Identification

UMIS Number BG16RFOP002-3.001-0400-C01
Project Name Increasing energy and resource efficiency in "PSI" JSC through the purchase of a new plant for production of asphalt mixtures.
Beneficiary 108001767 PATSTROYINJENERING JSC
Funding ERDF ==> Innovations and Competitiveness
Date of the Contract/Order 20.11.2017
Start Date 20.11.2017
End Date 24.07.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Южен централен, Кърджали, Момчилград, с.Груево

Description

Brief description
Настоящото проектно предложение предвижда закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нов, модерен Асфалтосмесител (Асфалтова База) за производство на различни асфалтови смеси (Мярка 1 от енергийния одит). Новото оборудване е с по-висока производителност и по-ниско енергопотребление на единица продукция.   

Предвиденият за закупуване асфалтосмесител е с обща инсталирана мощност 460 kW и смесителен капацитет 160 т/ч. В комплект към него има и битумно стопанство с електрически подгрев. Новият асфалтосмесител ще включва следните основни модули: 
1 Предварително дозиране
2 Сушилен барабан
3 Горелка
4 Филтърна инсталация
5 Пресевна и смесителна кула
6 Дозираща система за течни добавки
7 Бункер за готова смес
8 Захранване със собствен прах и каменно брашно
9 Битумно стопанство с електрически подгрев
10 Система със струйни дюзи
11 Център за управление

Новата инсталация е с производителност в пъти по-голяма от старата, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. В допълнение, при производството на асфалт, асфалтосмесителят ще работи с рециклирани суровини (рециклирани инертни материали).

Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда.  

Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 2 580 479.00 лв. без ДДС.
Activities
  • Activity: Закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на нов, модерен Асфалтосмесител (Асфалтова База) за производство на различни асфалтови смеси (Мярка 1): Дейността включва закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на ново поколение асфалтосмесител, с висока производителност и по-ниска енергоемкост на единица продукция, в сравнение със стария такъв (Мярка 1). Предвидената за закупуване инсталация е с обща инсталирана мощност 460 kW и смесителен капацитет 160 т/ч. Като част от асфалтосмесителя има и битумно стопанство с електрически подгрев. За сравнение, стария асфалтосмесител е с инсталирана мощност 447 kW и производителност 75 т./ч. Новият асфалтосмесител ще включва следните основни модули: 1 Предварително дозиране 2 Сушилен барабан 3 Горелка 4 Филтърна инсталация 5 Пресевна и смесителна кула 6 Дозираща система за течни добавки 7 Бункер за готова смес 8 Захранване със собствен прах и каменно брашно 9 Битумно стопанство с електрически подгрев 10 Система със струйни дюзи 11 Център за управление Новият асфалтосмесител е с производителност в пъти по-голяма от стария, което води след себе си много по-нисък разход на енергия за единица произведена продукция. В допълнение, при производството на асфалт, асфалтосмесителят ще работи с рециклирани суровини (рециклирани инертни материали). Предвид техническите си параметри, предвиденото за закупуване оборудване е с ниски разходи на енергопотребление, ниски емисии СО2, при същевременно висока производителност. , Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 5-ти месец 2. Сключване на договор: 5-ти - 6-ти месец 3. Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на новия асфалтосмесител: 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 2 542 579.00 , Reported Amount: 2 540 000.00
  • Activity: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване.: Дейността включва изготвяне на доклад от енергийно обследване по образец (Приложение Б от условията за кандидатстване) за нуждите на настоящата процедура. Енергийното обследване е извършено след обявяване на процедурата за подбор на проекти и преди подаване на проектното предложение. Одитът включва изследване на съществуващото положение на предприятието и прави сравнителен анализ между старото оборудване, използвано от Бенефициента, и предвиденото за закупуване по проекта ново такова. Мярка 1 на доклада препоръчва закупуването на високо енергийно ефективно оборудване (асфалтосмесител с битумно стопанство), с което предприятието значително ще намали разходите за енергия и вредните емисии СО2 в атмосферата. Изготвения доклад е преминал проверка от АУЕР и има становище за съответствие. Дейността е извършена за 2 месеца. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви месец 2. Извършване на услугата и подписване на протокол - 2-ри месец., Contracted Amount: 19 900.00 , Reported Amount: 19 900.00
  • Activity: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/.: Дейността включва въвеждане на системата за енергиен мениджмънт/управление на енергията/ и обхваща следните основни процеси: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Очакванията от изпълнението на дейността са Кандидатът да постигне следните резултати: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда; - измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление; - подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Чрез въвеждането на система за енергиен мениджмънт, Кандидатът ще има възможност за сертифициране по БДС EN ISO 50001. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 1 000.00 , Reported Amount: 980.00
  • Activity: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат. Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 14 000.00 , Reported Amount: 13 800.00
  • Activity: Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 5 000.00 , Reported Amount: 5 000.00
  • Activity: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта: Във връзка с изпълнението на задълженията за информация и публичност, в рамките на проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, напр. на входа на обекта, където се изпълнява проекта. Върху всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени стикери, отговарящи на изискванията на ЕС. При изпълнение на мерките за информация и комуникация кандидатът ще включва задължителните реквизити, които трябва да се съдържат във всяко средство за публичност и информиране, съгласно изискванията на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от "Пътстройинженеринг" АД, задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на Европейски фонд за регионално развитие; - общото лого за програмен период 2014 - 2020 г. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол - 6-ти - 18-ти месец, Contracted Amount: 3 000.00 , Reported Amount: 2 830.00

Participating Organizations

Partners None
Contractors
  • Contractor: Wirtgen International GmbH, Contracted Amount*: 1 447 800.00 , Reported Amount**: 2 540 000.00
  • Contractor: DI EM 2008 Ltd., Contracted Amount*: 2 547.00 , Reported Amount**: 2 830.00
  • Contractor: STANDARD PRECISE, Contracted Amount*: 882.00 , Reported Amount**: 980.00
  • Contractor: KONTO ODITING Ltd., Contracted Amount*: 4 500.00 , Reported Amount**: 5 000.00
  • Contractor: Eco Globe Ltd, Contracted Amount*: 17 910.00 , Reported Amount**: 19 900.00
  • Contractor: TRANSPACIFIC CERT., Contracted Amount*: 12 420.00 , Reported Amount**: 13 800.00
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 Number of enterprises receiving support, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 2 Energy audits performed, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00
Indicator 3 Expected energy savings in enterprises as a result of completed projects, Measure Unit: MWh/y, Base Value: 0.00 , Target amount: 7 974.06 , Reached amount: 7 974.06
Indicator 4 GHG reduction, Measure Unit: тонове CO2 екв., Base Value: 0.00 , Target amount: 2 261.10 , Reached amount: 2 261.10
Indicator 5 Number of enterprises receiving grants, Measure Unit: предприятия, Base Value: 0.00 , Target amount: 1.00 , Reached amount: 1.00

Financial Information

Total Project cost 2 585 479.00 BGN
Grant 1 487 880.03 BGN
Self amount 1 097 598.97 BGN
Total actual amounts paid 1 486 059.00 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

Procedure 1 Subject to due process: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/, Estimated Amount: 1 000.00
  • Differentiated position 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/
    Contractor: STANDARD PRECISE
    Contract total funded value: 882.00
Procedure 2 Subject to due process: Доставка и въвеждане в експлоатация на нов Асфалтосмесител (Асфалтова База) за производство на различни асфалтови смеси (Мярка 1), Estimated Amount: 2 542 579.00
  • Differentiated position 1: Доставка и въвеждане в експлоатация на нов Асфалтосмесител (Асфалтова База) за производство на различни асфалтови смеси (Мярка 1)
    Contractor:
    Contract total funded value:
  • Differentiated position 2: Доставка и въвеждане в експлоатация на нов Асфалтосмесител (Асфалтова База) за производство на различни асфалтови смеси (Мярка 1)
    Contractor: Wirtgen International GmbH
    Contract total funded value: 1 447 800.00
Procedure 3 Subject to due process: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване, Estimated Amount: 19 900.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на доклад от извършен енергиен одит по образец - Приложение Б от условията за кандидатстване
    Contractor: Eco Globe Ltd
    Contract total funded value: 17 910.00
Procedure 4 Subject to due process: Изготвяне на финансов одит по проекта, Estimated Amount: 5 000.00
  • Differentiated position 1: Изготвяне на финансов одит по проекта
    Contractor: KONTO ODITING Ltd.
    Contract total funded value: 4 500.00
Procedure 5 Subject to due process: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта, Estimated Amount: 3 000.00
  • Differentiated position 1: Осигуряване на визуализация и публичност по проекта
    Contractor: DI EM 2008 Ltd.
    Contract total funded value: 2 547.00
Procedure 6 Subject to due process: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, Estimated Amount: 14 000.00
  • Differentiated position 1: Сертифициране на системата за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011
    Contractor: TRANSPACIFIC CERT.
    Contract total funded value: 12 420.00

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN