Brief description |
Интегрирането на българския пазар на труда към единния европейски пазар, бързото навлизане на новите информационни и комуникационни технологии и продължаващите процеси на преструктуриране на националната икономика поставят въпроса за способността на заетите лица да посрещат настъпващите промени. В тази връзка непрекъснато се повишават изискванията от страна на работодателите към работната сила по отношение на уменията за работа с новите производствени, информационни и комуникационни технологии, както и познанията по чужди езици.
Целите на настоящия проект адресират основния проблем на тази група – липсата на квалифицирани работни места на пазара на труда, предлагащи възможности за устойчиво и дългосрочно развитие.
Целеватa група са заети лица в Би Ай ЕООД, със сфера на дейност в приоритетния сектор с Код 62 Дейности в областта на информационните технологии.
Общата цел на проектното предложение е, да се повиши способността на заетите лица да посрещнат настъпващите бързи промени на пазара на труда.
Специфични цели:
- Повишаване квалификацията и уменията за работа, чрез провеждане на насочени към естеството на заеманите позиции курсове.
- Подобряване на уменията на заетите лица, повишаване на възможностите им за кариерно развитие, намиране на по-подходяща работа чрез провеждане на обучения, съобразени с тяхната длъжност.
- Популяризиране на приноса на ЕС и ОП РЧР.
- Ефикасно и ефективно управление на разходите, гарантиращо максимално качество на изпълнение срещу разумни средства.
Основни дейности:
Дейност 1: Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: KK 2 „Общуване на чужди езици”.
Дейност 2: Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”.
Дейност 3 "Предоставяне на професионално обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация на
заети лица".
|
Activities |
-
Activity: Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Необходимостта от провеждане на обучения се проявява и в двете направления за придобиване на ключови компетентности - Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” и Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”.
Необходимостта от провеждане на обучения по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” произтича от:
Различната степен на владеене на необходимия за работната среда английски език, предвид факта, че:
• Някои служители са работили в чуждестранни фирми в или извън страната, в които се използва английският език, но те не познават специфичната терминология на използваните софтуери в Би Ай и тези в специфичната дейност на клиентите.
• Някои служители са работили във фирми, в които като работен език е ползван само български език.
• Някои служители не са изучавали английски език специализирано.
• Някои служители никога не са използвали в следването си и/или на предишна работа английски език и в настоящата си работа го използват за първи път.
• Някои служители са учили в чужбина на английски език, но те представляват много малък процент от екипа.
Стремежът на компанията е всички служители да достигнат нивото на няколкото служители, учили в чужбина, които са с перфектен английски, тъй като това би повишило качеството на работата на екипа като цяло и на всеки един служител, тяхното професионално ниво, възможностите им за кариерен растеж, по-голямо уважение и признателност от клиентите и не на последно място ще подобри тяхното самочувствие.
Английският език - писмен и говорим, се използва в компанията с цел: провеждане на ефективни бизнес разговори; изнасяне на успешни презентации за представяне услугите на фирмата; водене на преговори, отстояване на позиции и подход в продажбите на услугите на фирмата, осъществяване услугите на компания.
Независимо от степента на владеене на английския език, основната дейност на фирмата изисква боравене с информационни, технически и бизнес термини, които са специфични за бизнес средата и които служителите усвояват на база на работата си във фирмата, тъй като идват от други сфери на дейност или това им е първа или втора работа.
В обучението по „Общуване на чужди езици“ участие ще вземат 21 служители от следните професионални направления: 19 лица от 482010 – „Икономист – информатик“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 15 лица "Бизнес консултант информационни технологии"; 4 лица "Консултант, поддръжка на информационни технологии"), 1 лице от 347010 – „Сътрудник по управление на индустриални отношения“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 1 лице "Началник отдел ЧР, Ноу-хау и Качество") и 1 лице от 346010 – „Офис – мениджър“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 1 лице „Ръководител сектор Административна и стопанска дейност“). Като цяло тази група владее английски език на добро ниво, но бизнесът изисква нивото да бъде отлично, почти като майчин език, за тези служители, тъй като те комуникират с клиентите на английски език, работят със системи на английски език и създават материали на английски език, които пак в голямата си степен се използват от англоговорящи клиенти.
Изборът на лицата по степен на владеене на английски език за включване в обучението Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици" ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото на лицата. При по-голям брой лица (например повече от 15 лица), включени в обучението, лицата ще бъдат разпределени по групи в зависимост от нивото на обучението за постигане на максимална ефективност.
Обучението на 21 лица по КК2 „Общуване на чужди езици" ще се проведе в продължение на 300 учебни часа по 45 минути, на три нива, с цел покриване на изисквания за ключови умения на Работодателя за заеманата длъжност.,
Contracted Amount: 14 700.00
,
Reported Amount: 0.00
-
Activity: Обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” .: Необходимостта от провеждане на обучения се проявява и в насока на ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност”.
В обучението по „Дигитална компетентност“ участие ще вземат 31 служители, заемащи различни позиции в БИ АЙ. Тъй като част от тази група служители идва от сфери, коренно различни от информационните технологии, e необходимо повишаване на техните умения в сферата на дигиталните технологии, за да се изгради база, която да помогне за по-лесното справяне с професионалните предизвикателства на работното им място и ще подобри техническите им умения, които ще им помогнат самостоятелно и адекватно да се справят с по-специализираните софтуери, с които компанията оперира. Друга част са служители, които трябва да работят с нови технологии, които биха могли да имат по-добро разбиране към тях и по-правилен подход в разработването на апликации, ако са усвоили във висока степен дигитална компетентност в частност Excel.
Необходимостта произтича от:
Различното ниво на знания и умения в сферата на ИТ, приложими в оперативния бизнес процес, предвид факта, че:
• Някои от тези служители са завършили специалности във висшето си образование, несвързани с ИТ и се налага да ги усвояват в хода на работния процес.
• Някои от тях са ползвали в предишните си дейности автоматизирани системи, които са с ограничен и строго специализиран обхват на обработваната информация (правни, счетоводни, одиторски), но опитът им е недостатъчен за бързото оперативно взаимодействие с различните звена в структурата на компанията.
• Някои служители имат опит с ИТ с някои софтуерни решения, но те са на по-ниско ниво от софтуерните технологии, с които служителите оперират, за да изпълняват ежедневните си дейности и е необходимо да достигнат ниво, което да кореспондира на нивото на специализирания екип по апликациите на БИС.
• Предвижда се да се инсталират специализирани софтуери в сферите, в които работят служителите и те трябва да подобрят нивото си на техническа грамотност, за да могат лесно да се адаптират към тези софтуери след инсталирането им.
• Като цяло те трябва значително да подобрят техническите си умения, тъй като вътрешно в компанията се използват апликации, с които те трябва да работят.
• Те трябва да усвоят знания в областта на ИТ, които да им помогнат да се запознаят с още нови технологии, които впоследствие се предвижда да бъдат усвоени и използвани от разработчиците за създаване на нови услуги, отговарящи на потребностите на клиентите, а и също така част от тях ще бъдат имплементирани във вътрешната система на планиране и организация на ежедневните дейности на служителите, което ще рефлектира върху тях.
Бизнес целите на фирмата, насочени към предоставяне на ефективни, висококачествени и своевременни консултантски услуги на клиентите налагат:
• Повишаване на нивото на знания и умения на служителите в областта на използваните в работата информационни технологии.
• Създаване на приемственост в опита с боравенето с относимите към работата информационни технологии.
• Облекчаване и ускоряване на процеса на въвеждане на новите служители в оперативните процеси и достигане за оптимално време на необходимото за работата ниво на владеене на използваните ИТ.
Обученията ще бъдат свързани главно с продуктите, които MS Office предлага. След съобразяване на познанията на всеки един служител и нивото на знания по посочената тематика, компанията ще прецени кои служители на какъв вид обучение по КК4 ще преминат.
Обучението по Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност” ще се проведе в продължение на 45 учебни часа по 45 минути с цел покриване на изисквания за ключови умения на Работодателя за заеманата длъжност.,
Contracted Amount: 7 750.00
,
Reported Amount: 7 500.00
-
Activity: Предоставяне на професионално обучение за придобиване или повишаване на професионалната квалификация на заети лица: Тъй като Би Ай ЕООД работи с иновативни системи на българския пазар на консултантски услуги, това изисква значително повишаване на квалификацията, знанията и уменията на екипа на компанията, които трябва да бъдат както на висотата на новите технически решения, прилагани и внедрявани в дейността на предприятието, така и на нивото на нарастващите потребности на клиентите. Сложността във функциите на разработчиците произлиза от нуждата на клиентите да получават висококачествени услуги, обхващащи в максимална степен техните потребности и налагащи познаване на всички оперативни процеси в техните бизнеси, което изисква прилагането на най-съвременни технологични подходи за анализ и обработка на информация.
Във връзка с конкретната дейност предвиждаме да се проведе професионално обучение за 18 лица от целевата група, с цел покриване на образователно-квалификационните изисквания на Работодателя за заеманата длъжност, а именно обучение за придобиване на професионална квалификация за трета степен на следните професии:
482010 - Икономист-информатик, специалност „Икономическа информатика“ 4820101, трета степен на професионална квалификация;
347010 - Сътрудник по управление на индустриални отношения, специалност „Индустриални отношения“ 3470101, трета степен на професионална квалификация.
В обучението по „Професионална квалификация“ участие ще вземат 18 служители. Те са от следните професионални направления: 17 лица от 482010 – „Икономист – информатик“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – 17 лица "Бизнес консултант информационни технологии"), 1 лице от 347010 – „Сътрудник по управление на индустриални отношения“ (респективно на длъжност в БИ АЙ – "Ръководител проект").
Причините, поради които компанията търси способи за повишаване нивото на професионалната квалификация на служителите, са следните:
• За някои служители това е първа работа и като цяло нямат опит в работата с информационните технологии.
• Някои служители са завършили специалности във висшето си образование, които са свързани с информационните технологии, но никога не са прилагали на практика знанията си.
• Някои служители са завършили специалности във висшето си образование, които не са свързани с информационните технологии и се налага да ги усвояват в хода на работния процес.
• Някои служители имат опит с информационните технологии, но той е базиран на софтуерни продукти, различни от прилаганите в дейността на фирмата.
• Като цяло в компанията има само няколко човека с базов опит, а повечето с никакъв в частта на софтуерни умения по бази данни, софтуерно тестване и автоматизирано софтуерно тестване, управление на проекти – методология Agile – Scrum и Kanban, User Experience Design, ERP systems, CRM systems.
Обученията ще бъдат свързани главно с посочените по-горе направления, а именно: софтуерни умения по бази данни, софтуерно тестване и автоматизирано софтуерно тестване, управление на проекти – методология Agile – Scrum и Kanban, User Experience Design, ERP systems, CRM systems, които компанията иска да развие в своите служители, тъй като това са бъдещите технологии, които компанията иска да развива, за да поема повече и нови проекти и да намира нови клиенти, а не на последно място е налице и желание от страна на голяма част от служителите да бъдат обучавани точно в придобиване на знания и умения в тези направления.
За целта ще се премине през няколко стъпки, както следва:
Стъпка 1. Избор на Изпълнител по реда на ПМС № 160/2016 г.
Стъпка 2. Провеждане на същинското обучение.,
Contracted Amount: 32 400.00
,
Reported Amount: 0.00
|