Identification

UMIS Number BG16RFOP002-2.002-0426-C01
Project Name Extending the functionality of business processes management system at Prosveta - Sofia Jsc.
Beneficiary 131106522 PROSVETA - SOFIYA JSC.
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 13.03.2017
Start Date 13.03.2017
End Date 29.05.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Град, Столична, гр.София

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение на "Просвета - София" АД е резултат от стратегическото управленско решение за усъвършенстване на цялостната организация на работа на издателството. Изпълнението му ще позволи по-ефективно управление и използване на ресурсите на компанията чрез разработването и въвеждане на нови модули и усъвършенствани функционалности към съществуващата информационна CRM система , която да обедини всички дейности в издателството, свързани с управление на ресурсите, пазарите, разходите, маркетинга, проектите, отпадъците и е средство за подобряване на управлението и за повишаване на ефективността на всички процеси в компанията. 
За постигане целите на проекта ще се разработи и внедри подходяща ИКТ базирана система за управление на компанията и нейните ресурси. Компанията осъзнава, че предлагането на пазара на качествена продукция е съвкупност от множество управленски, административни и технологични процеси, които са важен фактор за повишаване производителността и  конкурентоспособността на издателството, и са предпоставка за насърчаване на износа. Това от своя страна допринася за финансовата и пазарната и независимост на компанията.
Дейностите, посредством които ще се постигнат основната и специфични цели на проекта са:
1. Дейност за насърчаване използването на ИКТ технологии чрез услуги за разширение на функционалностите на внедрена платформа за управление на търговската дейност на издателство "Просвета - София" АД чрез въвеждане на допълнителни модули и функционалности.
2. Визуализация на проекта.
Тези дейности са необходими, за да се управляват успешно процесите в компанията и трайно да се преодолеят проблемите, свързани с контрола и организацията на производствените и административни дейности, обработката, обмена и съхраняването на информация,  създаването на аналитична информация за вземане на ефективни управленски решения, управление отношенията с доставчици, клиенти, управление на търговците, маркетинг, проектите, отпадъците и др.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Дейност за насърчаване използването на ИКТ технологии чрез услуги за проектиране, разработка и внедряване на нови модули и функционалности към CRM платформа за управление на търговската дейност на "Просвета - София" АД : Дейността цели проектиране, разработка и внедряване на нови модули и функционалности към съществуваща CRM платформа за управление на търговската дейност на "Просвета - София" АД, които ще бъдат разработени изключително за нуждите и спецификата на дейността на издателството. Към момента дружеството разполага с внедрен CRM модул с функционалност, която спомага за управлението на базата данни от клиенти и контакти като модулът се нарича „Управление на клиенти и контакти“ и съдържа единствено база-данни с клиенти, управление на контактите и разпращане на автоматизирани електронни съобщения. Целта на дейността е да се разшири обхвата на платформата, чрез разработка и внедряване на нови модули и функционалности към съществуваща CRM система в издателството. CRM платформата представлява софтуерно решение за управление взаимоотношенията с клиентите и търговците на издателството, документооборота, вътрешната комуникация, проектите, анализ и прогноза на финансовите потоци на компанията. CRM системата е необходима за „Просвета”, защото дава възможност за цялостно управление на процесите в издателството. Самата система ще черпи информация от всички отдели и звена на издателството и ще може да се свърже и извлича информация от счетоводната, складовата програма, и от интерактивната платформата e-uchebnik.bg. Инвестицията ще допринесе за качественото изпълнение на дейността и проекта, тъй като ще се постигне увеличаване производителността и рентабилността на издателството, повишаване на приходите, подобряване на финансовите показатели, по-добро и качествено обслужване на клиентите, повишаване ефективността на компанията. CRM системата ще включва следните отделни модули: 1. Управление на пазарното покритие: Субсидиран пазар (държавна поръчка) и Свободен пазар. 2. Управление на разходите за предоставяне на електронни ресурси на преподавателите. 3. Управление на маркетинговите/рекламните дейности и ресурси по отношение на субсидирания пазар. 4. Управление на проекти по издаване на нови артикули. 5. Планиране и управление на ресурсите на компанията. 6. Управление на отпадъците Предварително ще бъдат дефинирани всички етапи от процеса по проектиране, разработка и внедряване на нови модули и функционалности към съществуваща CRM платформа за управление на търговската дейност и ще бъдат установени стандартите за извършване на всяка една дейност. Методологията по внедряване включва следните основни етапи: Етап 1: Анализ и проектиране - включва детайлно запознаване с изискванията на предприятието към новите функционалностите на към CRM системата. Основните дейности, застъпени в този етап са: изготвяне и одобряване на наръчник на системата, провеждане на първоначална среща за запознаване на екипа по разработване и внедряване и екипа на фирмата кандидат, детайлно анализиране на основните процеси, които следва да бъдат обхванати от системата, проектиране на процесите в логиката на системата, подготовка на анализ и приемането му от двете страни. Краен продукт на етапа: одобрен анализ, който бележи цялостния обхват на проекта. Етап 2: Разработка и тестване - включва разработване и тестване на модулите в CRM системата и интеграцията им със съществуващия. Основните дейности, застъпени в този етап са: първоначална миграция на данни в новата система за тестови цели; настройка и/или модификация на стандартни функционалности, както и разработка на нови, настройка на системата, тестване на системата и отстраняване на недостатъци; приемане на работеща система. Краен продукт на етапа: Настроена и тествана система. Етап 3: Въвеждане в експлоатация - включва преминаване към продуктивна работа със системата. Ще бъде предоставена лицензия за работа със софтуера, включително ръководство за работа. Обучени ключови потребители за работа със системата. Етап 4: Поддръжка при стартиране включва съдействие на крайните потребители при ежедневното им опериране със системата. Системата ще бъде уеб базирана и ще може да функционира под различни съвременни браузъри., Contracted Amount: 349 603.20 , Reported Amount: 349 603.20
  • Activity: Дейност 2: Визуализация на проекта: Дейността по информиране и публичност по проекта има за цел да се информира широката общественост за целите по проекта, заложените дейности и постигнати резултати, както и да се популяризират възможностите и приноса на Европейския съюз, Европейския фонд за регионално развитие и ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информираност и публичност, с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата се предвижда прилагането на следните методи за изпълнение на дейността, които са изцяло съобразени с изискванията, предвидени в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020” и общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ, и особеностите и целите на проекта. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати – съобщения и информация в сайта на кандидата. Всички разработени, издадени и разпространени в рамките на проекта материали (информационни табели, тефтери, публикации и съобщения), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – емблемата на ЕС; упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма; наименование на проекта, стойност на БФП и т.н. Чрез реализиране на дейността по информиране и публичност ще се популяризира високият социален ефект от постигнатите по проекта резултати и се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Дейността ще се изпълни на два етапа: 1). По време на първия ще бъде избран външен изпълнител за осъществяване на дейността, а по време на втория – ще бъдат изготвени, доставени и монтирани информационните и визуални материали, осигуряващи публичността на проекта. Ще бъдат изготвени следните информационни и визуални материали: - Поставяне на 1 брой информационна табела в административния офис на "Просвета - София" АД, с размер 70х50 см, пълноцветен печат, ламарина със самозалепващо фолио, информираща за получената финансова подкрепа по проекта по линия на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г. На табелата ще бъде отбелязан приносът на Европейския съюз и на държавния бюджет и следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; ЕФРР; като тази информация ще заема минимум 25% от площта на табелата; общото лого на програмен период 2014-2020 г.; наименованието на ОП "Иновации и конкурентоспособност" 2014 - 2020 г.; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта. - Информационни тефтери – 100 бр. - ще бъдат изготвени печатни информационни материали тефтери, които ще съдържат: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на ОПИК, адреса на единния информационен портал. - Всички документи, които ще се изготвят по време на изпълнението на проекта ще бъдат на бланка, съдържаща логата и слоганите на ЕС, ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020г. и ОПИК; - Периодично публикуване на информация за напредъка по изпълнението на проекта на интернет страницата на компанията. Информация за приноса на ЕС и ОПИК 2014 - 2020 г. ще бъде включена и в публикуваните обяви за публични покани в интернет порталите http://www.eufunds.bg/ и ИСУН 2020. Информация за проекта ще бъде публикувана и на фирмената интернет страница на компанията. , Contracted Amount: 2 000.00 , Reported Amount: 1 610.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: LEMAX BG LTD., Contracted Amount*: 1 127.00 , Reported Amount**: 1 610.00
  • Contractor: NEXT CONSULT LTD., Contracted Amount*: 244 722.24 , Reported Amount**: 349 603.20
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Private investment matching public support to enterprises (grants), Measure Unit: евро, Base Value: 0.00 , Target amount: 53 931.55 , Reached amount: 53 872.56

Financial Information

Total Project cost 351 603.20 BGN
Grant 246 122.24 BGN
Self amount 105 480.96 BGN
Total actual amounts paid 245 849.24 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Изработване и доставка на материали за визуализация по проекта, Estimated Amount: 2 000.00
  • Differentiated position 1: Изработване и доставка на материали за визуализация по проекта
    Contractor: LEMAX BG LTD.
    Contract total funded value: 1 127.00
Procedure 2 Subject to due process: Разширение на функционалностите на внедрена CRM платформа за управление на търговската дейност на издателство "Просвета - София" АД чрез въвеждане на допълнителни модули и функционалности, Estimated Amount: 349 603.20
  • Differentiated position 1: Разширение на функционалностите на внедрена CRM платформа за управление на търговската дейност на издателство "Просвета - София" АД чрез въвеждане на допълнителни модули и функционалности
    Contractor: NEXT CONSULT LTD.
    Contract total funded value: 244 722.24

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN