Identification

UMIS Number BG05SFPR003-1.001-0057-C03
Project Name A warm meal in Strelcha municipality.
Beneficiary 000351864 OBSHTINA STRELCHA
Funding ESF+ ==> "Food and Basic Material Support" Programme 2021-2027
Date of the Contract/Order 21.12.2022
Start Date 01.10.2022
End Date 30.09.2025
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Contracted
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Стрелча

Description

Brief description
С осъществяването по Проекта по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 г. от Европейски социален фонд плюс ще бъдат задоволени потребностите от осигуряване на топъл обяд за най-нуждаещите се деца и лица в община Стрелча. Предоставянето на топъл обяд e значима помощ за най-бедните и уязвими хора в общината, като същите ще получат обяда в домовете си. Фокусът е насочен към лицата, за които осигуряването на храна е затруднено или невъзможно. Настоящото проектно предложение ще спомогне за преодоляване на бедността и социалната изолация. Проектът ще обхване най-уязвимите жители в общината, засегнати от форми на крайна бедност. С него се цели подпомагането на лицата чрез предоставянето на топъл обяд в работните дни от месеца. Целевите групи са : 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1  от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. 
Основни дейности по проекта са: 1. Определяне на целевите групи. 2.Приготвяне на топъл обяд. 3.Предоставяне на топъл обяд 4. Реализиране на съпътстващи мерки.
Activities
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: Дейностите по проекта ще стартират на 01.10.2022 и ще приключат на 30.09.2025 г. в работните дни от месеца. Общо услугата ще се предоставя в продължение на 36 месеца. Приготвянето на топлия обяд ще се извършва със собствен ресурс, в кухненския блок на Домашен социален патронаж, при спазване на всички санитарно-хигиенни норми и изисквания, съгласно изготвена Система за анализ на опасностите и контрол на критичните точки /НАССР/. Адресът на кухнята е гр. Стрелча, бул.»България» , регистрирана е по реда на Закона за храните. Регистрационния номер на обекта, в който ще се приготвя храната, регистриран по Закона за храните е № 3612/ 27.02.2012 г. За целите на проекта ще бъде използвана сградата на домашен социален патронаж, която е общинска собственост, съгласно акт за собственост. Топлият обяд ще се приготвя по предварително изготвени седмичните менюта, които ще включват супа, основно ястие и хляб с описани алергени, както и десерт поне веднъж в седмицата. Топлият обяд ще се предоставя всеки работен ден от месеца за определения период., Contracted Amount: 201 753.60 , Reported Amount: 94 118.40
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд.: На територията на общината храната ще се приготвя в сградата на домашен социален патронаж с адрес гр. Стрелча, бул. "България". Разполагаме с необходимото оборудване за приготвяне на храната, а именно - газова печка, фурни, хладилници и фризери за съхранение на закупените продукти. Разполагаме и с превозно средство за доставяне на храната по домовете на потребителите. Човешкият ресурс, с който разполагаме и ще бъде използван за реализиране на дейностите, свързани с проекта е следния: домакин-касиер - 1, готвачи - 2, работник кухня - 2, разносвач на храна - 2, санитар - 1, шофьор - 1,социален работник - 1. Доставката до домовете на потребителите ще се осъществява с транспорт на Домашен социален патронаж, при спазване на санитарно-хигиенните норми и изисквания. Готовата храна ще се приема от мястото на приготвянето ѝ и с определеното превозно средство ще се доставя до адреса на съответните потребители, като се спазват всички противоепидемични мерки, извършване на необходимата дезинфекция и използване на лични предпазни средства. При получаване на топлият обяд, потребителите ще полагат подпис в специално изготвен Дневник на крайния потребител, включени в услугата. , Contracted Amount: 14 122.75 , Reported Amount: 6 588.29
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки.: Тази дейност ще се осъществява от специалистите, работещи в домашен социален патронаж и други социални услуги в общината. В общината работят социални работници и медицинска сестра, които са запознати със Закона за социално подпомагане и Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане, Закона за социалните услуги и Правилника за прилагането му, както и другите нормативни актове, необходими, за осъществяване на дейността. Съпътстващите мерки ще бъдат съобразени със специфичните нужди на потребителите и ще се изразяват в индивидуално и групово консултиране, насочване на потребителите за ползване на социални услуги на територията на общината, в които могат да бъдат включени, индивидуални консултации за управление на семейния бюджет, ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.. Консултации, насочени към повишаване информираността за измененията в световния климат, намаляване разхищението на храни, използване на пластмасови опаковки за еднократна употреба и др. Реализирането им ще се осъществява чрез разговор с потребителите, използване на листовки и информационни материали,групови и индивидуални консултации, включване в различни инициативи и мероприятия. Информация за реално реализираните съпътстващи мерки ще бъде от протоколи, информационни материали и др. от проведените консултации., Contracted Amount: 14 122.75 , Reported Amount: 6 588.29
  • Activity: Определяне на целевите групи.: Целевите групи, които ще бъдат обхванати от процедурата са : 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците. Предвижда се подборът на целевите групи да стартира непосредствено преди стартиране на проекта. НАЧИНИ НА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА НУЖДИТЕ: Ще се използват всички възможни начини за идентификация на нуждите на лицата, нуждаещи се от помощ за осигуряване на прехраната в условията на пандемия – сигнали от граждани, информация от институции както и Доставчици на социални услуги, Дирекция за социално подпомагане, РЗИ и други, след което нуждаещите се лица подлежат на потвърждаване от ДСП гр.Панагюрище за принадлежност към допустимите целеви групи. КРИТЕРИИ ЗА ПОДБОР: Критериите за подбор са: доходите на потребителите да са под линията на бедност, определена за страната, възрастта на хората, дали са/не са лица с трайни увреждания, както и дали са поставени под карантина, постоянен или настоящ адрес на територията на общината, преценка на семейното положение/съжителстващи лица/, съгласно разработена и утвърдена от кмета на общината процедура за подбор. Дейността по подбора на потребителите на социалната услуга "Топъл обяд" ще се възложи на Комисия, назначена със Заповед на Кмета на общината и съгласно процедурата за подбор на потребители, се отразяват в съответния протокол за определяне на конкретни потребители. При определянето на нуждаещите се лица ще се използват гъвкаво всички възможности за идентифицирането им, като: всеки постъпил сигнал /писмен или устен/ за бедстващи хора на територията на общината, както и предложените лица от действащите на територията на общината социални услуги, отговарящи на целевите групи по програмата. При определянето на нуждаещите се лица ще се изготви списък на лицата от описаните по-горе целеви групи допустими по програмата на територията на цялата община. След заседанията на комисията определена за извършване на подбор, служителите от общинската администрация определени със заповед на Кмета на общината, ще се изготви списък на уязвимите лица, представители на целевите групи, които ще бъдат определени като потребители, който постоянно ще се актуализира при необходимост. С цел недопускане на разхищение на приготвената храна, но неполучена в определеният ден, същата ще бъде предоставена на определените за резерва потребители от допустимите целеви групи. ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ: Сигнали на гражданите; Сигнали от институции, в това число РЗИ, доставчиците на социални услуги и други., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of final recipients supported with food, Measure Unit: лица, Base Value: 0.00 , Target amount: 80.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 229 999.10 BGN
Grant 229 999.10 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 151 362.82 BGN
Percentage of EU co-financing 90.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN