Identification

UMIS Number BG05FMOP001-3.002-0214-C05
Project Name "Provision of warm lunch in municipality of Ihtiman"
Beneficiary 000776299 Municipality Ihtiman
Funding FEAD ==> Foods
Date of the Contract/Order 10.10.2017
Start Date 01.10.2017
End Date 31.12.2019
Status of Implementation of the Contract/Order of the Grant Closed (completion date)
Location of Performance
  • България, Югозападна и южно-централна България, Югозападен, София-Област, Ихтиман

Description

Brief description
Проектът е насочен към социално слабите слоеве от населението на община Ихтиман, хората в пенсионна възраст с ниски пенсии, хората с увреждания, безработни лица без доходи, както и хората с ниски такива, които нямат достатъчно средства да се справят сами през тежките зимни месеци. Той допринася за постигане общата цел на оперативната програма, свързана с намаляване на броя на живеещите в бедност лица,чрез подпомагането им с храни, с оглед преодоляване на основно материално лишение.За населението на общината е характерна тенденция на намаляване на броя на жителите в трудоспособна възраст за сметка на по-възрастните хора, нарастване броя на ромското население, увеличаване на безработицата сред него, все по-ниския му социален статус. 
Разкриването на социална услуга „топъл обяд” в полза на хора в неблагоприятно социално положение е част от целенасочената социална политика, която община Ихтиман провежда в подкрепа на уязвимите групи от населението си. Тази услуга би  помогнала на голяма част от хората от целевите групи да преживеят през зимния сезон и е единствена възможност за тяхното физическо оцеляване.
От  социалната услуга „топъл обяд” ще се възползват 65 лица, представители на основните целеви групи, определени в разпоредбите на Наредба № РД – 07-1 от 04.04.2016 г. на МТСП, за период от 17 месеца – от 01.10.2017 г.  до 30.04.2018 г., от 01.10.2018г. до 30.04.2019г. и от 01.10.2019г. до 31.12.2019г.
Activities
  • Activity: Дейност 1: Определяне на целевите групи : Община Ихтиман предвижда предоставянето на услугата топъл обяд на 65 най-нуждаещи се лица, които влизат в състава на посочените в Наредба № РД – 07-1 от 04.04.2016 г. на МТСП основни целеви групи при спазване на следните принципи: добро финансово управление, публичност и прозрачност – при изпълнение на дейностите общината ще гарантира спазването на принципите на икономичност, ефикасност и ефективност. Достъпът на социалната услуга „топъл обяд” ще бъде свободен за всички представители на целевите групи.Всеки желаещ да ползва услугата ще има възможност да подаде заявление – декларация по образец за включване в проекта в определения за кандидатстване срок. Ще се осигури прозрачност в работата на комисията за определяне на окончателния списък на одобрените за бенефициенти по проекта като същия ще бъде публикуван на електронния портал на община Ихтиман, информационните табла на община Ихтиман , Дирекция „Социално подпомагане” и Домашен социален патронаж. При изпълнение на дейността ще се насърчава равенството между половете и недопускането на дискриминация на основата на пол, расов или етнически произход, религия и вероизповедание, увреждане, възраст или сексуална и политическа ориентация.Предвижда се топъл обяд да получат 30 лица от група "Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на закона за социално подпомагане", 10 лица от група "Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях", 20 лица от група "Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии /пенсии за осигурителен стаж и възраст; пенсии за инвалидност; наследствени пенсии/", 5 лица от група "Скитащи и бездомни деца и лица". , Contracted Amount: 0.00 , Reported Amount: 0.00
  • Activity: Дейност 2: Закупуване на хранителни продукти: Община Ихтиман ще закупува хранителни продукти за осигуряването на услугата топъл обяд в съответствие с изискванията на националното законодателство и при спазване на принципите на публичност и прозрачност. Общината гарантира, че ще предоставя разнообразно седмично меню, с което ще осигури балансирано хранене на целевата група, при спазване на изискванията за безопасност на храните и националните стандарти и норми за хранене. Хранителните продукти ще се доставят след сключване на договорите с избраните изпълнители чрез събиране на оферти с обява по реда на чл. 20, ал.3, т.2 от ЗОП и в съответствие с разпоредбите на ЗОП и ППЗОП. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа, бенефициента не е представил информация за проведена процедура за избор на изпълнител и сключен договор с изпълнител., Contracted Amount: 54 187.50 , Reported Amount: 55 195.00
  • Activity: Дейност 3: Осигуряване на топъл обяд: На територията на община Ихтиман функционира един Домашен социален патронаж, с местонахождение в гр. Ихтиман, ул. „Йордан Цонев” № 23А. ДСП представлява общинска дейност, отдел в Община Ихтиман с численост от 7 служители, който се финансира от общинския бюджет и материалната база, която ползва е частна общинска собственост за която е издаден Акт № 426/ 01.09.2003 г. Регистрацията на Домашния социален патронаж, като обект за търговия на дребно с храни е документирано с Удостоверение за регистрация на обект за търговия на дребно с храни/ на заведение за обществено хранене № 2515/ 10.11.2011 г., издадено от Областна дирекция по безопасност на храните София област на основание чл.12, ал.2, ал.9 и ал.10 от закона за храните. В посочения документ се удостоверява,че обект Домашен социален патронаж е с регистрационен № 232500089 като обект за търговия на дребно/заведение за обществено хранене и отговаря на изискванията на чл.12 от Закона за храните и Регламент /ЕО/ 852/ 2004., Contracted Amount: 2 709.38 , Reported Amount: 2 205.63
  • Activity: Дейност 4: Предоставяне на съпътстващи мерки: Предвижда се дейността да бъде реализирана със собствени ресурси от екипа по проекта. Опитът и експертизата на Община Ихтиман произтичат от ежедневната професионална работа с потребители на социалните услуги, работа с действащата нормативна база, както и натрупаните умения от вече реализирани проекти с национално и европейско финансиране. Съпътстващите мерки се изразяват в индивидуално или групово консултиране и съдействие на потребителите на услугата. Консултирането ще бъде насочено към възможности за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината, включително и такива финансирани от ЕСФ; ползване на административни общински услуги, подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, консултиране относно управление на семейния бюджет, относно здравословно и балансирано хранене с акцент при многодетните семейства с малки деца; или съдействие, индивидуално или групово консултиране в отговор на конкретно анализирани и проучени проблеми и конкретни нужди на лицата по проекта. , Contracted Amount: 2 709.37 , Reported Amount: 2 205.62

Participating Organizations

Partners None
Contractors None
Subcontractors None
Members of the Consortium None

Notes:

* The projected contract value may be lower than the reported one because of any of the following reasons:

  • For physical person, the contracted value does not include the employer expenses, which are admissible expenses and are accounted under the project
  • The Beneficiary has reported expense only with an invoice without a contract with the selected contractor
  • The beneficiary has reported over again expenses to the MA

** This column represents the amount of costs claimed by the beneficiary

Indicators

Indicator 1 лица, Measure Unit: Брой, Base Value: 0.00 , Target amount: 50.00 , Reached amount: 196.00

Financial Information

Total Project cost 59 606.25 BGN
Grant 59 606.25 BGN
Self amount 0.00 BGN
Total actual amounts paid 59 606.03 BGN
Percentage of EU co-financing 85.00 %

Financial Corrections

None

Notes:

1 The quoted value represents the maximum amount of the imposed financial correction. Depending on the performance of the contract, the actual amount of the deducted financial correction may be lower.

2 A financial correction with a zero total value means that it has been canceled as a result of a court judgment.

Procurements

There are no tender procedures

Notes:

All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN