Identification

UMIS Number BG05FMOP001-5.001-0126-C07
Project Name "Warm lunch initiative in the conditions of the COVID-19 pandemic in the municipality of Kresna"
Beneficiary 000024720 Municipality of Kresna
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 09.02.2021
Start Date 01.01.2021
End Date 07.11.2022
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Кресна

Description

Brief description
Проектът е част от целенасочената социално политика, която община Кресна развива в подкрепа на хората, живеещи в материално лишение и в риск от социална изолация. Община Кресна ще има ангажимента и отговорността да гарантира предоставяне на разнообразно седмично меню, с което да се осигури балансирано  и здравословно хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене.
"Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Кресна" ще се реализира за 130 потребителя от гр. Кресна,  с. Горна Брезница, с. Долна Градешница, с. Сливница, с. Стара Кресна, с. Ощава.  Приготвянето на храната ще става в кухненският блок на ДСП гр. Кресна. В работните дни ще бъдат приготвяни супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Храната ще се приготвя и при необходимост доставя до домовете на потребителите ежедневно в работните дни. Доставката на топлия обяд ще се извършва с автомобили регистрирани в ОБДХ Благоевград за превоз на храна, а служителите доставящи храната ще бъдат с  необходимите защитни облекла, маски и ръкавици. На потребителите ще се оказват съпътстващи мерки според индивидуалните потребности на всеки, като индивидуално консултиране и съдействие за:
- възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ;
- ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.;
- други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи.
Activities
  • Activity: Определяне на целевите групи.: Преди стартиране предоставянето на топъл обяд община Кресна ще организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители (Приложение № 2 от Методиката за прилагане на опростени правила). Към заявленията ще се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация (Приложение 20 към Ръководството), като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства.Ще бъде сформирана комисия за идентифициране на нуждаещите се лица от определените целеви групи. ОПРЕДЕЛЕНИТЕ ЦЕЛЕВИ ГРУПИ СА: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Община Кресна ще има ангажимента да информира и да подпомогне кандидатите за попълване на заявления-декларации. За идентифициране на нуждаещите се лица от определените целеви групи ще се използва информация получена от: 1. Откритият горещ телефон за граждани в община Кресна след обявяване на извънредното положение. На телефона ежедневно се получават сигнали и молби за услуги от граждани, които поради обявеното извънредно положение и заплахата от заразяване с COVID-19 изпитват затруднения от различно естество. В регистър се записват всички запитвания и молби на граждани и голяма част от тези лица попадат в определените целеви групи. 2. Кризисния щаб на община Кресна. 3. Кметове на с. Горна Брезница, с. Долна Градешница, с. Сливница, с. Стара Кресна, с. Ощава за нуждаещи се лица. 4. Сигнали от граждани. 5. Доставчици на социални услуги и лични лекари. 6. Регионална здравна инспекция Благоевград за лица поставени под карантина. Комисията ще разгледа получените заявления-декларация на кадидатите за получаване на топъл обяд. По предварителна информация от гореописаните източници около 140 лица ще попаднат в определените целеви групи. Комисията ще изготви списък с лицата попадащи в определените целеви групи. Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ Благоевград въз основа регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Приготвяне на топъл обяд: В рамките на проект „Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19 в община Кресна“, ще бъдат използвани само свежи и пресни продукти, които след съответната обработка ще бъдат предоставяни на ползвателите на услугата. Изготвените от технолог дневни и седмични менюта ще гарантират пълноценно и здравословно хранене на потребителите. Община Кресна има изградена система за доставка на хранителни продукти и сключени договори с фирми-доставчици. Договорите с доставчиците са сключени след провеждането на обществени поръчки, по реда на Закона за обществените поръчки, от община Кресна. Продуктите, с които ще се приготвя храната ще бъдат набавяни всеки ден, с цел избягване на застоялост на храните. Продуктите ще бъдат обработвани в пълно съответствие и европейските и българските изисквания за безопасност на храните. Храната ще се приготвя в кухнята на ДСП Кресна, която е регистрирана с Удостоверение за регистрация № ТО13801359/24.06.2004 г. в ОБДХ Благоевград. Помещенията на ДСП Кресна се дезинфекцират постоянно, а лицата приготвящи, разливащи и пренасящи храната използват специализирани предпазни средства. Ежедневно за 130 потребители ще бъдат приготвяни супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Видовете ястия, включени в седмичните менюта, които ще предоставя на най- нуждаещите се лица се определят от Община Кресна, която е отговорна за осигуряването на здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето /последно изменен ДВ бр. 67 от 28.07.2020 г. и при последващи изм./, Закона за храните /в сила от 09.06.2020 г. Обн. ДВ. бр.52 от 9 Юни 2020 г. и при последващи изм./ и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще се изготвят от технолог и ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, да съдържат информация за алергените, съобразно Регламент №1169/2011 на Европейския парламент и на Съвета за информираност на потребителя относно състава на храните и да са изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните /Обн. ДВ. Бр.52 от 09.юни 2020 г./. , Contracted Amount: 155 787.10 , Reported Amount: 155 410.10
  • Activity: Предоставяне на топъл обяд: Ежедневно, във всички работни дни на месеца, в зависимост от развитието на епидемичната обстановка и при предписание на националните органи , Община Кресна ще създаде необходимата организация за раздаване или за доставка на храната до дома на потребителите. Автомобилите, които ще доставят храната са регистрирани в БАБХ Благоевград за доставка на храна и ще се дезинфекцират и обработват през 1 час. Община Кресна ще доставя храната до домовете на потребителите, при строги мерки за дезинфекция и защита. Получаването на топъл обяд от всеки потребител се основава на предварително подписан договор между Община Кресна и потребителя, преди включването му в услугата - приложение № 24 Договор с потребител. Получаването на топъл обяд ще удостоверява от потребителите ежедневно с подпис в списък /Приложение 21/. Когато противоепидемичните мерки налагат предоставянето на топлия обяд до домовете на потребителите или в условията на извънредно положение, налагащи ограничаване на социалните контакти до минимум, се прекратява използването на списъка за тези потребители и се използва Дневник на потребителя /Приложение № 23/, където те ще се подписват за получената храна ежедневно и потвърждават получени съпътстващи мерки, както и отразяват мнението си за получаваните услуги. В края на всеки месец потребителите предават на Община Кресна дневниците си и получават нови за следващия месец /В случай на невъзможност конкретен потребител да предостави приключен месечния си дневник на Община Кресна, то при отчитане дневника се замества с декларация от представляващия Община Кресна или от упълномощено от него лице с потвърждаване на предоставената за месеца подкрепа и отразен периода на предоставяне/., Contracted Amount: 7 789.36 , Reported Amount: 7 770.51
  • Activity: Реализиране на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще се предоставят през целия перод на проекта. Те трябва ще са съобразени с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Мерките ще се предоставят в индивидуален формат предвид пандемията от COVID 19. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на проекта и се изразяват индикативно в индивидуално консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки и др.; - други форми на подкрепа, съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. За ефикасното изпълнение на дейността са предвидени разходи за съпътстващи мерки в размер на 5 на сто от разходите за приготвяне на топъл обяд., Contracted Amount: 7 789.35 , Reported Amount: 7 770.51

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: DAILY FOODS JSC, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
  • Contractor: KRESNA 2016, Contracted Amount*: 0.00 , Reported Amount**: 0.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 130.00 , Reached amount: 194.00

Financial Information

Total Project cost 170 951.11 BGN
Grant 170 951.11 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 170 951.11 BGN
Percentage of EU co-financing 100.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА ЧРЕЗ ПУБЛИЧНО СЪСТЕЗАНИЕ С ПРЕДМЕТ: ДОСТАВКА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ ЗА НУЖДИТЕ НА ЦДГ „ЗДРАВЕ” И ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ КЪМ ОБЩИНА КРЕСНА ЗА ПЕРИОД ОТ ДВЕ ГОДИНИ ПО ТРИ ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1: хляб и тестени изделия ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №2: мляко ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №3: Всички останали хранителни продукти , Estimated Amount: 270 000.00
  • Differentiated position 1: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1: хляб и тестени изделия
    Contractor: DAILY FOODS JSC
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 2: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №2: мляко
    Contractor: KRESNA 2016
    Contract total funded value: 0.00
  • Differentiated position 3: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №3: Всички останали хранителни продукти
    Contractor: KRESNA 2016
    Contract total funded value: 0.00
Procedure 2 Subject to due process: ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА ЧРЕЗ ПУБЛИЧНО СЪСТЕЗАНИЕ С ПРЕДМЕТ: ДОСТАВКА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ ЗА НУЖДИТЕ НА ЦДГ „ЗДРАВЕ” И ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН ПАТРОНАЖ КЪМ ОБЩИНА КРЕСНА ЗА ПЕРИОД ОТ ДВЕ ГОДИНИ ПО ТРИ ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ: ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №1: хляб и тестени изделия ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №2: мляко ОБОСОБЕНА ПОЗИЦИЯ №3: Всички останали хранителни продукти, Estimated Amount: 270 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN