Identification

UMIS Number BG05M2OP001-2.006-0001-C06
Project Name Internships for students from vocational schools
Beneficiary 000695114 Ministry of education and science
Funding ESF ==> Science and Education for Smart Growth
Date of the Contract/Order 08.11.2016
Start Date 08.11.2016
End Date 06.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
Предложеният проект допълва и развива проект BG051PO001-3.3.07 „Ученически практики“ по ОП РЧР 2007-2013, при който успешно приключените ученически практики са над 46 000.
До 2017 г. ще бъдат използвани, развити и утвърдени вече изградените между 2013 и 2015 г. процедури, уеб платформа, контролни системи и механизми за реализация на практическото обучение в професионалните училища.
Проектът изцяло се вписва в контекста на заложените европейски и национални цели за подобряване на достъпа и повишаване качеството на професионалното образование и обучение, съобразно потребностите на икономиката и промените на пазара на труда. Целта за подобряване на съответствието между професионалното образование и изискванията на бизнеса и улесняването на прехода от образование към заетост е заложена в Европа 2020 и в Националната програма за развитие България 2020. Образователните резултати следва да бъдат съобразени основно с нуждите на регионалния и местен пазар на труда.
Едни от основните предизвикателства, описани в Стратегията за развитие на професионалното образование и обучение в Република България за периода 2015-2020 г. са: превръщане на началното професионално и продължаващото професионално обучение в привлекателна възможност за учене; осигуряване на гъвкав достъп до обучение и до придобиване на квалификация; повишаване на броя на учениците в професионалните училища.
Една от националните цели за изпълнение на целите на Стратегия „Европа 2020“ е до 2020 г. работните места да се увеличат. За постигане на тази цел е нужно по-високо равнище на професионалните умения. Чрез създаването на учебно-тренировъчните фирми (УТФ) в училищата и участието на учениците в практика в реална работна среда те ще бъдат насърчени да развиват универсални умения, които да им дадат възможност да бъдат предприемчиви и да се адаптират по-лесно към промените на пазара на труда, което от своя страна ще улесни прехода от образование към заетост и ще помогне за намаляване на младежката безработица.
Activities
  • Activity: Подкрепа за създаване и функциониране на учебно-тренировъчните и/или други съществуващи в професионалното образование форми на учебни или тренировъчни фирми, включително учебни компании: В стратегическата рамка за европейско сътрудничество в областта на образованието и обучението („ЕСЕТ 2020 г.“) една от стратегическите цели е разгръщане на творчеството и новаторството (вкл. предприемчивостта) във всички степени на образование и обучение чрез насърчаване на придобиването на универсални ключови умения и изграждане на партньорства с останалия свят, по-специално с бизнеса. Развитието на инициативност и предприемачески дух като ключово умение включва способността за превръщане на идеите в действие. Изпълнението на тази дейност покрива нуждите на проекта от създаване на подходяща среда в училище за формирането на предприемачески знания и умения, на предприемаческа култура, както и възприемането на предприемачеството като алтернатива за бъдеща реализация и професионална кариера на учениците. Насърчаването на предприемачеството е в тясна връзка на училището с бизнеса и администрацията. Общата подкрепата за формирането на начални професионални умения и компетентности за работа в екип и ефективна комуникация е насочена към прилагането на иновативни и практически форми на обучение, помагащи на учениците да формират бизнес умения, лидерство и стратегии за успех, да се ориентират в реализацията си след завършването на обучението си по избраната професия. Чрез тази дейност пред професионалното образование и обучение стои нова възможност за взаимодействие на училището с бизнес средата и улесняване достъпа до пазара на труда на завършващите ученици. Допълнителна информация: Учебно-тренировъчната фирма е виртуално, фиктивно копие на реална фирма и работи като истинско предприятие, което не генерира реални приходи и не формира реална печалба. Всички дейности се реализират виртуално. Ученическите практики на реално работно място, под прякото ръководство на наставниците са обвързани с образователна услуга и не генерират приходи. Следователно не се променя неикономическия характер на общообразователната услуга, която се финансира предимно с публични средства. Тези принципи се прилагат спрямо обществени образователни услуги, като професионалното обучение чрез формиране на УТФ и ученически практики., Contracted Amount: 40 563.60 , Reported Amount: 81 127.20
  • Activity: Подкрепа за практическо обучение, организация и провеждане на ученическите практики в реална работна среда и удостоверяване на резултатите: Тази дейност подкрепя практическо обучение на ученици от професионалните гимназии чрез допълнителни практики в реална работна среда. Целта на дейността е провеждане на практика в реална работна среда в рамките на 240 (астрономически) часа в изпълнение на задачи, възложени от обучаваща организация-работодател под ръководството на наставник, съгласно нарочно изготвена програма, съгласувана с наблюдаващ учител от съответното училище. Практиката задължително трябва да е свързана с обучението на ученика в съответното професионално направление. Допустимото в рамките на проекта допълнително практическо обучение не дублира и не замества задължителното по учебен план практическо обучение. Училищата ще осъществяват ефективен контрол по време на провеждане на практическото обучение на всеки един ученик чрез проверки на място от страна на наблюдаващите учители и регионалните координатори. При извършване на тези проверки на място ще се попълват нарочно разработени формуляри за проверка. Ще бъдат изготвени указания и условия за организацията и провеждането на ученическите практики, в т.ч. и изисквания към всички заинтересовани страни – училища, обучаващи организации-работодатели, екип на МОН, ученици, наблюдаващи учители и наставници. При приключване на практическото обучение на ученика ще се изготвят финални отчети и оценки от трите страни с информация как е проведена практиката. При завършване на практиката на ученика по проекта ще се издава сертификат/удостоверение за завършено практически обучение по проекта (след успешно завършена практика) на конкретното лице, подписана от училището и организацията – работодател, при който е проведена практиката. Допълнителна информация: Учебно-тренировъчната фирма е виртуално, фиктивно копие на реална фирма и работи като истинско предприятие, което не генерира реални приходи и не формира реална печалба. Всички дейности се реализират виртуално. Ученическите практики на реално работно място, под прякото ръководство на наставниците са обвързани с образователна услуга и не генерират приходи. Следователно не се променя неикономическия характер на общообразователната услуга, която се финансира предимно с публични средства. Тези принципи се прилагат спрямо обществени образователни услуги, като професионалното обучение чрез формиране на УТФ и ученически практики. Конкретни задължения на: - функционален експерт - организира, координира и контролира подготовката, организацията, изпълнението, резултатите и своевременното отчитане на дейностите по проекта. Цялостно управление, координация и наблюдение на всички дейности в хода на проекта. Осигурява взаимодействие, сътрудничество и информиране на всички страни и партньора на проекта. - организатора/консултант ученически практики - мотивира, организира и консултира включването на учениците в ученически практики в реална работна среда. - училищен финансист - извършва и отчита разходите по проекта. Ще бъдат организирани 2 бр. дни на професиите в планови региони и 3 бр. секторни конференции с бизнеса. Така ще бъдат популяризирани резултатите по проекта и ще се повиши интересът и информираността сред целевите групи., Contracted Amount: 6 435 166.40 , Reported Amount: 6 266 257.88
  • Activity: Дейности по информиране и публичност на проекта: Дейностите по информиране и публичност са текущи за целия период на изпълнение на проекта. Чрез тях се цели улесняване и насърчаване провеждането на ученически пректики в реална работна среда, като се повиши информираността и възможностите за провеждане на ученическа практика. Популяризирането на донорската помощ. При реализацията на проект “Ученически практики” 2012-2015 г. по ОП РЧР е натрупан значителен опит и в настоящия етап се предвижда осъществяването на дейности, показали ефективност по отношение достигането на информация до по-голям брой представители на целевите групи. При текущото изпълнение се предвижда: - Подготовка и изработване на материали за осигуряване публичност и информирация за проекта – банери за публични събития, печатни и други информационни и промоционални материали с визуализация на донорската помощ за популяризиране на проекта и др. - Организация на информационни кампании специални събития за популяризиране дейностите по проекта – една начална пресконференция и една заключителна конференция, участие в конференции публични събития, форуми по теми, свързани с обхвата на процедурата и касаещи професионалното образование и бизнеса, организиране и провеждане на информационни дни в училищата и срещи с работодателите и др. - Провеждане 3 бр. секторни конференции с бизнеса и 2 бр. Дни на професиите. - Отразяване на дейностите по проекта в национални и регионални печатни и/или електронни медии, социални мрежи и блогове. Координатор публичност ще проследява медийното отразяване на проекта., Contracted Amount: 26 450.00 , Reported Amount: 22 089.72
  • Activity: Дейности за организация и управление на проекта: Основна задача при изпълнението на проектните дейности е организирането и контролирането на процеса по реализация на ученическите практики, включително и чрез координация и контрол над дейността на екипите от експерти в училищата. Дейността се извършва от екипа за организация и управление на проекта, чиито отговорности включват организация, подпомагане, наблюдение и контрол на дейностите на училищата и работодателите на национално ниво, организиране и провеждане на информационни събития, кампании, обучения и др. Предвижда се членовете на ЕОУП да провеждат работни срещи за организация на изпълнението на предвидените дейности. Предвижда се още: - Създаване на механизъм за работата на екипа за организация и управление: създаване и актуализиране на необходими документи, описание на стандартни процедури, поддържане на документален и електронен архив, техническо и финансово отчитане и др. - Осъществяване на избор на външни изпълнители за предвидените външни услуги, включени в т.10 „План за външно възлагане“ от Формуляра за кандидатстване; - Осъществяване на текуща отчетност използвайки добрата практика за регулярно техническо и финансово отчитане на напредъка създадена по проект “Ученически практики” по ОП РЧР 2007-2013 г. Това повишава качеството на изпълнението, подобрява дисциплината на разплащане и отчитане. В рамките на дейност 2 този механизъм на отчетност ще бъде актуализиран съвместно с Управляващия орган на ОП НОИР ГД СФМОП. При реализацията на проекта ще продължи да се използва изградената уеб базирана информационна система. Чрез нея ще бъде обслужвано управлението на проекта и отчетността на техническата и финансовата дейност от страна на екипа на проекта и училищата. Въведената информация и документите в уеб-системата ще се потвърждават по електронен път от членовете на екипа на проекта, изпълнителите на счетоводни услуги, служители на УО и др. Дейностите по счетоводното обслужване на проекта и изготвянето на периодични финансови отчети и справки ще се извършват от външен изпълнител на счетоводни услуги, избран чрез процедура за възлагане на обществена поръчка. Външният изпълнител ще извършва текущо изплащане и осчетоводяване на всички разходи по проекта. В рамките на разходите за организация и управление на проекта ще бъдат осигурени и необходимите канцеларски материали за нуждите на екипа за управление на проекта и за експертния персонал от училищата, ангажирани с преките дейности по проекта. Изборът на доставчик на канцеларски материали ще се извърши чрез процедура по възлагане на обществена поръчка., Contracted Amount: 484 056.00 , Reported Amount: 414 670.15

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: ROEL-98 LTD, Contracted Amount*: 102 843.52 , Reported Amount**: 205 687.04
  • Contractor: SI - CONSULT 2, Contracted Amount*: 74 692.80 , Reported Amount**: 74 692.80
  • Contractor: Lev Ins AD Insurance Company, Contracted Amount*: 40 000.00 , Reported Amount**: 15 378.81
  • Contractor: EA AD, Contracted Amount*: 22 089.72 , Reported Amount**: 22 089.72
  • Contractor: PRODUCTION COOPERATION OF INVALIDS "CAREVETS", Contracted Amount*: 36 400.20 , Reported Amount**: 109 200.60
  • Contractor: Yanko, Contracted Amount*: 32 400.00 , Reported Amount**: 32 400.00
  • Contractor: RONOS, Contracted Amount*: 70 567.03 , Reported Amount**: 141 134.06
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Share of students in the secondary stage of education studying in vocational schools from the involved in actions under OP, Measure Unit: %, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 100.00
Indicator 2 School students included in practical training programs in a real work environment, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 8 000.00 , Reached amount: 8 351.00
Indicator 3 Брой създадени учебно-тренировъчни фирми (УТФ), Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 350.00 , Reached amount: 406.00
Indicator 4 School students participating in activities for promotion of vocational education in branches of primary importance to the economy, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2 000.00 , Reached amount: 2 477.00

Financial Information

Total Project cost 6 986 236.00 BGN
Grant 6 986 236.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 6 417 451.65 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на адекватна одитна следа 473.81 0.00 473.81 Project-level financial correction
Липса на адекватна одитна следа 3 987.94 0.00 3 987.94 Project-level financial correction
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 9 100.05 0.00 9 100.05 ПРОИЗВОДИТЕЛНА КООПЕРАЦИЯ НА ИНВАЛИДИТЕ "ЦАРЕВЕЦ"
Липса на публичност и възлагане без конкуренция 25.00 5 522.44 0.00 5 522.44 ЕА АД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 3 734.64 0.00 3 734.64 СИ-КОНСУЛТ 2 ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 25.00 8 100.00 0.00 8 100.00 Янко Костадинов Белов

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на канцеларски материали, копирна хартия и тонери за копирни и печатащи устройства, Estimated Amount: 781 286.00
  • Differentiated position 1: Доставка на тонери за копирни и печатащи устройства
    Contractor: ROEL-98 LTD
    Contract total funded value: 102 843.52
  • Differentiated position 2: Доставка на канцеларски материали
    Contractor: RONOS
    Contract total funded value: 40 669.20
  • Differentiated position 3: Доставка на копирна хартия
    Contractor: RONOS
    Contract total funded value: 29 897.83
  • Differentiated position 4: Доставка на канцеларски материали включени в списъка по чл.12 ал.1 т.1 от ЗОП
    Contractor: PRODUCTION COOPERATION OF INVALIDS "CAREVETS"
    Contract total funded value: 36 400.20
Procedure 2 Subject to due process: Застраховка „Злополука“ на практикантите за времето на провеждане на практиката, Estimated Amount: 40 000.00
  • Differentiated position 1: Застраховка „Злополука“ на практикантите за времето на провеждане на практиката
    Contractor: Lev Ins AD Insurance Company
    Contract total funded value: 40 000.00
Procedure 3 Subject to due process: Изработка и доставяне на рекламно-информационни материали и сувенири, Estimated Amount: 90 400.00
  • Differentiated position 1: Предпечатна подготовка и отпечатване на материали за нуждите на МОН и проекти
    Contractor: EA AD
    Contract total funded value: 22 089.72
Procedure 4 Subject to due process: Осигуряване услуги на туроператор за организиране на мероприятия и пътувания, Estimated Amount: 505 600.00
Procedure 5 Subject to due process: Поръчка за обзавеждане на 350 бр. УТФ, Estimated Amount: 710 500.00
Procedure 6 Subject to due process: Поръчка за оборудване на 350 бр. УТФ, Estimated Amount: 992 250.00
Procedure 7 Subject to due process: Предоставяне на специализирани счетоводни услуги на Министерството на образованието и науката в качеството му на бенефициент по проекти, финансирани със средства по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г., Estimated Amount: 220 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на специализирани счетоводни услуги на Министерството на образованието и науката в качеството му на бенефициент по проекти, финансирани със средства по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г.
    Contractor: SI - CONSULT 2
    Contract total funded value: 74 692.80
Procedure 8 Subject to due process: Развитие, поддръжка и интеграция на софтуерен продукт за реализацията на ученическите практики, Estimated Amount: 63 000.00
  • Differentiated position 1: Развитие, поддръжка и интеграция на софтуерен продукт за реализацията на ученическите практики
    Contractor: Yanko
    Contract total funded value: 32 400.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN