Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.023-0002-C03
Project Name Helping start-up entrepreneurs in the Northwest Region
Beneficiary 106580408 Medico-engineering Ltd.
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 11.04.2018
Start Date 14.05.2018
End Date 07.07.2020
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31)

Description

Brief description
С настоящото проектно предложение ще бъде задоволена потребността от подготовка на по-голям брой бъдещи предприемачи, които да стартират собствен бизнес и по този начин да осигурят разкриване на устойчиви работни места чрез самонаемане.

Общата цел на проекта е да се подготвят безработни и заети лица, които имат желание да стартират и развият самостоятелна стопанска дейност.
Основната цел ще се постигне чрез следните специфични цели:
- да се повиши мотивацията и информираността на целевите групи за включване в предвидените в проекта дейности чрез организиране на мотивационни кампании във всеки един от 5-те областни града в района на планиране;
- да се повишат знанията и компетенциите на включените лица за стартиране на собствен бизнес чрез участието им в специализирани обучения;
- да се осигури достъп до експертна консултантска помощ под формата на индивидуални и групови консултации от специалисти в различни области за започване на стопанска дейност, включително чрез предоставяне на информация за източници на финансиране и менторство за развитие на бизнес. 
- да се подобри качеството на живот и доходите от труд на представителите от целевата група, които започнат собствен бизнес;
- да се разкрият повече устойчиви и качествени работни места чрез самонаемане и развитие на реален бизнес в нови за пазара ниши.

Целевите групи включват 520 бр. лица, /80 от тях ще бъдат безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, 155 ще бъдат заетите лица, а 285 - безработни участници над 29 г./
Основните дейности по проекта са свързани с мотивиране и информиране на представителите на целевите групи за включване в проекта, специализирани обучения за предприемачество, както и индивидуални и групови консултации за стартиране на бизнес.
В резултат на проекта очакваме да обучим 520 представители на целевите групи, като минимум 25% от тях регистрират фирми и стартират собствен бизнес до 1 месец след приключване на проекта.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Целта на дейността е да бъдат запознати потенциалните кандидати с възможностите за развитие на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Предвижда се организиране на 5 бр. мотивационни кампании - по една във всеки един от 5-те областни градове в Северозападен район - Видин, Монтана, Враца, Плевен и Ловеч, веднага след подписване на договор за безвъзмездна финансова помощ и сформиране на екип за управление на проекта, от страна на кандидата. На мотивационните кампании, освен представители на допустимите целеви групи, ще бъдат поканени и местни и национални медии, представители на публични, бизнес сектори, НПО, държавни и общински институции, местни инициативни групи, образователни институции и др., с оглед по-голяма публичност на значимостта на събитията и възможността за обмен на информация и полезни съвети. По време на самите мотивационни кампании ще бъдат представени ползите от стартиране на самостоятелна стопанска дейност, стъпките, които лицата, желаещи да участват следва да преминат и ефекта, който се очаква да имат върху тях дейностите от преминаване на специализирано обучение за предприемачество и последващите консултации. Всяка една от мотивационните кампании ще е с продължителност 4 часа. На тях, освен информиране и мотивиране, ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Методиката за организацията на нашия проект, предвижда тази дейност, която изисква по-голям административен капацитет и логистика да бъде възложена на външна фирма, за да може човешкия ни ресурс да се насочи към набиране на представители на целевата група и самите последващи обучения и консултации. Външната организация ще поеме ангажимент за подготовка на прессъобщения, цялостно организиране и провеждане на 5-те мероприятия, включително логистика по наем на зали и оборудване за целите на събитията. 5-те събития ще бъдат последователно организирани, в рамките на един месец. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител /месец 1/ Етап 2: Провеждане на мотивационните кампании в 5-те областни града от Северозападен район /месец 2/ Разходът за дейността е заложен в бюджетни редове: 5.1. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 103 и възлиза на 1538 лв. 5.3. Разходи, произтичащи от договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде, за извършване на Дейност 1 за код по измерение 104 и възлиза на 8462 лв., Contracted Amount: 10 000.00 , Reported Amount: 10 000.00
  • Activity: Дейност: Набиране на представители на целевите групи: Целта на дейността е да се подберат 520 лица, представителите на допустимите целеви групи по процедурата, с оглед подготовката им за стартиране на самостоятелна стопанска дейност /80 от тях ще бъдат безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, 155 ще бъдат заетите лица, а 285 - безработни участници над 29 г./ Процедурата по подбор на лицата ще се извърши изцяло от сформирания екип на кандидата. При подборът на лицата, ще се осигурят равни условия за включване на всички, без значение от пол и етнос. Подборът на представители на целевите групи ще стартира паралелно с провеждане на 5-те мотивационни кампании по дейност 1, свързани с информиране и мотивиране на лицата, като още там ще бъде оповестен и предварително изготвен график за приемане на заявления за включване на лица от целевата група в дейностите по проекта, с посочено време и място. Подборът ще се осъществи с помощта на Дирекции бюро по труда в 5-те областни града в Северозападен район. Ще се публикуват обяви в Интернет - за възможностите, които проекта ще предлага и обяви в печатни медии по населените места на проекта. Ще разчитаме и на експертното съдействие на трудовите посредници в ДБТ, които ще уведомят потенциалните представители на целевите групи /безработни лица/ за дадената възможност за включване в дейностите по проекта. На база на описаните по-горе методи за набиране на целевите групи, ще се изготви “Списък” на лица, с които ще се проведе индивидуално интервю за включване в проектните дейности. Определили сме 6 месеца за подбор, поради опасения, че няма да успеем да наберем всичките 520 лица в 5-те областни града за по-кратък срок. В рамките на определения срок ще положим всички усилия да популяризираме информацията за проекта и ефекта от включените дейности. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Подготовка на съобщения за анонсиране дейностите по проекта и за набиране на представители на целевите групи Етап 2: Публикуване на обяви в медии - печатни и Интернет в 5-те областни града от Северозападен район Етап 3: Осъществяване на контакт с ДБТ по населени места Етап 4: Назначаване на комисия от страна на кандидата за подбор на лицата, заявили интерес и подписване на декларация или друг приложим документ от тях за включване в проектните дейности Разходът за дейността е част от разходите за организация и управление и поради тази причина той не е остойностен отделно., Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 1: Целта на дейността е обучаемите лица да получат основни познания и умения в предприемаческата дейност, с оглед стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Дейността ще бъде изцяло извършена от екипа на кандидата. Обученията ще бъдат с обща продължителност 42 астрономически - приблизително 7 дни по 6 часа. За всяка група ще се използват по 2-ма обучители. По време на обученията ще бъде изготвено портфолио на всеки участник с включени тестове, примерни бизнес планове на обучаемия, разработка на идеята, задавани въпроси по време на обучението, сертификат. Портфолиата ще бъдат поддържани и съхранявани на електронен носител, с оглед приетата от кандидата и партньора политика по опазване на околната среда и възможността за бърз и дистанционен достъп до всяко досие при реализацията на дейност 3. За всеки един от участниците в обученията и за обучителите ще бъдат осигурени материали и консумативи, с оглед обезпечаване на обучителния процес, които също ще бъдат от рециклирана хартия: Копирна хартия и тонер, Тетрадки, Химикали, Флумастери, Класьори, Папки, Хартиени цветни кубчета, Ножици, Архивни кутии, Лепило; Джобове PVC; Скицник за рисуване - спирала; Гланцов блок; Цветни моливи. Предварителната подготовката по проекта и контактите ни позволяват обученията да покрият всички 5 областни града включени в Северозападен район - Враца, Видин и Монтана, Ловеч и Плевен като за целта ще се наемат обучителни зали.. Обученията за заетите лица ще бъдат организирани по тяхно желание - по възможност събота и неделя. Обучението за безработните лица ще бъде организирано по тяхно желание . Обученията за безработни лица ще се водят паралелно с обученията за заети лица. Броят на групите в Плевен, Ловеч и Враца и броят на заетите/безработните в тях ще се определи от желаещите в рамките на общият брой групи. Разходите за част 1 от дейност 2 са заложени както следва: Бюджетен ред 1.2. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 6717,99 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 1.3. Разходи за трудови възнаграждения, възлизащи на 36 962,01 лв. за тази дейност за код по измерение 104. Бюджетен ред 2.2. Разходи за командировки, възлизащи на 964,27 лв. за тази дейност за код по измерение 103. Бюджетен ред 2.3. Разходи за командировки, възлизащи на 5305,33 лв. за тази дейност за код по измерение 104. продължение в част 2., Contracted Amount: 49 949.60 , Reported Amount: 61 565.52
  • Activity: Дейност 2: Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения) - част 2: продължение Броят на групите в Монтана и Видин и броят на заетите/безработните в тях ще се определи от желаещите в рамките на общия брой групи. По време на обученията ще бъдат използвани следните интерактивни обучителни техники и подходи: - Мултимедийни презентации - позволяват представянето на учебния материал като система от ярки образи, изпълнени с изчерпателна структурирана информация, подавана в точно определен ред. Това от своя страна способства за развитие на логическото мислене. С мултимедийните презентации се постига: разчупване на традиционния стил на преподаване; мотивиране за усвояване на нови компетенции; формиране на качества като самосъзнание, самоконтрол, сътрудничество, последователност; възможност за онагледяване на учебния материал и др. - Демонстрация - този метод подпомага вербалното изложение като предлага опори относно точното и трайно възприемане на информацията. На участниците ще се показва и обяснява как функционира определен процес/дейност, как да приложат нова техника или метод за анализ, с цел да се научат да упражняват нови умения и да дават обратна връзка. - Индивидуално упражнение - на участниците ще се възлагат индивидуални задачи (разработване на планове/ проекти/ програми/ разписания/ анализи/тестове и др.), резултатите от изпълнението на които те ще представят пред колегите си, като понякога е нужно да защитят чрез теоретико-практически аргументи личната си позиция по определен проблем. Този метод цели изграждане на увереност и подобряване на уменията за комуникиране, убеждение и презентиране в участниците. - Практически казуси - казусите са най-популярния метод на конкретната ситуация, при който се описва дадена ситуация като се предлага среден обем информация. Задачата на участниците е да открият противоречието и да намерят решение, което да има комплексен характер. Казусът отразява типични затруднения в практиката, които се обсъждат в учебно-тренировъчна ситуация. Предлаганата информация е достатъчно подробна, за да могат участниците да си съставят собствено мнение и да очертаят лична гледна точка. - Ролеви игри - .демонстрират нагледно начините, по които хората реагират в конкретна ситуация като по този начин се извлича полезна обратна връзка за темата на обучението. - Брейнсторминг/Дискусия - техника на „мозъчна атака”, която се провежда от група. Техниката може да бъде изключително ефективна при добра координация на сесията и ще се включва в обученията с цел провокиране на изказвания, които могат да подобрят процеса на учене, тъй като чрез нея дадена идея на някой от участниците може да бъде доразвита от друг участник, опитът на някой от участниците може да придаде друг смисъл на предложено решение. Тя дава възможност участниците да проявят своята креативност и своя опит. Обученията по дейност 2 ще се извършват от кандидата в области Видин, Враца и Монтана, Ловеч и Плевен. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Организационни дейности по провеждане на обученията по дейност 2 /месец 4-6/ 1.1. Наем на зали за обученията /месец 4-5/ 1.2. Избор на изпълнител и доставка на нужните материали и консумативи /месец 4/ Етап 2: Провеждане на обученията по дейност 2 2.1. Подписване на трудови договори с обучителите . 2.2. Извършване на не по-малко от 52 бр. обучения в 5-те областни града., Contracted Amount: 44 800.00 , Reported Amount: 12 889.02
  • Activity: Дейност 3: Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност: Целта на дейността е да се подпомогнат обучените по дейност 2 лица, като им се предоставят индивидуални и групови консултации за стартиране на самостоятелна дейност. При реализация на дейност 2, на всеки един от участниците ще се създаде индивидуален профил, които да се използва и при тази дейност и който да включва и индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Той ще се актуализира периодично. В дейност 3 планираме да включим 50% от лицата, обучени по дейност 2,които ще преминат и групови и ндивидуални консултации, започващи след приключване на дейнст 2 , както следва: 1.Групови консултации - не по-малко от 52 групи по около 5 човека-малки групи,формирани на база сходни идеи за бизнес/в рамките на 16 лекторски часа, включващи следните теми: - Консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; -Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; -Консултации за подготовка и помощ за регистрация на стопанската дейност. Груповите консултации ще стартират непосредствено след приключване на обученията по дейност 2 като лицата, които проявят интерес ще бъдат пренасочени към участие в груповите консултации по дейност 3. Двете дейности - обучение и консултации ще се развиват успоредно във времето. Очакваме разпределението на групите да бъде пропорционално на обучените в дейност 2 лица, като включва всички 5 области от Северозападен район. За всеки един от участниците в груповите консултации ще бъдат осигурени нужните материали и консумативи. С оглед приетата от кандидата и партньора политика в областта на околната среда, всички закупувани материали и консумативи ще бъдат от рециклирана хартия. 2. Индивидуални консултации - до 16 лекторски часа за 260 лица Индивидуалните консултации ще включват : -менторство за развитие на бизнеса, консултации по маркетинг, създаване на бизнес контакти и договаряне; -подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието; -консултации за и помощ при кандидатстване за финансиране на дейността от наличните финансови ресурси; -счетоводни услуги, юридически услуги, услуги по управление на човешките ресурси и др.приложими. Проявилите интерес към включване в индивидуални консултации лица, ще могат да го направят по следните начини: -чрез заявяване на интерес след приключване на дейност 2 или по време на груповите консултации по дейност 3, като за целта ще е нужно да изпратят индивидуален имейл за записване в индивидуална консултация или да го заявят лично в офисите по проекта.Индивидуалните консултации ще се провеждат в присъствена форма. За индивидуалните и групови консултации ще създадем менторски екип от експерти на кандидата и партньора, които ще включват специалисти в различни професионални направления:юрист,икономист,експерт еврофондове, ИТ и др. Експертите ще бъдат назначени на трудов договор. Груповите и индивидуални консултации ще се извършват и от кандидата, и от партньора, като партнорът ще бъде ангажиран с консултирането на не по-малко от 150 участника. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1Избор на ментор Етап 2Провеждане на групови и индивидуални консултации Разходите за дейност 3 са както следва: Бюджетен ред 1.2, възлизащи на 9426,41лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 1.3, възлизащи на 51863,59 лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 3.2, възлизащи на 1845,60лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 3.3, възлизащи на 10154,44лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 4.2, възлизащи на 800лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 4.3, възлизащи на 4400лв. за тази дейност за код 104 Бюджетен ред 2.2, възлизащи на 1319,60лв. за тази дейност за код 103 Бюджетен ред 2.3, възлизащи на 7260,40лв. за тази дейност за код 104, Contracted Amount: 87 070.04 , Reported Amount: 48 048.72

Participating Organizations

Partners
  • Partner: Association " Development of Personality and Human Communities", Contracted Amount*: 53 900.00 , Reported Amount: 0.00
  • Partner: Association " Development of Personality and Human Communities", Contracted Amount*: 53 900.00 , Reported Amount: 0.00
Contractors
  • Contractor: Tours Club Elada Ltd. (Mezdra office), Contracted Amount*: 25 962.56 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: NCH Saznanie 1895, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 195.92
  • Contractor: NARODNO CHITALISHTE SAEDINENIE - 1923, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 195.72
  • Contractor: Elisaveta, Contracted Amount*: 1 345.56 , Reported Amount**: 2 994.48
  • Contractor: NCH OGNISHTE 1930, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 195.92
  • Contractor: ATA -SPA LTD, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 163.27
  • Contractor: FONEMA LTD, Contracted Amount*: 35 953.44 , Reported Amount**: 33 199.16
  • Contractor: Media Group 2014 Ltd., Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 10 000.00
  • Contractor: NCH Napredak 1898 - selo Tarnava, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 391.44
  • Contractor: Narodno chitalishte Napredak 1897 - selo Popitza, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 195.72
  • Contractor: NCH Ivan Vazov 1911, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 650.76
  • Contractor: NCH Razvitie - grad Biyala Slatina, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 391.44
  • Contractor: NCH Tsani Ivanov 1907, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 391.44
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed participants, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 155.00 , Reached amount: 145.00
Indicator 2 Безработни и неактивни участници, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 365.00 , Reached amount: 332.00
Indicator 3 Participants in self-employment upon leaving, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 260.00 , Reached amount: 240.00

Financial Information

Total Project cost 211 001.60 BGN
Grant 211 001.60 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 122 963.06 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: "Доставка на материали за обучение и консултации по предприемачество", Estimated Amount: 36 000.04
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за обучение и консултации по предприемачество
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка на материали за обучение и консултации по предприемачество
    Contractor: FONEMA LTD
    Contract total funded value: 35 953.44
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на материали за обучение и консултации по предприемачество, Estimated Amount: 36 000.04
  • Differentiated position 1: Доставка на материали за обучение и консултации по предприемачество
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 3 Subject to due process: Наем на зали, оборудване и технически средства за провеждане на обучения и консултации, Estimated Amount: 26 000.00
Procedure 4 Subject to due process: Организиране и провеждане на Мотивационни кампании за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество в СЗРП - областните градове Видин Монтана, Враца Ловеч Плевен. , Estimated Amount: 10 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN