Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0047-C06
Project Name A warm meal in the municipality of Zlataritsa
Beneficiary 000133778 Municipality Zlataritsa
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 23.11.2022
Start Date 03.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Златарица

Description

Brief description
За община Златарица, проектните дейности ще стартират на 03.10.2022 г. като ще се предоставя топъл обяд на 110 потребители, в рамките на 750 работни дни вкл. до 30.09.2025 г. 

Топият обяд ще бъде предоставян в пет населени места от Община Златарица, а именно: гр. Златарица, с. Горско Ново село, с Сливовица, с Чешма и с. Родина при налично заявяване.
Мотивите за избора на определени населени места са следните:
1.Община Златарица е в планински район и достъпът до останалите населени места е труден, особено в зимните месеци.
2.Съгласно направените предварителни проучвания най - голям брой лица, попадащи в обхвата на целевите групи е концентриран на територията на цитираните населени места.
3. от опита по предоставяне на услугата топъл обяд, установихме че кандидати за топъл обяд от другите населени места или няма или са достатъчно малко, за да е рентабилна услугата
Услугата ще бъде предоставяна от външна фирма - изпълнител "АК и КО" ЕООД . До 29.11.2022 г., Община Златарица има сключен договор № РД-23-118/23.12.2021 г. на основание чл.183, във връзка с чл. 112 от ЗОП и Решение №D10970748/08.12.2021 г., за определяне на изпълнител на обществена поръчка. Считано от 30.11.2022 г. Община Златарица проведе нова обществена поръчка - пряко договаряне, с предмет: „Приготвяне и доставка на храна – „топъл обяд“ на нуждаещите се лица, живеещи на територията на община Златарица по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021 -2027. Уникалният номер на обществената поръчката  в Регистъра на обществените поръчки е 00954-2022-0018. На 18.11.2022 г е сключен договор за обществена поръчка с избраният изпълнител с № РД-23-91/18.11.2022 г. за доставка на храна за периода 30.11.2022 - 30.09.2025 г. До момента, изпълнението на услуга топъл обяд се извършваше от същата фирма. 
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: към момента на повадане на ПП, община Златаица има сключен договор РД-23-118/23.12.2021 г. със срок до 31.12.2022 г. или до налична финасиране, по реда на ЗОП с фирма "АК и КО" ЕООД. Поради покачване на стойността на храноден през 2021 г., се наложи средствата заложени в обществената поръчка да бъдат преразгледани, след което се установи, че наличните средства стигат услугата да бъде предоставяне до 29.11.2022 г. В периода 03.10.2022 г - 29.11.2022 г. е проведена нова обществена поръчка и се сключи договор с избрания изпълнител "АК и КО" ЕООД и ДС № 1/24.06.2024 г. Храната ще се приготвя и пакетира в кухня - майка /кетъринг/ с адрес гр. Стражица, ул. «Д. Узунов» №13. 1. Изпълнителят разполага с добре оборудвана кухня. Кухнята е на адрес гр. Стражица, ул. "Дончо Узунов" № 13. Същата се състои от следното кухненско оборудване: Професионални електрически фурни на три нива – 2 бр.; капацитет - 240 порции. Професионални електрически фурни на едно ниво – 3 бр.; капацитет - 120 порции. Професионални електрически печки със 6 котлона – 3 бр.; капацитет - 1080 бр. порции Професионална зеленчукорезачка- 1 бр.; капацитет 60 кг./час. Професионална картофобелачка – 1 бр.; 80 кг./час. Профсионален пасатор – 2 бр. 2. Съоръжения за съхранение на продукти: Хладилна камера – минусова 24 куб.м. Хладилна камера – плюсова 30куб. м. Хладилна камера – плюсова 30 куб.м. Професионален хладилник „Торго” – трикрилен Хладилник за съхранение на СЖП 3. Сухи складове: - за съхранение на масла и мазнини – 1 бр. - зърнени, храни на зърнена основа и шоколадови изделия Персоналът се състои от готвач, работник кухня и шофьори. Приготвянето на храната ще се извършва при спазване на мерките за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР са въведени добри производствени практики. Обектът притежава удостоверение по чл.12 от Закона за храните, също така има налични транспортни средства, с които ще се разнася храната отговарящи на изискванията на Агенцията по безопасност на храните. Доставчикът отговаря на условията по чл.12 от Закона за храните - удостоверение № 101/31755 от 03.02.2017г. на Областна дирекция по безопасност на храните гр. В. Търново. Автомобилът, марка ПЕЖО БИПЕР, ТОВАРЕН с рег. №ВТ 5675 КН и становище към заявление №1883/21.04.2020 г., от ОДБХ В. Търново, с който ще се извозва храната, също е регистриран по надлежният ред за разнос на храна. Приготвената храна ще бъде за 110 потребители. Услугата ще се предоставя от 03.10.2022 г. до 30.09.2025 г. вкл. в рамките на 750 работни дни. За жителите на гр. Златарица, с. Родина и с. Горско Ново село, с. Сливовица и с. Чешма. За сондиране на мнение на потребителя относно качеството на храната периодично ще се попълва и точита обратна връзка. При изпълнение на дейността ще бъдат спазени всички санитарно-хигиенни изисквания и предписания на националните компетентни органи, Contracted Amount: 274 740.80 , Reported Amount: 144 556.80
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Описание Фирмата изпълнител разполага с добре оборудвана кухня и добре квалифициран персонал, който се състои от готвачи, работници кухня и шофьори. Приготвянето на храната се извършва при спазване на мерки за безопасност, като в обекта е въведена система по НАССР и добри производствени практики. След приготвянето й, готовата храна, разпределена на порции, пакетирана индивидуално ще бъде извозвана до дома на потребителите - ежедневно през работните дни с превозно средство на фирмата изпълнител, регистрирано по надлежният ред. Храната ще бъде доставена на утвърените предварително 110 потребители. При наличието на обективни и субективни причини за не получаване на храната от правоимащото лице незабавно ще се предприемат мерки за получаване на храната от лице от списъка с чакащи кандидати, съгласно изискванията на схемата и с цел недопускане на разхищения. Доставената храна ще отговаря на изискванията за здравословно, балансирано и питателно хранене. Потребителите, периодично ще попълват формуляри за обратна връзка. За предоставянето на топъл обяд ще бъдат взети всички мерки за безопасност и защита , Contracted Amount: 19 231.85 , Reported Amount: 10 118.97
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващите мерки е специфична мярка на подпомагането от Европейски социлен фонд +. При досегашният опит в изпълнение на услуга "топъл обяд" потребителите получават съпъстваща мярка, която е част от услугата и е съобразена с изискванията по проекта или с конкретни нужди на потребителите, дефинирани в процеса на работа. В предходния проект са реализирани 811 консултации от различно естество, съобразени с индивидуалната обстановка или потребност на потребителите. При събиране на обратна връзка сред потребителите се установи, че подкрепата която им е указана е приложена в ежедневието, с което потребителя повишава своя стандарт на живот. Предвижда се реализирането на съпътстващите мерки да се извърши от служители на община Златарица. Темите и причините за прилагане на мярката ще бъде съобразена с потребностите и т.н. проблем на деня. Начините за изискване на подкрепящата мярка от потребителите може да бъде приета извънредно - чрез телефонно обаждане или при директни срещи проведени в общината или в дома на потребителя при посещения от назначеното лице за изпълнение на съпътстващата мярка. Ежемесечно според индивидуалните нужди и потребности потребителите ще бъдат консултирани относно ползването на други социални услуги предоставени на територията на община Златарица, здравословно, безопасно и питателно хранене, предпазване от измами, юридически консултации, ползване на административни услуги, опазване на околната среда, преход от еднократни съдове и прибори към многократни такива и др. Ще се оказва съдействие и пред други институции, ще се предоставят и други форми на подкрепа в отговор на конкретни нужди и проблеми на представителите на целевата група. При предоставянето на съпътстващите мерки ще бъдат взети всички нужни предпазни мерки, Contracted Amount: 19 231.86 , Reported Amount: 10 118.97
  • Activity: Определяне на целевите групи.: За стартиране на дейностите е нужно да бъде информирано населението на общината, чрез обява, обхващаща допустими целеви групи за кандидатстване, дата на стартиране, период на изпълнение и място за подаване на заявления. Информация за лица в нужда може да бъде получена чрез телефонно обаждане през централата на община Златарица, както и от трети лица. Заявления от кандидатите ще бъдат подавани в Информационният център на Община Златарица през целия период на реализация на проекта. Поради краткото време за реакция, дейностите по идентифициране ще стартират през м. 09, преди да бъде склюбен договор за БФП. Списък с кандидатите Пр. 5 заедно с заявленията ще бъдат предоставени на ДСП за определяне на целева група и потвърждане на липса на двойно финансиране. На база на разработените критерии за подбор на потребители и получената информация от Дирекция "Социално подпомагане" - Елена, в проектните дейности ще бъдат включени 110 лица, които ще получават топъл обяд, Механизмите и правилата за подбора ще бъдат описани в процедура за подбор на потребители. Подбор на кандидатите ще се извърши от сформираната комисия със заповед на кмета на община Златарица, която ще изготви протокол и ще класира кандидатите в списъци по низходящ ред по населени места. Ще бъде изготвен списък на отпаднали потребители, които не отговарят на критериите. Първите 110 потребители ще бъдат включени в проектните дейности, като останалите потребители ще се включат в списък на резерви, които ще получат храна при отпадане на потребител или при неполучаване на топъл обяд в конкретен случай по този начин ще бъде спазен принципа на избягване на разхищение на храна. Информация за лицата потенциални кандидати е получена от досегашното изпълнение на услугата и от Д СП., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 110.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 313 204.51 BGN
Grant 313 204.51 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 164 794.74 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN