractor: Boryana, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 4 663.05
  • Contractor: "TORO GROUPS" LTD, Contracted Amount*: 79 200.00 , Reported Amount**: 78 488.87
  • Contractor: Emil, Contracted Amount*: 1 000.00 , Reported Amount**: 1 114.45
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Trained MA’ officials, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 123.00 , Reached amount: 128.00
Indicator 2 Employees (FTEs) whose salaries are co-financed by TA, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 123.00 , Reached amount: 123.00
Indicator 3 Trainings for MA officials, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 60.00

Financial Information

Total Project cost 6 180 042.57 BGN
Grant 6 180 042.57 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 6 180 042.57 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 333.70 0.00 333.70 АРТЕ.ДОК ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 403.29 0.00 403.29 "МИТРА ТРАНСЛЕЙШЪНС"ООД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: „Извършване на писмени и устни преводи, включително симултанни и консекутивни преводи, за нуждите на Министерство на околната среда и водите“ , Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: „Извършване на писмени и устни преводи, включително симултанни и консекутивни преводи, за нуждите на Министерство на околната среда и водите“
    Contractor: MITRA TRANSLATION Ltd
    Contract total funded value: 63 800.00
Procedure 2 Subject to due process: „Предоставяне на специализирани юридически услуги на Министерство на околната среда и водите при изпълнение на дейността му“, Estimated Amount: 250 000.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на специализирани юридически услуги на Министерство на околната среда и водите при изпълнение на дейността му“
    Contractor: "BUZEVAamp;PARTNERS"
    Contract total funded value: 300 000.00
Procedure 3 Subject to due process: анализ и обработка на данни за изпълнените проекти по ОПОС 2007-2013 и агрегиране на данните във формат на електронни таблици, Estimated Amount: 27 980.00
Procedure 4 Subject to due process: Верификация на искания за средства и проверки на място, Estimated Amount: 5 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Верификация на искания за средства и извършването на проверки на място по проекти по ОПОС 2007-2013 г. и представяне на технически становища по възникнали казуси в процеса на изпълнение на проектите., Estimated Amount: 6 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Верификация на искания за средства, проверки на място и предоставяне на становища, Estimated Amount: 6 600.00
Procedure 7 Subject to due process: Въвеждане на информация относно статуса на проектите в изпълнение по ОПОС 2014-2020г., Estimated Amount: 12 000.00
Procedure 8 Subject to due process: Доставка и гаранционно обслужване на 12 броя периферни устройства за нуждите на ГД ОПОС в МОСВ, Estimated Amount: 24 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка и гаранционно обслужване на 12 броя периферни устройства за нуждите на ГД ОПОС в МОСВ
    Contractor: HARDWEARBG LTD
    Contract total funded value: 23 098.91
Procedure 9 Subject to due process: Доставка на комуникационно оборудване, Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на комуникационно оборудване
    Contractor: LIREKS
    Contract total funded value: 23 994.00
Procedure 10 Subject to due process: Извършване на водолазни дейности при обекти по ОПОС, по които е предвидено изграждането на дълбоководни трасета, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Извършване на водолазни дейности при обекти по ОПОС, по които е предвидено изграждането на дълбоководни трасета
    Contractor: Dobromir
    Contract total funded value: 5 035.00
Procedure 11 Subject to due process: Извършване на водолазни дейности при обекти по ОПОС, по които е предвидено изграждането на дълбоководни трасета, Estimated Amount: 5 035.00
  • Differentiated position 1: Извършване на водолазни дейности при обекти по ОПОС, по които е предвидено изграждането на дълбоководни трасета
    Contractor: Veselin
    Contract total funded value: 5 035.00
Procedure 12 Subject to due process: Извършване на анализ и оценка на административния капацитет на Главна дирекция ОП „Околна среда“ (Управляващ орган на ОП „Околна среда 2007-2013“ и ОП „Околна среда 2014-2020“) в Министерство на околната среда и водите, и актуализиране на Плана за развитие на административния капацитет и човешките ресурси на ГД ОПОС , Estimated Amount: 55 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на анализ и оценка на административния капацитет на Главна дирекция ОП „Околна среда“ (Управляващ орган на ОП „Околна среда 2007-2013“ и ОП „Околна среда 2014-2020“) в Министерство на околната среда и водите, и актуализиране на Плана за развитие на административния капацитет и човешките ресурси на ГД ОПОС
    Contractor: INTERCONSULT NOVA
    Contract total funded value: 19 800.00
Procedure 13 Subject to due process: извършване на оценка на проектно предложение № BG16M1OP002-4.002-0001 , Estimated Amount: 4 500.00
Procedure 14 Subject to due process: Извършване на пълен счетоводен преглед, анализ, приключване и равнение на финансовите данни за Оперативна програма „Околна среда 2007-2013“ (ОПОС 2007-2013)., Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: Извършване на пълен счетоводен преглед, анализ, приключване и равнение на финансовите данни за Оперативна програма „Околна среда 2007-2013“ (ОПОС 2007-2013).
    Contractor: Cvetelina
    Contract total funded value: 6 000.00
Procedure 15 Subject to due process: Изготвяне на анализ от GIS базата данни за мрежата Натура 2000 във връзка с прилагане на подхода „Водено от общностите местно развитие“ (ВОМР) по приоритетна ос 3 „Натура 2000 и биоразнообразие“ на оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.(ОПОС), Estimated Amount: 20 000.00
  • Differentiated position 1: изготвяне на анализ от GIS базата данни за мрежата Натура 2000 във връзка с прилагане на подхода „Водено от общностите местно развитие“ (ВОМР) по приоритетна ос 3 „Натура 2000 и биоразнообразие“ на оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.(ОПОС)
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 16 Subject to due process: Изготвяне на насоки за обосновка на необходимостта от допълнителна инфраструктура за управление на отпадъците и за анализ за по-ефективен подход на ниво регион” ., Estimated Amount: 17 400.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на насоки за обосновка на необходимостта от допълнителна инфраструктура за управление на отпадъците и за анализ за по-ефективен подход на ниво регион” .
    Contractor: EKSPERTPROEKT
    Contract total funded value: 17 400.00
Procedure 17 Subject to due process: Организиране на 5-то заседание на Комитета за наблюдение на ОПОС 2014-2020 г., Estimated Amount: 7 151.49
Procedure 18 Subject to due process: Осигуряване на лектор за две сесии по три двудневни обучения за работа с ИСУН 2020 на експертите в ГД ОПОС на МОСВ , Estimated Amount: 11 520.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на лектор за две сесии по три двудневни обучения за работа с ИСУН 2020 на експертите в ГД ОПОС на МОСВ
    Contractor: ABATY
    Contract total funded value: 11 520.00
Procedure 19 Subject to due process: Осигуряване на техническо и материално обезпечаване провеждането на заседанията на Комитета за наблюдение (КН) на „Оперативна програма „Околна среда“(ОПОС) и работни срещи с членовете на КН на ОПОС през 2016 г., Estimated Amount: 65 900.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на техническо и материално обезпечаване провеждането на заседанията на Комитета за наблюдение (КН) на „Оперативна програма „Околна среда“(ОПОС) и работни срещи с членовете на КН на ОПОС през 2016 г.
    Contractor: "KA L OFFICE" Ltd
    Contract total funded value: 68 328.00
Procedure 20 Subject to due process: Оценка и измерване на идентифицирани компетенции на ръководните позиции на служителите в Главна дирекция „Оперативна програма околна среда“, Estimated Amount: 30 000.00
Procedure 21 Subject to due process: Писмени и устни (консекутивни и симултантни) специализирани преводи за нуждите на Министерство на околната среда и водите, Estimated Amount: 66 000.00
  • Differentiated position 1: Писмени и устни (консекутивни и симултантни) специализирани преводи за нуждите на Министерство на околната среда и водите
    Contractor: ARTE DOC
    Contract total funded value: 79 200.00
Procedure 22 Subject to due process: Подопомага оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда” (ГД ОПОС) при превоз на служители на ГД ОПОС при извършване на проверки на място и/или при други възникнали ситуации, в хода на изпълненение на оперативна програма Околна среда;, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Подопомага оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда” (ГД ОПОС) при превоз на служители на ГД ОПОС при извършване на проверки на място и/или при други възникнали ситуации, в хода на изпълненение на оперативна програма Околна среда;
    Contractor: Stefan
    Contract total funded value: 3 000.00
Procedure 23 Subject to due process: Подопомага оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда” (ГД ОПОС) при превоз на служители на ГД ОПОС при извършване на проверки на място и/или при други възникнали ситуации, в хода на изпълненение на оперативна програма Околна среда;, Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Подопомага оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда” (ГД ОПОС) при превоз на служители на ГД ОПОС при извършване на проверки на място и/или при други възникнали ситуации, в хода на изпълненение на оперативна програма Околна среда, обслужва и извършва отчетност на служебни автомобили: Шкода Супърб – 2 броя;
    Contractor: Emil
    Contract total funded value: 3 000.00
Procedure 24 Subject to due process: Подопомага оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда” (ГД ОПОС) при превоз на служители на ГД ОПОС при извършване на проверки на място и/или при други възникнали ситуации, в хода на изпълненение на оперативна програма Околна среда;, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Подопомага оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда” (ГД ОПОС) при превоз на служители на ГД ОПОС при извършване на проверки на място и/или при други възникнали ситуации, в хода на изпълненение на оперативна програма Околна среда;
    Contractor: Emil
    Contract total funded value: 3 000.00
Procedure 25 Subject to due process: Подопомага оперативната дейност на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда” (ГД ОПОС) при превоз на служители на ГД ОПОС при извършване на проверки на място, работни срещи, участия в обучения на бенефициенти и други възникнали ситуации, в хода на изпълненение на оперативна програма Околна среда, Estimated Amount: 12 000.00
Procedure 26 Subject to due process: Подпомага дейността на Главна дирекция Оператвна прогарама „Околна среда“ при организиране на деловодния процес, координиране на входящата и изходяща поща, организиране на срещи и други административни дейности при възникнала необходимост., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Подпомага дейността на Главна дирекция Оператвна прогарама „Околна среда“ при организиране на деловодния процес, координиране на входящата и изходяща поща, организиране на срещи и други административни дейности при възникнала необходимост.
    Contractor: Ludmila
    Contract total funded value: 4 200.00
Procedure 27 Subject to due process: Подпомага дейността на Главна дирекция Оператвна прогарама „Околна среда“ при организиране на деловодния процес, координиране на входящата и изходяща поща, организиране на срещи и други административни дейности при възникнала необходимост., Estimated Amount: 4 200.00
  • Differentiated position 1: подпомага дейността на Главна дирекция Оператвна прогарама „Околна среда“ при организиране на деловодния процес, координиране на входящата и изходяща поща, организиране на срещи и други административни дейности при възникнала необходимост.
    Contractor: Boryana
    Contract total funded value: 4 200.00
Procedure 28 Subject to due process: Подпомага дейността на отдел „Финансова дейност“ в Главна дирекция „Оперативна програма ОКОЛНА СРЕДА” (ГД ОПОС) при подпомагане процеса на верификация на окончателни искания за плащания и затваряне на оператина програма "Околна среда "2007-2013 г., Estimated Amount: 7 200.00
  • Differentiated position 1: Подпомагане дейността на Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда свързана с процеса на верификация на окончателни искания за средства
    Contractor: Anna
    Contract total funded value: 7 200.00
Procedure 29 Subject to due process: Подпомага дейността на отдел „Финансова дейност“ в Главна дирекция „Оперативна програма ОКОЛНА СРЕДА” (ГД ОПОС) при процеса на верификация на окончателни искания за плащания и затваряне на оператина програма "Околна среда "2007-2013 г., Estimated Amount: 9 000.00
  • Differentiated position 1: Подпомага дейността на отдел „Финансова дейност“ в Главна дирекция „Оперативна програма ОКОЛНА СРЕДА” (ГД ОПОС) при верификация на искания за средтсва
    Contractor: Svetozar
    Contract total funded value: 9 000.00
Procedure 30 Subject to due process: Подпомага дейността на отдел „Финансова дейност“, Главна дирекция „Оперативна програма ОКОЛНА СРЕДА” (ГД ОПОС) при подготовка на анализи, справки и информация, необходима във връзка с процеса на окончателното приключване на ОПОС 2007-2013 г. и други задачи, възложени от Възложителя. , Estimated Amount: 0.00
Procedure 31 Subject to due process: Преглед, систематизиране и класифициране на документооборота на Главна дирекция „Оперативна програма Околна среда“ (ГД ОПОС) и привеждането на всеки документ от него към съответния договор/заповед за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма „Околна среда 2014 - 2020 г.“ чрез въвеждане в информационна система АИС Eventis R 7 на нововнедрени регистрационни индекси, Estimated Amount: 4 200.00
Procedure 32 Subject to due process: Предоставяне на копирни услуги за нуждите на МОСВ, Estimated Amount: 15 000.00
Procedure 33 Subject to due process: Предоставяне на специализирани юридически услуги на Министерство на околната среда и водите при изпълнение на дейността му, Estimated Amount: 391 150.00
  • Differentiated position 1: „Предоставяне на специализирани юридически услуги на Министерство на околната среда и водите при изпълнение на дейността му“
    Contractor: "BUZEVAamp;PARTNERS"
    Contract total funded value: 469 380.00
Procedure 34 Subject to due process: Предоставяне на услуги за осигуряване на техническите лица за управлението и изпълнението на ОПОС , Estimated Amount: 66 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги за осигуряване на техническите лица за управлението и изпълнението на ОПОС
    Contractor: "TORO GROUPS" LTD
    Contract total funded value: 79 200.00
Procedure 35 Subject to due process: Представяне на лекция на тема "Прилагане на ЗОП във връзка с изпълнението на проекти по ОПОС", Estimated Amount: 300.00
Procedure 36 Subject to due process: Провеждане на специализирано обучение по актуални въпроси по Закона за обществените поръчки , Estimated Amount: 6 720.00
Procedure 37 Subject to due process: Провеждане на специализирано обучение по държавни помощи , Estimated Amount: 0.00
Procedure 38 Subject to due process: Провеждане на специализирано обучение по държавни помощи , Estimated Amount: 840.00
Procedure 39 Subject to due process: Услуга за обновяване на версиите на софтуерни продукти за виртуапизация VMware vCenter Server 6 Standard for vSphere 6 и VMware vSphere 6 Enterprise Plus for 1 processor., Estimated Amount: 0.00
  • Differentiated position 1: Услуга за обновяване на версиите на софтуерни продукти за виртуапизация VMware vCenter Server 6 Standard for vSphere 6 и VMware vSphere 6 Enterprise Plus for 1 processor.
    Contractor: STEMO ltd
    Contract total funded value: 19 974.00
Procedure 40 Subject to due process: Участие в оценката на проектно предложение № BG16M1OP002-1.004-001. „Разработване и въвеждане на методи за анализ на води, седименти и биота и дооборудване на лаборатории на Изпълнителната агенция по околна среда”, Estimated Amount: 3 931.00
  • Differentiated position 1: Участие в оценката на извърши оценка на проектно предложение № BG16M1OP002-1.004-001. „Разработване и въвеждане на методи за анализ на води, седименти и биота и дооборудване на лаборатории на Изпълнителната агенция по околна среда” регистрирано в Информационната система за управление и наблюдение 2020 (ИСУН 2020) по процедура на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG16M1OP002-1.004
    Contractor: Georgy
    Contract total funded value: 3 931.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN