Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0272-C01
Project Name Increasing energy efficiency in NAR NARLIEV I SIE GP
Beneficiary 103177117 NAR NARLIEV SIE GP
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 09.08.2017
Start Date 09.08.2017
End Date 13.08.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България, Североизточен, Варна, Варна, с.Тополи

Description

Brief description
Основната дейност на НАР НАРЛИЕВ И СИЕ СД е проектиране и производство на различни видове интериорни, блиндирани и бутикови врати с 3D пластика.
Основнaта потребност на фирмата е свързана с подобряване на енергийната ефективност за постигане на устойчив растеж и конкурентоспособност. Удовлетворяването на тази потребност е основната цел на проекта, която ще бъде изпълнена чрез следните дейности: 
1. Придобиване на ново производствено оборудване
2. Придобиване на система за мониторинг на енергопотреблението състояща се от хардуер и софтуер
3. Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия, чрез въздуховод
4. Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт ISO 50001
Дейността по избор на изпълнител за изготвяне на енергиен одит е изпълнена преди подаване на проектното предложение. 

Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за енергийна ефективност, включени в одобрен от АУЕР енергиен доклад (Становище № BG16RFOP-914/14.10.2016), ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. доставено, монтирано и въведено в експлоатация производствено оборудване - Хидравлична топла преса - 1бр.; Автоматична широколентова шлайфмашина - 1бр.; 5 осен Обработващ център с ЦПУ - 1бр.
2. доставена, монтирана и въведена в експлоатация система за мониторинг на енергопотреблението
3. оползотворена остатъчна топлинна енергия
4. получен сертификат съгласно стандарт ISO 50001 
5. изпълнени дейности за опазване на околната среда
6. годишни спестявания на енергия - 42 610 kWh/год
7. спестени емисии CO2 - 34,897 т/год
8. поставена визуализация

Чрез изпълнение на дейностите по проекта и постигане на заложените резултати ще се разшири капацитета на съществуващия стопански обект, ще се намалят разходите за производство на единица продукция, ще се развие екологосъобразно производство и ще се подобри енергийната ефективност на фирмата.
Activities
  • Activity: Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Хидравлична топла преса - 1бр.; Автоматична широколентова шлайфмашина - 1бр.; 5 осен Обработващ център с ЦПУ - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Хидравлична топла преса - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Автоматична широколентова шлайфмашина - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - 5 осен Обработващ център с ЦПУ - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. , Contracted Amount: 532 000.00 , Reported Amount: 531 860.00
  • Activity: Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер : Съгласно мярка 5 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща консуматорите в рамките на разгледаните мерки (първа, втора и трета) по проекта. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10-ти до 11-ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 11-ти до 15-ти месец) 3. Визуализация (от 10-ти до 15-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020., Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 2 000.00
  • Activity: Оползотворяена на остатъчна топлинна енергия, чрез въздуховод : Съгласно мярка 4 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да закупи въздуховод, чрез което ще се извършва оползотворяване на остатъчна топлинна енергия. Отпадната топлина ще бъде отведена от компресора до полирно/бояджийното помещение и ще спомогне за поддържането на необходимата температура в помещението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Доставка и монтаж на въздуховод и подписване на приемо-предавателен протокол (от 2-ри до 4-ти месец) 3. Визуализация (от 1ви до 4ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъде поставен стикер, указващ обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020., Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 4 000.00
  • Activity: Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001 (като част от дейността ще бъдат извършени следните поддейности: въвеждане на ISO 50001 и сертифицирането му): Като част от дейността ще бъдат извършени следните услуги: въвеждане на система за енергиен мениджмънт (СЕМ) съгласно изискванията на стандарт ISO 50001 и сертифицирането й. Основен аспект на стандарта е следване на систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийна ефективност, използването на енергия и потреблението. Чрез изпълнението на дейността ще се повиши енергийната ефективност и конкурентоспособността на фирмата. Като част от дейността се предвижда да бъдат извършени следните поддейности: I. Въвеждане на Система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт ISO 50001 Етап 1: Диагностичен анализ - извършва се диагностичен анализ на съществуващия начин на работа Етап 2: Разработване на СEM Етап 3: Внасяне на корекции и одобрение на документите - разработената документация се обсъжда с ръководството на организацията. При необходимост се нанасят корекции и изменения. Етап 4: Внедряване и потвърждаване на СEM Етап 5: Вътрешен одит - провеждане на финален вътрешен одит на внедрената система от екип с представители на консултанта и Упълномощен представител на ръководството Етап 6: Преглед на ръководството - консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на Системата. II. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт ISO 50001. Етап 1: ще се проведе на място във фирмата, като одитът включва следните дейности: - Обсъждане и потвърждаване на предложения обхват на сертификация и предмет на дейност - Преглед на документираната система - Потвърждение, че СЕМ е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Етап 2 Етап 2: ще се проведе на място във фирмата и включва следните дейности: - Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Етап 1(ако има такива) - Преглед на основните процеси и дейности на фирмата от одиторския екип - Преглед на програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от ръководството - Издаване на сертификат Поддейност 1. Въвеждане на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на изпълнител, който да предостави консултантски услуги за въвеждане на БДС EN ISO 50001 и сключване на договор (от 1-ви до 2-ри месец) 2. Предварителен анализ, подготовка, изграждане и въвеждане на БДС EN ISO 50001 (от 2-ри до 4-ти месец) Поддейност 2. Сертифициране на въведената система съгласно стандарт БДС EN ISO 50001 ще бъде изпълнена в следните стъпки: 1. Избор на акредитиран изпълнител, който да извърши услуги за сертифициране (от 4-ти до 5-ти месец) 2. Подаване на заявление за сертификация към избрания акредитиран орган (от 5-ти до 6-ти месец) 3. Извършване на сертификационни одити (от 6-ти до 7-ми месец), Contracted Amount: 6 000.00 , Reported Amount: 6 000.00
  • Activity: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма НАР НАРЛИЕВ И СИЕ СД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 5 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище , Contracted Amount: 4 000.00 , Reported Amount: 4 000.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: MG-2 OOD, Contracted Amount*: 2 800.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: MILA FLOR EOOD, Contracted Amount*: 372 302.00 , Reported Amount**: 531 860.00
  • Contractor: AN ENERGY Ltd, Contracted Amount*: 3 600.00 , Reported Amount**: 4 000.00
  • Contractor: QS BULGARIA, Contracted Amount*: 3 780.00 , Reported Amount**: 4 200.00
  • Contractor: RM QUALITY CONSULTING, Contracted Amount*: 1 620.00 , Reported Amount**: 1 800.00
  • Contractor: NENCOM, Contracted Amount*: 1 400.00 , Reported Amount**: 2 000.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 42.61 , Reached amount: 42.61
Indicator 5 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 34.90 , Reached amount: 34.90
Indicator 6 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 7 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Measure Unit: т./год., Base Value: 1.30 , Target amount: 0.80 , Reached amount: 0.50

Financial Information

Total Project cost 548 000.00 BGN
Grant 385 600.00 BGN
Self amount 162 400.00 BGN
Total actual amounts paid 385 502.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на ISO 50001, Estimated Amount: 1 800.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на ISO 50001
    Contractor: RM QUALITY CONSULTING
    Contract total funded value: 1 620.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер
    Contractor: NENCOM
    Contract total funded value: 1 400.00
Procedure 3 Subject to due process: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Хидравлична топла преса – 1бр. Обособена позиция 2. Автоматична широколентова шлайф машина – 1бр. Обособена позиция 3. 5 осен Обработващ център с ЦПУ – 1бр., Estimated Amount: 532 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 1. Хидравлична топла преса – 1бр.
    Contractor: MILA FLOR EOOD
    Contract total funded value: 42 686.00
  • Differentiated position 2: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 2. Автоматична широколентова шлайфмашина - 1бр.
    Contractor: MILA FLOR EOOD
    Contract total funded value: 62 944.00
  • Differentiated position 3: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ДМА по обособени позиции както следва: Обособена позиция 3. 5 осен Обработващ център с ЦПУ - 1бр.
    Contractor: MILA FLOR EOOD
    Contract total funded value: 266 672.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване), Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване)
    Contractor: AN ENERGY Ltd
    Contract total funded value: 3 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез въздуховод, Estimated Amount: 4 000.00
  • Differentiated position 1: Оползотворяване на остатъчна топлинна енергия чрез въздуховод
    Contractor: MG-2 OOD
    Contract total funded value: 2 800.00
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на ISO 50001, Estimated Amount: 4 200.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на ISO 50001
    Contractor: QS BULGARIA
    Contract total funded value: 3 780.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN