Identification

UMIS Number BG65BVPR001-1.001-0019-C01
Project Name Delivery of border police vessels and high-speed craft
Beneficiary 129010125 Chief directorate Border police - Ministry of Interior
Funding IFSBMVP ==> Programme Bulgaria - BMVI
Date of the Contract/Order 19.09.2023
Start Date 19.09.2023
End Date 19.09.2028
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant In execution (starting date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Предвижда се доставка на:
- 2 броя нови ГПК, за нуждите на БГПК Видин, снабден с модерно навигационно оборудване, както и със съвременни средства за осъществяване на гранично наблюдение по вода
- 2 броя бързоходни плавателни средства и 2 броя колесари за транспортиране, пускане на вода и приставане на необорудван бряг.
С доставката на корабите и бързоходните плавателни средства ще се повиши капацитета на ГДГП за ефективно гранично наблюдение на речната държавна граница. Ще се увеличи присъствието на гранично-полицейските кораби и други плавателни средства по р. Дунав, което ще доведе до засилване на контрола по спазване на граничния режим, превенцията и противодействието на трансграничната престъпност. Въвеждането на новите плавателни средства които отговарят на най-съвременните технически изисквания е гаранция за успешното изпълнение на поставените задачи и контрола на корабоплаването по р. Дунав.
Activities
  • Activity: Доставка на гранично-полицейски кораби за РДГП Русе: Предвижда се доставка на два броя нови гранично-полицейски кораби (ГПК), за нуждите на БГПК Видин при РДГП Русе, снабдени с модерно навигационно оборудване и съвременни корабни системи, както и със съвременни средства за осъществяване на гранично наблюдение по вода. В рамките на дейността се предвижда запознаване и провеждане на инструктаж на служители на бенефициента, което включва: управлението на ГПК и поддържането на живучество; работа с навигационната апаратура; работа с уредите за нощно наблюдение; извършване на ежедневно техническо обслужване и извършване на ТО 1. Към настоящият момент, само 52% от плавателната техника в БГПК Видин е годна за експлоатация, от които още 12%, предстои да бъдат изведени от експлоатация в следващите 2 година. Този факт налага необходимост от обновяване на плавателната техника, оборудвана със съвременни средства за експлоатация и изпълнение на задачи по гранично наблюдение. Най - новата плавателна техника, 28% от наличната е в експлоатация от 2010 година. Изнесените данни налагат извода, че е необходимо закупуването поне на 2 бр. нови ГПК до 20БРТ. Основните изисквания към новите ГПК ще са: - с възможност за плаване за периоди в рамките на 3 дни на вода; - с издръжливост на вълнение не по-малко от 3 бала; - с максималната скорост не по-малко от 64 km/h при вълнение 1 бал и спокойна вода; - с икономични крейсерска скорост между 28 и 50 km/h; - с крейсерски обхват на плаване не по-малък от 350 km при декларираната крейсерска скорост; - дължина на корпуса - между 10.0 м и 16.0 ; - ширина - между 2.9 и 5.5 м; - максимални газене - не повече от 0.8 м; - проектно водоизместване - между 6 и 15 тона; - екипаж - помещения за настаняване на 3-5 човека. Дейността реферира към бюджетен ред II. "РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3 "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т. 3.1, Contracted Amount: 3 160 000.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Доставка на бързоходни плавателни средства с колесар: Предвижда се доставка на 2 броя бързоходни плавателни средства с 2 броя колесари за транспортиране и пускане на вода и приставане на необорудван бряг. Основните детайли (изисквания) за доставката на 2-та броя бързоходни плавателни средства с колесари са: - дължина на корпуса - между 4.5 м и 5.5 м.; - ширина - между 1.8 и 2.2 м.; - максимални газене - не повече от 0.3 м.; - общо тегло — до 0,7 тона; - максимален брой лица на борда - 4: екипаж —2 души + 2 пътници; Капацитет на танк/танкове за гориво — съответстващ на крейсерския обхват на плаване, но не по-малък от 100 литра; - П-образна арка започваща от фалшборда изработена от алуминиева сплав с височина не по - малко от 1,8 м измерено от палубата. На арката да има конзола за закрепване на полицейска лампа, сирена, ходова бяла кръгово видима лампа. Странично на арката да са поставени два спасителни кръга, по един на всеки борд. Към арката да има сгъваем гюрюк , в разгънато положение гюрюкът да покрива от палубата до транеца. Към носа и кърмата да има на гюрюка проходи за достъп до носовота и кърмовата част на кораба. На гюрюка да са изработени прозорци от всички страни за кръгов обзор; - максимална скорост - не по-малка от 70 km/h при продължителен режим на работа на двигателя, крейсерска скорост - между 15 и 25 km/h.; - далечина на плаване (крейсерски обхват) - не по-малко от 150 km. при декларираната скорост и остатъчен запас от гориво 10%; - далечина на плаване на пълен ход 100 км.; - автономност на плаването - не по-малка от 12 часа; - управление - дистанционно от ходовия мостик и ръчно аварийно управление. Щурвалът и таблото за управление да са разположен на конзола на левия борд, на конзолата но десния борд да са разположени машинни уреди и датчици; - издръжливост на вълнение - не по-малка от 3 бала. Дейността реферира към бюджетен ред II. "РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3 "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т. 3.2, Contracted Amount: 516 882.55 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация трябва да са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/. Дейността ще бъде изпълнена, в съответствие с чл. 50 от Регламент 2021/1060. При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 следва: - ще се публикува на уебсайта на ГДГП и в социални мрежи, кратко описание на дейностите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; - ще се поставят устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на дейностите по проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване. - при необходимост ще се поставят на място, ясно видимо за обществеността, поне един хартиен плакат с минимален размер А3 или еквивалентен електронен екран с информация за проекта, подчертаващ подкрепата от фондовете. Дейността реферира към бюджетен ред IV. "РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ", ред 8.1. "други преки разходи", Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Управление и изпълнение на проекта: Със заповед на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект „Доставка на гранично-полицейски кораби и бързоходни плавателни средства“ , както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълнението на дейностите; - координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводството и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвиждат се средства за възнаграждение на експерти, които са определени за изпълнение на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организация и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. При изпълнение на дейностите по проекта са предвидени и средства за командировка в размер на 5 000,00 лв., разпределени както следва: - 17 (седемнадесет) командировки за двама човека в рамките на 2 дни, включваща 1 нощувка за приемане участие в оценителни комисии, подготовка на документации, приемане на доставки или контрол по изпълнението на договорите на обща стойност 4 760,00 лв. (2 дни по 40 лв. = 80,00 лв. и една нощувка по 60,00 лв. = 60,00 лв. или 140 лв. на човек. Една командировка за двама човека е в размер на 280,00 лв. /17 командировки по 280,00 лв. = 4 760,00 лв.); - Една командировка в рамките на 3 дни, включваща 2 нощувки за един човек за контрол по изпълнението на договорите на обща стойност 240,00 лв. (3 дни по 40 лв. = 120,00 лв. и 2 нощувки по 60,00 лв. = 120,00 лв. или 240 лв. Тъй като се предвижда пътуването да се осъществява със служебен транспорт по проектното предложение не са заложени средства за пътни разходи. Дейността реферира към бюджетен ред "I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ", ред 1. "Възнаграждения (брутни суми, вкл.и дължимите от работодателя осигурителни вноски)", т. 1.1., т. 1.2., т. 1.3. и т. 1.4. и ред 2. "Разходи за командировки", т. 2.1 Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта., Contracted Amount: 120 000.00 , Reported Amount: 101.30

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of items of equipment registered in the Technical Equipment Pool of the European Border and Coast Guard Agency, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 0.00
Indicator 2 Number of maritime transport means purchased, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 0.00

Financial Information

Total Project cost 3 796 882.55 BGN
Grant 3 796 882.55 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 0.00 BGN
Percentage of EU co-financing 75.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на 2 броя гранично-полицейски кораби за РДГП Русе, Estimated Amount: 3 160 000.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на бързоходни плавателни средства и колесари, Estimated Amount: 516 882.55

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN