Identification

UMIS Number BG05SFOP001-2.001-0004-C11
Project Name Improve the effectiveness of selection of public employees
Beneficiary 000695025 Administration of the Council of Ministers
Funding ESF ==> Good Governance
Date of the Contract/Order 23.12.2016
Start Date 01.10.2016
End Date 04.04.2024
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България

Description

Brief description
В синхрон с добрите международни практики в нормативната уредба в Република България е възприет основополагащият принцип назначаването на държавна служба да се осъществява с конкурс. Този принцип в повечето случаи се компрометира от невъзможността чрез наличните инструменти и процедури да се оценяват качествено кандидатите на входа. Това води до невъзможност за ефективен и качествен подбор на най-подходящия кандидат. С приетите изменения и допълнения на Закона за държавния служител (ДВ, бр. 57 от 22 юли 2016 г.) се въвеждат два етапа на конкурса за постъпване на държавна служба, първият от които централизиран, чрез който се осигурява прозрачност и обективност при установяване на необходимите компетентности за заемане на държавна служба, както и стандартизираност при оценката на компетенции на входа. Чрез промените е разширен обхватът и е надграден съществуващият до момента централизиран конкурс за младши експерти. Настоящото проектно предложение цели както усъвършенстване на подбора на служители в държавната администрация, така и популяризиране на възможностите за работа в държавната администрация. В рамките на проекта ще бъдат разработени и/или закупени тестовете за централизирания етап на конкурса, ще бъде осигурена необходимата технологична платформа за електронното им провеждане. Ще бъде осъществена широка кампания за информиране на заинтересованите страни. С оглед привличането на висококвалифицирани кандидати за държавна служба ще бъде повишена информираността относно възможностите за работа в държавната администрация. Изграждането на модерен специализиран сайт за работа ще допринесе, от една страна за по-доброто позициониране на държавната администрация като работодател, а от друга за по-добра организация и координация при търсенето на кадри. Потребители на сайта ще бъдат както потенциалните кандидати за държавна служба, така и администрациите.
Activities
  • Activity: Проучване относно необходимите видове и елементи на тестовете за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация: Необходимостта от осъществяване на проучването по тази дейност е обусловена от факта, че преди разработването на тестовете по дейност 2 Възложителят трябва да разполага с необходимата информация кои са приложимите критерии за качество и психометрични стойности и характеристики (надеждност, валидност, норми/трудност и др.) на които следва да отговарят тестовете и приложимите стандарти за провеждането на тестовете. Критериите за качество следва да отговорят на спецификата и целта на оценяването и следва да определят анализите и детайлната информация, които изпълнителите по дейност 2 ще предоставят, за да удостоверят съответствието на тестовете с критериите за качество. Проучването ще бъде осъществено чрез събиране, обобщаване и анализиране на необходимата информация (добри практики и стандарти в областта на подбора на персонал), както и изготвяне на конкретни предложения. Проучването относно необходимите видове и елементи на тестовете за провеждане на централизиран подбор, осъществено от избрания изпълнител в рамките на тази дейност ще обезпечи Възложителя с информацията, която да даде необходимата степен на увереност, че в рамките на следващата дейност ще бъдат разработени най-ефективните, ефикасни и целесъобразни тестове. Изпълнителят ще направи и проучване за най-подходящото местоположение и зали за провеждане на тестовете (анализът ще включва, както приложимите стандарти, критерии и характеристики, така и конкретни предложения за залите). Проучването за залите е необходимо с оглед спазване на стандартите при провеждането на такъв тип тестове и осигуряване на ефективност и ефикасност при провеждане им. На база на предложенията от изпълнителя Възложителят ще направи окончателния избор на залите. Изпълнителят ще направи проучване за вида и елементите на тестовете, които ще обезпечат ефективното и ефикасно провеждане на централизирания подбор в държавната администрация. Проучването на изпълнителя ще включва информация, анализ и конкретни предложения за разработване на определени видове тестове, които да служат за определяне нивото на общите компетентности (описани в Наредбата за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация, приета с ПМС № 129 от 26.06.2012 г.), основните познания, необходими за заемането на държавна служба и за определяне нивото на общите компетентности и познания, необходими за заемането на ръководни длъжности в българската държавна администрация. Проучването ще съдържа информация, анализ и конкретни предложения за: - най-подходящите видове и елементи на тестовете, които да бъдат разработени в рамките на следващата дейност съобразно законовата и подзаконовата нормативна уредба и действащия компетентностен модел; - стандартите, на които трябва да отговарят тестовете и стандартите за провеждането на тестовете (оптималният брой въпроси и време за решаване на теста, критерии за надеждност и стандартизираност, управление на базата данни с въпроси, валидиране на въпросите преди използването им в реална среда, използване на резултатите от теста, тестването на кандидати със специални потребности и трайни увреждания, условията на които трябва да отговарят компютрите, на които кандидатите ще решават теста, защитата на анонимността на кандидата, конфиденциалност на базата данни с въпросите, публичността при обявяване на резултатите, ролята и задълженията на квесторите, условията на които трябва да отговарят залите за провеждане на тестовете, ограниченията на които трябва да отговарят тестовете, за да се гарантира, че въпросите не са били публично достъпни и кандидатите не могат открият и достъпят тестовия материал и т.н); На база на одобреното от възложителя проучване, изпълнителят по тази дейност ще разработи техническото задание за избор на изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки за дейност 2 (Разработване на тестове за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация)., Contracted Amount: 35 400.00 , Reported Amount: 38 833.79
  • Activity: Разработване на тестове за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация: В рамките на тази дейност ще бъдат разработени тестовете за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация, ще бъдат разработени правилата и процедурите за провеждането на тестовете и ще бъдат избрани квестори. Целта на тази дейност е реалното обезпечаване на централизирания етап на конкурса с необходимите инструменти за провеждането му. Дейност 2 ще включва четири поддейности: разработване на тестове за определяне нивото на общите компетентности и избор на квестори (поддейност 1); разработване на тестове за основни познания за администрацията (поддейност 2); разработване на тестове за компютърни умения (поддейност 3) и разработване на правила и процедури за провеждането на тестовете (поддейност 4). В рамките на поддейности 1, 2 и 3 изпълнителите ще разработят необходимите тестове, съгласно одобреното проучване по дейност 1. Тестовете ще отговорят на необходимите характеристики за надеждност, валидност и стандартизираност. Всички тестове ще бъдат адаптирани, нормирани и калибрирани за България и българската държавна администрация. Съобразно изготвеното проучване по дейност 1 изпълнителите ще предложат подходящия тип тестове, типове компоненти на тестовете, брой въпроси от всеки компонент, праговете за успешно преминаване на теста, както и конкретните въпроси. Тестовете ще отговарят на стандартите, съгласно проучването по дейност 1. Изпълнителите ще разработят механизъм за ограничен достъп до въпросите и базата данни, за анализ на резултатите от теста, за публикуването на статистика от проведените тестове, както и примерни тестове, които да бъдат качени на портала, който ще бъде разработен по дейност 3. Възложителят ще предостави на изпълнителя по поддейност 2 и поддейност 3 исторически данни за въпросите, които са били използвани в българската държавна администрация за тестване на основните познания, необходими за заемането на държавна служба и за тестване на компютърни умения. В рамките на поддейност 4 изпълнителят съобразно резултатите по предходните три поддейности ще разработи правилата и процедурите за провеждането на тестовете. Правилата и процедурите ще засягат всички организационни и логистични въпроси, които касаят ефективното и ефикасно провеждане на тестовете., Contracted Amount: 715 200.00 , Reported Amount: 726 587.28
  • Activity: Разработване на платформа за провеждане на тестове и портал jobs.government.bg : В рамките на тази д-ст ще бъде разработена платформа за пров. на тестове и портал jobs.government.bg и ще бъде направено обучение на администратори. На основа на извършен анализ на използването и на обр. връзка от администрациите, ще се изв. надграждане на портал jobs.government.bg и платформа. В т. вр. ще е необх. да се доработят някои модули в портала и функционалности в платформата. Целта на тази Д е осигуряване на софт. продукти, чрез които ще бъде провеждан и популяризиран централизирания етап и възм. за работа в държ. администрация. Разработените по тази Д продукти ще отговарят на вс.условия по ОП и националното законодателство. В работата си по тази Д и поддейности, изпълнителят ще използва резултатите по проекти № K07-31-2/23.11.2007 „Създаване на модерна и унифицирана визия на българската д-на администрация в контекста на членството на страната в ЕС“ и № K07-21-1/23.11.2007 „Подобряване на политиката по УЧР в държавната адм-я“, финансирани по ОПАК с бенефициент МДААР. Платформата за провеждане на тестове и портал jobs.government.bg ще бъдат интегрирани с ИИСДА (Административен регистър) и ЕИСУЧРДА. Интеграцията ще позволява, както експорт и импорт на данни между с-мите, така и общи функционалности. Платформата и портала ще бъдат напълно интегрирани с Информационния портал за мобилност в ДА и Портала за студентски стажове в ДА. В рамките на тази Д порталите ще бъдат надградени съобразно необх.промени. Платформата и сайтът, създадени по тази Д, ще бъдат интегр. и със системата за ЕИД и ще бъдат разположени на ДХЧО. Изпълнителят ще представи подробна концепция за разработването им, включително с детайлно представени визуални елементи. Едва след одобрението от Възложителя на концепцията изпълнителят ще започне разработването на системите. Изпълнителят по тази Д може да предложи и допъл. функционалности за системите извън описаните по-долу съобразно резултатите по пред. дейности. Д3 ще включва сл. поддейности: разр. на платформа за пров. на тестове (поддейност 1); разработване на портал jobs.government.bg (поддейност 2); обуч. на администратори (поддейност 3), надграждане на портала и платформата (поддейност 4), надграждане на портала (поддейност 5). На основа на извършен анализ на използването и на обратна вр. от администрациите в рамките на поддейност 4 ще бъдат надгр. платформата и портала. По Поддейност 5 ще бъде надграден порталът jobs.government.bg. Порталът за студентски стажове в държавната администрация staj.government.bg е изграден през 2012 г. и вече не отговаря на съвременните изисквания за сигурност и удобство на ползване от потребителите, като дори не може да бъде достъпен през някои от най-често използваните браузъри. Въпреки че порталът staj.government.bg е интегриран с портала jobs.government.bg, самото му функциониране вече не може да бъде гарантирано, което ще направи съществуващата интеграция безпредметна. Необходимо е функционалностите от Портала за студентски стажове да се изпълняват от Портала jobs.government.bg, вкл. следва да се създаде възможност за кандидатстване за стаж чрез Портала за работа. Т.е. Порталът за студентски стажове следва да бъде консолидиран в портала jobs.government.bg. Практиката показа и необходимост от създаване на форма за подаване на документи и интеграция със ССЕВ, разширение на потребителския профил на портала с възможност да се виждат всички подадени кандидатури (независимо как са подадени) на кандидата, разширяване на профила на кандидатите с нови полета, включително с възможност за ъплоуд и съхранение на файлове и пр. Това консолидиране е наложително, защото се наблюдава ежегоден спад на кандидатите за стажове (от 1813 през 2016 г. до 452 през 2021 г.) предвид остарялата визия и трудния достъп до портала за стажове. Същевременно се наблюдава застаряване на държавните служители, като съгласно годишния Доклад за състоянието на администрацията към 31.12.2021 г. служителите във възрастова категория до 29 г. включително са само 5.97%. , Contracted Amount: 531 302.80 , Reported Amount: 572 255.51
  • Activity: Популяризиране на новите инструменти за подбор на служители в държавната администрация : Целта на дейност 4 е свързана с получаването на обратна връзка от заинтересованите страни и целевите групи и популяризиране на новите инструменти за подбор на служители в държаваната администрация (новия портал jobs.government.bg и новата платформа за провеждане на тестове). В рамките на тази дейност ще бъде проведена информационна кампания, популяризираща новите инструменти за подбор на служители в държавната администрация и една конференция с международно участие и с участието на експерти по управление на човешките ресурси. Дейност 4 съдържа 2 поддейности: информационна кампания, популяризираща новите инструменти за подбор на служители в държавната администрация (поддейност 1) и провеждане на конференция с международно участие и с участието на експерти по управление на човешките ресурси за представяне на резултатите по проекта и получаване на обратна връзка (поддейност 2). В рамките на поддейност 1 ще бъде осъществена информационна кампания, насочена към кандидатите за работа и стаж. Информационната кампания ще стартира преди изпълнението на дейност 2 и 3 и в началния си етап ще бъде с цел повишаване на информираността за целите и очакваните резултати от въвеждането на централизираните тестове. След започване на изпълнението и по дейности 2 и 3 заинтересованите страни ще получат информация за новия портал и възможностите, които той предоставя. Кампанията ще включва публикуване на информация за проекта на интернет страницата на Министерския съвет и в групи в социалната мрежа Facebook, създаване на профил в LinkedIn, представяне на новия портал пред целеви групи, изготвяне на ПР публикация, изработка и поставяне на рекламни онлайн банери, рекламиращи новия портал на сайтове за търсене и предлагане на работа, изработка и онлайн разпространение на видео клип за новия портал, професионална фотография, изработка и разпространение на брошури. В рамките на поддейност 2 ще бъде проведена конференция с международно участие и с участието на експерти по управление на човешките ресурси за представяне на резултатите по проекта и получаване на обратна връзка. Ще бъдат поканени за участие представители на Европейската комисия (Службата по подбор на персонал) и на работната група по управление на човешките ресурси към Европейската комисия (ЕUPAN)., Contracted Amount: 48 672.00 , Reported Amount: 51 376.12
  • Activity: Информация и комуникация: Дейността ще осигури популяризиране на проектните дейности, цели и постигнати резултати. Ще повиши информираността на гражданите за прозрачността на процеса на подбор на служители и възможностите за работа в държавната администрация. В рамките на дейността ще бъдат проведени две публични събития (встъпително и заключително) за популяризиране на целите и резултатите от проекта. За популяризиране ролята на ЕС, съфинансиращият фонд (ЕСФ) и Оперативна програма „Добро управление“ ще бъдат изработени информационни и рекламни материали (плакати, банери, преносими универсални зарядни). Промоционалните материали ще бъдат разпространявани по време на публичните събития. Тяхната изработка ще бъде изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. , Contracted Amount: 7 332.00 , Reported Amount: 7 332.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: HdChanel Ltd., Contracted Amount*: 32 500.00 , Reported Amount**: 39 000.00
  • Contractor: Consortium "Psychometrics", Contracted Amount*: 596 000.00 , Reported Amount**: 715 200.00
  • Contractor: Interlang, Contracted Amount*: 384.00 , Reported Amount**: 384.00
  • Contractor: Rositca, Contracted Amount*: 51 310.00 , Reported Amount**: 19 024.32
  • Contractor: Elit Travel International Ltd, Contracted Amount*: 9 288.00 , Reported Amount**: 9 288.00
  • Contractor: INFORMATION SERVICES Jsc , Contracted Amount*: 1 660.00 , Reported Amount**: 1 660.00
  • Contractor: Mina Travel and Event Group Ltd, Contracted Amount*: 5 808.00 , Reported Amount**: 5 808.00
  • Contractor: DZZD GFK-2016, Contracted Amount*: 35 400.00 , Reported Amount**: 35 400.00
  • Contractor: Emilia, Contracted Amount*: 12 600.00 , Reported Amount**: 5 488.00
  • Contractor: Tihomir, Contracted Amount*: 10 000.00 , Reported Amount**: 7 080.53
  • Contractor: Index-Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 498 262.80 , Reported Amount**: 529 642.80
  • Contractor: DMI Divelopment Ltd, Contracted Amount*: 1 270.00 , Reported Amount**: 1 524.00
Subcontractors None
Members of the Consortium
  • Member of the Consortium: OS Bulgaria Ltd, Contracted Amount*: 0.00
  • Member of the Consortium: Prometriks Ltd, Contracted Amount*: 0.00

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Брой проведени информационни кампании, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Number of new / updated training modules for the administration supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 4.00 , Reached amount: 5.00
Indicator 3 Брой разработени/надградени информационни системи или онлайн платформи, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 2.00 , Reached amount: 2.00

Financial Information

Total Project cost 1 394 811.26 BGN
Grant 1 394 811.26 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 1 394 811.26 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Популяризиране на новите инструменти за подбор на служители в държавната администрация , Estimated Amount: 43 333.33
  • Differentiated position 1: Информационна кампания
    Contractor: HdChanel Ltd.
    Contract total funded value: 32 500.00
  • Differentiated position 2: Провеждане на конференция с международно участие
    Contractor: Mina Travel and Event Group Ltd
    Contract total funded value: 5 808.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на рекламни материали, Estimated Amount: 1 524.00
  • Differentiated position 1: Доставка на рекламни материали
    Contractor: DMI Divelopment Ltd
    Contract total funded value: 1 270.00
Procedure 3 Subject to due process: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография за Надграждане на портал и платформа., Estimated Amount: 1 788.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография за Надграждане на портал и платформа.
    Contractor: Rositca
    Contract total funded value: 1 788.00
Procedure 4 Subject to due process: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография за Надграждане на портал и платформа., Estimated Amount: 18 000.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография за Надграждане на портал и платформа.
    Contractor: Rositca
    Contract total funded value: 17 880.00
Procedure 5 Subject to due process: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография., Estimated Amount: 1 788.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография за Надграждане на портал и платформа.
    Contractor: Tihomir
    Contract total funded value: 10 000.00
Procedure 6 Subject to due process: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография., Estimated Amount: 2 682.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография за Надграждане на портал и платформа.
    Contractor: Rositca
    Contract total funded value: 2 682.00
Procedure 7 Subject to due process: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография., Estimated Amount: 28 960.00
  • Differentiated position 1: Избор на Експерт ИТ (Информационни технологии) по подадена автобиография.
    Contractor: Rositca
    Contract total funded value: 28 960.00
Procedure 8 Subject to due process: Избор на Ключов експерт дейност 2 по подадена автобиография., Estimated Amount: 12 600.00
  • Differentiated position 1: Избор на Ключов експерт дейност 2 по подадена автобиография.
    Contractor: Emilia
    Contract total funded value: 12 600.00
Procedure 9 Subject to due process: Извършване на писмени и устни преводачески услуги за нуждите на администрацията на Министерския съвет, Estimated Amount: 69 900.00
  • Differentiated position 1: Извършване на писмени и устни преводачески услуги за нуждите на администрацията на Министерския съвет
    Contractor: Interlang
    Contract total funded value: 384.00
Procedure 10 Subject to due process: Надграждане на Платформа за провеждане на тестове и портал за работа в държавната администрация jobs.government.bg, Estimated Amount: 69 900.00
  • Differentiated position 1: Надграждане на Платформа за провеждане на тестове и портал за работа в държавната администрация jobs.government.bg
    Contractor: Index-Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 83 842.80
Procedure 11 Subject to due process: Надграждане на порталa jobs.government.bg, Estimated Amount: 257 520.00
  • Differentiated position 1: „Надграждане на порталa jobs.government.bg“
    Contractor: Index-Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 257 520.00
Procedure 12 Subject to due process: Осигуряване на самолетни билети за страната и чужбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица (включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната, Estimated Amount: 3 000 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на самолетни билети за страната и чужбина за превоз на пътници и багаж; хотелски настанявания в чужбина; хотелски настанявания в София и страната на външни за администрацията на Министерския съвет лица (включително чуждестранни лица), когато разходите са за сметка на бюджета на Министерския съвет; хотелски настанявания в страната за групови мероприятия (10 и над 10 души); конферентни услуги в София и страната и ресторантьорски услуги в София и страната
    Contractor: Elit Travel International Ltd
    Contract total funded value: 9 288.00
Procedure 13 Subject to due process: Проучване относно необходимите видове и елементи на тестовете за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация, Estimated Amount: 69 600.00
  • Differentiated position 1: Проучване относно необходимите видове и елементи на тестовете за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация
    Contractor: DZZD GFK-2016
    Contract total funded value: 35 400.00
Procedure 14 Subject to due process: Разработване на платформа за провеждане на тестове и портал jobs.government.bg, Estimated Amount: 208 800.00
  • Differentiated position 1: „Разработване на платформа за провеждане на тестове и портал jobs.government.bg”
    Contractor: Index-Bulgaria Ltd
    Contract total funded value: 156 900.00
Procedure 15 Subject to due process: Разработване на тестове за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация, Estimated Amount: 966 000.00
  • Differentiated position 1: „Разработване на тестове за провеждане на централизиран подбор в държавната администрация“
    Contractor: Consortium "Psychometrics"
    Contract total funded value: 596 000.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN