Identification

UMIS Number BG05M9OP001-1.008-2404-C01
Project Name Improving working conditions in PFB Preso Fondal-Bulgaria Ltd. by increasing safety and occupational health and ensuring flexible forms of employment
Beneficiary 131233199 PFB PRESSO FONDAL - BULGARIA LTD
Funding ESF ==> Human Resources Development
Date of the Contract/Order 05.06.2017
Start Date 30.06.2017
End Date 30.12.2018
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Пазарджик, Септември, с.Варвара

Description

Brief description
Настоящият проект удовлетворява потребността от подобряване на работната среда в ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд, както и реализирането на ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, което от своя страна подобрява качеството на работните места и рефлектира положително върху производителността на труда в предприятията.
Целевата група на проекта са всички 132 (сто тридесет и двама) заети в „ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД“ ЕООД лица, включително 16 (шестнадесет)лица на възраст над 54 г. и 4 (четири) лица с увреждания.
Основната цел проекта - подобряване на здравословните и безопасни условия на труд в предприятието се постига чрез
следните специфични цели:
1) Осигуряване на възможност за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и
удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители чрез въвеждане на иновативни модели и
инициативи за организация на труда, насочени както към повишаване на производителността, така и към опазване на
околната среда.
2) Осигуряване на транспорт за работниците и служителите извън населеното място - седалище на предприятието;
3) Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на
служителите чрез осигуряване на лични предпазни средства и специализирано работно облекло.
4) Предоставяне на обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с
индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.
Мерките, предвидени в проекта са част от подкрепата, която ОП РЧР предоставя за прехода към икономика, която е
екологично устойчива и използваща ефикасно ресурсите.
Резултатите се постигат ефективно при осигуряване на добри и безопасни условия на труд на целевата група чрез различни мерки насърчаващи трудовата заетост и присъщите условия за работа и социално включване.
Activities
  • Activity: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители, повишаване на производителността и опазване на околната среда: Основната цел на дейността е оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Стратегията за развитие на предприятието за осигуряване на добри и безопасни условия на труд се основава на свързаната с нея потребност от организационни промени от различен характер, включително промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси. В тази връзка се цели въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към осигурявани на гъвкави форми на заетост, повишаване на производителността, опазване на околната среда и подпомагане по възрастните и в неравностойно положение работници. Към момента управлението на човешките ресурси се осъществява чрез традиционни средства, следвайки нормативните изисквания. Предвид извършването на производствен труд, както и наличието на лица над 54 г., оптимизацията на човешките ресурси е важна дейност. Анализът на текущото състояние идентифицира възможността за оптимизиране на работните процеси чрез няколко инициативи за развитие, които обхващат следните елементи: 1) Анализ на възможностите за оптимизиране на работните процеси в предприятието – подпомага извеждането на информация за текущото състояние на системата за управление и развитие на човешките ресурси, както и предлага стъпки за оптимизиране на работните процеси с оглед осигуряване на здравословни и безопасни работни условия, гъвкави и по-високопроизводителни работни места. Анализът е необходим с оглед начертаване ясна програма и критични точки за мерки, насочени към развитието условията на труд. 2) Осигуряване на обучение на служители над 54 с оглед удължаване професионалния живот на по-възрастните служители. Планира се организация на обучение на служителите над 54 г, чрез което да се научат да използват новите технически средства, за преодоляване границите на международния обмен на данни (интернет, електронна поща, клауд технологии, инструменти за интернет-превод). Планира се обучението да стане част от развитието на кариерата и планирането и осъществяване на мерки за учене през целия живот на служителите на предприятието. 3) Внедряване на иновативна софтуерна система за организация на труда с цел повишаване на производителността – системата има за цел да събира и предоставя статистика за производителността на персонала в дружеството. Така събраните данни се използват за развитие на човешките ресурси в предприятието, като се осигурява управление и отчетност на работните процеси, оптимизирано съобразно индивидуалните способности на служителите. 4) Внедряване на иновативен процес за разделно събиране и рециклиране на отпадните продукти, чрез инсталирането на специални контейнери/кофи и обучение на персонала с оглед създаване на навици у работещите в подкрепа на опазването на околната среда и осигуряване на устойчиво мислене на работниците в предприятието. Дейността осигурява: - оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на такива насочени към съвместяване на личния и професионалния живот и иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността; - въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните; - обезпечаване на предприятието със софтуер за управление и развитие на ЧР; - насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда., Contracted Amount: 24 500.00 , Reported Amount: 24 300.00
  • Activity: Осигуряване на транспорт: Дейността ще осигури на наетите лица в предприятието, които имат настояща адресна регистрация в различно населено място от местоположението на работната площадка където полагат труда си да се възползват от преференции предоставяни им от работодателя под формата на организиран транспорт до работното място. В своята същност дейността включва осигуряването на транспорт за заетите лица посредством 1 (едно) транспортно средство по 3 (три) различни маршрута, както следва: 1 маршрут: „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД - с. Юнаците (30.60 км.) с. Юнаците - Драгор (9.3 км.); с. Драгор - с. Ивайло (2.6 км.); с. Ивайло - гр. Пазарджик (4.9 км.); гр. Пазарджик - с. Звъничево (7.5 км.); с. Звъничево с. Ковачево (4.7 км.); с. Ковачево- с. Лозен (2.9 км.); с. Лозен - „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД (7,5 км). Обща дължина на маршрута - 70 км 2. маршрут: „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД - гр. Септември (13.70 км) гр. Септември - с. Семчиново (6.2 км) с. Семчиново - с. Симеоновиц (1.3 км) с. Симеоновиц - с. Варвара (2.2 км) с. Варвара - с. Ветрен дол (2.7 км) с. Ветрен дол - „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД (3,3 км.) Обща дължина на маршрута - 29,4 км 3 маршрут: „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД - с. Драгор (24.8 км) с. Драгор - с. Добровница (9.0 км) с. Добровница - гр. Пазарджик (5.3 км) гр. Пазарджик - с. Звъничево (7.5 км) с. Звъничево - с. Ковачево (4.7 км) с. Ковачево - с. Лозен (2.9 км) с. Лозен - „ПФБ Пресо Фондал-България” ЕООД. (7,5 км) Обща дължина на маршрута - 61,7 км, Contracted Amount: 95 750.00 , Reported Amount: 61 100.78
  • Activity: Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд: Дейността е насочена към удовлетворяване на основна потребност на целевата група, а именно - подобряване на работната среда, осигуряване на високо ниво на безопасност на труда и минимизиране рискови за здравето за работещите в предприятието фактори като: риск от неблагоприятен микроклимат, риск от допир до горещи повърхности, излагане на прах и други вредни вещества и др. ПФБ ПРЕСО ФОНДАЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД в качеството си на работодател е изпълнил своите задължения по осигуряване на условия за здравословен и безопасен труд в минималния изискуем съобразно нормативната уредба обем. Идентифицирани са опасностите и се оценяват рисковете за безопасността и здравето на работещите, като са обхванати изборът на работни технологии и оборудване, изборът на работни места и помещения, използването на химични вещества и препарати и организацията на работните места. На база на идентифицираните опасности за здравето и безопасността на работниците и актуализираната Оценка на риска по работни места в съответствие с разпоредбите на Наредба №3/2001, а работодателя е осигурил един минимум от ЛПС и СРО. В оценката на риска изготвена от службата за трудова медецина са анализирани аспектите на дейността при работа с опасност от продължително излагане на високи температури, риск от изгаряния, риск от отхвърчащи частици, риск от механични наранявания и работа при наднормени нива на шум. За минимизиране на риска от тези фактори е необходимо използването на ЛПС осигуряващи необходимата защита и на специално работно облекло. Настоящата дейност ще допринесе за задоволяването на тази нужда чрез инвестиции в специално работно облекло и лични предпазни средства, целящи минимизирането на риска за здравето на работещите от излагане на високи температури, излагане на прах, риск от механични наранявания, както и чрез инвестиции в обучение целящо повишаване на информираността на работещите за добрите практики при минимизиране на специфичните рискове, пораждани при съхранение и работа с разтопени метали и работа с технологично оборудване., Contracted Amount: 34 000.00 , Reported Amount: 33 900.80
  • Activity: Организация и правление на проекта: Дейността стартира с подписването на договора за безвъзмездна финансова помощ с оглед своевременното стартиране и обезпечаване на проектните дейности. За организация и управление на проекта ще отговарят 4 експерти сред които: Ръководител проект – 1 бр., Координатор – 1 бр.; По време на изпълнението на настоящия проект екипът по изпълнение на проекта има задължения и отговорности свързани с успешното изпълнение на дейностите, а именно: - Да организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото и финансовото изпълнение на проекта; - Да поддържа ефективна комуникация с Управляващия орган и други институции с оглед целесъобразното и законосъобразно изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ; - Да следи за изпълнение на задълженията на членовете на екипа, като одобрява или не одобрява отчетените от тях дейностите; - Да извършва текущо отчитане изпълнението на дейността на всеки етап от реализирането на проекта пред бенефициента; - Да предлага необходимите мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта; - Да управлява процеса на планиране, организиране и отчитане на дейностите по проекта, като поддържа актуално проектното досие на хартиен и електронен носител; - Да отговаря за ресурсното обезпечаване на предвидените за изпълнение в проекта дейности; - Да посочва приноса на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 във всеки издаден във връзка с изпълнението на проекта документ; - Да наблюдава, контролира и координира изпълнението на договорите, сключени в изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ; - Да участва в мониторингови посещения и информира ръководителя на проекта относно резултатите и ефекта по напредъка на проекта; - Да отговаря за цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта като води пълна, точна и ясна документация по отчитането на изразходените средства; - Да следи за разходването на средствата по проекта,за стриктното изпълнение на бюджета и за съобразността на финансовите документи с изискванията на българското законодателство и тези на УО;, Contracted Amount: 16 800.00 , Reported Amount: 11 760.00
  • Activity: Информиране и публичност на проекта: Изпълнението на дейността протича по време на изпълнението на целия проект като ПФБ ПРЕСО ФОНДАЛ-БЪЛГАРИЯ ЕООД спазва Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. При всички мерки за информация и комуникация дружеството указва съфинансирането от Европейския социален фонд чрез поставяне на: - Емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаването на ЕС. - Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа на проекта. - Общото лого на програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на изпълнението на проекта бенефициента информира обществеността за получената от фондовете помощ като постави плакати с минимум размер А3 с информация за получената от Европейския съюз подкрепа. Плакатите задължително съдържат емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на съфинансиращия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г., със съответното наименование на финансиращата програма, наименованието на проекта и главната му цел, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране представени в български лева и началната и крайна дата за изпълнение на проекта., Contracted Amount: 1 200.00 , Reported Amount: 1 140.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT, Contracted Amount*: 1 140.00 , Reported Amount**: 1 140.00
  • Contractor: Ivelina, Contracted Amount*: 4 200.00 , Reported Amount**: 4 200.00
  • Contractor: INEX-PROJECT OOD, Contracted Amount*: 24 300.00 , Reported Amount**: 24 300.00
  • Contractor: Todor, Contracted Amount*: 7 560.00 , Reported Amount**: 7 560.00
  • Contractor: VIKING - T OOD, Contracted Amount*: 33 900.80 , Reported Amount**: 33 900.80
  • Contractor: Shell Bulgaria EAD, Contracted Amount*: 55 000.00 , Reported Amount**: 37 302.14
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Employed, including self-employed, persons, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 132.00 , Reached amount: 139.00
Indicator 2 Number of enterprises which have introduced new systems, practices and tools for human resources development and organisation of labour processes, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Number of enterprises which have introduced new processes for health and safety at work, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 4 Number of enterprises supported, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 172 250.00 BGN
Grant 172 250.00 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 114 248.62 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

Reason % of financial
correction
Financial corrections amounts1,2 Contract
Grant Self-financing Total
Липса на публичност и възлагане без конкуренция 25.00 8 744.51 0.00 8 744.51 ШЕЛ БЪЛГАРИЯ ЕАД

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Доставка на дизелово гориво, необходимо за изпълнението на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01 „Подобряване на работните условия в ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД чрез повишаване безопасността и здравословните условия на труд и осигуряване на гъвкави форми на заетост”, Estimated Amount: 71 000.00
  • Differentiated position 1: Доставка на дизелово гориво, необходимо за изпълнението на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01 „Подобряване на работните условия в ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД чрез повишаване безопасността и здравословните условия на труд и осигуряване на гъвкави форми на заетост”
    Contractor:
    Contract total funded value:
Procedure 2 Subject to due process: Доставка на работно облекло, необходимо за изпълнението на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01 „Подобряване на работните условия в ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД чрез повишаване безопасността и здравословните условия на труд и осигуряване на гъвкави форми на заетост”, Estimated Amount: 34 000.00
  • Differentiated position 1: Обособена позиция 1: Работно облекло
    Contractor: VIKING - T OOD
    Contract total funded value: 33 900.80
  • Differentiated position 2: Обособена позиция 2: Работни обувки
    Contractor: VIKING - T OOD
    Contract total funded value: 33 900.80
  • Differentiated position 3: Обособена позиция 3: Работни аксесоари
    Contractor: VIKING - T OOD
    Contract total funded value: 33 900.80
Procedure 3 Subject to due process: Осигуряване на визуализация на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01 „Подобряване на работните условия в ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД чрез повишаване безопасността и здравословните условия на труд и осигуряване на гъвкави форми на заетост”, Estimated Amount: 1 200.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на визуализация на дейностите
    Contractor: INSTITUTE FOR MANAGEMENT AND OPERATIONAL RESEARCH - GANTT
    Contract total funded value: 1 140.00
Procedure 4 Subject to due process: Предоставяне на услуги необходими за осигуряването на организация и управление на дейностите по проект № BG05M9OP001-1.008-2404-C01 „Подобряване на работните условия в ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД чрез повишаване безопасността и здравословните условия на труд и осигуряване на гъвкави форми на заетост”, чрез наемането на Координатор – 1 бр., Estimated Amount: 6 000.00
  • Differentiated position 1: Предоставяне на услуги необходими за осигуряването на организация и управление на дейностите - Координатор – 1 бр.
    Contractor: Ivelina
    Contract total funded value: 4 200.00
Procedure 5 Subject to due process: Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители, повишаване на производителността и опазване на околната среда по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01 „Подобряване на работните условия в ПФБ Пресо Фондал-Бълагария ЕООД чрез повишаване безопасността и здравословните условия на труд и осигуряване на гъвкави форми на заетост”, Estimated Amount: 24 500.00
  • Differentiated position 1: Процедура № 1 от одобрен График за избор на изпълнители, включваща: Доставка на специализиран софтуер, необходим за изпълнение на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01. (Предоставяне на услуги за внедряване на система за организация на труда , необходим за изпълнение на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01)
    Contractor: INEX-PROJECT OOD
    Contract total funded value: 24 300.00
  • Differentiated position 2: Процедура № 2 от одобрен График за избор на изпълнители, включваща: Доставка на материали и консумативи, необходими за изпълнение на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01. (Предоставяне на услуги за внедряване на процес за разделно събиране и рециклиране на отпадни продукти, необходим за изпълнение на дейностите по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01)
    Contractor: INEX-PROJECT OOD
    Contract total funded value: 24 300.00
  • Differentiated position 3: Процедура № 6 от одобрен График за избор на изпълнители, включваща: Предоставяне на услуги свързани с анализ на възможностите на работните процеси по проект BG05M9OP001-1.008-2404-C01
    Contractor: INEX-PROJECT OOD
    Contract total funded value: 24 300.00
  • Differentiated position 4: Процедура № 7 от одобрен График за избор на изпълнители, включваща: Предоставяне на услуги свързани с предоставяне на обучение на служители над 54 г. за работа с технически средства
    Contractor: INEX-PROJECT OOD
    Contract total funded value: 24 300.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN